Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:37

Hallo, zouden jullie het even on-topic willen houden? Anders word dit topic alsnog naar de HK verhuisd.... en dat willen we graag voorkomen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:40

Eh pardon, er wordt hier gewoon 1 vraag gesteld?
Ook in een gewoon topic moet dit gewoon kunnen.
Verder heb ik hier foto's geplaatst van mijn creatie dus dat lijkt mij aardig ontopic.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:08

mooie creaties weer voorbij zien komen Vingers aflikken
volgens mij werd er nog aardig on topic gebleven.
ik ben of nee ik was bezig met het veulenhalster, maar toen schoot me ineens een anders systeem in, wat ik wou uitproberen dus ben hem uitmekaar aan het halen Rolleyes
beginnen we weer met lol opnieuw Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:04

Esther ben echt super benieuwd!

Ik heb een zilver/zwart halster gemaakt voor een vriendin van mij. Het is ook weer zo een soort 'bandhalster' en hij heeft kleine kralensliertjes aan de neusriem, maar geen klosjes. We gaan vanavond passen en dan kijken we of we er nog klosjes aanmaken, maar het is nogal druk band dus misschien wordt dat te veel. Ben benieuwd hoe hij zit en staat. Ze heeft vrijdag NRPS keuring en wie weet gebruikt ze hem dan wel, zou ik in ieder geval erg leuk vinden.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:25

is het je nog gelukt om die andere showhalsters te verkopen jalenka?
dat zou wel super zijn als ze die zou dragen op de keuring! daarvoor zijn ze tenslotte, om ze te dragen Cool Haha!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:30

Irajj_Mii schreef:
@larisske: ik zou eert met het halster beginnen... want als je geen wol meer over hebt zit je met een borsttuig zonder halster en als je je halster alleen af hebt en je hebt geen zin meer in een borsttuig, heb je toch iets moois!

Idd Haha!!! ik ging eerst met het halster beginnen dan heb ik toch al iets en als ik dan nog zin heb een borstuig Vork .Morgen naar de markt en materiaal inzamelen heb al zin om te zoeken

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:06

Alweer een vraagje
Ik koop binnenkort miss een halster voor mijn verzorghengst, Zou er op een of andere manier een naam op kunnen.
Dat ik er zeg maar 'Lucky' op kan zetten?
Kuss Leonie

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:27

Esther ik wacht in spanning af. Lachen

Ik ben momenteel bezig met een bitloos hoofdstel en teugels, dus niet echt een showhalster, maar 't is iig wel werk genoeg. Haha!

Jalenka maak je een foto ? Vind je halsters ook altijd zo knap.

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:30

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:41

ik gebruik 8mm polypropyleentouw als basis en omwikkel dat met 4mm polypropyleentouw. Dat dikke touw is nl erg stevig, wordt gebruikt voor touwhalsters, maar dat vind ik hier niet in 1 enkel kleur (is altijd met een extra kleurtje door gevlochten) en het dunne touw is wel in rood te verkrijgen zonder dat blauwe koordje door.

En ik verzeker je, het is stevig genoeg, ik durf er gerust mee buiten. Haha!

zal eens kijken of ik een foto vind.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:45

Ja vanavond als we gaan passen worden er vast ook wat foto's gemaakt! Die zal ik dan natuurlijk hier ook even laten zien.

Die andere halsters zijn nog niet verkocht. Ik heb wel interesse maar dan ook voor andere maten. En iemand hier in de buurt had ook interesse en ik zou komen passen maar door drukte op mijn studie en overlappende vakantie is dat nog niet gelukt.

Verder wel reacties maar dan soms echt van die onzinbiedingen. Ze gaan echt niet alle twee voor 20 euro inclusief verzenden weg! Dat hebben ze aan materiaal al zeker per stuk gekost.

Ik zit me wel af te vragen of mijn prijs goed is, maar als ik vergelijk met andere (zelfgemaakte) halster vind ik het redelijk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:48

dit is een foto van mijn kruislingse knutsel, het felrode is dus omwikkeld met dun touw, onder de kin zie je nog het dikke touw dat ik als kern heb gebruikt. De teugels ben ik nog aan het maken, maar daar vlecht ik echt met het dunne touw rond het dikke touw, die worden niet gewoon omwikkeld zoals het hoofdstel.

fotootje

(met de teugels ben ik nog bezig, hier hingen nu gewone zwarte touwteugels aan)

ik heb knopen gebruik die worden gebruikt op boten, en het dikke touw loopt in 1 stuk door van tussen de oren, over de neus, terug naar de oren, weer naar beneden, over de neus en komt weer samen tussen de oren. Het ligt dus dubbel, als je de uitleg kan verstaan, 't is een beetje moeilijk uit te leggen zonder paard om het te tonen.
Vandaar dat ik het dus stevig en veilig genoeg acht om mee te rijden en om op wandeling te gaan. (Safirr is de optoming echter nog niet gewend, heeft het alleen nog maar om gehad voor de fotootjes.)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:57

