Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cara_mimi

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:33

Heejj

ik wil graag een arabieren showhalster voor mijn arabje maken.
maar heeft iemand misschien een stappenplan hoe je dat kunt maken?
zou ik heel leuk vinden !xx

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:23

Ik heb een uitgebreide uitleg geschreven, ik ga 'm even zoeken..

Edit: Moet je even naar Pagina 167, daar staat mijn zelfgeschreven uitleg mét foto's. Als ik hem kopier, komen de linkjes niet goed mee Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:28

Ik heb vandaag ook nog materiaal opgehaald voor 2 halsters Lachen. Eentje wordt lichtbeige met goud, en de andere blauwe ondergrond met zilver Lachen

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:19

ik hoop weer eens wat wat zien...ik ben nu echt al druk met school :S
echt een ROTrooster :S
maarja dan heb ik de weekenden nog wel! Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:42

HAHA. YES. Ik heb mijn rooster zo ver gekregen dat ik ma, di, wo tot 16' moet, en do+vrij tot 15.10. Haha! Morgen het laatste uur vrij! Haha! Dus ook 15.10, ik wil ook nog even langs Heike, en langs de blokker .. Hoop dat ze de Pailetjes er nog hebben. Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:17

Wat hip Jennifer! Als ik altijd tot 4 uur zou moeten, zouden mijn ouders ook aan de bel trekken bij school, want anders gaat heel m'n sociale leven eraan, haha Tong uitsteken En wil toch ook nog een beetje vrije tijd, zeg maar.

Ik heb nu de beige satijnen stof bijna om het nylon heen Lachen. Ik ben nu met 2 halsters tegelijk bezig, haha.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:19

woessies. Nagelbijten / Gniffelen Wij hadden sowieso elke dag les tot 16u10 (ja behalve woensdag natuurlijk). Niets geen eigen rooster invullen.

Beige ? Waar zijn de bloemetjes ?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:22

De bloemetjes zitten ook om een andere nylonband Knipoog De beige wordt weer een nieuw halster. Ik heb gisteren eventjes inkopen gedaan voor een goud/beige halster en een zilver/blauw halster Knipoog.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:25

wahaha jij weet ook van geen ophouden hé. Wat doe je daar in godsnaam allemaal mee ? Ik vraag mij zelf af, van mijn eigen verzameling, wat die hier gaan liggen doen behalve stof te verzamelen. ROFL

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:26

Dat is eigenlijk ook wel zo, haha. M'n ouders zeggen het ook regelmatig, maar ik heb laatst een paar weggegooid, en nu heb ik in totaal 5 of 6 halsters volgens mij. En dan komen er nog 3 bij Lachen

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:10

fijn dat je toch wat meer tijd hebt gekregen.
weggegooid? ooh joh zonde! kun je ze niet meer uit mekaar halen en dan weer opnieuw gebruiken? je bent lekker creatief Haha!
ik ben nou bezig met mijn andere halster. wat dingen aan het veranderen Pling

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:54

Ik heb een probleempje... Mijn kraaltjes zijn op en het winkeltje is weg Clown
Nou heb ik op sayila iets gevonden wat er hopelijk enigszins op lijkt ( http://www.sayila.nl/shopmenusearch.asp ... chitem=245 en dan nr. 10808). Maar weet iemand misschien wat (6/0) betekent en hoeveel kraaltjes ongeveer 5 gram is?
Ik zal straks een foto plaatsen van tot hoe ver ik nu ben met mijn borsttuig en ik heb ook nog wat foto´s gemaakt met mijn showhalsters Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:52

Hoi meiden! Wat een geklets hier weer!
Joyce leuke spullen heb je gehaald! Ik heb ook nog vele spullen liggen zodat ik ook gelijk aan de slag kan als ik zin en tijd heb. Jammer dat jullie het druk hebben. Studeren, werken, vriend en paard is ook een hele opgave maar ik maak er ook echt tijd voor omdat het ook ontspanning is. Maar omdat ik straks 40 uur per week onderzoeksstage ga lopen richt ik me nu vooral op het afmaken van de staande opdracht.
Ik heb wel al groene stof gekocht voor zo een hele set: ik ga beginnen met hoofdstel en borsttuig. Dan zadeldek en uiteindelijk misschien een pakkie voor mezelf en dan op de keuring meedoen aan 'Oosters gekostumeerd'. Weet niet eens of ik de keuring dt jaar wel ga doen maar het patroon voor het pak voor mezelf heb ik al gevonden;)

Esther ziet er weer super uit: veulen en halster! Mag ik vragen hoe je hetverstelbaar hebt gemaakt?

