[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:12

Wat wordt ze al groot zeg!! Wauw!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:13

Ze was heeeel lang echt klein en nu groeit ze ineens weer!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:19

Ja ze ziet er goed uit!
Leuk paardje is het toch ook! :))

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:08

Aahw, die foto's van Munir, hij is zo lekker stoer! En dan Yusraa met kindlief <3

Roma, Fardani is zoooo leuk! Ben echt fan. Wel héél gevaarlijk zo te zien... >;) :-D
En idd, wat een prachtige kudde, stuk voor stuk pareltjes!

Esme, veel succes op S-Oedenrode, ik ben alvast benieuwd :-) Knap van die premie!

Nicky, dat is idd mooie commentaar die je van de jury hebt gekregen! Gefeliciteerd!

Katja, ik zag de foto's al ergens voorbij komen, zoooo cute!

Miranda, Fu staat er gewoon geweldig op, echt wauw! En dan zo in die omgeving, echt prachtig! Bij een cursus showhalsters maken, doe ik mee!!!
Altijd leuk om zo familie te vinden van je paard! Ik kwam laatst op de markt een halfbroertje tegen van de jongens, net Adje! http://www.bokt.nl/markt/ad/205596/arab ... -justified

Yildiz, totaal begrijpelijk dat je verliefd bent, wat een snuifje!!
En ben benieuwd naar nieuwe Nour-baby's!!
Super ook dat het zo goed gaat met hem, denk ook dat hij nog heel veel in zijn mars heeft!

Hier met de boyz alles goed. Heb Fin in een eczeemdeken gezet. Het is niet normaal hoe de dazen en andere beesten op hem afkomen, en hij werd er zo nors van, dus maar ingepakt met de sweet itch, daar komen ze echt niet door. Vorig jaar had hij een gewonere vliegendeken van Horseware, maar daar staken ze gewoon doorheen. Arme duts!

Verder zit ik aan de bètablokker. Om de één of andere reden hyperventileer ik en slaat mijn hart over. Zit nu al drie dagen met een hevige druk op de borst en een heel raar opgejaagd gevoel. Maar dat kan er nog wel bij he :+

Verder voel ik me prima :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:57

Balen Tieneke dat je je zo rot blijf voelen. Hier valt het gelukkig nog mee met de vliegen maar dat ze door een dek heen prikken niet normaal. Gek he dat het ene paard er meer last van heeft dan de ander alhouwel dat is bij mensen ook wel zo.

Balen Yildiz dat je niet niet de wedstrijden kunt rijden aan de anderen kant nour is nog zo jong. Jammer dat je Dressuur echt niet leuk vind kun je daar je puntjes rijden en dan kan je volgens mij overal starten met hem. Ik vond het ook best snel al weer erop bij sjaak maar het is wel alleen stappen op de rechte lijn nu nog drie weken en dan pas wat draf werk.

Hij is harstike leuk Munir die kun je gerust helemaal laten zien hoor hij is echt nog jeugdig dat is juist zo leuk die van ons zijn al weer veel te volwassen aan het worden.

Heb je nog gefietst Miran het weer was prachtig hier nu beetje bewolkt bij jullie regen. Ja dat is echt eng zoon inslag bah het raakt toch altijd wel iets.

Vind ook de eerste beter denk ik Nicky mooi gedaan zo op je mooie glimmende wagen. He wat balen van Dayem zeg hoop dat ze je wat wijzer kunnen maken de 6de echt niet leuk weet er helaas alles van. Sjaak moet na acht weken terug Noor is onder behandeling van onze eigen VA hier thuis.

Blijft echt apart ziin bloody schouder net als dat ze eerst wit worden en dan weer allemaal vliegjes krijgen. Wat is je kleine meid toch knap heerlijk smoeltje zit daat op en wat een bos manen. En Fardani onder het zadel volgens mij rij je daar straks zo mee weg.

