[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:37

Ons hooi voelt ook nog een klein beetje vochtig, al is vochtig haast teveel gezegd. Wij stapelen het nu gewoon op een droge plek en dat doen we elk jaar zo, dan zit er heel soms een muf baaltje tussen.

Wat een gave filmpjes Roma! Hoever zijn Mausi en Aziza nu?

Haha lekker stelletje dus Gelske :D Jong tuig hihi

Miran vergeet ik jouw toffe plaat te delen! kijk wat Miran voor mij heeft gemaakt/bewerkt :D lekker buitenritje heb je gemaakt :)

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:39

Ja, vochtig is een groot woord, het is gewoon nog geen hooi wat al een jaar ligt zeg maar :P Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik altijd hooi van vorig jaar haal...

Haha wat cool! Ilya in sprookjesland!

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:44

Denk dat het gewoon goed hooi is hoor :j klinkt hetzelfde als dat van ons :)

Roma kan Aleeyah nog niet bij Amir trouwens?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:47

Oke top. Heb net met de boer afgesproken dat het terug mag als het niet goed is, aardige vent :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:28

Haha, wat gaaf, Ilya in een sprookjeswereld :D Dat heeft Miranda leuk gedaan :)

Gelske, o jee, gezelschap tijdens het rijden is niet handig :+ Luistert Dibah dan wel nog goed? Fijn dat je ze uiteindelijk wel weer terug kreeg, voortaan idd maar stroom op de draad laten!

Wat heerlijk Miranda, een lekkere buitenrit! Ziet er idd uit als een mooie omgeving :) Fijn dat hij zo braaf was.
Naar achteren op de trailer is idd meestal een groter probleem dan vooruit erin. Ik heb het eerder met Rahnanah gehad, erin geen probleem, erop keurig rustig, maar eruit? Wat een drama! Ze vond het echt doodeng! Zodra haar voet op de klep kwam, en ze het idee had dat ze naar beneden stapte, schoot ze met een rotgang naar voren. Best link ook. En als ze dan eindelijk met 2 voeten op de klep stond en bleef staan, ging ze bijna liggen van angst :(:)

Nicky, je kan het hooi een beetje 'ruim' opstapelen, alle pakjes met wat ruimte ertussen, dan droogt het sneller. Dit hebben wij ook eens gedaan toen het hooi net niet helemaal droog was toen we het geleverd kregen. Eerst beneden ruim opgestapeld en later toen het goed droog was op de zolder gegooid.

__Nicky schreef:
Die kleine is wel een brutaaltje zo op het filmpje zeg!

Zo is hij dus standaard :D Het is echt een enorme boef, af en toe wordt je gek van hem!

Katja, Mausi zit inmiddels op 247 dagen en Aziza op 84 dagen dracht.

Katja en Gelske, helaas kunnen ze nog niet bij elkaar. Aziza valt namelijk Aleeyah aan als ze te dicht bij komt, en Mausi valt Amir aan, dus helaas is dat geen mogelijkheid. Als het alleen om Aziza en Aleeyah ging had ik het wel aangedurfd om het te proberen, want als Aleeyah duidelijk zou weten dat Aziza de baas is laat Aziza haar wel met rust denk ik. Maar Mausi is echt zo gemeen naar Amir! Ze valt hem echt aan en slaat naar hem als hij langs loopt. Hij zal niet het eerste veulen zijn wat zijn been breekt door een schop van een ander paard, dus dat durf ik echt niet aan.
Maar nog een maand, en dan speen ik Amir af, dus dan kunnen Amir en Aleeyah bij elkaar. En ik moet nog even kijken of Fardani dan bij de dames blijft, of dat hij bij Amir en Aleeyah komt te staan.

Weer een lekker productief dagje gehad vandaag, ook nog even een rondje met Fardani gewandeld vanavond. En dat in de regen :') Maar het was wel lekker rustig, alleen nog iemand op een paard tegen gekomen (en dat was gek, zijn er nog meer paarden dan alleen ik en mijn vriendjes :? ) en verder helemaal niemand, heerlijk! Hij was alleen een beetje stout, op de terugweg 2x omhoog gekomen (en dat is echt rechtop bij Fardani) en een keer van angst/stress een explosie, maar oké hij is het natuurlijk ook nog niet allemaal gewend, en vanmiddag ook al de stress van de trailer, dus het is hem vergeven :o

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:31

Nicky, als je het terug kan brengen zal het wel goed zijn.
Het is natuurlijk lastig in te schatten maar het zou knut zijn als je straks allemaal beschimmelde troep hebt.
Wel goed oppassen idd voor broei!

Roma, je kan ook oefenen alleen op de klep naar achter, dus net erop en dan weer terug, dan wordt het wat eenvoudiger.
Vroeger had ik een paard die heel bang was als ze achterwaarts moest en die kreeg ik bijna niet achteruit, toen kregen we een nieuwe trailer en toen ik haar eindelijk achterwaarts had knalde de klep eraf..foutje bij de constructie. :roll: (ze viel maar was gelukkig niet gewond)
Toen hebben ze daarna om het goed te maken ook aan de voorkant een klep gemaakt, dat was wel ontzettend handig.

