Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:47

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:33

ja is zeker gaaf!
Hopelijk krijg ik het vol! ;)

Jammer dat de Fall show weer zo ver weg is. ;(

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:00

Marije, waarom is de Hunter Hack alleen beginners walk/jog en niet in meer klasse te verrijden?
Ik ga duimen dat ik vervoer hebt zodat ik mee kan starten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:07

Sterkte met je rug Joyce! Nie fijn nie...
Hahaha, die filmpjes!!! Wat een maf beest! Heeft ie nog geen dekneigingen?

Vandaag zijn bij ons de horsies voor t eerst binnen gebleven, echt niet te doen die hitte en idd vieze rot steekbeesten! Heb de deken van Tie gehaald, binnen zitten alleen paar vliegjes en ze stond er zwaar onder te zweten.
Manen lekker ingevlochten, massage en heerlijk ff gedoucht. De boog kan niet altijd gespannen staan haha!!!

Nour heb ik even in de buitenbak gegooid. Hitte of niet, meneer ging met dubbele bokkesprongen de lucht in (hoe krijgt ie t voor elkaar) en begon zich flink uit te sloven. Ik dacht nog: ff filmpje van schieten, maar ver kwam ik niet toen een boer op z'n brommertje het erf op kwam rijden. Hij had m van de weg af gezien en wilde weten wat dat dan wel voor bloed was en dat t écht n goed pèrd was en als ik ervan af moest wilde ie m wel kopen! Yildiz trots op uk haha!
Dus tegen de tijd dat t boerke weg was had Nour geen zin meer om zich uit te sloven (en geef m eens ongelijk) dus ook hem lekker onder de douche gezet en voetjes behandeld (is toch wel met erge rotstraal terug gekomen). Heb z'n dikke zware manen niet ingevlecht, twijfelde er wel over, ik ben zo bang dat hij er een aftrekt (echt iets voor hem) en ze zijn nu xo mooi....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:03

Ja tuurlijk heeft ie dekneigingen, dat heeft Nirvana hem dit jaar "verteld" waar die dat 5e been voor heeft. In een ochtendje zag ik hem "dankzij" Nirvana veranderen van onschuldig onderdanig jong ventje dat met zijn mond klappert en weinig interesse toonde voor de merries veranderen tot een macho die door Nirvana ff sexuele voorlichting kreeg.
Toen opeens werd ie wakker. En heb ik Nirvana gauw uit de wei gehaald anders had ie haar binnen een paar uur moeten dekken. Ja nirvana parkeerde zichzelf telkens voor zijn neus. Fijn hoor zo'n ouwe fiets....zucht.

Bij scar mag ie alleen dichtbij komen als ie zijn "speentje" in zijn mond heeft, want zonder, dan bijt ie vaak agressief in der kont en daar is mevrouw niet van gedient. Met die pion in zijn mond, kan ie niet bijten en dan mag ie wel aan der kontje zitten....tot op zekere hoogte haha. Dus telkens krijg ie een flink pak slaag en heeft ie inmiddels dus de nodige littekens opgelopen. Ze mot dat geflikflooi van hem niet hebben. Hij is gewoon veels te ruw...dus reageerd ie zijn frustratie min of meer op de pion af. Zolang Scar hem nog de baas kan is er niets aan de hand, als ze onderdanig aan hem wordt dan moet ik ze echt uit elkaar gaan halen, want ik denk dat het anders een verkrachtingszaak gaat worden door mister muscle.
Als Scar net ff te veel naar hem kijkt, denkt meneer al dat ie sjans heeft. En roept ie der, maar ja....mot ie niet zijn tandjes gebruiken....Meneer snapt niet dat ie gewoon een lieve benadering moet doen. En ik ga het hem niet vertellen. :x

Ik heb die twee vandaag en ouwe dibbes trouwens buiten gehouden. Goed ingesprayt met vliegenspray, vliegengordijn op. Er stond hier nog een aardig windje en beetje bewolkt.
Nirvana staat overdag vaak binnen ivm mok en met june is gedoucht ivm wedstrijd.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:18

Bimmetje schreef:
Laat ik daar toch geen last van hebben allemaal haha :P
Ik wilde als reiner bij de WRAN starten, maar dan minimaal in de L3-L2, als ik het goed begrijp mag dat dan ook niet meer? Of is dat wel nog steeds mogelijk met papiertje van je trainer.
Maar goed, voorlopig toch geen WRAN voor mij.

