[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:52

Ow en ik ben een echte recreatie ruiter :)) _O-

Thanks hoor meiden! Nog ff dooroefenen met de galop en dan misschien in juni meedoen met een B proefje!

Die 25+ is zo'n leuke groep! Geen haat en neid, iedereen aardig en gunt elkaar het!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:53

Kan ik me voorstellen Ersiel dat je haar zo een eerste keer wat meer op safe reed :j het was ook meer voor haar om te wennen dan voor jullie om een spetterende proef neer te zetten, natuurlijk, en dat realiseer ik me ook wel. Maar dit is natuurlijk het enige wat ik ooit op film van jullie heb gezien qua dressuurmatig rijden, dus wist ook niet hoe ze normaal loopt :)

Die motor is dan inderdaad iets om eens mee aan de slag te gaan :j Had ook het idee dat Ersilia af en toe aanspoorde en ze daar maar minimaal op reageerde, dus als je daar iets aan doet denk ik dat ze nog veel beter door haar lijf gaat lopen. Ik vind haar al een prachtig paard om te zien en als je dat spetterende voorwaartse erin weet te krijgen dan wordt het echt een plaatje denk ik :j

Vind het overigens heel vriendelijk en fijn ogen :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:57

Denk ik ook een van de weinige keren dat er iets gefilmd is Eline :j
En idd het vooooorwaarts rijden is idd waar we het meeste aan werken in de les!

Misschien hebben we vd week ff tijd om te filmen :) Letiets en ik hebben vakantie namelijk!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:00

Ja dat is idd ook het stukje ervaring opbouwen met wedstrijden. Mn zus rijdt asiyah ook vrij lang los op wedstrijd, die gaat pas echt goed lopen als ze helemaal losgewerkt en op gang is dus daar houden we altijd goed rekening mee. En zo.zul je met djuun nog wel een paar dingetjes hebben waar je op wedstrijd (wat toch een andere omgeving is) sterker rekening mee houdt. Ik vind het knap zo voor de eerste keer :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:05

Thanks Iloon!

Ik was trouwens zo blij met hoe braaf ze was, dat ik ook geen seconde zenuwachtig was _O-
Vroegah :7 had ik altijd al dagen vantevoren stress, maar ik vind het nu zo onbelangrijk, dat dat weg is. Ik geniet zoveel mogelijk van mn paard en als een wedstrijd niet goed gaat: so be it!

Vond wel jammer dat ik niet prijs had, ze gaven Paaspaketten met chocola weg, hahaha!!!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:07

Ik vind het er erg netjes uit zien Ersilia! Ziet er idd vriendelijk en fijn uit :)!
Ben jaloers op jullie hoor! Zover zijn wij nog lang niet :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:11

Aaah niet jaloers zijn hoor! Jullie gaan alleen naar buiten, dat vind ik nog te spannend!! :P

Maar thanks!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:14

Het is ook zeker knap hoor! heel vriendelijk ook indd.

Voor je handen trouwens, jammer dat je niet in de buurt woont :+ Ik zet leerlingen altijd aan de longeerlijn zonder teugels met 2 plastic bekers water in de handen <<) Dan leer je ze recht en stil houden ;) Voor benen ook aan de longe maar dan wel met teugels maar zonder beugels. Als je ze zelf leert dragen, je benen, zonder hulp van beugels, dan krijg je ook een stiller been :j Ik focus bij lessen vooral op zelfbewust rijden en rechtrichten, vanuit het lichaam rijden :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:15

Haha komt vast ook wel goed! :D Wij hebben héél erg mazzel met Shief in hoe ze ineens vooruit is gegaan.. Zo braaf
Dus dat komt bij jullie ook goed!

En qua rijden komt het bij ons vast ook wel goed ja haha, vergeet soms dat ze pas sinds augustus onder het zadel is := Maar jullie zijn een goede voorbeeld functie, vind het er fijn en vriendelijk uit zien en dat vind ik toch wel het belangrijkste!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:21

Afbeelding
Beetje lastig te zien, maar 2 foto's links zie je de kudde paardjes, onderin zie je er een paar staan en daarachter lagen er heel veel nog hun ochtend tukje te doen <3
En 2 foto's rechts staan de schotse hooglanders.. Pootje paden bij het meertje en die foto eronder stonden ze te grazen.. Dat waren de 1e die we tegen kwamen, Shief der ogen vielen er zowat uit haha :wow:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:32

