[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:55

geshahquille schreef:
ASE Rahyeelah el Jary Yildiz

Heb ik Endurance Ermelo nog mee samen gereden. Leek mij bruin en geen wildkleur? In ieder geval n totaal andere kleur dan TT maar idd wel Ali Jamaal kind. <3 Gave merrie trouwens die mega doorfokt!

Ok Nicky! Ja die trilling is wel interssant maar koelen schijnt totaal geen zin meer te hebben nu. Mijn horsies hebben (afkloppen!) nooit wat en zeker nooit kreupel dus weet niet of t dan de investering waard is?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:57

YildizArabs schreef:
geshahquille schreef:
ASE Rahyeelah el Jary Yildiz

Heb ik Endurance Ermelo nog mee samen gereden. Leek mij bruin en geen wildkleur? In ieder geval n totaal andere kleur dan TT maar idd wel Ali Jamaal kind. <3 Gave merrie trouwens die mega doorfokt!

Ok Nicky! Ja die trilling is wel interssant maar koelen schijnt totaal geen zin meer te hebben nu. Mijn horsies hebben (afkloppen!) nooit wat en zeker nooit kreupel dus weet niet of t dan de investering waard is?

Sowieso fijn na zware trainingen en ze vinden de trilplaten op de rug echt heerlijk! Toevallig staat er eentje op marktplaats, scheelt weer centjes. http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:57

Dat kan ik vind hem wel een fijne arts

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:03

geshahquille schreef:
Dat kan ik vind hem wel een fijne arts

Is gelukkig ook altijd persoonlijke voorkeur :D Eén keer met Dayem consult bij hem gehad maar het was snel snel snel en concluderen dat ie goed loopt terwijl dat helemaal niet het geval was :\

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:27

Als ik zo mijn persoonlijke voorkeur mag uitspreken ben ik erg blij altijd met de Belgische VA's :o Gelukkig zijn die bij ons hier zitten afkomstig uit België en moeten wij naar een kliniek zou ik ook echt naar De Bosdreef rijden. Daar in het verleden zo fantastisch geholpen. Maar hopelijk gewoon niet snel een VA nodig :7

Haaai trouwens :wave:

Gelske, sterkte met Sjaak! Wat enorm vervelend zeg!

Yildiz, ai!! Peesblessures zijn poedersuiker!! Doe echt, echt, echt heel voorzichtig met opbouwen. Liever 2 maanden langer wachten hoor. Zijn enorm verraderlijk, maar dat heb je nu zelf al gezien idd...

Nicky, Dayem gaat dus weer goed? Fijn zeg!
En serieus, jullie teckel heet George? Bril-jant!! _O-

Jongens, sorry voor mijn afwezigheid en echt-geen-bijleespost. Heb het drukdruk met van alles en nog wat. Moet nu ook eigenlijk nog ff zitten voor mijn werk (als ik morgen niet tot 21:00 wil werken tenminste), dus eigenlijk nu ook niet echt tijd om meer bij te posten :o

Willen jullie echt wat weten, de meeste heb ik volgens mij op FB _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:34

Hey Siel! Hoe is het met Djuunekind?

Hihi, ja het hele nest is vernoemd naar het koningshuis van Engeland _O- Dit is king George;

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:36

Nee echt echt een anderen ervaaring met hem nam echt ruim de tijd om sjaak te onderzoeken en ons alles uit te leggen. Heel geduldig en vriendelijk ook naar Sjaak niks mis mee tot nu toe.

Okee Yildiz ja in het echt kan een kleur mischien ook wel anders zijn maar die merrie vind ik ook een beetje anders bruin.

Sjaak in utrecht :D

Afbeelding

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:23

Wat een mooie paarden foto's! Weet nu bijna zeker dat ik later ook een arabier wil.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:44

Wat naar van de pees yildiz! Gelukkig hebben jullie het goed doe gehad.

Nicky lekker bezig!