Vandaag werken omdat Erwin weekend weg eerst even snel naar de paarden in het land. Op de terug weg een patatje gehaald. En toen thuis de paarden verzorgt nog even met Sjaak gestapt in de padock dan duurt zoon kwartier best lang en ook sjaak dacht echt van moet dit zo dus morgen maar weer rondje park. Heb helaas telefoontje daardoor van mijn VA gemist toen ik hem terug belden had hij geen dienst meer dus dat word maandag.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 06:57

Jee Tiene, wat heftig! Is dat n bijwerking van de medicatie? Lijkt net n paniekaanval oid? Dacht eigenlijk dat het juist weer iets beter ging? Balen zeg! Gelukkig heb je je mannetjes voor beetje afleiding!
Ben ook benieuwd naar nieuwe babies! Zijn allemaal totaal verschillende merries dus afwachten. In maart wordt de eerste geboren. En volgende week wordt er hopelijk weer een voor mij gemaakt met Jazzy! :):)
Spannende tijden.

Door is in ene een serieus volwassen paard! Wat ziet ze er goed uit zeg!

Balen Gelske dat je telefoontje heb gemist. Ook geen collega aan wie je t kan vragen? Duurt dan zo lang zon weekend.
En nee voor Endurance moet je in de Endurance puntjes halen. Ik heb ooit M gereden in een heel ver verleden (met tegenzin hihi) en western ben ik ook Amateurklasse gekwalificeerd maar das niet van belang, moet echt in Endurance zijn.. En ja Nour is jong en we hebben de tijd dus hopelijk kan ik met paard van iemand anders starten. Ik kom Fu wel halen hoor, vindt ie vast leuk workouts in t bos! :D Krijg nu zon beeld van m met van die zweetbandjes om, op Nike airs en een kek sportbroekje... _O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 07:24

Het ging ook beter :') Het komt idd door stress (werk), maar heb wel vaker ergere stress gehad, dus waarom dat het nu op mijn hart is gaan slaan... Werkelijk geen idee :+ Buiten de injecties heb ik enkel nog een antidepressivum dat ik ook alleen nog neem omdat het standaard zo lang moet, niet omdat ik me niet lekker voel, haha. Dus ik kan er zelf niet zo goed aan uit :D

Haha, Fu op Nike airs :') _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:59

Wow wat gaaf Joyce! Z'n rabicano aftekeningen zijn echt gaaf zeg.

Oh jeetje Tieneke, klinkt niet lekker :(:)

Dat is waar Yildiz... ik zie wel heel vaak berichtjes voorbij komen op facebook dat er mensen worden gezocht om te helpen met het trainen van de paarden. Wellicht behoort wedstrijden ook wel tot de mogelijkheden....

Nou ik vandaag erop, wilde ff stappen in de bak. Toch voorzichtig een drafje en het laten filmen. Nou eh, ik weet het niet meer. Hij voelde goed en ik zie zo 123 ook niet echt een kreupelheidje. Heel af en toe een pasje misschien.... Hij was wel erug lief......

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:32

Echte kreupelheid zie ik ook niet, maar hij lijkt wel een beetje op eieren te lopen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe hij anders loopt en het kan ook het moment zijn...

I feel like crap. Alles doet pijn. Bah :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:59

Nicky, wat een mooie trailer, ik vind de eerste ook het mooist!
Ik zie op jouw filmpjes ook zo snel iets van kreupelheid, waardeloos hè, dat je je vinger er niet precies op kan leggen wat er nu steeds met hem is.

Yildiz, ik wil Fardani denk ik zelf zadelmak gaan maken (als het allemaal een beetje goed gaat), en daarna zal hij waarschijnlijk van de winter wel een maand/2 maanden weggaan denk ik om doorgereden te worden. Of ik moet hier iemand op het eiland kunnen vinden, die me goed kan helpen of hem eventueel door wil rijden, maar ik ben niet echt thuis in de paardenwereld hier op het eiland, dus geen idee of ik die persoon ga vinden.
Hij heeft vorige week ook voor het eerst aan de longe gelopen, dus wil hem nu wel langzaam steeds wat meer gaan leren.

