[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:31

Heb al met Flaxman gemaild :j ligt tussen 1000 en 1500

Rabdan zijn hals vind ik echt afschuwelijk :o

Ik had juist Zain en Earl Grey (foto's via mail gevraagd) bekeken.

Yildiz max. 1000 het liefst. Voor Set had ik dit jaar bij Roma meteen weer kunnen dekken met haar leasehengst en dat was voor mij precies wat ik zoek. Maar dan worstel ik met vervoeren van een merrie met veulen en meteen weer dekken (volgend jaar weer een laat veulen neem ik dan voor lief). Plus dat het allemaal dan meteen moet lukken qua tijdsmarge -O-

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0906_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8298_n.jpg

Yildiz voor Blue een niet te grote maat, ik moet nog afwachten hoe groot ze zelf wordt. daarnaast ga ik heel barbaars zijn en willen fokken op kleur, dus ik kijk vooral naar voshengsten. Maar alle opties staan nog open. Naast AV kijk ik ook rond bij sportpony's.

Heb nu qua AV ZA Imago, BB Escondhio en Adabayor Kossack opgeschreven. Fokrichting maakt me daar minder uit natuurlijk, gaat me hier meer om een paard dat correct in elkaar zit.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-06-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:31

Vorig jaar was ik enorm onder de indruk van Magillian Apal, prachtig type en lopen voor 20. Maar volgens mij kwam die ook uit de zandbak ergens :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:35

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:39

Leuk he hengsten kijken! :) Mijn droomdekking is aangekocht maar wacht tot volgend jaar ivm onrust op mijn werk. Wil niet moeilijke keuzes moeten maken volgend jaar..

Ik vind die bovenstaande schimmel prachtig maar die body.... ;(

1000€ is niet zo heel veel. Ik vind namelijk Jazzmeen wel heel gaaf en passend voor set, maar die is helaas boven budget.

Krijg zulke gave foto's van vooral de zondag van Nour. En werkelijk... Hij staat er echt overal met n blije kop op! Krijg nou wat! |o
Maar goed, ik moet dus met m naar Raalte om m'n premielint op te halen.... In Dubio...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:41

wat bedoel je met de body? op de tweede foto is dat prima toch

Nour is ook een knapperd :j te groot voor Blue. Ik weet dat 1000 euro niet veel is maar ik vind dat er al wel genoeg keuze is binnen die marge. Jazzmeen past op zich wel.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:56

Ik houd van rondgeribt, beetje massa. Misschien vertekent de foto en is hij ook wat iel maar tja, ik hou van meer volume.

Ja Nour is goed, solide en toch chique en hij gaat echt top worden, maar daarvan weet je nog niet wat hij vererft. Daarom is de dekprijs nu ook nog zo aantrekkelijk. :P
(Waarom te groot eigenlijk?)

Zelf kijk ik vooral naar de nakomelingen. Een hengst kan namelijk zelf top zijn maar dit niet vererven, zogezegd eindproduct en geen vaderpaard.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:58

Blue is nog niet eens 1,30 momenteel. Komt nog wel wat cm's bij maar ik wil niet een te groot verschil.

Ik houd juist niet van de grote ronde forse paarden :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:03

en dan Egyptisch willen fokken? Wat ik steeds meer zie is juist de massa in een Egyptische hengst ;)

Magillian Apal is geweldig! Was helemaal blind van hem :)

Adabayor heeft geen soepel karakter, neem dat ook mee in de fok voor een kleurige pony ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:15

Abadayor vind ik persoonlijk niks :o erg ponyachtig.
Imago is gaaf idd :j

Ben zelf ook aan het snuffelen voor een SE maar ik wil meer showgericht fokken, denk dat ik net weer wat anders zoek dan jij :P gestut Rothenberg heeft een paar hele leuke staan maar het dekgeld weet ik nog niet :+
Egyptenaren ligt er net weer aan, in lanaken zien de meesten er (helaas) vrij breekbaar uit.
Als je Egyptisch zoekt kun je ook kijken naar ramoniet ibn d'halim, Danielle had hem vorig jaar staan. Rug is alleen wel vrij lang.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:17

Voor Blue he Amy! Dat mag ponyachtig. Sergio is ook meer pony, voor Blue hoef ik geen paard eroo.
Rothenberg is inderdaad leuk qua aanbod, de prijzen zijn inderdaad wat hoger.

Lisa ik zei al dat het geen 100% SE hoeft te zijn en bovendien is er binnen elke fokrichting heel veel verschil te vinden. En ik zeg ook niet dat ik alleen maar smalle hengsten wil zien voor Set ;) Maar ik kom er wel uit denk ik, weet sowieso niet wanneer ik eerst weer ga fokken.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-06-14 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:18

AF Acapulco van C&C is trouwens ook de moeite waard. Gijs heeft net een veulen ervan, heel chique paardje terwijl de merrie vrij grof I'd, echt ouder type Rus.
Laatst bijgewerkt door amyz op 19-06-14 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:20

Oh sorry! Erg moe de laatste dagen dus lees weer half haha. Ja dat zou dan nog wel een combi kunnen zijn maar dan vind ik Sergio leuker.. abadayor vind ik echt net niks, maar dat ben ik natuurlijk :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:23

Ik heb Acapulco in gedachten voor Ely, vind hem erg aansprekend en zijn veulen ook!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:25

Ik ken het Tam, scholen zijn soms nog zo ouderwets. Net als verslagen inleveren. Moet allemaal nog uitgeprint terwijl verder alles digitaal gaat.... :+

Gave foto's van de show!

Van hengsten heb ik niet zo veel verstand.

Ik heb net hooinetten met een maas van 20 mm besteld. Ben benieuwd of hij langzamer gaat eten en of het bevalt :) Hij is heel handig geworden met netten, hij peutert razendsnel z'n hooi uit mijn 30 mm netten >;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:26

geeft niks :) stond er ook wat knullig :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:27

Als je binnen het SE wil gaan fokken zul je je ook flink in de bloedlijnen moeten verdiepen. Wel heel interessant trouwens! Ben er ook mee bezig, erg leuk! :)
Gave foto van Gon! Ik hou ook van dat type paard. Net als Yus, massa en gigantisch kunnen bewegen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:30

Je moet niks Joyce, maar dat kan inderdaad. Dat doe ik ook al wat :) . Maar zoals ik al zei ga ik niet per se voor 100% SE. Maar wel die richting op, geen volbloed Pool of Rus bijvoorbeeld.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:37

Je moet niks, maar als je bewust wil fokken is het wel een aanrader.
En ik ben van mening dat het qua conformatie moet passen, een papiertje hoeft niks te zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit van het paard wat erbij hoort :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:39

ben jij nog tevreden over je hengstkeuze voor Yus?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:40

Vanwaar die vraag? :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:46

gewon nieuwsgierig, je zegt nu dat je op dit moment (nog meer) erin aan het verdiepen bent, ik merk dat hoe meer ik leer hoe anders ik ga kijken naar mijn paard en eventuele hengsten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:49

Oh op die manier. Ik verdiep me al zo'n 9 jaar in bloedlijnen en paarden, en aangezien het zo breed is binnen de Arabieren en er verschillende paarden op je pad komen, blijf je aan het studeren. Yusraa is niet SE overigens.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:55

Maar je bent nog steeds tevreden dus?

dit is m toch?

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:56

Dat is BA Hamdhani inderdaad.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:57

je geeft nog steeds geen antwoord :+ ga er maar van uit dat je tevreden bent.