Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:16

Super Yildiz, die Nour van jouw! Ik ken dat gevoel zou er ook al willen opzitten, maar hij is nog hard aan het groeien, en dan met de verbouwingen enzo! vlot het even niet! de stallenbouw enzo, einde is eindelijk in zicht!!

Volgend jaar spannend jaar, dus nourtje inrijden en halfzusje of halfbroertje voor Nourtje!
;-)

grtjs Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:50

Ben ook wel heel benieuwd naar jullie stallencomplex! Vlot het naar wens?
En tja, beter later inrijden dan te vroeg toch? Belangrijkste vind ik toch dat ze t voorbereidende werk goed kennen dan is het eenmaal erop gaan zitten maar een klein dingetje. Voor hun dan... Voor ons als ruiters toch iets heel bijzonders! Ben zo benieuwd hoe hij voelt! Hij is ook zo anders dan Tie en ook weer wel Tie in zijn coolheid. Yup, ben nog steeds verliefd hahaha! <3
Maar goed, vandeweek eerst maar weer eens verder met trailerlaadtraining.

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:07

Hoe gaat het trailer laden nu yildiz?
En ja ik vind ook beter laat inrijden dan alles zo overhaast.
Nafa was pas 5 toen ik haar weg bracht, maar ze was er ook gewoonweg niet eerder aan toe. Lichamelijk niet en geestelijk ook niet. Ik kon echt aan haar merken toen ze er klaar voor was. En ja dat ene moment dat je erop zit...... zoooooo bijzonder! :D

Glenn, dus komt echt wel goed ook bij jouw kanjer.
Hoe vlot het idd met je stallen? Ben ook zeer benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Nancy en cyann weer geel succes in wanroij dit weekend!

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:05

hallo allemaal.

zoo na heel wat paginas en nog steeds niet alles bij gelezen helaas.
ook maar weer is een berichtje van deze kant af.
hoorde dat er een aantal naar denemarke zijn.
lees zo nu en dan nog wel is wat op facebook.

zag de oude eigenaar van fakir ook voorbij komen hier op het forum.
fakir groeit hardt en wordt echt een lekkkere pony ben zo blij met hem.
we hebben al zon leuke klik met elkaar. helaas gaat het niet zonder slag of stoot.
hij is nog steeds niet van zn bloedwormen af. wordt die weer voor behandeld.
ook heeft hij vitiligo wat veel voorkomt bij arabieren. ( mocht er hier iemand iets meer van weten of zelf ervaring mee hebben hoor ik het graag )
voor de rest met alles veel te druk.

zag jou foto serrie van de week wel op de voorpagina staan malu mooi fotos en wat is die opgeknapt zeg !!!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:20

Hoihoi!
Het is idd erg rustig en stil hier. Iedereen is lekker van de zomer aan het genieten.
Ik zit nog lekker met me kont op de Canarische eilanden, Fuerteventura! Heeerlijk! Nu wel laatste dagje helaas.

He even een snel vraagje, weet iemand toevallig of ze op voor de WRAN wedstrijd in Nieuwe Brug een houten hek of een touw hek gebruiken?

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:22

Wij gaan volgende week voor het eerst in de L3 starten en gelijk op 1 hand :P
Ben benieuwd hoe Bolleke dat gaat doen :+

Even een tippie voor mensen die een level verder willen maar nog geen 75 punten maar wel meer dan 25: Regel het nu (VOOR de NK) want daarna mag je alleen verder met 75 punten.
Nieuwe regel! Kijk op http://www.wran.eu

Nieuwe Brug bij de Easy riders? Dat is een houten hek. Bolleke is daar vorig jaar onderdoor gegaan :+ . Grapje van de Bolle }>

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:42

uuuh tja, dus wat houd die nieuwe regel dan in voor mij bijvoorbeeld?
Ik start geen Wran. Alleen DRHA en misschien nog eens DAWRA.
DAWRA hanteert Wran regels?

Leuk dat je volgende gaat straten Judith!
Ben ook benieuwd hoe bolleke het gaat doen. ;)

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:43

Canarische eilanden..heerlijk :j

Het is buiten zo klef gewoon niet fijn op dit moment, toen ik vanmorgen klaar was met rijden ohhh wat voelde ik me klef,plakken, vies!!

Djalila wordt pas in januari ingereden ze wordt een paar maand later vijf, kan bijna niet wachten tot het zo ver is!

Spannend Judith!!

