[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:12

Wauw, mooie fotoreeks Jes! Je ziet m echt steeds stoerder en mooier worden!

Jaaaa, meer pics Dorinda! Ga je d'r nog showen?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:18

YildizArabs schreef:
Wauw, mooie fotoreeks Jes! Je ziet m echt steeds stoerder en mooier worden!

Daarom dan weet je wat je te wachten staat met Nour :D

Barcelano had precies het zelfde die was echt nog een pikkie tot zijn vijfde _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:27

set_elkol schreef:
je geeft nog steeds geen antwoord :+ ga er maar van uit dat je tevreden bent.

Klopt, vind het ook een enigszins brutale en rare vraag, en voel me niet genoodzaakt erop te antwoorden ;)

Mo vind ik ook heel erg gaaf! Wanneer gaat hij weer op show? Wil hem graag eens in het echt bewonderen!

Heftig Amy. Hopelijk lukt het in 1x!

Heel mooi Dorinda !!!

En vossen zijn zeker het leukste, haha!

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:27

En arabs zijn echt laatbloeiers. Hoe ouder, hoe mooier!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:29

Sorry hoor Joyce maar waarom is de vraag of iemand tevreden is over zijn/haar eerdere keuze voor een hengst brutaal? Krijg het gevoel dat je het persoonlijk teveel aantrekt als ik je een vraag stel, je hoeft je echt niet aangevallen te voelen. Blijkbaar vind je dat ik je iets misdaan heb (?) maar ik stel de vraag gewoon uit interesse. Om maar eens een voorbeeld te stellen, als ik Set nu een jaar later had gedekt was ik voor een AV gegaan. Dus ik ben nog steeds wel tevreden over mijn hengstkeuze van vorig jaar maar zou het nu heel anders hebben gedaan. Misschien had jij toch intussen ook weer iets nieuws tegengekomen dat nog beter bevalt voor Yus?
Ik vind het jammer dat je zo korzelig opstelt, vertel me nou maar eens wat ik je misdaan heb. :evaw:

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:44

T is met Djuun net wat je wilt fokken denk ik. Het is een mooie, correcte basismerrie dus je kunt er alle kanten mee op :) Denk dat bijvoorbeeld Escondhio helemaal geen gekke zou zijn voor haar... maar er schiet mij verder ook niet echt iets te binnen. Er kan gewoon te veel bij haar denk ik :+

Nassiebal ook weer eens even gelongeerd. Lui secreet is het af en toe hoor :Y Maar goed, heb er inmiddels wel weer zin in om lekker met haar aan de slag te gaan dus daar stort ik me maar vol op. Goede afleiding :)

Arabs zijn zeker laatbloeiers. Daarom vind ik persoonlijk ook inrijden vanaf 4 prettiger (sowieso eigenlijk, maar voor een arab helemaal..), ook in het koppie hebben de meesten die tijd echt nodig. En idd ze worden alleen maar mooier :D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:52

YildizArabs schreef:

Was het niet van plan maar twijfel nog wel erg om haar toch voor west op te geven, er is zo'n mooi paardje onder die vacht uit gekomen, heb alleen echt nu de tijd niet om haar te trainen, heb het zo druk nog de komende weken met me nieuwe baan... Zucht... Iemand zin om met haar te oefenen :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:55

Duss... :7

Volgens mij vat je elke vraag rondom de (mogelijke?) drachtigheid van Yus enorm vijandig op Joyce. Ik denk niet dat mensen het hier als aanval, maar meer als oprechte interesse bedoelen.
Jij komt zelf met de opmerking dat je je goed moet verdiepen in bloedlijnen, vervolgens reageert Kat met een wedervraag waar je geen antwoord op geeft en als ze dat dan ook zegt kom je enorm fel uit de hoek.
Ik snap niet zo goed waar je vijandigheid vandaan komt :? Ik weet dat er het één en ander speelt rondom de vorige eigenaresse van Yus (ik weet er zeker niet het fijne van en dat hoef ik ook echt niet te weten), maar is dat een reden om iedereen die rondom de drachtigheid vraagt te negeren of af te katten? Eerst schreeuwde je het van de daken dat je Yus ging laten dekken en tegenwoordig zwijg je als het graf.
Ik heb persoonlijk ook oprechte interesse in Yus haar drachtigheid, maar durf er eigenlijk door je reactie niet meer naar te vragen.
Vind dat erg jammer, want geloof niet dat ik (of Kat of alle andere mensen die er naar hebben gevraagd) het verkeerd bedoelen, maar gewoon oprecht geïnteresseerd zijn...

Amy, ik vind Amalfi zelf ook zo prachtig :~ En was ook erg gecharmeerd van F&M Dhior (BB Escondhio x Ya Karma) zondag. BB Escondhio zelf nog nooit in het echt kunnen bewonderen :)
Maar wat je zegt, ik denk dat het net is wat je wilt qua fokken :j Sowieso natuurlijk, maar denk dat wij eerst een premiekeuring zouden willen doen voordat we een definitieve hengstenkeuze zouden maken. Gewoon om goed te weten wat er precies verbeterd kan worden aan Djuun :j

Goede vergelijkingsfoto's van Djuun.