Yildiz wat bedoel je met wildkleur? Want ze is genetisch natuurlijk bruin alleen wel een speciale <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:41

Yildiz, gelukkig komt het helemaal goed met Tie! :o

Nicky ziet er een heerlijk ritje uit! :D Fijn dat Dayem gisteren nog gewoon goed was! +:)+
George is leuk! :=

Gelske wat een leuke foto :) Hebben jullie intussen al wat meer duidelijkheid over Sjaak?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:58

Zooo je trailer is gaaf geworden Nicky! Suus had een fotootje op facebook (duuur, die foto's!) maar ik heb wel een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=tHTxYMsxdng

Gefeliciteerd met de jarige paarden!

Gaaaaf Tam! Zondag een thuiswedstrijd voor jou he? :D

Miran :') _O-

Eline aan de klus, hoop dat je er snel in kan!

Die Sjaak is wel stoer zo voor de spiegel, fijn dat de arts de tijd nam!

:wave: :wave: Siel!

Balen van de blessure Yildiz maar gelukkig uitzicht op herstel!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:10

Yes, zondag lekker makkelijk!! Ik pluk Noah rond 9u uit de wei, ff wassen en knotten, en dan als aller eerste (is vast over nagedacht :Y) ) van start in de dressuur :))

Yildiz, wat balen van die peesblessure!! Gelukkig valt het mee. Nicky, ik heb ook de Ice Vibes, ideaal voor na de cross of na een springwedstrijd wanneer Noah peeskappen om heeft gehad :j

Hihi, die Sjaak! Even zijn eigen mooie zelf bekijken :))

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:37

Wat gaat moyo braaf door de baan is het altijd binnen westeren?

Ik vind dat ook altijd fijn als eerste waar ga je ook al weer heen Tammy?

Haha ja hij vind zen eigen best knap maar dat mag ;) .

Vandaag is het laatste onderzoek gedaan daar kwam verder niks uit dus het is gebleven wat er gisteren is bevonden. Ze hebben zijn gewrichten in gespoten en hij heeft nu voor ijzers met zool en sill pack. hij moet 12 dagen aan de metacam en dan heb ik een revalidatie gekregen beginnen met elke 10 min stappen dit uitbouwen in acht weken en dan weer terug voor controle.Hij mag wel buiten in de padock?wei mits hij zich rustig houd. Nou ja dat is hier in de padock meestal geen probleem door voorlopig geen weide gang ook voor hem. Ze staan nu gezelig op stal samen morgen mogen ze dan in de padock na dat de VA voor Noor is geweest,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:59

geshahquille schreef:
Wat gaat moyo braaf door de baan is het altijd binnen westeren?

Ik vind dat ook altijd fijn als eerste waar ga je ook al weer heen Tammy?

Haha ja hij vind zen eigen best knap maar dat mag ;) .

Vandaag is het laatste onderzoek gedaan daar kwam verder niks uit dus het is gebleven wat er gisteren is bevonden. Ze hebben zijn gewrichten in gespoten en hij heeft nu voor ijzers met zool en sill pack. hij moet 12 dagen aan de metacam en dan heb ik een revalidatie gekregen beginnen met elke 10 min stappen dit uitbouwen in acht weken en dan weer terug voor controle.Hij mag wel buiten in de padock?wei mits hij zich rustig houd. Nou ja dat is hier in de padock meestal geen probleem door voorlopig geen weide gang ook voor hem. Ze staan nu gezelig op stal samen morgen mogen ze dan in de padock na dat de VA voor Noor is geweest,

Yildiz Sterkte voor jullie de komende tijd.

geshahquille dat je kanjer snel mag herstellen. Mooie foto heb je van utrecht dat wachten duurt wel lang daar.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:18

Nou de tandarts is hier geweest en de dames zijn weer helemaal behandeld hihi, Blue had wolfstandjes en ze hadden allebei wat dingen die bijgewerkt moesten worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:17

Haha nou succes alvast Tam, misschien zie ik je zondag nog!

Ja, meestal is het wel binnen Gelske, en dankjewel, we are proud! Jij succes met Sjaak en Noor!