Vorige week was ik met een vriendin in Stavern bij een wedstrijd kijken en ik kan er niks aan doen maar man oh man!
Als ik naar de Pleasure kijk zie je de hype uit the USA steeds meer hier terug komen van de net niet draf/galop (heulle langzame galop) persoonlijk vindt ik dit niet mooi. Het is een jury sport maar is dit nou echt hoe men dit wil zien? Een paar jaar geleden was het nog niet zo extreem!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:31

Fuerteventura? Is toch surfersparadise? Zou hubbie graag eens naartoe gaan! Leuk gehad?

Gaat die Bolle van jou helemaal goed doen Judith! *\o/* Vind het zo knap van jullie dat jullie zowel Western als dressuur starten. Doe ik je niet na. Eenmaal die jog aangeleerd wil Tie niks anders meer haha!

Vandaag was het gelukkig wat frisser, scheelde een boel met de dazen! Had vanochtend weer een rit voor te rijden en gelukkig vroeg vertrokken. Hebben nog reeën en een vos gespot zo mooi!

Ondertussen doen onze DAWRA clubgenootjes het echt hartstikke goed in Denemarken, hoe gaaf!!! *\o/*

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:56

Door de dressuur gaat Bolleke eigenlijk alleen maar beter lopen. Hij moet daar andere spieren voor gebruiken waardoor hij in de western nog sterker en soepeler wordt :D
En in de dressuur heeft hij wat meer steun aan mij waardoor hij dingen minder eng gaat vinden en in de western dan ook iets relaxter gaat worden (hoop ik :+ _)
We zullen het zien zondag 8-)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:09

Ben ook weer aanwezig, ff alles bijgelezen. Hier gaat het redelijk ben door me rug heen en zit vol aan de medicijnen om te kijken of het wat helpt. Dus de paarden hebben nog wat langer vakantie.

Wel gaan wij met Mini naar de show in September dus ben benieuwd wat die er van bakt

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:39

Hihi Fuerteventura is inderdaad surfers paradise :P Daarom zat ik daar ook haha.

Thanks voor de info over het hek! Had via Nancy ook al te horen gekregen dat het er slecht parkeren is, dus we gaan nu lekker naar Vrouwenpolder! Zaten nog wat te dubben tussen die twee, en aangezien we met alleen Desh gaan en hij alleen nog maar touw hekken heeft gedaan, ging daar onze voorkeur naar toe. Maar nu maakt het dus niet uit, dus gewoon Vrouwenpolder.

Shamit heeft afgelopen week wat afwisselend met een dik voorbeen gestaan en aangezien we eigenlijk bijna L4 zijn, maar door de nieuwe WRAN regels automatisch al L4 worden na het NK, heeft het niet heel veel toegevoegde waarde om met haar te starten voor de punten.. Dus dan maar met alleen Desh voor de ervaring. Keertje alleen op pad is goed voor hem :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:28

Beterschapjes Raven met je rug!

Ja heerlijk die nieuwe regel van de WRAN! Nu moet ik met mijn puppy paard ook L4 gaan starten met groepen waar je U tegen zegt. Jullie snappen natuurlijk wel dat Ik jullie vanaf januari ga plagen bij de DAWRA omdat ik daar nog wel in de L5 mag walk en joggen en wij zo meer op vreemd terrein komen en wat ervaring op doen. *\%/*
Ik kan natuurlijk met Zig niet concurreren tegen ruiters die in de L4 al op de 60 punten zitten. BAH!!

MAAAAAAAR.. voorlopig moet ik eerst een ander zadel!! Ik weet weer waar ik voor werk :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:40

Laat ik daar toch geen last van hebben allemaal haha :P
Ik wilde als reiner bij de WRAN starten, maar dan minimaal in de L3-L2, als ik het goed begrijp mag dat dan ook niet meer? Of is dat wel nog steeds mogelijk met papiertje van je trainer.
Maar goed, voorlopig toch geen WRAN voor mij.

Canisia, goed besluit! Lekker voor de ervaring mee doen.

Nenaa, dat komt echt wel goed met zig! ;)

Joyce, wat klote dat je door je rug bent gegaan. Slaan de medicijnen wel een beetje aan?
Hopelijk kun je snel weer wat vooruit met jezelf. Beterschap.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:59

Joyce sterkte, hoop dat je je gauw beter voelt! :(:)

Ik blijf voorlopig ook gewoon DAWRA'en, wilde graag Wran-wedstrijden meepikken, maar ik wil de galop eerst beter hebben, vooral rechts gaat dat nog vaak fout. Dus misschien over een tijdje, maar nu nog niet.

Gezellig Nena, je bent meer dan welkom bij ons hoor! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:43

Wet iemand trouwens of er al ergens resultaten of foto's zijn van het afgelopen EK?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:52

Hey canisia leuk dat je ook naar vrouwenpolder gaat.