Vind dat niet met een hengst mogen starten altijd zo'n onzin! Ik reed eerder ook renpaarden bij, dan reed je ook met een hengst tussen de merries, nooit een probleem. En idd wat Gelske zegt, er zijn zat mensen met de punten om een hengst te starten die hun ruin/merrie nog niet eens onder controle kunnen houden!

Eindelijk eens Munir in zijn geheel op de foto :D Hij is leuk!

Wat is Door groot geworden!

Tiene :(:) Wat balen, dat het weer minder met je gaat!

Gelske, wat vervelend dat je het telefoontje van de DA gemist hebt, dan duurt wachten tot maandag zó lang!

Whaha, na die beschrijving van Yildiz zie ik Fu al helemaal voor me :D En dan vooral zo'n vermoeid hoofd er ook bij :Z die mensen zijn helemaal gek geworden :roll: 8)7

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 07:06

Tof Roma! Met een extra handje moet dat zeker lukken, hij ziet er zo relaxed uit! En idd fijn als er iemand op t eiland zou zijn, hoeft ie niet zo ver.

Nicky hij loopt niet rad... Zou m absoluut niet rijden nu, Tie liep/loopt precies zo op t zachte en op t harde gewoon goed... -O-

Over Tie gesproken, we staan in uitgelicht! Kei leuk! Haar zometeen wegbrengen naar station, Fingers crossed! +:)+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:42

In welk opzicht vind je hem niet rad Yildiz? Ik vind het zo lastig te zien!

Spannend, succes!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:51

Het is minimaal hoor Nicky maar kijk maar eens goed naar de voorbenen. Hij valt op links.

Zo meidje staat er! Was lekker rustig op de weg. En nu maar duimen draaien..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:32

Ja ik zie het af en toe een pasje. Even vergelijkingsmateriaal van maart 2014:

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:35

Hij loopt niet heel kreupel Nicky maar ik vind hem ook niet helemaal lekker lopen. Ik vind hem op rechts vooral minder lopen maakt zijn pas niet goed af zeker in de wendingen. Het hoeft niet perse iets medisch te zijn kan ook best iets rijtechnisch zijn. Maar voor het zekeren zou ik hem toch laten staan en de 6de even afwachten als het inderdaad zij pezen zijn word het er niet beter op. Blijft echt @$%^^% dat soort vage klachten ik weet er alles van helaas -O- .

Ik zal voor je duimen Yildiz leuk weer in uitgelicht *\o/* .

We willen wel foto,s en filmpjes en verslagen van het inrijden he Roma ;) . Het is echt leuk baal er ook zo van dat nu ik niet verder kan met Noor ze ging zo goed. Nou ja misschien word 2016 ons jaar 2015 in ieder geval niet -O- . Morgen weet ik hoop ik meer over haar ze ziet er nu echt super uit mooi in der vacht en goed op gewicht.

Ja Fu aan het werk wie weet hoe veel talent hij heeft voor de Endurance :D .

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:15

Joyce, wat is Munir ongelooflijk gaaf. BIjzonder hoor, al op die jonge leeftijd zoveel rabicano. Kun je na gaan hoe dat op latere leeftijd moet gaan worden :D Denk dat je een leuk paard aan hem gaat hebben.

Yildiz, wat jammer dat je nou niet met Nour op endurancewedstrijden kunt. Maar ja, wie weet wat de toekomst voor jullie in petto heeft, als Tie inderdaad weer volledig zal herstellen :D

Mazzeltje, wat is Doortje leuk. Doen jullie af en toe al kleine dingetjes met haar? Of staat ze alleen nog op de wei? :)

Tieneke, wat een prachtige zoon van Aja Justified is dat, is inderdaad echt net Adje, maar dan een stukje volwassener. Als Adje nou ook zo uitgroeit heb jij niks te klagen! :D
Arme Fin in een burka :') Hoe bevalt het hem? Nu iets minder jeuk en irritatie?
Naar dat het zo slecht met je gaat zeg, heftig lijkt me dat....sterkte.

