Las net mijn vorige post nog eens, en zie dat er een stukje weggevallen is in mijn reactie naar Nicky 
Al_Zawraa schreef:Nicky, wat een mooie trailer, ik vind de eerste ook het mooist!
Ik zie op jouw filmpjes ook zo snel iets van kreupelheid, of nou ja, niet echt kreupelheid, maar hij lijkt net niet helemaal lekker te lopen. waardeloos hè, dat je je vinger er niet precies op kan leggen wat er nu steeds met hem is.
Yildiz, fijn dat Tie weer veilig op het dekstation staat, ik ga voor je duimen dat het deze keer gaat lukken!
Wat waardeloos Eline, die schimmel! En zo te horen heeft jullie dametje zich keurig gedragen tijdens het wassen. Afgelopen winter heb ik Fardani ook moeten wassen, vanwege de luizen, maar hij was het er totaal niet mee eens.. Insoppen ging goed, maar het afspoelen
We hebben hier op stal geen stromend water, of ja, inmiddels hebben we een slang uit de put vandaan, maar die hadden we afgelopen winter nog niet en dat is koud water, dus vooral in de winter niet te gebruiken voor wassen ofzo. Dus normaal spoel ik ze vaak af met een gieter, maar daar was hij het niet mee eens, doodeng vond hij het. Op alle mogelijke manieren geprobeerd om het rustig te doen, maar ja het was natuurlijk ook koud, dus hij moest eigenlijk zsm afgespoeld en weer naar binnen. Dus op een gegeven moment mijn vriend maar opdracht gegeven om van afstand emmers water over hem heen te gooien
Niet de juiste oplossing, maar je moet soms toch wat
Katja, wat een prachtige foto, die eerste van Blue
En Setje staat er ook goed bij! Het hooi binnen brengen, altijd een rotklus, maar fijn om weer binnen te hebben.
Nou, vooruit ik zal jullie op de hoogte houden van Fardani zijn vorderingen
Fardani kan inderdaad heel relaxed zijn, maar ook de raarste dingen vind hij ineens doodeng. Nu bijvoorbeeld ook, dekje, zadel, hangen, enz vind hij allemaal geen probleem, maar dat hoofdstel!
Verschrikkelijk eng! Dat kopstuk om zijn oren is echt een drama, dus dat moeten we nog vaak oefenen. 
Heb vandaag even een korte trailertraining gedaan met Fardani en Aleeyah.
Fardani moest even kijken en toen liep hij vrij makkelijk tot bovenaan de klep, toen moest hij weer even kijken en binnen een paar minuten stond hij er toen toch op. Dat vond hij wel héél spannend, maar toen hij wat eten kreeg vond hij het wel weer goed. Alleen... toen moesten we er nog af.. Op één of andere manier vinden mijn jonge paarden dat altijd veel enger dan erop. Maar goed, na ik denk ongeveer 10-15 minuten stapje achteruit, stapje vooruit, viel het kwartje toch en stapte hij er netjes achterwaarts af.
Aleeyah vond die trailer eerst maar eng, en zij is zo'n paard dat je niet om kan kopen met voer. Maar al snel deed ze een paar stapjes op de klep. Mijn idee was dat voor haar twee voeten op de klep genoeg was voor de eerste keer, maar ze liep zo door de trailer in
Zij is nog klein genoeg om te draaien in de trailer, dus heb haar er voor de eerste keer even voorwaarts af laten gaan. Daarna nog 2x in en uit gelopen en toen lekker weer de wei op. Wat een brave paardjes zijn het toch