wat voeren jullie je AV, hoeveel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:10

Al_hadiye schreef:
Precious20 schreef:
Wauw, persoonlijk zou ik nooit zo mijn paarden dúrven houden maar goed, ik ben jou niet.

Hoeveel hooi krijgt hij per dag? Ik vind 6 kg krachtvoer voor een 2-jarige onmenselijk veel! :oo Wat ga je hem geven als hij eens aan het werk is?
Ik zou mijn paard eerst eens binnenste buiten keren op zoek naar een medische oorzaak, want het kan toch niet dat hij met al dat voer nog magertjes is?
Veel succes iig! :)

Er is NIKS!!!! aan de hand met hem!!!!!!! hij groeit onwijs hard, je ziet hem met de dag groter worden.

zal ik het zo zeggen! OP DIT MOMENT KRIJGT HIJ 6 KG VOER PER DAG maar dit is geen 6 kg kracht voer ben jij gek! zover ik weet is lucerne nog altijd ruwvoer en dat zit er zeer veel in mijn home-made mengeling.

Nee ik ben niet gek ;) en jij bent ook niet bepaald beleefd... :\
Lucerne is toch gekend om zijn dik-makende-kwaliteiten, of vergis ik me nu? Hoe dan ook, 6 kg voer op een dag is imo nog veel te veel. Zeker als hij ook nog eens onbeperkt ruwvoer krijgt.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:11

mijn 3 jarige en 17 jarige krijgen 's ochtends en 's avonds
1/2 schep basisbrok
1/2 schep muesli
en daarbij krijgen ze flink wat voordroog ook tussen de middag krijgen ze nog voordroog bijgevoerd en 's avonds rond half 10 nog bietenpulp.

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:17

Al_Zawraa schreef:
Al_hadiye schreef:
uhm mag ik vragen ken ik jou?
heb je het nu over mijn paard? want hij is nergens anders als bij mij en c. jamar geweest en hij staat in een paddock. en hij heeft nog nooit van zijn leven buiten eten gehad, dus als je het over mijn paard hebt dan babbel je maar wat uit je mond want hij krijgt enkel op stal te eten.
btw. hij heeft onbeperkt hooi, er staat maar een dun velletje over zijn ribben en komt niet aan. en heeft pas gelednen zijn wormenkuur etc. gekregen dus hij heeft het wel degelijk nodig.

Ja, ik heb het over jou paard. Ik heb hem bij jullie thuis in de paddock zien staan, toen wij een trailer kwamen op halen. En aangezien ik niets aan mijn ogen mankeer, en ook niet aan mijn geheugen, durf ik met zekerheid te zeggen, dat hij toen een flinke bak voer stond leeg te eten. Ik weet dit nog zo goed, omdat ik ook schrok van de hoeveelheid voer die hij kreeg.

Onmogelijk 200% zeker!! er is maar 1 mogelijkheid en dat is 1 schepje gerst, er staan overigens niet eens bakken buiten! en deze hoeveelheid krijgt hij ook nog maar sinds een maand dat hij magerder en magerder werdt. daarvoor kreeg hij s'morgens 1 schep gerst buiten op zijn hooi en 's avonds 1/2 schep veulen mengeling 1/2 schep recreatie mengeling 1/2 schep gerst en 1/2 schep brok dat is dus in totaal 3 scheppen dat is 3 kg. is dus onmogelijk!
en als er dan zo niks aan je ogen mankeert, hoeveel paarden stonden er dan?

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:24

Precious20 schreef:
Al_hadiye schreef:

Nee ik ben niet gek ;) en jij bent ook niet bepaald beleefd... :\
Lucerne is toch gekend om zijn dik-makende-kwaliteiten, of vergis ik me nu? Hoe dan ook, 6 kg voer op een dag is imo nog veel te veel. Zeker als hij ook nog eens onbeperkt ruwvoer krijgt.

lucerne geeft het zelfde effect als hooi alleeng eeft het sneller ene vol gevoel terwijl je minder geeft.
maar ik heb geen zin meer om op deze onzin in te gaan. Ik weet wat mijn paardjj nodig heeft en waarmee hij het goed doet/gelukkig mee is. hij is even vrolijk en levendig als hij altijd is geweest, er is nooit iets mis met hem geweest behalve een kein wondje een keer. en doet het er perfect mee, en mijn ma zegt wel als mijn paarden te veel krijgen, want dan kakken ze te veel voor de overgebleven voedingstoffen die ze neit nodig hebben weg te voeren.
en wat iemand anders denk of zegt intresseerd me niet want het is mijn paard, ik doe ermee wat ik wil en iedereen blijft er met zijn poten van af en of mag zich met zijn leven bemoeien! in uitzondering christine jamar!!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:27

Wat'n attitude... Maar goed, dan wens ik je nog veel succes met je paardje!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:38

Al_hadiye schreef:
Onmogelijk 200% zeker!! er is maar 1 mogelijkheid en dat is 1 schepje gerst, er staan overigens niet eens bakken buiten! en deze hoeveelheid krijgt hij ook nog maar sinds een maand dat hij magerder en magerder werdt. daarvoor kreeg hij s'morgens 1 schep gerst buiten op zijn hooi en 's avonds 1/2 schep veulen mengeling 1/2 schep recreatie mengeling 1/2 schep gerst en 1/2 schep brok dat is dus in totaal 3 scheppen dat is 3 kg. is dus onmogelijk!