Gave foto's Shanna!! :D Wat een knappe oortjes heb jij toch om naar te kijken! <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:44

ziet er leuk uit voor een eerste proefje hoor Ersiel! Het ziet er uit alsof Djuun het allemaal wel best vond daar haha :p en 60% is precíes een winstpunt!
Eline noemde al een aantal goede punten, het motortje van achteren is nog niet helemaal aan, dus drijf je erg veel. Een goede oefening hiervoor is inderdaad veel overgangen rijden, kort achter elkaar en fel wegrijden (van stap meteen naar een pittige draf/middendraf, dan weer arbeidsdraf, dan halthouden, dan weer een pittige draf etc). Dan wordt ze waarschijnlijk ook een stuk feller op je been, en hoef je veel minder vaak te drijven :) Armen gebogen houden is lastig soms, zeker als je zelf ook een beetje nerveus bent. Hebben veel van mijn leerlingen ook moeite mee hoor, die plaag ik gewoon door ze 2 rondjes met een zweepje achter de rug langs te laten rijden _O-

chocolade pakketten, oh jee := Ik kreeg vandaag van 1 van mijn privé-lessers een schattig doosje met paas chocolaatjes, en van mijn volwassenen-duo (getrouwd stel, lessen gezellig samen) kreeg ik van die lieve kleine narcissen! vond het zo lief haha! Onder het mom van 'als de lente niet naar ons komt maken we het zelf wel lente' :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:13

Zow voor de eerste keer vind ik het erg netjes.
Ze is nog jong maar erg braaf...
Er zijn altijd kleine puntjes....maar dit hebben jullie alvast in jullie zak zitten.
Nu je safe heb gereden en dat ze braaf is kan je de volgende x meer risico nemen en meer rijden in de proef..

Mirka haal ik denk even uit de running voor een week of twee onder het zadel.
Ik vermoed door die longeer hulp en mss wel me singel en omdat ze verschrikkelijk aan het verharen is boven bij de voorbenen open ligt.
Gelukkig net op tijd, lig nog niet open maar wel fikse schuurplekken waardoor de eerste huid laag los is -O-
Heb er een dikke laag calendula zalf opgesmeerd..
Ook op de schoft zijn de manen weg en is het warm en wat dikker....Ik vermoed door de deken( geen AV deken) en omdat haar vriendinnetje op die plek lekker knabbelt heeft de wrijving van de deken dit veroorzaakt.
En heb al een smalle bananen singel.
Mevrouw is gigantisch aan het verharen en zo erg dat sommigen plekken kaal lijkt te worden :(

Mo heeft dus nergens last van...

Heb op bokt een singel voor bij zien komen die mss dit soort problemen voorkomt...de flex singel of zoiets.
Maar hij is wel 300,- |o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:00

Fairfax singel, Jes? Daar hebben wij ook naar zitten kijken en lijkt ook ons wat :j Je moet dat topic hierover eens opzoeken op bokt, hele goede reacties!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:46

Leuk hoor Siel!
En die vlechten zijn mooi!
Toen ik voor het eerst een wedstrijd reed met mijn vorige paard zag het er heel anders uit, de proef was in één minuutje gedaan! :D
Fuego is van nature een slak net als Djuun.. :')

Shan, wat leuk, mooi gebied!
Wij hebben hier achter ook paarden lopen (koniks) en schotse hooglanders.
Reeën zitten hier ook veel, die zie je veel eerder als je te paard bent. *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:49

MirandaFuego schreef:
Fuego is van nature een slak net als Djuun.. :')

Ow, dus het ligt niet aan de Zeeuwse klei _O-
:')

Een proefje in een minuut is ook wel stoer :j Of het heel handig is allemaal _O-

Djuun was vandaag nog echt aan het bijkomen van gisteren, siesta in de stal toen we aankwamen. Gelukkig mocht ze nog ff lekker de wei op :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:01

Het is wel handig dat je snel klaar bent alleen de jury kon het niet zo goed bijhouden.. :P later is het wel redelijk goedgekomen. :+
Volgens mij zijn er best veel slome arabs.. :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:02

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:04

MirandaFuego schreef:
Het is wel handig dat je snel klaar bent alleen de jury kon het niet zo goed bijhouden.. :P later is het wel redelijk goedgekomen. :+

_O-

Arabieren sloom? Dat zijn toch allemaal van die felle paardjes?? :):)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:10

Nee Letiz dat was was in een tijdperk waar filmen een unicum was en de mobiel nog niet uitgevonden.. :')

Zijn jullie zo gaan wandelen? :D
Afbeelding

Sieltjuh schreef:
MirandaFuego schreef:

_O-

Arabieren sloom? Dat zijn toch allemaal van die felle paardjes?? :):)

Fuego is heel fel!!
(totdat hij aan het werk moet) :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:11

MirandaFuego schreef:
Zijn jullie zo gaan wandelen? :D
[ Afbeelding ]

:j En Ersiel tilde de achterbenen nog op *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:12

Hahaha, waar haal je dat plaatje nou weer vandaan _O-

Bij Djuun is het precies hetzelfde :') Als ze wilt kan ze best heet zijn, maar als ze móét... >;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:12

Vandaag hebben ze hier ook ineens de hogere versnellingen gevonden :j ik heb na weken lijdzaam toezien hoe lint na lint gesloopt werd toch maar weer de omheining gefixt en er een klap stroom opgezet :Y) rénnen dat ze nu kunnen joh, als ze er tegenaan komen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:13

Haha, dat viel dan vast vies tegen voor ze Ylona _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:15

Dat kan ook nog een oplossing zijn, wil Djuun niet in galop, even een schokje! :P