[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:24

oh wat erg Nicky hopelijk is het het dan niet, had nog nooit vd naam gehoort
Leuk die vergelijkingsfoto's Dayem is ook echt van puppy naar paard verandert
zal ook eens van Asal opzoeken

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:40

Baby Asal
Afbeelding
Onze eerste ontmoeting weer naar 4 jaar
Afbeelding
Ons eerste ritje
Afbeelding
Assie nu <3
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:25

Wauw Joyce wat n nieuws! Proficiat!!! *\o/* Spannend allemaal of valt t mee? Geen misselijkheidsklachten? Geniet van je zwangerschap! ❤️

Mooie plaat Katja en Miranda! Echt sprookjespaard! <3
Blue.... <3

Hier erg druk nog steeds, vanochtend weer super vroeg op station ivm verzendsperma dat voor 9 geprepareerd moet zijn en morgen nòg vroeger met Jazzy en Nyhla spoelen. In de tussentijd is ook de mooie extreme sabino verkocht naar een topplek, gun t haar echt, wat n lieverd is dat! ❤️

Leuk al die pics! Hier verandert het paard ook totaal niet... _O- :')

Eerste keer opstappen en eerste ontmoeting (aankoop) Yentl

Afbeelding

Afbeelding

Tot routinier, love that horsie!!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Valt me nu trouwens op wat n smallie ze nog was met 5. Jee die van mij hebben dus echt tijd nodig om uit te zwaren.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:04

Haha ja dat is altijd een groot verschil als je foto,s terug kijkt hoe smal ze dan nog zijn en hoe ze dan uit eindelijk worden. Vijf is gewoon ook nog harstike jong ze zijn dan wel in de hoogte uit gegroeid maar zeker niet in de breedte. Nou dat was nog niet makelijk op stappen zeg op Tie ook dat is veel veranderd door de jaren heen. Ja dat is echt een hoop drukten dekken dat mis ik dan ook weer niet nu we gestopt zijn :D . Maar ik heb echt van onze veulens fokken genoten hoor van het uit zoeken van een hengst tot het genieten van zoon prachtig veulentje in de wei.

Asal wat een leuke baby nu ook natuurlijk maar dit is echt zoon ik neem je stiekum mee onder met jas veulen wat een leuk sprekend koppie.

Dayem is ook verandert hoor en straks word ie natuurlijk wit blijft toch bijzonder he zoon toverbal. Zijn hoefjes zien er mooi uit echt een verschil hoe gaat het nu verder met hem?? Wat erg van het plantje ik hoop dat het allemaal mee valt.

Hij is echt niet verandert kat Qaseem heeft dat ook zal straks FF foto,s zoeken die word alleen maar groter nou ja en verandert dan ook van kleur.

Nee Miranda je gaat me toch niet vertellen dat het door de emmers komt dat mijn paardjes ook altijd zo blij komen aan rennen echt niet hoor :D . Het is echt omdat ze ons zo graag zien zeker als ze verder niks hoeven te doen ;) .

Vandaag weer lekker even met de paardjes op het land getut ik rij Dibah en Sil nog wek twee keer in de week op het land zodat ze nog een beetje in beweging blijven meer tijd is er even niet nu met de paarden thuis en daar. Een rondje samen met Erwin durf ik nu ook even niet want dan staat er geen volwassen paard meer bij de kleuters en waarschijnlijk gebeurd er niks maar ik heb nu wel FF genoeg ziek en zeer.

Noor en Sjaak vermaken zich hier thuis tot mijn verbaasing prima ze zijn heel rustig en ontspannen. Met Noor lijkt het zoetjes aan toch steeds een klein beetje beter te gaan in de bak loopt ze goed alleen een draaien gaat wat moeilijker en de eerste passen op het harde ook even op eieren maar op de rechte lijn loopt ze toch wel goed. Begin het zelf ook weer wat minder zwart te zien allemaal maar dat komt ook omdat we gewoon zulke fijne mee werkende paarden hebben Sjaak stap ook elke dag weer braaf 15 Min onder het zadel in het begin moest hij toch wel erg wennen denk ik aan zijn beslag maar hij lijkt nu toch wel beter er mee te lopen. Ik zal Erwin eens vragen het te filmen want dan zie je het weer beter dan dan je er op zit en kan ik het misschien even vergelijken.