Nicky, ik durf me niet helemaal te wagen aan een beoordeling van dat filmpje, maar helemaal 100% vind ik hem ook niet lopen. Zou er heel voorzichtig mee zijn, dat je er niet per ongeluk meer kapot mee maakt dan je lief is.

Roma, inderdaad, updates over het zadelmak maken svp! ;) Leuk dat Fardani het zo goed doet, volgens mij zijn jullie echt een heel leuk stel samen.

Mish vindt zichzelf erg zielig op het moment :') Ze heeft een bloedhekel aan nat worden. Dat uit zich in heel zielig koppie laag laten hangen als het regent, absoluut niet door plassen willen stappen... maar dus ook niet bepaald vrolijk worden van gewassen worden :+ Tsja, je bent een arabier of je bent het niet he?
Helaas hebben we momenteel last van schimmel op stal, en dat betekent dat ook Mish aan een wasbeurt moest geloven. Was de eerste keer dat we haar hebben gewassen, en ze liet het wel heel braaf en gelaten over zich heenkomen; van een halve emmer water zo flats over haar neergooien tot inspuiten met imaverol en afsponzen enzo. Maar ik heb nog nooit een paard zo'n goede impressie van een verzopen katje na zien doen _O-

En alsof dat nog niet genoeg was kreeg ze gisteren ook haar wormenspuit. It wasn't her lucky day, yesterday :')

Verschrikkelijk gedoe trouwens, die schimmel. Gisteren van 10 tot 8 op stal geweest, grootste deel van de tijd bezig met alles inspuiten en wassen met imaverol, borstels enzo in de halamid, paarden wassen... wat een gedoe allemaal. Alle dekjes enzo mee naar huis om heel grondig te wassen. Bluh. Hopelijk is het snel weg.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:32

Thanks voor jullie meningen dames :)

Schimmel is echt verschrikkelijk veel werk Eline... Hebben jullie ringworm? Dayem kreeg het ook op dag 2 toen ik hem net had. Godzijdank toen ik hem net had, hoefde ik niet zo veel te wassen :+ Het was wel echt zo weer weg en geen andere paarden besmet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:58

Jemig wat een mooie foto's komen er voorbij!
Mooie Yahzara zo'n gaaf kleurtje heeft ze,
Munir (gaaf man! hehe foto's, eindelijk, van je mooie rabicano),
prachtig wat is Aleeyah mooi,
Nicky super gedaan met Dayem! Ik vind versie 1 bij de trailer mooier!
Gelske succes met de ziekenboeg, zoveel pech voor jouw paardjes
Door wordt al groot zeg!
He Tiene wat vervelend, heel veel beterschap! :*
Dayem loopt inderdaad voorzichtig maar niet echt duidelijk echt slecht ofzo..
vervelend van de schimmel Eline, dat lijkt me ontzettend veel gedoe inderdaad

Ik heb het een beetje druk gehad, te horen gekregen dat ik nog door kan leren bij mijn stagebedrijf dus ik ga in september gewoon door :) waarschijnlijk financieel zelfs iets gunstiger dan nu.
Daarnaast druk bezig met het geleverde hooi weer naar binnen te brengen.
Bokster Muurp/vriendinnetje Murielle heeft een prachtig plaatje geschoten van Blue (en wel meer maar deze eerste vind ik zo mooi <3 )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het hooi

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:24

Las net mijn vorige post nog eens, en zie dat er een stukje weggevallen is in mijn reactie naar Nicky :?
Al_Zawraa schreef:
Nicky, wat een mooie trailer, ik vind de eerste ook het mooist!
Ik zie op jouw filmpjes ook zo snel iets van kreupelheid, of nou ja, niet echt kreupelheid, maar hij lijkt net niet helemaal lekker te lopen. waardeloos hè, dat je je vinger er niet precies op kan leggen wat er nu steeds met hem is.

Yildiz, fijn dat Tie weer veilig op het dekstation staat, ik ga voor je duimen dat het deze keer gaat lukken!