Fijn voor de dames Kat!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:44

Succes iedereen zondag! +:)+
Hier te druk met de fokkerij dus we gaan niet langskomen.
Dus wel benieuwd hoe het iedereen vergaat en wens natuurlijk uitgebreid verslag ook van de HK Esme! Zag de aangeboden hengsten, Lisa biedt je je zwarte man niet aan? Hij kreeg toch ook nakomeling? Of wil je m niet GGK?

Hier schiet t niet op deze week. Alles zit tegelijkertijd tegen, grrrr... Zal jullie alle ins en outs besparen, maar een en al tegenslagen, geregel, organisatie en energie voor niets, nog meer grrrrr!!!
Ergste was nog dat er bij Tie n mooi ei was gescand, met veel moeite sperma was georganiseerd en ze uiteindelijk 20 uur te vroeg ovuleerde buiten enige verwachting en ondanks deskundige opvolging op station. Kon d'r leeg weer op komen halen.... ;(
Maar goed morgen weer nieuwe scans voor aantal dames dus we houden moed.

Kat, super! Reminds me... Is voor Nour ook weer half jaar geleden en met die jonge guppen werd geadviseerd elke 6 maanden.
Alleen beetje dilemma.... Kreeg afgelopen week van VA het advies om het altijd elektrisch én verdoofd te laten doen. Maar vond t onverdoofd met de hand juist zo goed bevallen bij mijn horsies. Wat is jullie ervaring?

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:11

Knappe dames weer Katja lekker bij de tandarts geweest!

oliebol van de tegen slagen zeg Yildiz! En balen van Tie zeg!

Uiteraard komt er een verslag van de hk!
Sorry even egopostje! Heel erg druk...

Hier foto's vanuit Duitsland <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:08

Je dames nog helemaal suf door de verdoving Kat :P

Absoluut elektrisch en verdoofd Yildiz! Handmatig komen ze niet overal bij en een kaakklem onverdoofd is echt not done, kunnen ze flinke spierpijn van krijgen als ze er tegenin gaan klemmen of zelf het hele kaakgewricht ontwrichten... Ik heb D.aan S.taller, super tevreden over! Wat rot zeg van alle teleurstellingen ;(

Wat ziet ie er goed uit Esmee! En lekker lopen kan die :D

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:28

Ik heb ook goede ervaringen met onverdoofd met de hand, maar bij mij was het alleen vijlen en verder nog nooit wat nodig geweest. Maar als ik jouw post zo lees over de spierpijn etc begin ik wel te twijfelen.

Ja hij ziet er goed uit he! Z'n spekkies zijn weg haha. Benjamin had hem er graag nog beter opgezet maar ik ben dik tevreden! Ben stik zenuwachtig al voor zondag en lijstjes aan het maken voor wat ik niet moet vergeten mee te nemen... :o

Ook nog een leuk nieuwtje van deze kant is dat ik morgen bij een huisje ga kijken, het is een ruime studio woning en ik heb eerste keuze dus als ik ervoor kies het te nemen is het eind deze maand/begin juli van mij! :D

Helaas wel een minder nieuwtje over m'n knappe dame ze had helaas ook een hoefzweer, ze liep ineens stokkreupel uit het niets en moest direct aan het verslagje hier denken. Gelukkig stond 1,5 dag later de afspraak met de hoefsmid al gepland en die heeft gekeken, en bevestigde mijn vermoeden. Hoefzak om en uitgesneden een deel etc de hele riedel, helaas dag Erna drama met de Hoefzak en een geschaafd been, dus daarna maar 3x daags met een emmer in de weer en beentje spoelen en nu 7 dagen later is der voetje weer oke en der been ook weer, en bovenal geen pasje mank meer! Arm beessie, ik heb besloten dat ze vanaf nu tot eind van de zomer vrij ivm insemineren en ik vind dat ze het gewoon echt verdiend heeft. Lekker wandelen en fietsen en wat grondwerken maar verder lekker niets. :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:24