Katja heeft ook een sprookjes veulentje hihi!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:58

halooooooo
Ik kom weer binnen vallen, nog niet echt de tijd gevonden om jullie echt fanatiek bij te houden maar hopelijk komt er nu meer tijd aan.
Hier namelijk ook dubbel goed nieuws......
1: ons huis is verkocht gaat nu zo het voorlopige contract tekenen...heerlijk is dat.
2: Sam en zazou krijgen er een broertje of zusje bij....maar Asal en Lana ook en toch ik het er maar 1 nja dat daar gaan we van uit.......leuk het raadsels :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:02

Ben je zwanger Joyce :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:05

@Kat aaaaaahw you win!!!!! jup wel heel pril nog maar begin al flink te groeien, schijnt dat sommigen dat hebben (heb ik weer) maar voel me verder helemaal super

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:48

<3 Gefeliciteeeeeerd ook voor je echtgenoot!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:39

Wauw, gefeliciteerd!!!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:39

Blue wil zoooo graag gekriebeld worden...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:54

Gefeliciteerd Joyce !!!!!!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:14

thanx allemaal :D
aaahw kat blue is zooooow lief

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:34

Gefeliciteerd Joyce! Wanneer ben je uitgerekend?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:43

@Ilona dankje, Februari als het goed is volgende week de eerste echo.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:44

Gefeliciteerd Joche.

Haha kriebel kont Bleu en Ilya als sprookje leuk Kat !

Dat is jammer dat ze niet samen kunnen Roma ohh en je kleine jonge stout op zijn achter voetjes gewoon lekker met hem aan de gang gaat het vanzelf beter. Haha nee Dibah is wel wat gewent die heeft al zo veel kleuters mee gemaakt ;) .

Wat een fijne Rit Miranda zo gaan jullie telkens een stukje vooruit.

uitslag gehad van de bloed test de waardes zijn goed dus daar is niks te vinden verder bij Noor. Moet even afwachten als de hoefsmid weer is geweest kijken of dat weer verbetering brengt.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:05

Lijkt me heerlijk dat eilandleven bij jullie Roma!

Wat leuk Joyce! Gefeli :D

Toch fijn dat het bloed goed is Gelske. Heeft ze groeiringen op de hoeven?

Wie het nog interessant vind, ik heb een nieuwe update in Dayem z'n hoeventopic geplaatst. Ben er erg tevreden over! [BEH] Ervaring van ijzers, zolen en siliconen af halen?
Hier alles verder z'n gangetje. Stalnootje en tevens vriendin heeft herfststijlloos in haar hooi gevonden terwijl ze het al een week voert :\ Helaas is er nog zo weinig over bekend qua ziekteverloop... Hopen op het beste...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:44

Joyce wat leuk, gefeliciteerd! :D
Het wordt ook wel tijd dat er meer moeders in het topic komen! :P

Kat, Blue kan wel een lange lip maken zeg! :D
Daarna zijn je handen helemaal zwart he!

Gelske, gelukkig zijn de waardes goed, hopelijk knapt ze dan ook snel op.

Nicky, niet fijn, giftige planten in het hooi. :(

Hier niks gedaan met de paarden, alleen een emmertje pitamientjes gebracht en een stukje gras erbij gegeven, ze waren wel blij me te zien (of de emmers) :P ze kwamen hard aanrennen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 02:06

Succes met de smid gelske!

Miran lekker toch even niks :D

ik vond deze vergelijking wel leuk

Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:01

Joyce wat leuk gefeliciteerd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:18

Kat, ik zie geen verschil.. :P :D
Dat heb ik van mijn vorige paard, het hoofd en de uitdrukking blijft hetzelfde en er groeit een volwassen lichaam op, haha, mijne had een uitgesproken gezicht, dat heeft Ilya ook! :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:04

Iedereen bedankt voor de felicitaties we zijn er ook onwijs blij mee
@Gelske gelukkig was het bloed goed, succes bij de smid
@Nicky herfststijlloos?? wat is dat??
@Miranda altijd leuk zulke blije paarden
@Kat wat een verschil en best een toverbal, gaaf die donkere manen, heeft ilya ook een aalstreep??

Hier lekker rustig. Heerlijk de pennypony uithangen. Lekker nutteloos rijden en veel poetsen en vooral veeeeel in de wei heerlijk. Asal haar manen groeien ook al weer lekker, op naar de lange manen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:26

Leuk he Kat die voor en na foto's :) Ik zal er zo ook eens eentje opzoeken :=

Heerlijk genieten van je paardjes Joyce! Dat plantje is zeer giftig. Er wordt nu een monster naar de GD opgestuurd en zij bevestigingen of het idd herfststijlloos is. Als dat zo is, gaat er een heel protecol in via de NVWA enzo omdat het een gevaar vormt voor de volksgezondheid. Zal dan ook wel in het nieuws komen als het zo is.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:40

15 september 2013 (1e dag bij mij) vs 13 april 2015

Afbeelding

Afbeelding

November 2013 (1e keer zadel op) vs maart 2015

Afbeelding

Afbeelding