Qaseem puppy en Kleuter.

Afbeelding

Afbeelding

Jhadorah Puppy en Kleuter.

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:20

Leuke vergelijkingsfoto's! :D
Asal vind ik wel een heel ander paard lijken, ze is heel mooi opgedroogd. :j

Dayem zit natuurlijk niet zo'n lang verschil in maar toch best veranderd.

Yil, whahaha, wat een foto! _O-
Ze is zeker nog behoorlijk uitgezwaard.

Gelske, wat fijn dat het toch langzamerhand wat beter gaat!
Het is ook lastig vooruit kijken, maar nu zit er gelukkig weer schot in.
Quaseem is ook hetzelfde maar dan groot. :))

Ik heb ook wel foto's natuurlijk maar niet op mijn mobiel, dus die komen nog wel.
Vandaag heerlijk gereden, Fu gaat de galop steeds fijner doen. Nikita is er ook nog even op geweest, die heb ik nog even aan het werk gezet. :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:21

@Yildiz vind het idd wel spannend, of het er nog zit en of het het allemaal doet...Gelukkig geen kwaaltjes iets moe vaak na het middag eten maar dan kan ik gaan liggen, vaak werk ik smorgen en savond dus kan tussendoor mooi mn rust pakken
Jou paardje is ook lekker verandert altijd leuk om te zien, ennuh eerste ontmoeting was die wel zadelmak?
@Gelkse Asal pakte als veulen ook altijd iedereen in een ontzettende wijsneus, liep vaak los en was ook altijd op avontuur
Qaseem blijft die attitude houden wat een wakker koppie zit erop, heerlijk. Fijn dat de andere paarden vorderingen maken
@Miranda ja dies flink verandert. Fu wordt nog een heus familie paard, heerlijk

Assie dr manen groeien eindelijk weer wat...wel beetje rare foto haar halsje valt int niks omdat ze op de deur leunt
Afbeelding
En mn uitzicht vanut mn slaapkamer
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:33

wat leuk al die vergelijkingen!

ik heb trouwens nog wat fimpjes van 7 juni voor mensen die het nog niet zat zijn :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:03

Ja zo leuk die voor en na foto's!

Fijn Gelske dat het wat beter lijkt te gaan :)

Wat een leuk gezelschap heeft Ilya zeg :D

Gister een poging tot selfie maken gedaan >;)

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:12

Haha nicky ik moest er zo hard om lachen! Heerlijke foto's

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:20

Zo ik heb eindelijk weer wat ondernomen :D zonder zadel zonder bit en zo vertrouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:41

Ge-wel-DIG die pics Nicky! _/-\o_ :D

Oh wat fijn Kat! Was dit de eerste echte rit weer? Lekker genieten van je meidjes!

Gelukkig niet zo veel last Joyce. Was ook nooit misselijk lijkt me vreselijk, sommige zwangere vrouwen zijn echt zo beroerd de eerste maanden. Wel heel snel moe, kon de hele dag wel slapen. Maar dat ging gelukkig na de eerste drie maanden over. Geniet ervan!
Mooi zon view!

Leuke foto's Gelske! Idd echt aan t opgroeien maar absoluut dezelfde! Benieuwd naar t filmpje!

Tie was idd nog super groen toen ik haar kocht maar op de foto was ze ook hengstig. Ik heb de basis destijds opnieuw gedaan (op mijn manier).

Vanochtend/vannacht ging de wekker en met de dames op pad.
Het resultaat:

Afbeelding

*\o/*

Ook even met Tie gewandeld (staat daar op station) en geknuffeld. Jazzy en Nyhla staan inmiddels weer lekker thuis op de wei.
Daarna Nour gereden in de bak, figure 8, stap gaat super, nu nog in n mooie jog. Hard gewerkt de braverd!

Nour als baby en Nour nu:

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:49

Wat fijn Kat zo'n eerste ritje, zal jouzelf vast ook een boost geven! :D

Help me even Yildiz, zie ik op de foto een bevrucht eitje of what? :P Lekker paardenochtendje zo :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:57

Wat een technische foto hihi, goed bezig yildiz!