Katja wat zien ze er allebei loom uit :D fijn dat de tandjes weer gedaan zijn

Yildiz, balen van die tegenslagen zeg! :(
Sem zijn tanden worden eigenlijk altijd elektrisch gedaan, omdat zijn achterste kiezen de neiging hebben om wat ver door te groeien. Eigenlijk worden mijn pony's ook elektrisch gedaan, de shet kan prima zonder verdoving maar de rest heeft toch een roesje nodig :')

Leuke foto's Esmé! :)

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje, Sem lijkt zich redelijk te voelen. Hij heeft ook veel lol met z'n nieuwe maatje op de wei :=
Ik houd me voorlopig vooral met mennen bezig nu ik weet dat ik waarschijnlijk nooit meer intensief met Sem zal kunnen rijden. Gelukkig gaat het mennen wel goed, dat leidt me wat af :)

Ik krijg misschien de kans om een quarter ruintje van 4 jaar te gaan bijrijden, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ga doen :o Het voelt verkeerd om Sem te laten staan en een ander paardje te rijden, al moet ik toch bekennen dat ik het rijden wel mis.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:28

hier zijn ze elektrisch en verdoofd gedaan en dat zou ik ook zeker een keer aanraden, dan kunnen ze zoveel meer!Op de foto's inderdaad een drankje teveel op nog :P Dinsdag de hoefsmid en dan is de APK weer even klaar.

Fijn dat het goed gaat met Vegas!

wat
3$$%%^^ van Tie -O-

wat balen van de hoefzweer Esme, zo sneu is dat he. Enneh spannend een studio!

Ben blij dat Sem lol heeft! Kan me voorstellen dat je de keuze moeilijk vind maar bedenk maar dat rijden voor Sem vast niet belangrijk is, ik gun het je wel even plezier uit een ander paard te halen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:04

Ha ja Esme, viel me direct op! Vetjes eraf en in prachtige conditie! Heeft Benjamin netjes voor gezorgd! Zet t op morgen en geniet er vooral van! *\o/*

De TA die ik vorige keer had en met de hand onverdoofd behandelde gebruikte geen klem en was toen eerste keer voor Nour. Ging zo fijn!
Laatste keer bij Kris is ie wel verdoofd elektrisch gedaan, ging ook goed maar was uk verder noet bij.

Voor Tie had ik de afgelopen jaren ook onverdoofd (kregen ploppers in de oren) maar wel elektrisch en enkelzijdige klem TA.
Dat ging super! Vooral omdat alle andere keren daarvoor ze wel twee keer gesedeerd moest worden omdat ze zo in paniek schoot.
Ik ben er nog steeds niet uit.... -O-

Ach ja we proberen het volgende keer gewoon weer. Het seizoen is nog niet over. ;)
Helaas niet elke dag sperma verkrijgbaar dus moeten echt goed plannen maar we zijn voorbereid! Komt goed! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:13

Set is ook een paniekvogel dus het is even heel vervelend meer sederen maar daarna kan hij wel alles fijn behandelen.
Ik heb set ook meteen laten scannen :o wilde zeker weten dat ilya niet achteraf al vruchtbaar bleek ofzo. Gelukkig was set hengstig (morgen insemineren zei de Da :') )

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:05

Wat rot van je dame Esmee, gelukkig wel snel opgeknapt. Je kan beter een hoefzweer dan een blessure hebben. Lekker dat ze vakantie krijgt, doen ze altijd goed :) Zie je morgen!

Ik denk dat je je daar niet schuldig over hoeft te voelen Eline. Het plezier in het rijden is je inderdaad gegund.

Op stal zijn er wat veranderingen. De stalbaas heeft een stukje land naast de stal gekocht. Dit worden of weilandjes (jeej! :D) of hij gaat nog meer stallen bouwen en dus paddocks uitbreiden. Hopen op het eerste! Vanmorgen vroeg lekker rondje duin gestapt, genieten in die ochtendglorie.