[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:59

Ben zo benieuwd hoe Djuun het doet :j
:):)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:59

Ik ook :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:04

Stond het proefje btw in m'n boekje?
Dekje ligt op stal en ik vond tussen de zooi ook nog 'n manenkam :))
Ben benieuwd hoe schoon ze morgen nog is :')
Ooh, ze heeft btw een goed uur op wei gestaan, vergat ik nog te zeggen. Ik werd heel verontschuldigend opgebeld, had natuurlijk gezegd dat ze niet in de bak mocht, maar alles stond op wei, dus dat vonden ze sneu (Djuun was zelf al op pad gegaan, had de paddock van de veulens er bij getrokken en na het uitmesten waren ze het achterste draad vergeten dicht te doen, dus Djuun was gaan buurten :') ), maar weet zeker dat ze niet is gaan rollen :') Vretuh!!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:06

Ehm.. geen idee, maar heb hem sowieso uitgeprint, dus dat komt wel goed, maar geloof dat de impulsproeven ook gewoon in het boekje staan :)

Haha, ja tuurlijk denkt ze alleen maar aan eten _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:49

Jolinda het is gewoon niet makkelijk om een geschikte instructie te vinden die niet aan trucage doet(zo noem ik het tegenwoordig)
maar vanuit correct rijden etc.

Ik heb vandaag met Mirka niet zo relaxt gereden maar ik mag ook niet klagen :')
Ze was een bommentje, maar is er niet echt tussen uit gegaan....was haar steeds voor :+
Mevrouw wordt dan alleen maar nijdiger :+ en ze hoorde Mo zich buiten uitleven :D
Plus dat er werd gevoerd en zij moest werken.
Dus een killer combinatie als het prinsesje haar zin wilt _O-

Heb zeer kort gereden net 15 min maar wel zoals ik het wilde :)
Mag ook me knie niet over belasten dus stiekem gaat je op zo'n moment wel minder er aan rijden....beetje dom maar ag.

Is morgen jullie wedstrijd al :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:01

Jup :P

Moet wel zeggen, het is een 25+ wedstrijd op de manege, waar het gemiddelde niveau niet echt heel hoog ligt, maar de gemiddelde sfeer meestal wel goed is :P Dus ideaal om gewoon eens te oefenen. Met daarbij dat het op rij-afstand is, ook wel makkelijk :P
Dus, wat ik al zei, verwacht er niets van, het gaat gewoon om een goede ervaring voor haar erbij :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:48

Juist dat soort wedstrijden is goed voor ervaring.
Stiekem heb je mss toch een beetje stress of voelt paard lief dat het toch anders is.
Ik reed een aantal keer mee met onderlinge F proefjes tussen de manege kindertjes :P
En dat was een mooi opstapje voor Barc :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:53

Ja, dat is ook de reden dat Ersiel mee doet, lekker ongedwongen, gewoon ervaring op doen :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:56

Ik zit straks ook dichter bij diverse stallen die wedstrijden houden dus mail gewoon zo nu en dan om te vragen of er HC gestart mag worden zonder startkaart.
Zijn ook dit jaar een aantal AV wedstrijden in de buurt :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:11

:') ik denk dat mishje rond 160 of hoger gaat worden :+ met 2,5 maand al 114 hoog, volgende week meet ik haar opnieuw op 3 maand. Groeitabel van kwpn geeft aan 124 op 3 maand is 162 op 27 maand (2 jaar en 3 maand dus). Ze groeit als kool, dus ik schat haar op 117 ong. volgende week, dat zou haar op 155 brengen op 27 maanden. en dan moet ze nog 2 jaar daarna :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:11

Gaan er hier nog mensen meedoen aan de avs dressuur wedstrijd of de avs western riding cup? Is volgende week zondag, beide op dezelfde locatie dus allemaal arabierenmensen bij elkaar :D Mn zus start met Asi drie onderdelen in de amateurklasse van western, ben benieuwd hoe ze het gaan doen! Succes Ersilia morgen, komt vast helemaal goed :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:17

Ik niet, kwa reistijd had ik het gerust gedaan :D
Maar wil Mirka nog net iets meer safer hebben oa het zadel _O-

