[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:57

Kat ik snap wat je bedoelt idd met je bijzettafel :D
Ik houd zelf wel van een behoorlijk front, wat dat betreft had ik misschien beter naar de Spanjaarden kunnen gaan :') Vind Imago echt geweldig, alleen hals had voor mij een fractie minder zwaar gemogen, maar verder fantastisch paard. Prachtig kort koppie, type, geweldig lijf en bewégen... :~

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:58

10 minuten van strijen? Dan zouden we ook af kunnen spreken dat ik het 3e paard ben maar dan moet ze wel bij jou op stal behandeld worden en ik weet natuurlijk niet of dat mag. Dan kan djuun ook gewoon behandeld worden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:58

set_elkol schreef:
Sorry hoor Joyce maar waarom is de vraag of iemand tevreden is over zijn/haar eerdere keuze voor een hengst brutaal? Krijg het gevoel dat je het persoonlijk teveel aantrekt als ik je een vraag stel, je hoeft je echt niet aangevallen te voelen. Blijkbaar vind je dat ik je iets misdaan heb (?) maar ik stel de vraag gewoon uit interesse. Om maar eens een voorbeeld te stellen, als ik Set nu een jaar later had gedekt was ik voor een AV gegaan. Dus ik ben nog steeds wel tevreden over mijn hengstkeuze van vorig jaar maar zou het nu heel anders hebben gedaan. Misschien had jij toch intussen ook weer iets nieuws tegengekomen dat nog beter bevalt voor Yus?
Ik vind het jammer dat je zo korzelig opstelt, vertel me nou maar eens wat ik je misdaan heb. :evaw:

Ik geloof dat ik niet verplicht ben om dat online te zetten? En ik voel me overigens niet aangevallen, ik geef gewoon antwoord op jou reactie + aanname op de vorige pagina ;)

Citaat:
Volgens mij vat je elke vraag rondom de (mogelijke?) drachtigheid van Yus enorm vijandig op Joyce. Ik denk niet dat mensen het hier als aanval, maar meer als oprechte interesse bedoelen.
Jij komt zelf met de opmerking dat je je goed moet verdiepen in bloedlijnen, vervolgens reageert Kat met een wedervraag waar je geen antwoord op geeft en als ze dat dan ook zegt kom je enorm fel uit de hoek.
Ik snap niet zo goed waar je vijandigheid vandaan komt :? Ik weet dat er het één en ander speelt rondom de vorige eigenaresse van Yus (ik weet er zeker niet het fijne van en dat hoef ik ook echt niet te weten), maar is dat een reden om iedereen die rondom de drachtigheid vraagt te negeren of af te katten? Eerst schreeuwde je het van de daken dat je Yus ging laten dekken en tegenwoordig zwijg je als het graf.
Ik heb persoonlijk ook oprechte interesse in Yus haar drachtigheid, maar durf er eigenlijk door je reactie niet meer naar te vragen.
Vind dat erg jammer, want geloof niet dat ik (of Kat of alle andere mensen die er naar hebben gevraagd) het verkeerd bedoelen, maar gewoon oprecht geïnteresseerd zijn...

Op een van de vorige pagina's heb ik aangegeven dat ik niet meer online update wat betreft Yusraa. Wat betreft de vraag/discussie over bloedlijnen..dit ging over SE en Egyptenaren, niet over Yusraa.

En ik waardeer het dat mensen oprecht geïnteresseerd zijn, maar het is even niet anders. Ik wil me er ook niet teveel over uitlaten, enkel dat het geweldig goed met Yus gaat ;)

Rijden vind ik lastig om tips over te geven Kelly! Dus kan je daar helaas niet bij helpen.

SE is inderdaad zó breed en divers Amy! Het ene paard is absoluut het andere niet (dûh :')) Wel leuk om bij twee mensen hun keuzes te volgen binnen dit topic!

Russen en Polen blijven mij ook altijd nog charmeren Jessica!

Toen ik net een beetje kwam kijken bij het 'Arabierenwereldje' was ik op mijn allereerste show helemaal gecharmeerd van BF Coco Junior :~

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:59

amyz schreef:
Kat ik snap wat je bedoelt idd met je bijzettafel :D
Ik houd zelf wel van een behoorlijk front, wat dat betreft had ik misschien beter naar de Spanjaarden kunnen gaan :') Vind Imago echt geweldig, alleen hals had voor mij een fractie minder zwaar gemogen, maar verder fantastisch paard. Prachtig kort koppie, type, geweldig lijf en bewégen... :~

Imago zit ook russisch bloed :j

Barc was voor een spanjaard een poppentje.

Amy fijn dat je nog zulke mooie foto heb weten te bemachtigen.

Het is en blijft gewoon poedersuiker.....