2 jaar geleden, 4 jaar:
Afbeelding

2 weken terug, 6 jaar:
Afbeelding
Of eigenlijk deze (iets minder fraai als plaatje, maar komt meer overeen met eerste foto):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sieltjuh op 19-06-14 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:56

DMHorses schreef:
YildizArabs schreef:

Was het niet van plan maar twijfel nog wel erg om haar toch voor west op te geven, er is zo'n mooi paardje onder die vacht uit gekomen, heb alleen echt nu de tijd niet om haar te trainen, heb het zo druk nog de komende weken met me nieuwe baan... Zucht... Iemand zin om met haar te oefenen :D

Me :D
Rij wel op en neer hoor :j

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:00

Barcelano schreef:

Bij deze afgesproken :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:06

DMHorses schreef:
Barcelano schreef:

Bij deze afgesproken :P

:j *\o/*

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:08

Ik vind het ook heel interessant dat fokken. Ik heb er alleen geen verstand van :')

Wat zouden jullie bijvoorbeeld op geisha zetten? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor haha.. wil haar in de toekomst misschien ooit laten dekken.

Ik vind mo echt vooral veel veranderd kwa puppy-look! Hij had inderdaad al behoorlijk body maar met een babyhoofd er op op die foto's :D

Vandaag de uitslag van het 2e bloedonderzoek van geisha. De waardes waren wel gezakt maar npg steeds 2 plusjes en de DA had gehoopt dat dit er maar 1 was maar hij zegt dat het kan dat de bloedworm weg is maar de waardes langzaam zakken maar het kan ook zijn dat ze er wel nog zitten. Met andere woorden, over een maand weer prikken. Pfff!

Ze glimt als een spiegel en begint echt goed op te knappen nu. Ik zie dr haast met de dag verbeteren! Alleen haar buik blijft wat bollig maar ik heb geen idee of het normaal is dat zo'n buik niet 123 weg is.

Jullie enig idee?

Ze is van de week gemasseerd omdat ze echt overal spanningen in de spieren heeft en ik merkte goed verschil met rijden! Veel losser. Nageeflijk loopt ze nog niet maar wel ontspannen met haar hoofd laag.
Ik ga er vanuit dat dit met de tijd vanzelf wel komt. Hou me niet zo bezig met de voorkant maar vooral met de achterhand en dat ze goed aan mijn been is. Ik rij veel overgangen en dat valt niet mee omdat ze, als ik na draf ga stappen, ze meestal niet meer in draf wilt. Ik moet haar dan voor zijn en pak haar dan even aan en dan loopt ze weer. Dit oegen ik zo vaak! Stap, draf, pasje versnellen, langzame draf etc etc.

Hoe zouden jullie het rijden aanpakken? Wel al meer aan het nageven werken? Ik rijd een half uur en max 3 x in de week.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:10

Wauw djuun is lekker uitgezwaard! Maar als puppy was ze ook prachtig! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:12

Kelly wat zou je doel met het veulen zijn? Ik zou sowieso erg uitkijken met welke bloedlijnen van de hengst aangezien Geisha al inteelt is :)

Rijden kan ik je geen tips geven denk ik.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:15

Ik denk dat je qua rijden zo niet verkeerd bezig bent hoor Kel :) Zou je idd niet te veel op de voorkant focussen, maar idd op de activiteit, dan komt die voorkant vanzelf als je mooi verbinding houdt :)
Hoop wel dat het weigeren na het draven (apart trouwens, schuift je zadel tijden draven dan ofzo, omdat ze daarna niet meer wilt :? ) niets lichamelijks is, maar je laat iig iemand er naar kijken. Ging je nou nog naar Michael (vroeg ik vorige keer ook, maar volgens mij had je dat niet gelezen)?

Balen dat de bloedworm nog niet helemaal weg blijkt! Kan volgens mij lang blijven sluimeren zoiets. Goed dat je laat nakijken! :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:20

Zou kwestie van buikspieren kunnen zijn... Misschien een idee om eens met haar naar bijv Laarakker te gaan? Regulier doe je je best maar soms zitten er nog andere dingen dwars, en ik weet dat holistisch artsen dan soms echt uitkomst kunnen bieden. Laatst nog een opgegeven paard hier op bokt die het nu weer hartstikke goed doet met dank aan holistisch :)
Op Geisha zou ik het nu niet durven zeggen. Bouw vertekent momenteel erg. En ook dan weer; wat wil je fokken?
Ik denk dat katja en ik allebei al in een heel andere richting zitten, terwijl we beiden een klassieke SE merrie hebben en een SE hengst zoeken :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:22

Ow sorry! Haha ik heb het wel gelezen maar vergeten te antwoorden..
Ik ben zeker van plan om naar michael te gaan maar dat zal volgende maand worden. Dan heeft me instructrice wat meer tijd en dan kunnen we er naar toe rijden! Ben zo benieuwd wat hij zou zeggen over haar (lichamelijk dan).

