Thanks hoor meiden! Nog ff dooroefenen met de galop en dan misschien in juni meedoen met een B proefje!
Die 25+ is zo'n leuke groep! Geen haat en neid, iedereen aardig en gunt elkaar het!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

het was ook meer voor haar om te wennen dan voor jullie om een spetterende proef neer te zetten, natuurlijk, en dat realiseer ik me ook wel. Maar dit is natuurlijk het enige wat ik ooit op film van jullie heb gezien qua dressuurmatig rijden, dus wist ook niet hoe ze normaal loopt
Had ook het idee dat Ersilia af en toe aanspoorde en ze daar maar minimaal op reageerde, dus als je daar iets aan doet denk ik dat ze nog veel beter door haar lijf gaat lopen. Ik vind haar al een prachtig paard om te zien en als je dat spetterende voorwaartse erin weet te krijgen dan wordt het echt een plaatje denk ik
Letiets en ik hebben vakantie namelijk!

had ik altijd al dagen vantevoren stress, maar ik vind het nu zo onbelangrijk, dat dat weg is. Ik geniet zoveel mogelijk van mn paard en als een wedstrijd niet goed gaat: so be it!
!

Ik zet leerlingen altijd aan de longeerlijn zonder teugels met 2 plastic bekers water in de handen
Dan leer je ze recht en stil houden
Voor benen ook aan de longe maar dan wel met teugels maar zonder beugels. Als je ze zelf leert dragen, je benen, zonder hulp van beugels, dan krijg je ook een stiller been
Ik focus bij lessen vooral op zelfbewust rijden en rechtrichten, vanuit het lichaam rijden
Wij hebben héél erg mazzel met Shief in hoe ze ineens vooruit is gegaan.. Zo braaf
Maar jullie zijn een goede voorbeeld functie, vind het er fijn en vriendelijk uit zien en dat vind ik toch wel het belangrijkste! 
Wat een knappe oortjes heb jij toch om naar te kijken!
Armen gebogen houden is lastig soms, zeker als je zelf ook een beetje nerveus bent. Hebben veel van mijn leerlingen ook moeite mee hoor, die plaag ik gewoon door ze 2 rondjes met een zweepje achter de rug langs te laten rijden
Ik kreeg vandaag van 1 van mijn privé-lessers een schattig doosje met paas chocolaatjes, en van mijn volwassenen-duo (getrouwd stel, lessen gezellig samen) kreeg ik van die lieve kleine narcissen! vond het zo lief haha! Onder het mom van 'als de lente niet naar ons komt maken we het zelf wel lente'
Je moet dat topic hierover eens opzoeken op bokt, hele goede reacties!!
MirandaFuego schreef:Fuego is van nature een slak net als Djuun..

Of het heel handig is allemaal 

Is daar ook filmmateriaal van? 

En toen op wei
Sieltjuh schreef:MirandaFuego schreef:Het is wel handig dat je snel klaar bent alleen de jury kon het niet zo goed bijhouden..later is het wel redelijk goedgekomen.
![]()
Volgens mij zijn er best veel slome arabs..
Arabieren sloom? Dat zijn toch allemaal van die felle paardjes??![]()

Als ze wilt kan ze best heet zijn, maar als ze móét...