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:00

Oh ik las het verkeerd, laat maar haha :')

God, ik ben echt blond..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:00

God, ik ben echt blond..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:04

kellaxy schreef:

God, ik ben echt blond..

Haha, muts, ik vroeg me al af of ik het verkeerd had geschreven of niet _O-
Nee, jij moet lekker naar Strijen gaan joh, veel dichterbij dan naar hier komen :) Maar lief dat je het aanbood :)

Joyce, prima, duidelijk. Fijn dat het goed gaat met Yus.

Z.A. Imago, praaaachtig dier, baalde dat hij er zaterdag wel was, maar zondag niet! Had hem graag nog even in het echt gezien :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:06

Je hebt idd altijd de uitzonderingen op de regel, zo is Nas weer een flinke kast van een merrie voor een SE (maar mams is dat ook :P ).
Moet eerlijk zeggen dat de SE's me wel aanspreken. Ik weet ook niet of ik nog een Rus wil na Umoyax...voor mij is hij hét paard...misschien alleen maar goed om, áls er weer eentje bij komt, geen Rus meer te nemen.

Och, alle tijd.
Heb stiekem mn oog laten vallen op deze hengst http://www.gestuet-rothenberg.de/GRBahir.htm mja geen haast, eerst maar eens een Nas-Umoyax-baby :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:08

amyz schreef:
T is met Djuun net wat je wilt fokken denk ik. Het is een mooie, correcte basismerrie dus je kunt er alle kanten mee op :) Denk dat bijvoorbeeld Escondhio helemaal geen gekke zou zijn voor haar... maar er schiet mij verder ook niet echt iets te binnen. Er kan gewoon te veel bij haar denk ik :+

Je zou denken: lekker makkelijk, maar ik vind zo iets juist dus alleen maar moeilijker _O-

Wat ik bij fokker voor ogen heb is verbeteren op het moederdier, alleen dan moet je de vraag gaan stellen wat je wilt verbeteren en dat vind ik zo verdomt lastig...
Djuun moet maar gewoon eens lekker naar premiekeuring, hopelijk worden we daar wijzer van :)

YMJArabians

Mooi hoofdje heeft hij! En ach, Nas is nog jong! :D

Barcelano

Ik weet er nog een maar daar zit ook Umoyo achter....maar wel een om in de gaten te houden :D :

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:09

Die is ook gaaf, we hebben wel een beetje dezelfde smaak :+

Maheeb is ook echt een platte hengst, mijn ding dus :D

Lahab doet me weinig

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:11

Ik weet denk ik wel welk blondje jij bedoelt ;)

Wat je wilt verbeteren is ook weer precies wat je zelf wilt. Wil je gewoon een fijn gebruikspaard hoef je toch wat minder te kijken naar bijv een groot oog oid. Wil je ook iets op show moet je alweer heel anders gaan kijken. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:11

Weet je dat ik al die namen soms niet uit elkaar kan halen %) Ik heb van de helft geen idee over wie jullie het hebben _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:14

Toch met de juiste combi kan je ook dat weer combineren.....

Soms is het des te knapper om niet de trends te volgen....

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:15

Is dat dat blondje wat een tijdje te koop heeft gestaan??

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:16

Dat is inderdaad juist de uitdaging, maar ik kan me voorstellen dat je voor een ander type paard gaat als je doel gebruik is. Kan bovendien ook nog wel eens leuk schelen in dekgeld.

Trends volgen vind ik al helemaal geen gein aan, je ziet altijd alleen maar meer van hetzelfde :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:17

Trends zou ik ook nooit aan meedoen. Vind het huidige showbeeld wat je over het algemeen ziet (Uitzonderingen daargelaten gelukkig) niet zo veel aan :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:18

Sieltjuh schreef:
Is dat dat blondje wat een tijdje te koop heeft gestaan??

Nee dat was een ander...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:19

amyz schreef:
Wat je wilt verbeteren is ook weer precies wat je zelf wilt. Wil je gewoon een fijn gebruikspaard hoef je toch wat minder te kijken naar bijv een groot oog oid. Wil je ook iets op show moet je alweer heel anders gaan kijken. :)

Ja en op zich weet ik dat wel, maar als er nog aandachtspunten zijn, dan is het natuurlijk mooi als je dara op zou kunnen verbeteren (en dus niet een groot oog :P ), een gebruikserspaard moet natuurlijk ook correct gebouwd zijn. Wij zijn idd niet op zoek naar een showpaard, maar ik denk dat iedereen dat wel weet/begrijpt :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:21

Ik wil bij Set meer type erin fokken, en toch een gebruikspaard overhouden :+

wil wel een groter oog, meer dish, meer keelgang, mooie hals, maar dat moet dan samengaan met een fijn rijpaard :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:23

