Neerbuigend over AV?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Neerbuigend over AV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:43

pooownies dat zijn toch van die dingen met korte pootjes en een groot hoofd :+

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:48

Ik heb een officiele 'paard' arabier :D Hij is 1,60.

Maar ik maak wel gewoon onderscheid tussen paard en pony door de stokmaat en niet het ras.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:57

1,60 m; veels te groot voor een arab, hihi! :P Joh, wat maakt het uit pony of paard; officieel is een arabier een paard. Nederland is zo ongeveer het enige land ter wereld dat de E-pony standaard hanteert. Tis allemaal zo lekker relatief, toch!? En is je pony (oeps paard) er nu minder om? :n
Ik prutsmuts hier nu wel lekker over de relativiteit enzo, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel heeeele grote 'arabieren-oogkleppen' op heb. Stiekem vind ik het arabische volbloed PAARD superieur over alle rassen. Erg he?! :oo

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:26

Nou Arabesk ik ben heel blij met mijn poownie. ;) Heeft alleen geen korte pootjes en geen groot hoofd, maar goed.

Grappig dat er trouwens over een van mijn vorige posts wordt heen gelezen, ik heb eerder de ervaring dat Arabiereigenaren neerbuigend doen tov andere rassen. Arabieren zijn immers zo "superieur", zo "enorm slim" en "geen enkel paar is mensgerichter" etc. etc.
Ik heb zelf niks met Arabieren, maar ik ken er 1 die ik geweldig vind. Ik ben niet zo van het iele dunne dat je vaker ziet bij Arabjes, maar er zitten ook stevigere tussen. Kan het prachtige dieren vinden.
Iedereen houdt van wat anders toch, gelukkig maar. :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:38

Fiffill Ik kan nu enkel voor mezelf spreken neerbuigend to andere rassen zal ik niet zijn. voor mij is het eerder het paard zelf waar ik bv niks mee heb of wel wat mee heb, kan een ander paard heel mooi vinden of een karakter geweldig vinden, of van een ander paard dit weer vreselijk vinden, maar is niet ras/stamboek gebonden ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:45

Fiffill schreef:
Nou Arabesk ik ben heel blij met mijn poownie. ;) Heeft alleen geen korte pootjes en geen groot hoofd, maar goed.

Grappig dat er trouwens over een van mijn vorige posts wordt heen gelezen, ik heb eerder de ervaring dat Arabiereigenaren neerbuigend doen tov andere rassen. Arabieren zijn immers zo "superieur", zo "enorm slim" en "geen enkel paar is mensgerichter" etc. etc.
Ik heb zelf niks met Arabieren, maar ik ken er 1 die ik geweldig vind. Ik ben niet zo van het iele dunne dat je vaker ziet bij Arabjes, maar er zitten ook stevigere tussen. Kan het prachtige dieren vinden.
Iedereen houdt van wat anders toch, gelukkig maar. :)

dat AV ontzettend slim, karaktervoller en meer mens gericht zijn, dat klopt als een bus, dit oudste zuiverste paardenras ter wereld is hier alom bekend.
Uiteraard kunnen andere rassen/stamboekpaarden, slim en mens gericht zijn,maar zou dat niet komen omdat de meeste rassen/stamboeken mede ontstaan staan zijn uit AV paarden. :D

Zelf ben ik een gepassioneerde liefhebber van het Arabisch Volbloedpaard, maar dat neemt niet weg dat ik helemaal weg kan kwijlen bij andere rassen/stamboekpaarden,ik zelf houd van elegantie en die kan zelfs een Tinker of een Fjord voor me uitstralen.
Maar houd het lekker gewoon bij het ras wat het meest bij me past en dat zijn toch weer de Arabisch Volbloeden.

Ik heb al zovaak om me heen gehoord van mensen die niets met het AV ras hebben dat ze niets hebben tegen de paarden zelf maar meer tegen de mensen die ze houden of liefhebben, tja we zijn nu eenmaal een apart soort met bijzondere kenmerken. :D
Maar denk dan maar zo dat vind je ook tussen de andere liefhebbers.
Leven en laten leven denk ik dan maar, en geniet intussen volop van je viervoeter, welk ras deze ook mocht hebben. Het zijn allemaal levende wezens die gevoel kennen, liefde en aandacht nodig hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:52

Toevallig ben ik IJslandergek, een van de weinige rassen waar geen AV in zit. Heerlijke paarden. :D

Ik vind het gewoon jammer dat ik vaak te horen krijg dat ik wel heel arm moet zijn dat ik jawel, ézels heb, dat koop je toch niet?! :oo Of een pony waar ik niet op kan rijden omdat ze te klein is, wat heb je daar nou aan?
En dat zijn de AV-eigenaren die lopen te pronken met hun dure paardjes. ;) Ik ga toch ook niet naar hen roepen dat ik het idioot vind dat ze hun paarden insmeren met glimmend spul zodat ze er niet uit zien. :+
Jammer vind ik dat. Ik kan AV's prachtig vinden, bijna alle rassen kan ik mooi vinden met als grote uitzondering de warmbloed sportpaarden zoals de KWPN, Hannoveraan etc. daar heb ik écht niets mee. Ik heb niks met paarden, wel met pony's. Ach. :)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:07