Inderdaad allereerste ritje in anderhalf jaar!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:17

Lekker Kat!! :):)
En Ilya is heel leuk!

Die foto's zijn super Nicky! :))

Het resultaat, een bakkie water! :D
Nour is niet veranderd..tenminste, niet in knapheid, was altijd al mooi.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:36

Bakkie water plus hè, tssss >;) Wat n moeite dat heeft gekost! Dus met z'n allen erg blij vanochtend. Had nog nooit een embryo gezien en dacht jullie misschien ook niet? Is dus n kei educatieve foto! :P ;) :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:41

Zeker educatief :D Hoeveel dagen oud is het? Komt uit Jazzy toch?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:00

9 dagen oud.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:29

wat bijzonder zeg :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:42

@Kat zat van jou filpjes en fotos?? dat nooit. Wat fijn he zon vertrouwde merrie, had je blue mee aan de hand??? wordt straks net zon set die weet straks niet beter
@Nicky whaha die fotos zag ze ook op fb geweldig
@Yildiz dat heb ik ook heb het idee dat ik wel een winterslaap kan houden zo moe en nergens zin in. Nour is ook zo gaaf geworden, toch als veulen ook al een stoertje. je moet er wel wat voor over hebben he die knappe veulen maar dan heb je ook wat ;-)

Hier dus het idee dat ik een winterslaap kan houden. Vnaaf ook maar niet naar de les. Assie vandaag heerlijk de hele dag in de wei geweest met haar vriendinnetje. Va volgende week ga ik een les eerder dat is een dressuurles, wil nu maar even niet meer springen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:45

ja Blue handpaard :j Vond ze wel prachtig volgens mij, ze bleef maar over de grond neuzen en aandraven. :D

Begrijpelijk dat je moe bent!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:23

Aaah dank je, lief!! <3

Wat lekker zo genieten, gewoon driedubbeldwars, want je meidjes genieten dus ook zichtbaar van de ritjes! :)

Echt gewoon toegeven aan die vermoeidheid hoor Joyce. Je lichaam is nu zo hard aan t werk, over paar maanden/weken krijg je wel weer energie. En ook toegeven aan rare eetgewoontes hihi, ik had steeds zin in fireballen! :P Of, bij nader inzien, misschien best niet! Die van de fireballen is een behoorlijk vurig kind geworden haha! :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:59

Van hier gingen er ook wel wat mensen naar Sint-Oedenrode he? Ik vind het ook wel leuk om te gaan maar ik heb nog geen 'slachtoffer' :') gevonden die mee wil en alleen is ook maar zo alleen... Het hele stuk in mn eentje rijden vind ik ook niet zo gezellig, maar als er nu iemand is die ook uit deze regio richting die kant gaat?? *D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:09

Citaat:
Ik ga ff lijstje bijhouden voor de mini-meet St. Oedenrode!
- Esme
- Tieneke
- Yildiz (?)
- Joyce (?)
- Nicky
- Katja (?)

Toevallig, wilde net weer even binnenvallen!

Maarem, Angela en ik zijn er zondag :)
Waar woon je ook alweer?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:44

Je voelt je straks vast beter Joyce, volg het advies maar van de mama's hier op :D

Wij gaan zaterdag! Zijn er rond 10:30 :)

Met Dayem gaat het eigenlijk best goed. In overleg met de arts en mijn juf besloten dat ik hem wel blijf rijden. Het lijkt toch een rijtechnisch probleem. Als hij goed in balans en recht loopt, loopt ie goed. Zodra ik van hand verander en nog bezig ben met omstellen waardoor hij uit balans raakt, zie je hem een paar pasjes onzuiver lopen. Plan is dan ook om hem vanaf nu 2x in de week in de bak te rijden en 1x per week buiten. 6 juli alsnog controle om o.a. een aantal dingen voor de zekerheid uit te sluiten voor m'n eigen gemoedsrust :P Zodra hij toch slechter lijkt te gaan, stop ik natuurlijk direct :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:37

Ik hoop zondag even langs te komen. Beetje afhankelijk vd dames, zowel Tie als Jazzy moeten dit weekend waarschijnlijk geïnsemineerd worden.
Ook zondag nog familiehanfbaltoernooi dus ja, even kijken hoe t loopt.