Alleen Fareed stond toen buiten in de paddock, en jij croste langs op een schimmel, en kwam daarna nog een keer voorbij omdat je je getten was vergeten. (ja, zo gedetailleerd is mijn geheugen :D ) Verder heb ik geen paarden gezien aangezien wij voor een trailer kwamen en niet om paarden te bekijken.

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:03

Al_Zawraa schreef:
Al_hadiye schreef:

Alleen Fareed stond toen buiten in de paddock, en jij croste langs op een schimmel, en kwam daarna nog een keer voorbij omdat je je getten was vergeten. (ja, zo gedetailleerd is mijn geheugen :D ) Verder heb ik geen paarden gezien aangezien wij voor een trailer kwamen en niet om paarden te bekijken.

Wasn't me, ik heb namelijk nog nooit van mijn leven met getten gereden op een schimmel en er zijn maar 6 schimmels die ik de afgelopen 2 jaar heb gereden, en dat was om zadelmak te maken. en dat gebeurt thuis niet, ik heb wel een schimmel in eigendom maar die is al lang niet meer rijdbaar, als ik geluk heb kan ik er miss deze zomer weer eens mee gaan rijden. en overigens heb ik helemaal geen getten, nooit gehad ook. bij wie ik getten nodig heb (springstal, liggen der genoeg) ohja, bij cristien maar dat zijn of bandages of neopreen dingen die ik niet meetel als getten ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:10

Citaat:
deze hoeveelheid krijgt hij ook nog maar sinds een maand dat hij magerder en magerder werdt.

Klinkt toch echt alsof je paardje iets mankeert, waar je misschien zelf niet van op de hoogte bent.. Als ik jou was (gewoon advies hoor) zou ik toch je paardje eens goed laten onderzoeken, want je geeft hem erg veel voedsel op jonge leeftijd (lucerne is ook ERG rijk aan voedingsstoffen), en nog is ie mager, dus er klopt in mijn ogen dan iets niet.. misschien heeft ie stofwisselingpoblemen of iets anders, -wormenkuurtje lost niet alles op ;-) -ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er eens naar laten kijken. Beter dat je een keertje misschien onnodig laten onderzoeken, ipv dat je paard straks hoef- OF spierbevangen staat omdat ie stijf van de voedselstoffen staat en je te dwars was er niet naar te laten kijken. ik heb dit soort verhalen vaker gehoord, en mensen propten ze maar vol voer, en ineens staan ze zwaar bevangen! Is goedbedoeld advies hoor!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:21

Al_hadiye schreef:
Al_Zawraa schreef:

Wasn't me, ik heb namelijk nog nooit van mijn leven met getten gereden op een schimmel en er zijn maar 6 schimmels die ik de afgelopen 2 jaar heb gereden, en dat was om zadelmak te maken. en dat gebeurt thuis niet, ik heb wel een schimmel in eigendom maar die is al lang niet meer rijdbaar, als ik geluk heb kan ik er miss deze zomer weer eens mee gaan rijden. en overigens heb ik helemaal geen getten, nooit gehad ook. bij wie ik getten nodig heb (springstal, liggen der genoeg) ohja, bij cristien maar dat zijn of bandages of neopreen dingen die ik niet meetel als getten ;)

Goed, laat ik het anders zeggen. Er kwam 'iemand' langs gecrossd op een schimmel, draaide weer om, kwam terug gecrossd, en riep 'ik ben mijn getten vergeten'. Reed daarna weer weg, en riep later nog een keer de afstamming van Fareed naar binnen, toen wij binnen aan de koffie zaten, aangezien je vader die niet uit zijn hoofd wist.. Maar dat zal jij dan wel niet zijn geweest ;)

Maar ik houd er nu over op, ik weet wat ik toen gezien heb. Veel plezier met je paardje, en zoals Ctjelief al zegt, laat hem eens helemaal onderzoeken, voor je het weet is hij hoef of spierbevangen van deze hoeveelheden voer. Het is zeker niet gezond als een paard zonder reden magerder en magerder wordt. De arabier is gebouwd om met weinig voer toe te kunnen(in de woestijn is weinig te eten), dus voor een arabier is 6 kg helemaal enorm veel.