Fiffill schreef:
Toevallig ben ik IJslandergek, een van de weinige rassen waar geen AV in zit. Heerlijke paarden. :D

Ik vind het gewoon jammer dat ik vaak te horen krijg dat ik wel heel arm moet zijn dat ik jawel, ézels heb, dat koop je toch niet?! :oo Of een pony waar ik niet op kan rijden omdat ze te klein is, wat heb je daar nou aan?
En dat zijn de AV-eigenaren die lopen te pronken met hun dure paardjes. ;) Ik ga toch ook niet naar hen roepen dat ik het idioot vind dat ze hun paarden insmeren met glimmend spul zodat ze er niet uit zien. :+
Jammer vind ik dat. Ik kan AV's prachtig vinden, bijna alle rassen kan ik mooi vinden met als grote uitzondering de warmbloed sportpaarden zoals de KWPN, Hannoveraan etc. daar heb ik écht niets mee. Ik heb niks met paarden, wel met pony's. Ach. :)

denk dat een gemiddelde IJslander net zo veel kost dan een gemiddeld AV paard in Nederland, dus diegene die dat zeggen(de AV eigenaren waar jij dan over praat) zijn of niet wijs of scheppen graag op.
:P Lekker laten gaan dus. ;)
Wij smeren voor de shows inderdaad ook onze paarden in met "glimmend spul" :D , zodat hun expressie nog beter te zien is(moet eerlijk zeggen, als dit netjes en niet teveel wordt gedaan dat best en mooi gezicht kan zijn hoor).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:12

Ja ik vind het er dus niet uit zien, dat glimmende. :D Vooral niet bij paarden met zo'n idioot enge dish, geef mij maar een wat stevigere Arab. ;) Uitstraling hebben ze wel, dat zeker.

En ja, ik laat ze ook gaan. Ik ben blij met mijn beestjes, zou voor geen goud willen ruilen met die iele stuiterballen van hen (want ja, het zijn echt van die vooroordeel-prototype Arabjes :+ ).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:19

Laat ik dan het prototype stevige arabier zonder veel type hebben :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:24

Fiffill schreef:
Ja ik vind het er dus niet uit zien, dat glimmende. :D Vooral niet bij paarden met zo'n idioot enge dish, geef mij maar een wat stevigere Arab. ;) Uitstraling hebben ze wel, dat zeker.

En ja, ik laat ze ook gaan. Ik ben blij met mijn beestjes, zou voor geen goud willen ruilen met die iele stuiterballen van hen (want ja, het zijn echt van die vooroordeel-prototype Arabjes :+ ).

mijn oudste manneke en een def 1e premie hengst met 2 Int sterren verkregen op exterieur(en nog steeds de enige in Ned.), is alles behalve een slanke AV :D , ook binnen ons ras heb je de ielere typjes en de wat zwaardere typjes te maken:

Afbeelding

mijn manneke met smink :D

enne deze heeft type zat :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:28

Dat noem je "niet slank"? :=
Heb even in je profiel gekeken maar dat is me echt nog veel te ielig hoor, zeker die koppies.... :7

En ik ben geen fan van schimmel, vind ik echt drie keer niks. O:) Nee sorry, zal wel een van de weinigen zijn die niet spontaan gaat kwijlen bij je hengst. ;) :D
Fotogeniek is ie wel, en uitstraling heeft ie ook hoor!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:33

Fiffill schreef:
Dat noem je "niet slank"? :=
Heb even in je profiel gekeken maar dat is me echt nog veel te ielig hoor, zeker die koppies.... :7

En ik ben geen fan van schimmel, vind ik echt drie keer niks. O:) Nee sorry, zal wel een van de weinigen zijn die niet spontaan gaat kwijlen bij je hengst. ;) :D
Fotogeniek is ie wel, en uitstraling heeft ie ook hoor!

je mening respecteer ik zeer zeker Fiffill ;) , maar mijn manneke is alles behalve slank(in AV termen), is bijna barrok te noemen. En kwijlen hoef je niet bij mijn hengst, das ook smaak gebonden, gaf alleen even een foto weer van een echte rastypische AV imo normaal gesminkt. ;)
Vind het dan ook een compliment van een buitenstaander dat je hem toch met de iele AV vergelijkt :D

Ben nu alleen benieuwd naar jou`n Sierlijk arabier-ezeltje, verlegen en vurig :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:39

Nou voor de AVliefhebbers zal het vast een prachtpaard zijn, net als de rest in je profiel. :j Toch vind ik hem nog steeds "slank" hoor, maar ja ik ben gewoon wat anders gewend denk ik dan maar. :D
Bij hem vind ik dat geschminkte nog wel mee vallen trouwens, maar komt misschien ook omdat hij schimmel is.
Hengsten zoals die Magnum Psyche (?) die vind ik pas.. eng haast. Dat noem ik echt niet normaal meer hoor (maar geloof ook dat sommige AVliefhebbers daar zo over denken).