Elle ik weet niets over de producten en servie van sayila maar meerdere meiden hier bestellen er, vooral Joyce is vaste klant en zal je wel kunnen helpen.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:48

dankje jalenka, ik heb zo een gesp eraan met gaten in de stof Ja ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen Knipoog zo doende kan ik hem op 5 verschillende standen bevestigen. ideaal
ben benieuwd hoe je pak eruit komt te zien! dat is leuk als je dan ook mee doet met oosters gekostumeerd!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:58

Ik snap wat je bedoelt want die heb ik wel eens gezien in de stoffenwinkel!
Ik wil dit jaar in ieder geval naar de amateurkeuring. Ga dus hard oefenen met trailerladen. Had eerst twijfels vanwege de pigmentverlies maar nu maak ik me daar niet zo druk meer om. Eventueel wil ik nog aan de regionale keuring meedoen in oud-karspel, dat is voor ons niet al te ver. Maar ik geloof dat daar afgelopen jaar geen oosters gekostumeerd was. En ik heb nog niet met Kiya op vreemd terrein gereden dus misschien is dat een beetje te spannend nog! Hoe gaat het met je paardjes?

Ik heb ook nog spullen liggen voor een soort kabelhalster, ga nog koord halen om het te omvlechten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:17

Ik weet niet precies hoeveel 5 gram is. Je kunt Sayila ook even mailen! Het is een heel aardig persoon die je ook vriendelijk helpt. Ik heb ook weleens vragen gehad, en heb ze altijd beantwoord gekregen Lachen.

Zo, je hebt dus heel wat op het programma staan Jalenka! Wel leuk, ik ben benieuwd naar je oosterse pakje Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:23

5 gram is volgens mij zo een klein zakje. zitten er denk ik een stuk of 50 in. dan heb je kleinere kralen. maar bind me er niet op vast. sayila heeft een goede service en beantwoorden altijd de vragen die je hebt Ja

jalenka: hebben ze dat bij jullie in de stoffenwinkel? ideaal! haha, als ik dat eerder had geweten Knipoog leuk joh de amateurkeuring! voor dat pigmentverlies zou ik het iig niet laten!
met de paardjes alles goed. aan het voorbereiden voor de show. en het kleine grut groeit ontzettend hard Clown Haha!
ik ben benieuwd hoe je kabelhalster eruit komt te zien!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:34

Er zitten hier wel wat stoffenwinkels in de buurt maar ik ga vanuit mijn studie nog wel eens naar een hele grote zaak in amsterdam die uit drie kleine pandjes bestaat. Hier hebben ze echt ontzettend veel, hier werden ook de inkopen gedaan door mensen die aan het tv programma 'project runway/catwalk' (hoe het ook heet) meededen. Juist omdat ze zoveel keus hebben is het soms moeilijk kiezen! Ze hebben dus van alles en bestaan al jaren. Echt een begrip hier in de omgeving Knipoog
Kan altijd kijken voor spullen en dan eventueel opsturen mocht iemand iets niet kunnen vinden Knipoog

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:38

oooh dat klinkt goed Pling hebben ze ook een website waar je kunt snuffelen?

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:41

Waar zit die winkel in Amsterdam, Jalenka? Zelf ga ik meestal naar de winkel op de Albert Cuyp

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:55

hmmm... zullen we eens een plundermeeting organiseren in Amsterdam ? Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:59

geen verkeerd idee Haha! moest dan wel een flinke portemonnee mee nemen Clown
ik heb hier gister eens mijn spullen voor de halsters flink opgeruimd. wat je in al die jaren wel niet verzameld Nagelbijten / Gniffelen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:26

Die winkel heet A. Boeken en zit in de buurt van het waterlooplein. IN de straat als je van het waterlooplein naar de dam loopt, en dan aan het begin rechts. Volgens mij hebbn ze wel een site maar daar staat weinig op en je kunt er niet bestellen. Ik geloof dat de eigenaar ook al in 90 is (en ze werkt er soms nog) email wordt wel snel beantwoord en je kunt ook altijd bellen.

Taaadaaaa! http://www.aboeken.nl/

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:11

toeka schreef:
geen verkeerd idee Haha! moest dan wel een flinke portemonnee mee nemen Clown
ik heb hier gister eens mijn spullen voor de halsters flink opgeruimd. wat je in al die jaren wel niet verzameld Nagelbijten / Gniffelen

Ja hé! Echt niet normaal Tong uitsteken Ik heb echt heel wat spulletjes nog liggen, klaar om te worden 'vershowhalsterd' Tong uitsteken

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:54

http://www.kikihalters.com/Show%20halters.html
http://nonynony.easywebstore.co.uk/Impe ... 21CFS.aspx
http://nonynony.easywebstore.co.uk/cabl ... 214VP.aspx

Vind die echt ontzettend mooi! En wil heel misschien is proberen een simpele showhalster te maken (dus gewoon met wol en vlechten ofzo Tong uitsteken) Maar lijkt me heel gaaf om iets te maken wat hier op lijkt, vind het altijd wel mooi als het wat "dunner" maar tog stevig is.. Lachen Iemand een idee welke materialen ik voor zo iets zou kunnen gebruiken? (kan ik een plan opstellen voor straks in de herfstvakantie ofzo Tong uitsteken)

Heb verder dus nog nooit een showhalster gemaakt, heb er ook geen arabjes voor maar een beetje knutselen en crea bezig zijn vind ik altijd wel erg leuk! Haha! Maakte vroeger ook dekjes etc. voor m'n vzpony's en op school altijd druk in de weer met HA (ook een examenvak geweest) en dit lijkt me wel een erg leuke "bij"hobby.. Lachen