Kat dat wordt sowieso oppassen inderdaad! Ik wil een sportgefokt veulen mocht het zo ver komen. Misschien rijd ik het tegen die tijd zelf in maar ik mag hoe dan ook niks houden van mijn vriend :')
Dus misschien dat ik hem ook niet de eerste jaren hou. Ik ben namelijk zo slecht in afscheid nemen :=

Ik kon al geen afstand doen van mijn hondje haar pups :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:25

Dat is ook lastig inderdaad. Hoe haar bouw gaat worden. Op sommige foto's die ik op fb zet denk ik jezus, dat ziet eruit! :=
Maar dat zijn momentopnames. Ik zou sowieso iets meer rastypisch willen fokken. Meer dish, kleinere oortjes (of komt dat nog goed? :') )
Hogere staartaanzet..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:27

welke sport? :+ hihi. die flaporen is ook rastypisch volgens mij _O-

denk dat een hogere staartaanzet inderdaad een goede is, misschien iets meer bredere rondere hengst maar dat kan bij geisha een kwestie van tijd zijn. Volgens mij heeft ze wel een mooie hals.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:27

Als het van binnen uit nog rommelt heb je kans dat ze de spieren ook vast zet.
Heb je dr hormonaal al weleens nagekeken?

Kwa hengst type is inderdaad de vraag wat wil je er mee :j
Ik zelf blijft gecharmeerd van de russen :o

Een hengst met maat bijvoorbeeld :j
Lang op zijn benen.
Goede boven lijn.
Ruime beweging.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:32

Ik wil nog even een suf voorbeeld geven van wat ik eerder zei dat ik niet van rondgeribt en massa houd :+ maar juist 'smalle' hengsten, ik bedacht me ineens een goed voorbeeld wat ik bedoel, maar suf genoeg bij kruisingen. In een topic over kleurtjes bij halfbloed Arabieren waren Letizia en ik erg verdeeld qua smaak bij 2 zwart bonte hengsten, zij vond de ene het mooist, ik juist de ander. Ik vind dat een erg goed voorbeeld van wat ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

die eerste 'Letizia's hengst' :P

en de tweede had mijn voorkeur. Ik vind de eerste te bol, te rond, grote kaken, een rond gevormd lichaam. de tweede vind ik mooi door de rechte lijnen en 'hoeken', rechtere profiel hoeft niet per se maar wel subtielere kaken, platte billen en schouders, smal front.
Ik ben ook dol op de mega platte croupes als een bijzettafel <3 Dus ik houd van hengsten, ondr de volbloeden, zoals die tweede. Snappie? :D Eerder Jazzmeen dan Djamal Bahir, ook zo'n voorbeeld.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:40

kellaxy schreef:
Ow sorry! Haha ik heb het wel gelezen maar vergeten te antwoorden..
Ik ben zeker van plan om naar michael te gaan maar dat zal volgende maand worden. Dan heeft me instructrice wat meer tijd en dan kunnen we er naar toe rijden! Ben zo benieuwd wat hij zou zeggen over haar (lichamelijk dan).

Maakt niet uit!
Michael heeft ons ook tips gegeven voor Djuun dr darmen (had ze snel last van). Wij hebben toen eerst ontwormt, levercomp-kuur gegeven en daarna probiotica. Sinds dien is dr ontlasting veel constanter en lijkt ze minder snel last te hebben van dr darmen. Hoewel ze op iets te veel gras toch wel kan reageren en als er een stress-situatie is geweest merk je dat ook gelijk bij haar aan dr ontlasting.
Wellicht kan hij jou daar ook info over geven.

Wij willen Michael ook nog langs laten komen (toch even check-up na die val van 2 weken geleden), maar hij komt bij ons pas vanaf 3 paarden. En helaas zoeken we er dus nog eentje bij die behandeld moet worden. Hebben helaas geen mogelijkheid om naar hem toe te gaan -O-

Ben zelf trouwens van de week door mijn eigen werkgever (osteopaat, fysio, chiro en natuurgeneeskundig arts in 1 ongeveer) onder handen genomen, gezien ik na die val enorm vast begon te zitten in mijn bovenrug, komende vanuit die beurse (ws licht gekneusde) rib. Gisteren voelde ik me echt totally beroerd, maar voelde me vandaag al stukken beter. Dat gekneusde gevoel blijft ws nog wel even, maar het zit iig niet meer van mn nek tot aan mn bh-bandje compleet vast :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:45

Jaa waar woon je ook alweer? Hier hetzelfde probleem en ik ben hier de enige die hem wilt laten komen..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:51

Zie mn profiel :P Djuun woont op ongeveer 10 minuten afstand :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:55