Wij hebben het DRHA weekend weer achter de rug. Heb Rookie level 1 gestart. Daar reed ik dus een verkeerd pattern, alles ging goed totdat ik besloot de runs over het midden te doen net als CYANN der pattern!! DOM DOM DOM!! Dus kwam weereens met een NUL de bak uit. :+
En zwaar op mijn kop van trainer JP..."heb jij daar een abonnement op of zo?? Als je dat nog 1x doet dan bind ik je vast aan de beugels en sleep ik je de bak door achter het paard!" :o

Vervolgens draaide cyann 3 spins ipv 4, dus dat bracht de stand op Nul-Nul :Y)

Dag erna de Green ass Grass. Die mag op 2 handen met scharenbit bij de DRHA, maar ik ben altijd zo eigenwijs dat ik dat niet doe. Want ja...ik moet het gewoon op 1 doen vind ik zelf.
Helaas eigenlijk een onnodige drafpas en weeer een stukje overkruist, dat leverde minstens 3 penalties op, maar toch nog een 65.5 score. En ik werd meteen door Leen gefeliciteerd dat ik uperhaupt met een score de bak uit kwam ... O:) }:)

Maar ooooooh wat zit de rundown en stop er weer goed in. mooie foto is onderweg dus die spam ik ooit nog eens.

Geen les gehad tussen vorige drha wedstrijd en huidige, dus dah hebbuh ik best goei gedaon.
wegens geen tijd. of jp afwezig op dag dat wij konden.

Geinteresseerde in reining scores kunnen kijken op showmanager.eu

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:07

Nenaa, je kan de DAWRA toch al na het NK gaan plagen? Waarom wachten tot januari??? *\o/* :Y)

En ja Glenn doe eens een update over je stallen met foto's gaarne...Oh ik heb nog naughty filmpjes geplaatst das waar...ff surfen ben zo terug

en deze

BalouLovertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:50

Hi,
Ik rijd western op mijn verzorg pony's
ik doe niet aan wedstrijden, ik rijd alleen recreatief,
lekker door de bossen crossen en af en toe een klein sprongetje, maar het zadel...
zit HEERLIJK daarom ben ik ook besmet met het virus :P

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:53

Welkom BalouLovertJ! Natuurlijk verwachtte wij wel foto's!

Geweldig die filmpjes!! Het had zomaar Zig kunnen zijn met dat ding in zijn mond!! En ach als jullie maar plezier hebben gehad toch.

Ik moet eerst nog een nieuw zadel.. Dan ga ik me inschrijven!
Wel moet ik mijn geldboompje even water geven

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:27

haha die Nancy! Eindelijke een score hihi :P
Cyann, jammer van de 3 spins.

Die peppy haha, geweldig speels manneke! Ik hou ervan. :D

Doe mijne ook ff water geven Nenaa ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:28

Zaterdag 28 september, organiseer ik weer een koeien clinic gegeven door Wendy van Osch.
Deze dag zat binnen een dag al helemaal vol geboekt!

Omdat de belangstelling voor deze clinic zo ontzettend groot is, heb ik nog een datum bij wendy bij kunnen boeken en dat is:

Zaterdag 7 september

Lijkt jou het leuk om mee te doen? Geef je dan snel op bij mij!
Pak je kans en kom gezellig mee doen en ontdek en geniet van de verborgen cow-sense in jezelf en je paard!

VOL = VOL

ter informatie:
Zaterdag 7 september
Koeien-Clinic gegeven door Wendy van Osch
Er is plek voor 7 combinaties.
(er is een beperkt aantal lespaarden beschikbaar voor alleen ervaren ruiters, informeer naar de beschikbaarheid)

Op haar locatie:
Wendy van Osch Performance Horses
Noordstraat 29a
5428 NR Venhorst

Tijd: 10.00 - 13.00
Prijs: €50,00 p.p.

Het is de bedoeling dat we om 10.00 beginnen, dus dan moet je erop zitten.
Cap is niet verplicht, maar zonder cap is volledig eigen risico!

Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Groetjes Jessica

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:58

Voor zaterdag 27 september is een plekje vrij gekomen.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:07

Ja ik wil ook weer een keertje jes. Alleen 7 sept is te vroeg voor me rug ;(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:39

Ik wil ook weer een keertje, maar dan kom ik liever een keer met Daan en dat zal volgend jaar op z'n vroegst worden denk ik... Wel gaaf dat er zoveel belangstelling voor is, of niet?!