Ik snap je uitleg prima joke en het ziet er echt super uit! Die kleur is geweldig en het ontwerp staat Safirr ook mooi. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk naar hoe het bevalt.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:59

Mooi hoor, hoe heb je dat dunne touw er om heen gewikkelt, ook nog vast genaaid of op een speciale manier geknoopt? Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:06

dank je. Lachen

ik ga het pas echt uittesten als hij van stal is veranderd, omdat de piste waar we nu rijden, niet horizontaal loopt en het is al moeilijk genoeg om hem verzameld te houden met de optoming die hij gewend is (bit), ik ga hem nog niet gaan pesten met iets onbekends. Lachen

Stom hé, dat ze je halsters voor 20 € willen hebben. Ze zijn hun 50 € zeker waard, als ik zelf een Arabiertje had, dan was je dat rode al lang kwijt geweest. Haha! Mensen willen wel nog je materiaal betalen, maar werkuren, ho maar.

Bojangles, dat is er gewoon rond gedraaid maar wel zodanig hard aangetrokken dat mijn vingers verkrampt stonden toen het af was. Haha! Het begin zit mee vast in 1 van de knopen en ligt dubbel, is dus niet los te trekken, het einde is weggewerkt onder het gedraaide deel mbv een dikke naald.
Teugels worden geknoopt / gevlochten, hoe je het wil noemen. Zal daar ook een foto van maken wanneer die af zijn.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:13

Ja er is gewoon meer dan 10 uur werk in gaan zitten, ook omdat ik die sliertjes aan de neusriem allemaal per stuk maak met een lusjes en dan aan de neusriem vastmaak. Maar ze liggen niet in de weg hoor!
Voor mijn vriendin knutsel ik wel voor de kostprijs van het materiaal, maar zij gaat ook wel een beetje reclame maken Knipoog

Ziet er wel heel stevig uit ook Joke, kan me voorstellen dat je last van je haden had van het aantrekken! Maar wel ontzettend mooi strak geworden. Heb je die dubbele strengen dik touw onderling nog vast gemaakt aan elkaar of gelijk het draad erom heen gemaakt?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:23

dat probleem heb ik ook met mijn foto's Jalenka, voor mijn vrienden vraag ik echt niet veel (vind ik), maar voor anderen reken ik toch wel wat bij omdat ik de foto's echt wel 'af' wil voor ik de cd geef. En als ze dan de prijs horen, krabbelen ze terug. Soit, so be it. Haha!

Die heb ik ook nog vast gemaakt ja, voor alle zekerheid, met nylondraad het hele spul handmatig doorstikt, op en af, op en af. Spuugzat was ik het. ROFL

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:32

sprietlover schreef:
Alweer een vraagje
Ik koop binnenkort miss een halster voor mijn verzorghengst, Zou er op een of andere manier een naam op kunnen.
Dat ik er zeg maar 'Lucky' op kan zetten?
Kuss Leonie

zou dat kunen?\

Dat halster staat Safirr echt mooi!
Ik vind het ook knap gedaan.. OEi , Krijg al last van mijn handen als ik er aan denk

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:36

ze zijn hun geld zeker waard jokari. ik ben heel benieuwd naar je nieuwe halster! kom maar op met die foto's Cool
jokari, die zit er echt ontzettend gaaf uit dat hoofdstel! mooi kleurtje ook op dat wit zo! en hoe rijd het?
ik wou gister met de foto's aan de gang gaan voor website, maar toen had ik geen batterij meer Rolleyes nou weer afwachten op een volgend moment met een volgeladen batterij Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:36

de enige manier waarop ik denk dat je dat kan doen sprietlover, is plakken met steentjes. Ofwel handmatig erop borduren, maar dan ben je wel even zoet. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:09

*Kijkt om het hoekje Haha!.
Er staan zeker onwijs veel tips hier in het topic, dus zal eerst wel moeten lezen voordat ik wat vraag ofniet? *LOL*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:38

mjah... wordt wel een erg lang topic om bij te lezen... Wat wil je weten ?

Je kan ook de zoekfunctie gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:39

Nou, wat ik óngeveer nodig heb Ja.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:46

tja wat wil je maken ? Wil je iet eenvoudigs, dan heb je gewoon 2 ringen nodig (best neem je volledig gesloten ringen uit een goede doe-het-zelver, veel veiliger dan sleutelringen) en een hele hoop touw.
Je moet natuurlijk de maat weten, dat kan heel makkelijk door het hoofd van je paard eens op te meten. Cob-maten kan ik je zo geven, andere niet. Haha!

En het koord, moet je zelf een beetje zien, wol (erg goedkoop), katoendraad, satijnkoord (blinkt heel mooi maar moeilijk vast te maken), polypropyleenkoord (doe-het-zelver)...
je kan ook een band maken, je kan kwastjes / flosjes maken, versiering aan de neus... Je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Ja

Meeste onder ons zijn begonnen met een simpele wollen vlecht maar je zit al snel aan iets anders hoor. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:48

Oke Lachen.
Nou, het is dus voor een haflinger, dus eens wat anders als een arabje Haha!.

Bedankt!