Ja hoor dat mag wel. Als je een filmpje hebt of wedstrijd resultaten of papiertje van je trainer, komt t vaak wel goed. Als je ooit startplannen hebt bij de WRAN, moet je het gewoon ff voorleggen dat je reeds drha gestart bent, les hebt van...., dat je graag wil reinen en wat er kan en wat niet. Er zijn idd nieuwe regels, maar die spelen mijns inziens daar nu juist beter op in.

De DAWRA hanteert niet dezelfde regels van de WRAN, deze zijn niet 1 op 1 hetzelfde. Ben trouwens bang dat de dawra niet veel dichterbij zal komen dan Zeist voor jou. De DAWRA wedstrijden zijn meestal vrij centraal in Nederland met uitzondering van Luttenberg de Allbreedsshow en het NK te Den Haag. Maar ja...je weet het maar nooit.

En aan de andere kant....als Reiner heb je ontzettend veel mazzel dat je in Brabo land woont...ergo Wanroij praktisch bij je om de hoek zit. _/-\o_

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:36

Haha ja dat wel ja, maar goed het rassen gedeelte blijft zo wel uit voor mij. Dat vind ik wel jammer!

Dan ga ik maar eens wat meer zonder paard naar dawra shows. Dan maar aan de zijlijn.

Yildiz dat is echt leuk commentaar zo he op je pupsel hihi
Kan me voorstellen dat je ging groeien ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:38

Ik heb trouwens een hele gave showblouse gekocht!
Hij komt pas over 4 weken ongeveer, maar owow wat ben ik ermee in me nopjes hihi :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:47

Ja zeg....ons lekker maken over showblouse en verders geen foto delen??? dat hoort nie!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:59

Jaaaa sorry sorry.
Morgen, beloofd! ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:42

Hier is ie dan! :D

Afbeelding

Zo blij mee! *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 21:47

Super chique en helemaal mijn smaak Bimmetje! Gaaaaaaaaffff!! *\o/*

Nu ff lekker met de beentjes omhoog, vandaag les staan geven van tien tot 7, was me dagje wel. Morgen weer ff lekker tijd voor m'n eigen kids en horsies! Weekend vliegt om!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:53

Thnx! Hij is idd chique de friemel hihi

Zo jij hebt er een dagje lessen opzitten zeg. Bevalt het goed?

Ik heb weer pech met mijn paard. Vanmiddag weer een ritje gemaakt, maar door haar gestuiter onderweg omdat ze weer eens ergens van schrok, is ze ergens in gesprongen waardoor we even gingen stuiteren. Verder gewoon vergeten en door gereden. Ze bleef wat prikkelbaar, maar goed dat is eigenlijk wel normaal voor haar. Toen ik thuis kwam, zag ik een toch wel flinke wond op haar achterbeen aan de binnenkant ter hoogte van haar sprong gewricht. Best wel diep ook, maar niet dat het gehecht moest worden. Ook haar andere been onderaan op de koot stuk. Dus ze is wss toch ergens in gestuitert wat ik niet heb gezien. Verdomme!! Wat was ik weer boos en verdrietig.
Dus wonden schoon gemaakt met betadine shampoo en acederm erop gespoten. Hopelijk word het niet te dik en geneest het snel weer.

Baal er enorm van weer.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:57

Wauw wat een gave blouse!!! super sjiek de friemel!! Balen van die rit zeg!! Donders...nog an toe....je bent er maar weer zoet mee. zucht.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:50

Ik ga zeker de foto's maken! Maar ik wacht tot hij helemaal klaar is!

kleine update!

stal shameless 3/4de klaar nog 1 rooster voor de venster en nieuwe plastiek achteraan, (rooster in de maak), voerbak, drinkbak, en alu berschermbar rondom, en sinds gisteren DE HAYBAR erin geplaatst!
http://www.stablesupplies.nl/
EEN STUFF UIT UK, een hoekcorner die je in de hoekplaatst van je stal op 10cm hoogte en is 1/4 rond en daarin stop je het hooi, zodat het hooi niet op de grond ligt en in de mest terecht komt!