Haha Keji. :D Dat is echt net een Arabiertje onder de ezels ja. De meeste mensen kennen wel de ezels met de grote koppen die naar beneden hangen vanwegen hun gewicht (voor het oog :+ ) en de korte beentjes, maar Keji is echt de Arabier onder de ezels ook qua temperament. :P Ik kan wel een foto voor je zoeken.

Overigens hebben ezels en Arabieren daar vast veel overeenkomsten, aangezien ezels mensgerichter zijn dan paarden. :)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:03

wil je wel geloven dat ik op een ezel genaamd Sjaakie, heb leren paardrijden, heerlijke eigenwijze en koppige dieren, daarna mijn overstap tot het echt leren rijden (poging toe) op een paard was een mooie brede Fjord, Birgitte heette ze, ik was 9 jaar. Mooie tijd vergeet je nooit weer *D

Ben erg benieuwd naar jou`n eigenwijze Keji (pics please) :D

Magnum Psyche lijkt inderdaad op veel foto`s net iets TE ,maar in de US zijn ze nu gewoon wat extremer dan in Europa kwa publicaties op het internet etc, want durf een wedje te leggen dat als je hem irl ziet, hij er gewoon normaal uitziet(zonder photoshopping) puur natuur.
Heb diverse paarden gezien irl die heel opgesmunkt bijna nep leken zo op foto, maar irl er gewoner uitzagen. *D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:08

Pladykt is idd om weg te kwijlen; wauuuuuw wat een mooi paardje *\o/* of was t nou pony,hihi! }> ) Zou graag een kwakkie willen voor mijn merrie!!! :+:
Maar vind je m echt te iel Fiffill? Dan, heel erg offtopic en puur uit eigen ijdelarij 8-) een footoke van die van mij. Die kun je echt niet iel noemen. Helaas staat ze op dit moment bij de dierenkliniek voor behandeling van oogletsel, maar de DA dacht dat ze een Quarter was!
Afbeelding
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:24

Haha ja ik vind het koppie van Pladykt nog wat te ielig. Die van jou heeft het al wat minder zo te zien, maar nog niet mijn type hoor. ;)

De enige Arabier die ik ken die ik leuk vind is het paardje van vikki hier op bokt, Eclipse. :D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:28

Tja, dat is dan weer niet echt mijn smaak, hihi! ;) Ik zie ook weinig rastypisch in zijn/haar koppie (maar dat zal dan ook wel de reden zijn dat je hem/haar zo geweldig vindt! }> ). Mooi toch, dat smaken zo verschillen! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:28

@ sherif: ik vind die Amerikaanse er idd vaak niet uit zien. :n Dat is toch niet mooi meer? Bah... Hoorde trouwens iets van die Magnum Psyche en plastische chirurgie al weet ik niet of het waar is - maar zo ziet ie er wel uit. :+

Heb wel een paar foto'tjes van Keji. :) Maar je zou haar eigenlijk eens in het echt moeten zien. Het is echt zo'n dametje, heel lief tegen mensen en wat schuw (voor mannen vooral) maar er zit me daar een bitch onder verschuild zeg, en ze draait haar hoef ook niet om voor een flink tempo hoor. :D

Afbeelding

met een vriendin van me
Afbeelding

klik
klik

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:30

yildiz schreef:
Tja, dat is dan weer niet echt mijn smaak, hihi! ;) Ik zie ook weinig rastypisch in zijn/haar koppie (maar dat zal dan ook wel de reden zijn dat je hem/haar zo geweldig vindt! }> ). Mooi toch, dat smaken zo verschillen! :D

Dit is ook wel een wintervachtfoto natuurlijk.. dat scheelt ook al. :P

In het profiel van de eigenaresse staan wel meer foto's: http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... file&u=149

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:31

Wat een rare arabier! :+ En wat een verschrikkelijk mooie ogen! Maar uhm....volgens mij gaan we nu behoorlijk offtopic... :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:32

Haha foto's waren op aanvraag van sherif. :P
Is een Arabiertje in ezelverpakking namelijk. ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:36

Afbeelding

wat een mooie tedere dame :9 Thanks ;)
Laatst bijgewerkt door sherif op 21-07-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:37

Wat een leuk Ezeltje

Maar is dit ook nog te iel?
Afbeelding

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:39

bren, laat ons niet kwijlen en leidt ons niet in bekoring met je echte ubercoole sportarab ;-)