Wat waardeloos Eline, die schimmel! En zo te horen heeft jullie dametje zich keurig gedragen tijdens het wassen. Afgelopen winter heb ik Fardani ook moeten wassen, vanwege de luizen, maar hij was het er totaal niet mee eens.. Insoppen ging goed, maar het afspoelen :n We hebben hier op stal geen stromend water, of ja, inmiddels hebben we een slang uit de put vandaan, maar die hadden we afgelopen winter nog niet en dat is koud water, dus vooral in de winter niet te gebruiken voor wassen ofzo. Dus normaal spoel ik ze vaak af met een gieter, maar daar was hij het niet mee eens, doodeng vond hij het. Op alle mogelijke manieren geprobeerd om het rustig te doen, maar ja het was natuurlijk ook koud, dus hij moest eigenlijk zsm afgespoeld en weer naar binnen. Dus op een gegeven moment mijn vriend maar opdracht gegeven om van afstand emmers water over hem heen te gooien :') Niet de juiste oplossing, maar je moet soms toch wat :x

Katja, wat een prachtige foto, die eerste van Blue <3
En Setje staat er ook goed bij! Het hooi binnen brengen, altijd een rotklus, maar fijn om weer binnen te hebben.

Nou, vooruit ik zal jullie op de hoogte houden van Fardani zijn vorderingen :D
Fardani kan inderdaad heel relaxed zijn, maar ook de raarste dingen vind hij ineens doodeng. Nu bijvoorbeeld ook, dekje, zadel, hangen, enz vind hij allemaal geen probleem, maar dat hoofdstel! :oo Verschrikkelijk eng! Dat kopstuk om zijn oren is echt een drama, dus dat moeten we nog vaak oefenen. :o

Heb vandaag even een korte trailertraining gedaan met Fardani en Aleeyah.
Fardani moest even kijken en toen liep hij vrij makkelijk tot bovenaan de klep, toen moest hij weer even kijken en binnen een paar minuten stond hij er toen toch op. Dat vond hij wel héél spannend, maar toen hij wat eten kreeg vond hij het wel weer goed. Alleen... toen moesten we er nog af.. Op één of andere manier vinden mijn jonge paarden dat altijd veel enger dan erop. Maar goed, na ik denk ongeveer 10-15 minuten stapje achteruit, stapje vooruit, viel het kwartje toch en stapte hij er netjes achterwaarts af.

Aleeyah vond die trailer eerst maar eng, en zij is zo'n paard dat je niet om kan kopen met voer. Maar al snel deed ze een paar stapjes op de klep. Mijn idee was dat voor haar twee voeten op de klep genoeg was voor de eerste keer, maar ze liep zo door de trailer in :) Zij is nog klein genoeg om te draaien in de trailer, dus heb haar er voor de eerste keer even voorwaarts af laten gaan. Daarna nog 2x in en uit gelopen en toen lekker weer de wei op. Wat een brave paardjes zijn het toch <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:26

wat fijn dat het goed ging Roma! Ik heb Ilya ook om laten draaien en vooruit af laten lopen. Aleeyah is een snelle schimmel, prachtig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:35

En nog een paar filmpjes van het gekkenhuis :D
Aleeyah kan de laatste tijd echt niet meer normaal showen/draven, alleen maar springen, bokken, draaien, enz. En Fardani is dolblij met zijn speelse vriendinnetje, kan me alleen wel voorstellen dat Mausi ze af en toe helemaal zat is. :')

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:10

Ohh die Amir wat een heerlijk ventje echt zo om je heen lopen van wat moet je nou ;) . Hij heeft volgens mij ook wel zin om bij de anderen kleuters te spelen kunnen ze nog niet samen Roma? En lekker geoefend met de trailer het is echt zo belangrijk dat ze dat kunnen soms vergeet je het wel eens zeker als je nog niet veel met ze doet maar als je dan een keertje met spoed stres wel met de trailer moet is het zo fijn als ze mee werken.

He bah schimmel waar ik vroeger op pension stond hadden ze de hobby zielige pony,s redden op zich wel lief maar helaas namen die ook altijd dat soort dingen mee en ja hadden onze paarden het ook. Wassen vinden ze vaak echt niet leuk ik weet er alles van vind het ook echt een rot klus een paard wassen (doe het ook echt bijna nooit).