malha haar stal, de U PROFIELEN moeten nog geplaatst worden om de dakbalken te beschermen tegen het bijten! hebben vele me aangeraden want jaja die pony's die eten graag balken! ook inclusief zelfde stuff (haybar, eetbak en drinkbak)

en stal sublimo u profielen! zoals malha!

de gaten zijn gemaakt voor de afwatering van de stallen, wat hier verplicht is in wallonie, nu nog opzoek naar de citerne en die dan ingraven enzo!

de weide zijn af inclusief de 12 poorten!
(CHEVALDO NEDERLAND)

mvg Glenn (verder de paarden genieten van lekker hele dagen op de weide en ' savonds op de stal, door het werken hier dagelijks aan de stallen, lukt het niet altijd om de paarden te werken! shameless geniet op dagelijks naar de kudde van apdeco te kijken, en longeer in 2x per week met doek enezo erop, gaat echt heel goed, mag juist nog meer in massa verdikken! maar alles gaat naar de groei!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:43

Jaa wij zijn erbij de 7e met de Koeienclinic, inclusief onze pony's! Ben erggg benieuwd hoe ze het gaan doen haha. :D

Die filmpjes van pep en scar echt geweeeeeldig zeg!! Wat een stel die twee!

Waauw sjieke blouse jes!! <3 Ergggg mooi!!

Hier bij ons staan ze nog lekker buiten overdag. Shamit wel ingepakt in haar panty pakje (exceem deken) en allebei een vliegenmasker op. Verder hebben ze vrij weinig last. Af en toe wat bulten hier en daar. Gelukkig hebben wij hier vrijwel geen horzels, dus dat scheelt al een hoop. Wel doen we ze vaak savonds even onder de douche voordat ze op stal gaan. Even lekker voor alle jeukies en warme zweet plekjes.

Gister met Nadesh naar vrouwenpolder gegaan. Voor het eerst in zijn eentje mee en ook zijn debuut bij de Wran. En ook voor het eerst alle klasses gestart. Robina startte de showmanship. Hij bleef wonderbaarlijk netjes stilstaan en deed het echt super. Een 1e plaats met 2 deelnemers totaal. Daarna startte ik de in hand trail. Zijn grootste probleem zit hem altijd in de sidepass over een balk en achteruit tussen 2 balken. Natuurlijk zat er nu een sidepass in die gelijk erna door ging naar een backup tussen 2 balken. Maar wonder boven wonder was ineens het kwartje gevallen een deed hij het hele pattern perfect! *\o/* Paar balkjes aangetikt, maar boeiuh!! :D Ook 1e geplaatst van de 3 deelnemers. Super trots!
Vervolgens de trail. Dit hadden we nog nooit gestart, dus we hadden ook geen verwachtingen. Zijn back up is nog errrg slingerend, sidepass vind hij nog altijd spannend en zijwaarts naast het hek staan lukt hem ook nog niet. Dus het was meer een voor spek en bonen onderdeel voor de ervaring. Uiteindelijk werd de back up tussen 2 balken een aardig stuur en maneuvreer werkje, maar na flink wat pogingen toch gelukt. Voor de sidepass kwam ik ruim 3 meter te ver ernaast uit, dus dat werd een sidepass van 5meter ipv 2.. Maar het kwartje is écht gevallen want hij ging netjes over de balk heen alsof hij niet anders kent haha :o Bij het hek kreeg ik hem er niet naast, maar toch met me verkeerde kant hem wel kunnen open maken, erna eromheen gereden. Was voor nu wel goed zo. Daar gaan we nog lekker op verder oefenen thuis. Al met al alsnog geplaatst, 3e van de 4!
Pleasure liep hij waanzinnig, dit is echt zijn sterkste onderdeel. Echt super relaxed en constant. Had niks in me handen. Paulet was jury en vertelde dat ze tot op het laatste moment niet kon kiezen tussen een quarter en nadesh. De quarter liep volgens het 'pleasure beeld plaatje' en desh liep juist heel beweegelijk en plezierig. Allebei heel goed, maar toch heel verschillend. Uiteindelijk zijn we aan de hand van de back up 2e geworden van de 5. Desh zijn back up is nog niet heel soepel, dus een goed puntje om aan te werken.
Robina startte als laatste nog de horsemanship. Er zaten wat kleine foutjes in, net iets te laat in draf en een scheve back up. Maar toch nog 3e van de 5 geworden!
Al met al, megaaaa trots op onze pup! Hij gedroeg zich als een volwaardig wedstrijd paard. Hij bleef super koel in zijn koppie en lette goed op.

