Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anne Marie schreef:In Amerika is alles in het extreme doorgevoerd, zo ook het fokken van Arab's. (En ook Belgen trouwens, maar dat is weer een heel ander topic) Dit vinden ze bv heeeel mooi daar:
http://www.midwestarabian.com/photos-ne ... -bey-2.jpg
Paard is compleet uit verhouding... Echt niet mooi meer...

Navayo schreef:Anne Marie schreef:In Amerika is alles in het extreme doorgevoerd, zo ook het fokken van Arab's. (En ook Belgen trouwens, maar dat is weer een heel ander topic) Dit vinden ze bv heeeel mooi daar:
http://www.midwestarabian.com/photos-ne ... -bey-2.jpg
Denk dat dit ook een beetje de hoek is waarvanuit de foto is gemaakt
] , drukt de rug weg en het lijkt als of de rem er op komt!!
Chubby schreef:Wat ik me afvraag is waarom een fokker het aandurft met zo'n 'gehandicapt' paard te fokken. is ze zó bijzonder qua lijnvoering dat het het risico waard is meer van deze paardjes op de wereld te zetten? Dat ze het niet doorfokt is natuurlijk pas achteraf gepraat..

jorik schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een erg mooi paard vind! En ook ik ben een liefhebber van de amerikaanse types, die van de foto hierboven zal ik dus moeten delen met jou sas? Begrijp ik?
Helas weet je nooit wat er uit een fokproduct komt, en uit elke combinatie kan zoiets ontstaan en de kans dat het nog eens gebeurd is echt nihiel!!!
.....ze is een merrie uit 1998 van de hengst Beh Shah en waarschijnlijk heeft ze al behoorlijk wat kindjes gegeven, ze staat te koop bij D.Boggs van Midwest. Anne Marie schreef:In Amerika is alles in het extreme doorgevoerd, zo ook het fokken van Arab's. (En ook Belgen trouwens, maar dat is weer een heel ander topic) Dit vinden ze bv heeeel mooi daar:
jorik schreef:De manier van lopen op deze foto heeft ook te maken met haar rughouding.
Wat betreft slechte topline of body daar is met een goede hengst een hoop mee te doen, dat zou jij moeten weten met een justice zoon. (Bijna elke paard wat hier rondloopt heeft wel iets).
Ruglengte ben ik met je eens.
Neemt niet weg dat het een goede fokmerrie zou kunnen zijn met een super pedigree.