Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:05

Ik ben ook benieuwd naar de halsters. Zijn er nog mensen naar de Regionale keuring Noord en/of naar de Lowland Cup geweest? Daar kun je ook héél veel halsters spotten! Wij zijn helaas niet geweest, maar ik heb wel heel wat rubrieken gevolgd op www.filmloop.nl Lachen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:37

Hoe doe je een foto in een link?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:39

als je op je foto klikt (rechtermuisknop) kan je normaal kiezen voor "copieer locatie van bestand" of zoiets. Daarop klikken, en dan hier plakken.

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:17

Hallo, ik ben ook terug van vakantie. En ook nog steeds bezig met mijn borsttuig.
Het topic mag dan misschien een beetje stil liggen, maar we zijn wel al bijna aan de 200 pagina´s Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:31

Heb je misschien al een foto van je borsttuig ? Lachen

Inderdaad, schiet al aardig op!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:19

Hoi meiden! Ik ben weer terug van vakantie en ik heb het heel leuk gehad. Maar drie weken zonder paard is ook wel lang dus thuis is ook wel weer lekker.

Ik zie hier weer een heleboel leuke dingen voorbij komen! Die kwasten aan dat geel/rode halster vind ik echt leuk staan!
Ik ben hard op zoek naar zilverband wat niet zo druk is als het band dat ik eerder had gebruikt voor die vriendin. Foto's komen van de week eindelijk.
Nog veel inspiratie maar in de vakantie niet echt tijd gehad om wat te doen.

Joke had jij nou ergens geregeld dat je aan zo een dun halster kun komen als basis?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:37

Ik zag op Sayila ook wat kraaltjes staan. 'Het boze oog' of het 'geluksoog'. Die zittten ook weleens aan Arabische Halsters. Dit beschermt het paard tegen demonen en duistere dingetjes Tong uitsteken
Deze:
http://www.sayila.nl/images/16152.jpg

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:46

Jalenka, ja, ik heb zo'n dun halster besteld bij Melanie, is knap hoor. Zodra ik er een foto van heb, laat ik hem wel zien (ga eerst een foto van het originele halster maken, alvorens ik het 'inpak' met stof Lachen ).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:52

Ik schrok vandaag eventjes. Het winkeltje waar ze geweldige leuke band/nylon/stofjes etc. hebben was WEG! Ik had echt zoiets van, oliebol hee. Maar ik ontdekte een papiertje achter het raam dat hij naar een pand verderop in de straat was verhuist Tong uitsteken. Het is nu veel mooier, groter én overzichtelijker. Je loopt niet zo gauw meer de kans om iets om te beuken als je je omdraait met je tas ofzo, haha. Ik was van plan spulletjes voor mijn goudkleurige halster in te slaan, die al heel lang in mijn hoofd zit, en ook al op papier staat. Maar ik kom dus thuis met iets héél anders. Een zwarte band met bloemen erop, en nog iets voor de neusriem. Wel heel mooi Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:11

Ik kan mijn vorige reactie helaas niet meer editten, maar ik wou deze foto toch even plaatsen.

Het bovenste is de 'bloemenband'. Dit ga ik om de nylonband heen naaien. Die witte 'sliertjes' komen aan de neusriem. Waarschijnlijk met gewone zilveren ringen of zilveren halstersquares. Maar die moet ik dan nog overkopen als ze er nog zijn Lachen. Misschien ga ik nog iets met kralen doen, maar dat weet ik nog niet zeker.

http://i110.photobucket.com/albums/n95/ ... tertje.jpg

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:14

een flower power halster Joyce. Lachen De halstersquares zijn leuk, ben er wel content mee. Blauwe knutsel (sidepull) is af, en gepast, maar slachtoffer heeft boxrust dus ik kan 'r niet effe losgooien in de piste om foto's te maken. En blijven staan in een open stal, ho maar. Nagelbijten / Gniffelen Wel logisch natuurlijk, na al die weken. Hoop foto's te kunnen maken als baasje terug is van buitenland en haar dus kan vasthouden.

Dus nu kan ik aan iets beginnen met die squares.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:54

Oke! Haha! Heb je er ook foto's van?

Ik vond het stofje/band zo leuk. Haha, m'n moeder moest echt een paar keer zeggen dat ik nu mee moest komen omdat we ook nog langs heel wat andere winkels moeten, want anders was ik met véél meer spulletjes thuisgekomen, en had daar nog heel lang rondgestruint.
Ik voel me ook altijd heel jong als ik daar ben... allemaal oude omaatjes enzo Vork

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:19

Ik heb mijn showhalster weer gevonden, was hem kwijt Bloos

Ik ga hem maar is afmaken en dan een foto maken van het hele eindresultaat.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:27

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:31

Woow die is mooi zeg! Haha! En wat een leuk veulen!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:46

Och, wat lief! Hij staat echt heel erg mooi!