Nancy hoe is het bij jullie gister nog gegaan?

Terug thuis was Shamit iets minder blij met hem. Ze was volgens mij vooral pissig omdat hij de hele ochtend weg was geweest, dus hij kreeg nog een lekkere rake trap op zijn voorbeen |o Waarna wij vervolgens de schaaf wond konden gaan behandelen.. Gelukkig aardig oppervlakkig, maar wel een flinke lap huid eraf. Hopelijk heelt het netjes met deze warmte en vieze insecten.

Oej dit is weer een flink verhaal geworden :list:

Nog 1 fototje dan van Robina & Desh en dan zal ik me mond maar weer houden :=

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:09

Super canisia en Robina!!
Toppers!

Ik heb er zin in meiden! Ben ook benieuwd hoe jullie het gaan doen. :D

Glenn, klinkt goed hoor!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:57

super resultaten dames. jes balen van de wond op het achterbeen. Mooi Shirt gaaf.
Hier alles rustig rug gaat met medicijnen iets beter dus ga van de week beginnen met longeren.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:44

ja Canisia heb jullie trail gezien. Dat gaat goed komen. Lekker dichtbij he Vrouwenpolder :D , beetje jammer van de weinig starts. Maar nieuwe brug is zo'n ramp met parkeren, misschien als je vroeg bent dat het nog mee valt, maar de laatste keer dat wij er geweest waren, stond de trailer helemaal vooraan de straat, waardoor we zo'n end moesten lopen....dat was voor de 2e keer en toen waren we er echt klaar mee. Als parkeerterreintje daar vol is, dan sta je dus gewoon in de straat geparkeerd....niet fijn.

Cyann was 3x 1e (SSH, in hand trail en pleasure) en 1x 2e (trail). Horsemanship heeft ze bewust niet gestart (ivm 75 punten grens dit seizoen) . Elk onderdeel waren er helaas maar 2 starts. Ben eigenlijk vergeten naar de score sheets te vragen en weet dus ook de totaal score niet.
Ze werd ook nog Allround Champion. Dit was haar laatste wedstrijd dit WRAN seizoen. Nu focussen op het NK en daarna wellicht met de dochter van Scar starten in de hand onderdelen als groen paard in de L4 of toch gewoon L3. En tussendoor June zo nu en dan uitbrengen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 01:03

Wie gaan er naar het NK??? Gaan we nog ergens op de tribune een afspraak maken, waar we elkaar kunnen vinden? Anders zit straks iedereen verspreid, terwijl het zo leuk is om juist een vaste plek af te spreken als meet and greet place. Als men daar dan elke keer gaat zitten, is het des te gezelliger.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:08

CounTree schreef:
Maar ooooooh wat zit de rundown en stop er weer goed in. mooie foto is onderweg dus die spam ik ooit nog eens.

Hierbij de foto's van de DRHA wedstrijd eind juli...vandaag ontvangen...

zo moeder.....
Afbeelding

zo dochter :D
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:49

amaai waaaaaaaaaaauw <3 :~ :~ Nancy, wat een gave stopfoto's van June, met jouw en met je dochter!
wat glimt ze erg June, extra polish op haar gedaan? echt hele gave merrie!
Hoe gaat het met Nirvana al beter? en Scarlet en het inrijden?

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:35

Dankjewel glenn, ben ook heel blij met deze foto's. Ik moest gewoon nog kiezen want van mij en June waren meerdere mooie stops. Maar hier klopte alles aardig...geen gek gezicht van mij, paard loopt, oortjes naar voren. Enige bemerking zou zijn dat t niet de kant is van de manen....