Letizia schreef:
Ja en op zich weet ik dat wel, maar als er nog aandachtspunten zijn, dan is het natuurlijk mooi als je dara op zou kunnen verbeteren (en dus niet een groot oog :P ), een gebruikserspaard moet natuurlijk ook correct gebouwd zijn. Wij zijn idd niet op zoek naar een showpaard, maar ik denk dat iedereen dat wel weet/begrijpt :)

Ik zag mezelf anders al best door de baan rennen met een zweepje en plastic zakje er aan :j

:')

No offence, maar een zweepje met een plastic zakje heeft Djuun echt dikke vette middelvinger aan :') Van de week had ze geen zin aan de longe en ik knallen met de zweep en op en neer springen etc en als ze het had gekund had ze de middelste echt opgestoken naar me :') "Whatever baasje, lataaah" :') Pas toen ik echt goed mn stem deed verheffen dacht ze "ow oliebol, ze meent het" :') Merries :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:26

set_elkol schreef:

wil wel een groter oog, meer dish, meer keelgang, mooie hals, maar dat moet dan samengaan met een fijn rijpaard :j

Toch heeft ze type zat.
Vergelijk maar eens met de diverse types.....je hebt er zo plaatjes ding van met allerlei strains en type's.
En Dish alleen is niet altijd type ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:32

Amy, het zijn foto's die je echt kan koesteren. Het blijft idd gewoon klote wat er aan de hand is. Veel sterkte, ook langs deze weg nog eens.

Sieltjuh, ik ga naar de Emerald, misschien beide dagen, misschien maar 1. Maar ik ga echt proberen te gaan. Iemand die later op de zomer naar de Elran komt? Dat is op 15 minuutjes van waar ik woon, dus jullie zijn altijd welkom om de hengstjes hier eens te komen bekijken :+ Op de vorige locatie zat je op letterlijk 1 minuut, jammer dat het weg is uit Herckenrode.
Ik heb Jan Kan nog benaderd ivm de foto die vorig jaar op de Emerald Trophy gemaakt werd van mijn ene hengstje, toen nog een echt veulen. Jammer genoeg vind ik hem nogal veel vragen voor een foto die toch al een jaar oud is. Anyway, ik sla hem zo wel op dan :+ Fin (Phenix BA) werd daar trouwens internationaal 4de met 88.5 punten. Vond ik niet slecht persoonlijk.

Ik heb verschillende foto's gezien van paarden die doorheen de jaren veranderd zijn, erg mooi om te zien hoe dat puppy-achtige er zo stilletjes aan vanaf gaat!

Over laatbloeiers: klopt helemaal. Falco was eigenlijk sinds een jaar pas echt een beetje volwassen qua uiterlijk. Met zijn koliekverleden heeft hij sowieso wel wat achterstand gehad, maar nu was hij eindelijk echt mooi en ja... Jullie weten hoe het afliep met hem...

Kellaxy, ik denk dat het een goed advies is wat anderen geven: niet te veel focus op de voorhand. Actief laten lopen, overgangen rijden, en dan volgt de rest wel.

Ik kom net thuis van mijn mannetjes. Stond Fin met de neusriem van het halster in z'n mond, alsof hij eens wou voelen wat een bit was. Hij liet zich niet vangen (ik heb hem gisteren op z'n donder gegeven door hem echt hard van me weg te jagen) dus ik kon het niet uitdoen. Na veel pogingen heeft hij het plots doorgebeten en ja, toen liet hij zich wel vangen :+
Adje is echt een schat van een paard, doet me zo aan Falco denken. Hij is totaal hyperstresskippig, maar zo lief! Na één beet van een paar weken geleden heeft hij het geen enkele keer nog opnieuw geprobeerd, hij is niet opdringerig of zo. Echt fijn. Fin is een ander verhaal. Eergisteren (niet aan m'n vriend zeggen) een trap gehad tegen m'n been, heel nipt geraakt gelukkig, al was het wel gericht gemikt. Hij is dominant als ik het voer in de wei breng. Elke keer als ik met de emmers kom aanzetten probeert hij dus imposant te doen en ik heb dat tot nu toe telkens opgelost door de zweep mee te nemen en dan op hem af te lopen, waardoor hij wel opzij gaat. Ik raak hem niet, het ding meenemen is genoeg. Maar dat heeft weer als gevolg dat ik niet echt een band met hem opgebouwd krijg. Castreren vind ik het zeker nog te vroeg voor, al weet ik dat dit grotendeels wel aan zijn hengst-zijn ligt. Iemand nog tips?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:41

Barcelano schreef:
set_elkol schreef:

Toch heeft ze type zat.
Vergelijk maar eens met de diverse types.....je hebt er zo plaatjes ding van met allerlei strains en type's.
En Dish alleen is niet altijd type ;)

Daar heb je wel gelijk in, verder ben ik best tevreden over Set hoor. Ik ga me nu sowieso eerst focussen op de eerste baby :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-06-14 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt