[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:50

Slagschepen _O- _O-

Nou en terecht, Djuun is knap! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:04

:D

Heb nog wel 'n foto van haar knotten gemaakt, vorig weekend helemaal moeilijk zitten doen, nu was ik zo klaar en ziet het er 10x beter uit :')
Afbeelding
Toen scheen het zonnetje nog en was het best lekker, op de manege is het echt een tocht gat, was helemaal verkleumd, thuis gelijk onder de douche gesprongen en zit nu in te kakken :')
Handig, ga m'n verjaardag vanavond nog vieren :')
Het zonnetje schijnt nu ook weer btw :Y)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:06

Van de week :')
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:37

Oh die knotten van de proef zien er wel 1000 keer beter uit dan die knotten in de sneeuw!! Netjes gedaan! Met naald en draad toevallig? Ik was het van plan om het bij Daya zijn endurancerit te doen, maar vanwege de kou vond ik het niet nodig om zijn manen op te binden. Als het nou loeiheet was geweest, had ik dat wel gedaan.

Goed dat de proef zo goed ging! Daya had na zijn eerste wedstrijd ook zo'n ''ik-ben-helemaal-naar-de-knoppe''-blik, liep ook blind de trailer op en volgens mij heeft hij de hele weg staan slapen. Eenmaal thuis was hij ook erg voldaan, merkte ik aan alles! Hun hebben dan volgens mij ook zelf het gevoel dat ze iets goeds gedaan hebben. Baasje is trots, hun worden ook trots op zichzelf... Tadaaaaa een groeiend paard :D

Ik denk dat ik je ook zou complimenteren voor haar! Vind het zo'n knappe merrie!! En het staat natuurlijk enorm chique-de-friemel tussen al die uitdekluitengewassen KWPN paarden :) Gefeliciteerd met de goede ervaring :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:45

Een mooie 60% en commentaar waar ik me helemaal in kan vinden. Meer voorwaarts houden, meer op de letter rijden en mijn handen en benen stiller houden (valkuil... :x ).

Filmpje is beetje problematisch, ik vrees dat mijn SD kaart dood is :=

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:46

Nou 60% is toch prachtig!! Balen van je SD kaart... Was wel errug benieuwd!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:50

Ja, ben nu nog een reanimatie poging aan het doen :=

60% is prima :D Een paar terechte 5'en, een paar 7ens, voornamelijk 6jes en een 8 voor de verzorging (met dank aan Letiets). Al met al ging ik voor de ervaring, dus ben ik heeeeel blij met 60%!!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:53

Netjes toch :D! Helemaal voor een 1e keer!

En nettee knotten inderdaad Letiets!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:55

Ja, ben heel tevreden :D Ben er zonder verwachtingen naartoe gegaan en dan toch een prima score neergezet! En dat voor een niet-wedstrijd-ruiter (ik ben daar gewoon niet consequent genoeg in met mijn rijden :o ).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:56

Volgens mij kan ik via mijn tablet het filmpje wel uploaden (ook al kan ik het helemaal niet openen daarop, tevens niet op mijn laptop trouwens :') ). _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:58

Gaat goed :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:59

Hij stond net op 101% met uploaden >;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:59

Das ook knap :))

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:01

Haha gaat goed :')

Ik zal eventjes foto's uploaden van m'n ritje met de koetjes en de paardjes :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:01

Het wordt pas vervelend wanneer hij dan door blijft gaan... :+ 102%.... 103%....

:')

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:06

Jolinda ze zit ook op bokt. Ik ga vanavond even zoeken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:06

Volgens mij doet ie het!!

Oei, oei, ik moet echt stiller gaan zitten, dat vind ik eigenlijk nog het ergste van allemaal :') Maar was zo bezig met Djuun en hoe zij braaf was, dat ik dan ook gewoon weer in mijn oude fouten stap hè :')

Ow.. bij 2:40 begint mn proef pas hoor :P Mn moeder heeft iets te lang gefilmd :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:16

nice :j
5 to 10 cm (een vuist) per teugel meer ruimte geven en overgangen rijden, ze loopt te veel op de voorhand, te weinig stuwing van achteren :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:18

Klopt, werken we thuis ook aan :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:22

Ik val even stiekem jullie topic binnen.

Voor een Arabieren fotomeeting op het strand van hargen op zondag 21 april zijn we nog op zoek naar.
2 Misschien 3 modellen.

We hebben al een aantal schimmels en bruine en zouden er graag nog wat meer kleurtjes bij willen.

Er zitten aan de meeting geen kosten verbonden en er zijn 15 fotografen aanwezig die steeds in groepjes van 3 je paard fotograferen (stand/portret) daarna zullen er van elke combinatie longe of losgooi foto's gemaakt worden en daarna is er er nog de mogelijkheid om te rijden.

[FM] Fotomeeting Arabieren/welsh 14 of 21 april 2013 Hargen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:24

In je proef meer overgangen rijden? :+
De motor stond idd niet meer erg aan, ze was moe aan het raken en vond het spannend, Djuun komt dan snel terug in tempo, teugels langer werkt niet bij haar, dan springt ze om de haverklap aan in galop en drukt ze steeds haar rug weg als je er aan gaat rijden. Je moet haar wat heet maken door inderdaad overgangen en wendingen te rijden. Ik begrijp dat ze op eigen benen moet lopen, maar door haar los er te laten gaat ze niet meer op het achterbeen lopen.
Ze is wat lui van zichzelf en kan lekker geïrriteerd raken als je er aan zit, wordt aan gewerkt en gaat beter, maar zo met zo'n soort proefje is het belangrijk dat ze er een goede ervaring aan overhoudt en de rust wat bewaard :)

Had ma gezopen of zo :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:31

Je hoeft haar ook niet los te laten, Letizia. Een paard meer lengte geven is niet meteen haar meer losgooien. Als ze actief loopt en je houdt je been er goed genoeg aan dan zal ze je hand gewoon volgen. Maar ik kan me voorstellen dat Djunnah op dit moment nog niet zo ver is, maar dat is wel iets waar je aan kan werken ;)

Ik vind jullie een heel netjes en braaf proefje rijden, Ersiel. Ziet er goed uit. Je zegt zelf dat je vindt dat je niet stil genoeg zit. Wat ik zie is dat je je armen bijna gestrekt houdt en daardoor stuiteren ze een beetje mee op en neer als je lichtrijdt. Als je iets meer een knik in je armen hebt dan kun je de beweging van het lichtrijden iets beter opvangen zodat je je handen stiller kunt houden, misschien dat je daarop kunt oefenen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:46

Klopt als een bus Eline! Moet idd meer mn armen buigen, wat ik zeg: valkuil!!!

Ff aanvulling op mijn reactie, het klopt idd dat ze meer vanuit achter mag lopen (actiever), maar heb ook idd wat meer op safe gereden :) Aan het filmpje is het misschien niet te zien, maar merkte aan alles bij Djuun dat ze het echt heel spannend vond. Als het spannende er straks wat meer af is ( na 2/3x daar rijden, heeft ze vast zoiets van "whatever"!), dan durf ik er denk ik ook wat meer aan te rijden :)
Voor nu ben ik hier zeer tevreden over! Zie liever een paard die gespannen is en wat terugkomt, dan een paard wat door de spanning als een kip zonder kop door de baan gaat :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:48

Ziet er al goed uit zeg, zo voor de eerste keer! Ik heb niet zoveel verstand van dressuur proefjes, maar denk dat het hartstikke goed komt want jullie geven ook al zelf aan waar nog aan te werken valt. En die goede ervaring voor Djuun heb je maar mooi in de pocket :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:49

Ik ben geen voorstander van een te korte teugel, maar de maat die nu gevoerd wordt is naar mijn inziens prima, sterker nog, ze mogen zelfs iets korter en Ersiel d'r armen iets meer naar voren, handen dichter bij elkaar en rechtop. De motor is inderdaad, zoals ik al zei, het grootste heikel punt :Y)