June glimt van nature vrij snel. Zeker als ze onder een (vliegen) deken staat. Weinig extra shine voor nodig. Komt vast door het heerlijke sappige gras ;)

Ik zag trouwens dat Baikal weer had gewonnen tijdens het EK met mooie scores ook 139!!

nirvana loopt nog met mok, maar al stuk zuiverder. Glenn, je moet nu echt eens op facebook komen hoor. Je mist te veel :j . Scarlet doe ik echt op het gemak, als ik zin en tijd heb en Leen kan helpen. Maar we hebben komende week vakantie en dan wil ik ff dagelijks met haar aan de slag met behulp van hubbie. Misschien Leen op June en ik met scar ernaast en dan huppeke naar buiten. Want in de wei is natuurlijk super saai en afleiding van de omgeving kan dan ff geen kwaad om haar lekker voorwaarts te laten lopen naast mams. Maar op zich gaat het super hoor. Erg leergierig paard en super licht in de hand. stop achterwaarts stuur en stappen zit er allemaal een beetje op. Ze zoekt echt wat je bedoeld en als ze het niet begrijpt dan gaat ze de lucht in en steigert ze. :D Maar dat is niet met kwaaie bedoeling.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 02:48

super dat June zo glimt dan ziet ze goed in der vel! Zou misschien een gave date zijn voor haar June x Baikal! Beide reining arabs, een reining gefokte arabier ;-)! Kans op een bruintje!! Beide mooie stijl om te stoppen! Ik vond zijn nieuwe foto's heel gaaf, zo stoppen zonder hoofdstel!

Die draait heel constant Baikal, al vanaf dat ze hem trainde, en zijn dochter baikal's shangrilla zelfde trend (haar moeder ook een zwarte trouwens )

blij dat Nirvana al wat constanter loopt, hopelijk is ze snel van die mok vandaan! en dat scarlet zo goed gaat, dat komt super goed!! ik gisteren shameless 1x westernpad erop aan de longe en longeersingel, was alsof hij al jaren niets anders deed! de longeersingel enzo kende hij al, maar de pad was iets nieuws!

ja facebook iedereen zegt me dat , maar hoor veel negatief dus daarmee,
en jij niet ek meegedaan? volgend jaar met june??

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:17

Ja Glenn als je de paardjes gewoon veel in de hand hebt en dus ook het vertrouwen hebt, is het inrijden op zich allemaal niet zo heel spannend, kwestie van goede voorbereiding. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel ;-)

Nee ik ben dit keer niet voor het EK gegaan. 2 jaar lang hadden we ons daar als gezin blind op gefocust en ging het telkens niet door. Daarbij in Duitsland was ik op de lokatie geweest en schrok ik daar van de bak dat de reining bak had moeten worden, niet alleen qua bodem, maar ook qua formaat. Dus wat je aantreft bij een evenement gecombineerd met dressuur en springen blijft dan altijd spannend tot het allerlaatste moment, want "zand" wil niet zeggen dat de bodem geschikt is. Dus 2 keer een EK geannuleerd en nu een EK verder weg.....Wij vonden het de moeite niet waard om daar weer heel ons wedstrijd/trainingsschema op aan te passen...met de kans weer annulering door te weinig landen en hoe is de bak, hoeveel reiners zullen er zijn en mogen de beginners mee doen? In onze ogen te veel onzekere factoren.

Dus na wikken en wegen hebben wij er tijdig heel bewust voor gekozen om het EK te laten voor wat het is dit jaar en Cyann der wedstrijdschema zo uit te kiezen dat ze een goede voorbereiding zou hebben voor het NK. De in onze ogen belangrijkste wedstrijden hebben we daarvoor uitgekozen zonder met ons hart te kiezen, bewust gekeken naar punten als: moeilijke patterns, veel deelnemers, dubbele jury, buitenlandse jury en bij reining de kwaliteit van de bak en bodem. Vandaar dat we een beetje kris kras met diverse verenigingen mee hebben gedaan sinds april dit jaar (DAWRA/WRAN/WBN/NRHA). Helaas moest Cyann direct na de DAWRA wedstrijd begin april wisselen van paard, maar dat pakte ze super goed op.
En tot onze grote verbazing stond ze al heel snel in de topdrie van Halter en IHT bij de WRAN terwijl ze halverwege het seizoen pas instapte.

Dus ja....en als je dan van de week opeens hoort dat er te weining deelnemers zijn voor een NK in combinatie met bedoelde lokatie ....... 8)7
Maar goed ze zijn hard aan het werk om het elders voor elkaar te krijgen....fingers crossed.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 09-08-13 11:23, in het totaal 5 keer bewerkt