En de amateuren keuring wordt hem ook niet vrees ik, is al eind april...had gedacht in mei.
Maar wil Mirka wel naar een premie keuring brengen.
Even met me papa nog overleggen ut weekend :o

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:29

Tjee, dat gaat hard met jouw veulens Ylona! Heb je een recente foto bij de hand? Ben benieuwd naar die kleine/grote dame :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:48

Leuk maatje dan, Ylona :D
Vind Mish ook leuheuk <3

Die AV-wedstrijden (en shows trouwens) zijn nooit hier bij ons in de buurt jammer genoeg :\ En met gebrek aan trailer en auto die trailer kan trekken, kom je niet zo ver dan :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:51

nope, geen recente foto. ze is aan het verkleuren :+ donker (choco-bruin zoals haar pa ook deed met verharen) om de ogen en op de neus. was wel te verwachten met een donkerrode papa dat ze een tint of wat donkerder zou worden. het licht nog wel wat op weer ook, maar ze wordt sowieso een donkerdere tint.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:56

Jolinda, bij ons in de buurt geeft Elise les, ook aan huis. Absoluut een aanrader!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:36

Jeanette, kun je mij over haar pb-en? Met haar telefoonnummer eventueel? Heb nog nooit van haar gehoord nl!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:54

Owh Siel. ik denk niet dat het nog zin heeft om je succes te wensen.. :')
Hoe is het gegaan?

Jolin, wat je ook kunt doen is overal eens kijken bij lessen, zo kun je zien of de instructie is wat jij wil!
Misschien via bokt jezelf overal uitnodigen.. :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:22

Goeeedd!! Naja, de proef zelf mocht vlotter, oefeningen beter afwerken en mijn houding en hulpen zijn ook lekker confronterend, maar daar kwamen we niet voor. Mijn doel om Djuun goede ervaring te geven was behaald, want ondanks dat ze het heel spannend vond op de manege en de bodem van de binnenbak spannender dan de witte hekjes, was ze zoooo braaf! <3
Enige wat ze doet als ze het spannend vindt is terugkomen in tempo en hoeken een beetje afsnijden, maar wat was ze braaf <3 Echt missie geslaagd :D

Ze was trouwens echt helemaal.op toen we thuiskwamen :(:) Maar had wel echt een zelfvoldaan hoofd, want na zoveel complimentjes krijgen, groei je natuurlijk wel :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:46

Wat goed :D! klinkt super!
En inderdaad, zolang jullie zelf genoten hebben en lekker ervaring opgedaan hebben! Daar gaat het om! +:)+

Heb je ook foto's?

Ik was vanmorgen lekker het duin in met Shief, had haar een week niet gezien door m'n tentamens :(:)
Tot 2x toe de schotse hooglanders tegengekomen (stonden gelukkig niet naast het pad) en tot 2x toe een kudde konikspaarden, alleen stonden die wel op het pad :') Bij de 1e iets omheen kunnen rijden en bij de 2e even gewacht tot ze allemaal de bosjes in waren getrokken haha

Wel super mooi om te zien zo'n kudde! Ook die hooglanders, 3 gingen lekker pootje baden in een meertje

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:25

Wat gaaaf Shanna <3 Dat kom je hier niet tegen :')

Ehm.. heb één verschrikkelijke foto, maar mn moeder heeft wel heel mn proef (en alles er aan vooraf) gefilmd :) Dus dat zal ik begin van de avond even uploaden :j

Nu zo terug naar de manege voor de uitsl... ik bedoel, mijn beker ophalen O:) _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:37

Super Ersilia! Doel is bereikt dus :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:40

Het mooiste was toen Ersiel bij E moest afwenden naar de B en ik stond bij de B te lezen, was ergens halverwege de proef, ineens zag Djunnah mij, ogen puilde er haast uit, wilt ze lekker komen buurten bij me, tis toch ook een doos ook he :')
We moesten er alle twee om lachen :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:46

Haha coole Djuun :D! Ben benieuwd naar het filmpje!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:48

Ze was wel de knappert van het losrijterrein, er liepen allemaal van die slagschepen in de bak (echt van 1,75+ joekels :wow:) We kregen veel complimenten over d'r, echt leuk <3