[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:42

Ja maar ik snap nicky dr zorgen wel.
Na Barc en Mirka wil ik gewoon een gaaf paard :')

amyz

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:47

Ik gebruik mn heksenzalf nog steeds bij plekjes etc :D works like a charm.

Blijft een uitdaging, paarden heel houden :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:58

Ego post.. Net even dressuurles gehad. Poeh wat heerlijk! Ses had maandag vrij en gister een longeer-dag dus dan is het altijd ff afwachten. Maar potverdorie, als spaghetti zo soepel. Lekker. Maar ik ben er wel weer klaar mee, ik wil weer over een picknicktafel springen en in rengalop door het bos!

Over wondjes/bloedjes/blessures: ik ben geen paniekmiep maar bel wel de DA vrij snel. Niet als ze een schaafje heeft ofzo.. Maar ik begrijp de zorgen wel. Mij is geleerd: 'zo min mogelijk smeren, zoveel mogelijk spoelen'

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:01

lilskie schreef:
Ego post.. Net even dressuurles gehad. Poeh wat heerlijk! Ses had maandag vrij en gister een longeer-dag dus dan is het altijd ff afwachten. Maar potverdorie, als spaghetti zo soepel. Lekker. Maar ik ben er wel weer klaar mee, ik wil weer over een picknicktafel springen en in rengalop door het bos!

Over wondjes/bloedjes/blessures: ik ben geen paniekmiep maar bel wel de DA vrij snel. Niet als ze een schaafje heeft ofzo.. Maar ik begrijp de zorgen wel. Mij is geleerd: 'zo min mogelijk smeren, zoveel mogelijk spoelen'

Ik wordt nu al zuur van de kou :')
Kan er zo slecht tegen :brr: :brr: :brr:

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:09

Ja, koud he :brr: ... Dan moet de winter nog komen. Maar over vier weken is de kortste dag, daarna worden de dagen weer langer. Zullen we gaan emigreren naar een warm land?

Wondjes, tja. Vos heeft ook best wel eens schrammetjes. Gelukkig geneest het ook gewoon goed. Peesblessures alleen ervaring met andere pony's. Regelmatig zelf controleren en altijd kritisch blijven kijken of het been goed is en blijft. Even voelen naar de temperatuur en eventuele vochtophoping. Dit is makkelijk te doen door twee benen te vergelijken, dan merk je goed of er verschil is in temperatuur en dikte.

Alweer vijf pagina's erbij. Zaterdag gaan we lekker op de foto, hier in de buurt. Hopelijk mooi weer, en lekker even door het zand rijden :D .

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:27

Ik zie de Koning en Koningin op St Maarten rondlopen en ben jaloers :') Zeker als ik over een paar dagen ze op Aruba zie lopen denk ik :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:28

<3
Afbeelding

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:36

*nog meer warmte spam*
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:40

Ohh ik voel het zonnetje {:} door het scherm heen :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:48

:)) Ik niet helaas :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:51

Hmm, wil echt terug naar Aruba <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:52

Nicky zou niet te bang worden hoor, pees blijft vaak wel dik en warm zelfs na het stappen. En anders voor je gemoedsrust een echo laten maken? :) dan weet je het zeker.

ik wil ook lekker warm weer... net naar de sportschool geweest en daarna weer in de ifr sauna :+: zo lekker warm <3 lig nu heerlijk in bed, warme deken, val nu al bijna in slaap!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:54

Vond het trouwens vandaag verrassend aangenaam met het zonnetje :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:23

Letizia schreef:
Vond het trouwens vandaag verrassend aangenaam met het zonnetje :j

Ja dat zeker, maar toen die wegviel koelde het verdomd snel af :')
Ag hebben een warme kantine thee en kruitnoten :D
Thuis lekker andijvie spul op.
Zit lekker met een dekentje op de bank dus geen kou meer :')

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:53

Heerlijk die warmte, doe mij maar de zomer. Dames, hoe is de temperatuur in Rome zo eind van november? Zomerjassenweer? {:}

Wil toch even een euforiemomentje delen. Mijn ruin van 2,5 jaar plus een week, heeft een vrij relaxed leven. Hoeft nog niet aan het werk uiteraard, maar heeft wel 2x een zadeltje opgehad, met tussenpoos van een paar maanden. Gewoon om zijn reactie te peilen.
Hij vond het vrij gewoon, niets aan de hand. Vanmiddag had ik ze binnengezet, en mijn dochter die me daarbij helpt sinds ze een shet heeft (de teller staat inmiddels op drie, is wel heel handig) liep er ook. Zijn rug lonkte zomaar, dus ik zeg, wil jij even op Kiran zitten?
Grote verschrikte ogen, nou uhh :n
Dochter er voorzichtig opgetild, zonder zadel, hij stond ook gewoon los, superwoeste arabier natuurlijk <<)
EN HIJ DEED GEWOON NIKS :):) Even een minuutje laten zitten, ik hield haar uiteraard heel goed vast, maar meneer ging gewoon verder met eten *\%/* *\%/*

Dus nu is ze supertrots dat ze de primeur heeft, en ik supertrots op kind en paard natuurlijk *\o/* of op paard en kind :D
Komt het nu door het ras, het paard zelf of gewoon het vertrouwen? Ik weet het niet, maar geniet er wel van :j

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:56

(Ter info, dochter is trouwens 10 jaar, en een sprietje van amper 30 kg)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 03:20

Gaaf miriam!

Helaas zie de fotos niet maar het fimpje wel gaaf zeg Aruba! Mijn zus zat vorig jaar 5 maanden op Curacao.

Leuk Ellen foto's van Vossie!

Enneh, de zon was heerlijk gister in het Noorden, koude wind viel ook wel mee :j

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:55

Ah, die vakantiefoto's en dat filmpje.. Heerlijk!

Het was bij ons gister echt waterkoud! En ik heb zeker een uur en een kwartier flink gereden, maar geen druppel zweet op Princesa.. Behalve onder haar zadel een beetje. Maar ik blijf het apart vinden dat zij zo weinig zweet. Terwijl ze keihard werkt... Misschien omdat ze een hele dunne vacht heeft..

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:58

Jeetje wat zijn jullie weerd hard gegaan!!

Wat gaaf Amy dat je naar Parijs gaat!
Tamara haar springles ging goed! *\o/*
Nicky, Super toch dat het goed ging met je verzorgster! Altijd fijn. Heb zelf ook een verzorgster voor Ludo en vertrouw inmiddels blind op haar. Iedereen op stal is positief over haar en als er ergens aan getwijfeld wordt dat hoor ik dat gelijk!
Heb daar nooit zoveel verstand van.. Weet dat Ludo ook een keer een wondje had en daardoor niet rat liep, heb toen de DA uiteindelijk gebeld en hij heeft toen een week op de metacam en antibiotica gestaan., daarnast moest ik het been 2 keer per dag koelen en dan een stukje wandelen. Heeft nog een hele tijd doorgesudderd voordat het helemaal weg was en er blijft nu voor altijd een heel klein bultje zitten, Schoonheidsfoutje. Wat het nou uiteindelijk precies was, geen idee! Maar klinkt een beetje hetzelfde als wat de jouwe nu heeft :j
Lilskie, Lekker hoor goede les gehad!

Ik gisteren eigenwijs geweest en toch Ludo gelongeerd, ring was eindelijk een beetje leeg, stond afgelopen 2 weken zoveel water in niet normaal! Ging super goed, echter loop ik nu krom van de pijn ^) Blijkbaar is mesten het enige wat ik aankan jammer genoeg.. Maargoed niemand neemt het mij af dat het gisteren wel goed is gegaan!! Nu maar weer een paar dagen rustig aan doen...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:59

Amy, wat gaaf dat het hangen op Nas zo goed gaat!

Beterschap Joyce!

Klinkt als een heerlijk ritje, Katja! Set lijkt al echt dikker te worden he

Tamara, lekker gesprongen.

Leuke foto's, Miranda!

Blegh peesblessures, nooit leuk!

Gaaf Miriam, je hebt een ruitermak paard nu dus :D

Ik ben afgelopen weekend begonnen met Ely vitamines en mineralen bij te voeren, omdat ik haar wat sloom vond. Nou dat heb ik geweten... Gisteren ging ik een wandelingetje met een stalgenootje maken en Ely was weer helemaal zichzelf, snuiven naar een vuilnisbak (heel eng), dansen als er vrachtwagens voorbij kwamen en af en toe gewoon keihard schrikken (was ook wel eng, een robot-grasmaaier :') )
Doortje krijgt gelukkig steeds beter door hoe je aan een touwtje mee moet lopen. Eerst vloog ik er nog achteraan en nu blijft ze, na een ophouding gegeven te hebben (want je moet wel eerst proberen weg te vliegen natuurlijk) heel netjes achter me lopen. Trots op m'n kleine meid <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:15

Heeeerlijk die vakantiefoto's! Ik heb ook echt een hekel aan die kou, brrr!

Setel lijkt al wat 'ronder' inderdaad!

Knap van kleine Door! :D Vind het zo'n leuk beesie, ook al heb ik haar nog nooit in het echt gezien :')

Ik ga ook zo even met Yusraa aan de wandel en proberen wat leuke foto's te maken :) Hopelijk blijft het droog...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:27

Dit vind ik zulk mooi touw voor een touwhalster <3 Als er ook bijpassende teugels bij te krijgen zijn wil ik zo'n setje bestellen denk ik.

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:50

Lijkt me juist zo ruw? :=

Wat een grapjas Annika :+

Vervelend dat je lichaam zo weinig aankan Nicky, wat scheelt er aan?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:52

Het touw schijnt wel gewoon zacht te zijn :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:56

Wel gaaf zo'n touwhalster :j

Annika, helpft goed he vitamines en mineralen? Tenminste je merkt het verschil altijd duidelijk als ze tekort hebben en je geeft ze bij :j

Letizia, Fysio denkt dat alles gewoon onwijs vast zit en dat dat los moet komen. Ik denk dat er meer rommelt.. Bedoel, mijn rug zit al jaaaarrreeeen vast, dan had ik dit al eerder moeten hebben? En inplaats van dat de oefeningen ervoor zorgen dat ik minder last krijgt, wordt het juist erger.. Zelfde geld voor het tape wat op mijn rug zit, heb het idee dat dat het probleem alleen maar erger maakt.. Zit dus beetje in dubio wat ik moet doen. Tape eraf halen en dinsdag opniewu aangeven bij de fysio dat dit allemaal niet helpt? Tape eraf trekken, dokter bellen? Tape laten zitten, aankijken tot dinsdag? Etc. Weet gewoon even niet wat ik ermee moet.