Prachtige foto,s weer at volgens mij heb jij elke week een fotograaf op visite en wat een mooi weer bij jullie hier was het hele weekend grauw en regenachtig.

Was vandaag met Dibah op een van de weitjes aan het rijden tot dat Qaseem dacht ik kom ook gezellig daar. Ik hem terug probeeren te zetten maar daar dacht hij anders over zijn zus dacht toen he het is veel gezelliger daar dus daar liep het stel. Sil er ook nog bij dus het hek opgezet en ze met zen drietjes weer terug gejaagd. Voortaan dus maar de stroom er op als ik ga rijden. Toen ik weg ging stonden ze heel braaf voor het hek naar me te kijken het is zoon leuk stel <3 .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:02

Tien, die lijkt idd veel zeg, haha!
Lijkt net alof ze je paard gepikt hebben he, bij Fu ook! :D
Vervelend dat je nu weer wat anders erbij hebt.. :(
Hopelijk gaat het snel wat beter.
Sterkte. :(:)

Gelske, ik had vrijdag niet gefietst want ik had last van mijn knie, ik was de dag daarvoor in een kuil gestapt met longeren. :+
Maar zaterdag ben ik wel gegaan en heb ik Nikita opgehaald bij een vriendin, vonden ze wel leuk hoor, met een paard aan de deur! *D
2015 niet meteen afschrijven hoor, hopelijk gaat het snel wat beter.
Ben benieuwd naar de uitslagen.
Haha, ik kan Zos ook niet alleen laten die staat gelijk naast Fu.. :+
Daarom moet hij altijd naar huis achter hoog hek met stroomdraad. :Y)

Yildiz, hihi, zie je Fu al gaan in zijn sportbroekje... :')
Leuk, in uitgelicht! :D
We duimen voor je!

Nicky, ik zie niet echt duidelijk iets maar vind hem ook niet echt soepel gaan, maar ik weet niet hoe hij op het harde loopt?

Mish wordt een schimmel! :P
Hopelijk ben je in één keer klaar!

Kat, die foto van Blue, geweldig! :))
Fijn dat je door kan gaan daar, super!

Roma, je kan weer trots zijn op je paardjes, ze doen super hun best!
Naar achter is meestal toch enger, ze moeten naar beneden en kunnen het niet zien.
Fu kon in het begin het halster nog niet om en zeker niet meelopen, maar toen hij daar goed aan gewend was ging het hoofdstel gelukkig makkelijk.
Haha dat staartje van Amir!
Brutaal mormeltje! :D
Leuk gekkenhuis heb je! :))

Vandaag een super buitenrit gemaakt!
Hij was erg rustig, kon gewoon lekker doorgaan, heb sommige stukken gedaan zonder fiets ernaast en zelfs gegalopeerd! *\o/*
Dus ik ben heel blij! :D

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:20

Tieneke :(:)

Oh weer zo mooi Kat! Gras staat lekker hoog bij jullie!

Jeetje wat een avonturen Roma. Die kleine is wel een brutaaltje zo op het filmpje zeg!

Lekker dat je weer een rondje kon hobbelen Gelske :)

Heerlijk Miran! Volgens mij hebben jullie best leuke uitrijmogelijkheden daar?

Iemand verstand van hooi persen? Ik heb een hele mooie deal kunnen maken voor een partij hooi. Het zijn loeizware baaltjes (30 kg), maar nog een beetje vochtig. Het is de 10e geperst en voelt toch wat vochtig aan (alsof het verpakt is). Volgens de boer droogt dit verder op, maar ben zelf bang dat het gaat schimmelen. Wat denken jullie? Het is verder echt prachtig grof, groen en ruikt heerlijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:31

Als ze nog niet droog zijn zijn ze ook zwaarder.
Maar dat hangt er helemaal van af, als het niet droog is kan het wel gaan schimmelen.
Dat het groen en lekker ruikt, das altijd met net vers geperst, maar hoe het opdroogt is maar af te wachten.