Ik heb geen veulen meer voor m'n halster! Bloos! Stanly is vrijdag opgehaald. Huilen Verdrietig

Joyce, ben benieuwd naar jouw halsters!

Komende weken/maanden/schooljaar ben ik bang dat er niks meer van het showtuigmaken komt. Zit elke dag tot 16'00 op school, uur fietsen, huiswerk, paarden, en dat is mijn dag. Verwacht dus aub niet erg veel meer van mijn kant!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:51

Wat jammer Jen! Ik heb ook geen yippie-rooster helaas. Als ik nou 5 minuutjes van school af zou wonen, oké. Maargoed, met de scooter ben ik al gauw een half uur en vaak iets langer onderweg, dus voor mij is het ook gedaan met de vrije tijd.
En ik wil weer flink met sport aan de slag, dus mijn avonden bestaan óf uit paardrijden/fitness of zwemmen. In de weekenden (En op dagen dat ik vroeg vrij ben) ga ik lekker naar de paarden. En zondag is het helaas weer huiswerk dag.

Maar ik probeer wel tijd vrij te maken voor het showhalstermaken Lachen. Morgen ga ik na het boeken halen nog even snel langs HeikeStoffen&Kleinvak. En dan haal ik gelijk voor wat vaker materiaal op. Maar dat weet ik nog niet zeker. Ik moet zo ie zo nog even wat nylonband halen, en een stukje zwarte fleece. Want ik wil dit bloemenhalstertje 'gevoerd' maken, zodat het lekker zacht is op het paardenkoppie Lachen.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:58

bedankt voor de complimentjes Pling dat is onze kleine malai Haha!
jammer dat je er minder tijd voor hebt jen
ik maak er ook echt tijd voor, is ook een stuk ontspanning, tenzij ik het niet zo krijg als ik het wil Clown Knipoog haha
wat bedoel je met gevoerd joyce?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:03

Ik denk dat ze de fleece om de nylon heen gaat maken, en daarboven de band.

Ik zou er wel tijd voor WILLEN maken, maar ik moet zelfs al tijd gaan maken om te gaan paardrijden. De eerste week(en) maar even aanzien, en dan een beetje gaan plannen met huiswerk. En wie weet komt er dan een gaatje vrij.

Misschien heb ik voor thuis niet eens zo gek veel huiswerk, want heb 6 tussenuren EN 5 KWT uren ..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:55

wat zijn KWT uren Jenn ? Balen dat jullie zo'n zwaar rooster hebben gekregen. Ach gut

Wat een cute koppie heeft Malai Esther. Het halstertje staat hem mooi.

Ja, het is idd ontspanning behalve wanneer het niet wil lukken. ROFL Dan zou ik de boel zo tegen de grond keilen. Haha! Gisteren nog redelijk lang bezig geweest (wat moet een mens anders wanneer manlief weer eens voor de zoveelste keer in het ziekenhuis ligt Rolleyes ), heb nu een neusriem gevlochten, en ik ben de uiteindes (die ik natuurlijk eerst door de haltersquare heb gehaald) aan het terugvlechten door de vlecht die ik al had, met de bedoeling dat je, als het af is, die draden niet meer ziet. Hoop dat je eindresultaat meevalt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:32

Met gevoerd bedoel ik dat ik de fleece ónder de nylonband maak, zodat je die afwerking aan de onderkant niet meer ziet, en dan is het lekker zacht voor het paard, wanneer deze het halster draagt Knipoog.

KWT uren zijn Keuze Werk Tijd uren. Dat doen ze bij ons op school. Je tekent je via internet in bij een les, en daar ga je heen. Als je bijvoorbeeld vragen hebt, of huiswerk wil maken voor dat vak.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:13

Je zou het ook eromheen kunnen maken, met de afwerking aan de bovenkant, met daar het band over heen .. Dan zie je nergens meer een afwerking. Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:28

maar wordt het dan niet erg dik allemaal, als je de fleece volledig rond de nylonband doet, en daar nog de bloemetjesband overheen ? Ik denk ook wel dat dat op zich de mooiste oplossing is, maar naald en draad moeten wel akkoord blijven natuurlijk. Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:46

maar wil je het halster als een rijhalster gaan maken? vanwege de fleece?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:12

Ik doe gewoon een laagje fleece eronder. Dan zie je de afwerking van de band eronder niet, en het is lekker zacht Knipoog.