[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:07

Thanks Yildiz! Een echte AV merrie zo he met die attitude :D

Nour ziet er most awesome uit!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:41

Jaaa, ze is echt op en top! Echt heel HEEL gave pic!!! <3

Ik vind t lastig.. Stijn is denk ik niet objectief, die is helemaal in luv met Nour. <3
Heeft natuurlijk daar vorig jaar tijdje gestaan en tis ook echt een vreselijk innemend paard :roll:
Stijn zegt dat ie laatbloeier is dat Nour vanaf 6 jaar pas echt wreed gaat worden.
Sven zei vorig jaar dat Nour geen showpaard is maar een mega sporthengst onder zadel gaat worden.
En meer mensen hebben me dat gezegd.
Zo voelt t ook echt als ik m onder m'n kont heb. Nog nooit op zon paard gereden.
Nour is idd heel nuchter maar kan ook echt showen. Bij de Van Duyvenbodes zie ik ook dat show en sport gewoon goed samen gaan.
Maar ik zie ook paarden die door show kapot gemaakt zijn in hun kop. Dat never nooit nie!
Dus tis lastig en misschien over paar jaar als ie z'n meters onder de man heeft gemaakt? Time will tell ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:56

Ik heb Sven maar enkele keren gesproken maar vond hem met afstand de allerbeste paardenman die ik ooit heb ontmoet...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:57

En als hij goed in de wedstrijdring presteert is dat toch ook prima als hij daar meer lol in heeft :)

Wauwie, er kwam net toch een knappe dierenarts-mestonderzoeker-jongen mijn wormenkuur brengen :oo <3 :))

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:20

__Nicky schreef:
En als hij goed in de wedstrijdring presteert is dat toch ook prima als hij daar meer lol in heeft :)

Wauwie, er kwam net toch een knappe dierenarts-mestonderzoeker-jongen mijn wormenkuur brengen :oo <3 :))

wat zei je, heb volgende week weer je hulp nodig :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:37

Moet je ook mestonderzoek doen? :)) Die ruitersportzaak krijgt het straks nog druk :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:49

Zal proberen af een toe een beetje mee te kletsen, maar kan niet beloven dat ik uitgebreide meeleesposten geef. Druk, druk, druk! :)

- Hele mooie foto van Nour! Had hem ook op facebook gezien. Je kleine meisje zag er ook strak uit op de foto!
- Ik zag Set met haar halster ook op FB langskomen bij HorseBeads, leuk hoor! Mooi buikje ook!
- Klinkt als een flinke rit, Nicky!
- Amy, nogmaals heel veel sterkte de komende periode(s), wat een vreselijke keus moet je maken!

Plezier van het paard staat ook voorop vind ik. +:)+
Heb wel met jullie meegelezen en volgens mij gaat iedereen lekker met het rijden/trainen etc.

Sommige hadden het misschien op Facebook gezien, maar wij zijn vier weken naar Amerika geweest. Geweldige tijd gehad en het is voorbij gevlogen! Maar thuis komen is ook wel lekker hoor, heb Yus en de andere paarden enorm gemist. Gisteren weer voor het 'eerst' heengeweest na de vakantie en ze kwam in de wei gelijk kroelen, heerlijk kind <3
Afbeelding
Kroelebier

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:00

__Nicky schreef:
Moet je ook mestonderzoek doen? :)) Die ruitersportzaak krijgt het straks nog druk :=

welke leeftijdsklasse valt ie in :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:48

Welkom terug Joyce :) Fijn dat Amerika zo leuk was.

Tussendoor even ego-post :) Ik heb de mok opnieuw bekeken (Mish reikte me heel lief haar voetje aan, ook al vindt ze dat supermoeilijk), en de wondjes zijn alweer netjes gesloten en veel kleiner dan ze waren. Er zitten nog schone korstjes op en het zag er goed uit, dus ik heb besloten om er geen gekke middeltjes op te gaan smeren en voorlopig gewoon even af te wachten of het uit zichzelf weer wegtrekt. Ik heb nu wel spul in huis, dus mocht het toch nodig zijn is dat zo gebeurd :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:01

Even een korte bijlees want ik heb jullie raad nodig :=

Shief kreeg vorig jaar ook zeewier maar die was einde van de zomer gewoon zomerbruin hoor :+ Overigens stond ze op zeewier voor stimulering van hoefgroei, niet voor het kleurtje. Geloof er niet zo in dat dat werkt, maar 't kan weinig kwaad natuurlijk ;) Je hoor ook wel eens van die verhalen van bijvoorbeeld Friezen die overdag binnen blijven of van top tot teen worden ingepakt om maar dat zwarte kleurtje te bewaren.. Nou dan maar zomerbruin hoor, ik vind 't echt niet mooi bij Shief maar ik ga niet van dat soort maatregelen treffen :Y) Ze krijgt eigenlijk niks speciaal voor glimmen, vacht of dat soort dingen

Shief krijgt gras, hooi, biks met muesli en biotine voor der hoeven. Het is een uitprobeersel maar het lijkt *klopt het af* te werken. Shief haar hoeven groeien minimaal maar slijten wel, hoefsmid heeft haar laatst sinds een jaar eindelijk weer kunnen bekappen dus hoop dat de biotine echt de hoefgroei stimuleert zoals dat nu lijkt. Anders toch maar aan de hoefschoenen voor buitenrijden :)

Kat ik had al gereageerd <3 <3 Bluetje ga ik nog even bewonderen!

Zo Nicky dat is een aardige ronde! Ben het met je eens wat betreft buitenrijden en kilometers maken, ze trekken het best goed. Maar let er wel op met stukken van mulzand, zeker met die jonkies en pezen. Mul zand kan ze trainen maar het kan ook zeker in de negatieve zin gaan werken dus dat het te zwaar is.

Ah Yildiz ik heb je misgelopen bij St Oedenrode dan! Weet ook niet zo goed hoe je eruit ziet eigenlijk :o Helaas Nour ook gemist want men wat liep het uit! Jammer, daardoor moesten wij de liberty missen terwijl ik nog wel ff wilde spieken voor Alkmaar! Maar wat een retegave foto! :D Zo op de foto lijkt het alsof hij er wel plezier in had. En joh je ziet vanzelf wel of jullie nog zullen showen! Allicht ga je eerst lekker zadelrubrieken rijden zodat hij bekend raakt met de hele sfeer en omgeving en wie weet vind hij het dan wel helemaal geweldig! Het is natuurlijk best een hele happening zon ring met alle toeters en bellen

Haha Nicky, aanpappen die handel!

Amy ik ben even nieuwsgierig wat je bedoelt met: 'Ik heb al te veel ellende gehoord en gezien van mestonderzoek dus ik begin er niet aan...' Puur nieuwsgierigheid hoor :)

Ja de liberty, met Shief is het ook een gok. We denken dat ze het erg leuk vind, ze houdt wel van uitsloven en aandacht. Maar voor het zelfde geld hebben wij ook een paar die dichtklapt. Maar daar komen we maar op 1 manier achter en de dag zelf vind ze hoogstwaarschijnlijk leuk, die houdt er wel van om op stap te zijn :j Ik heb een stille hoop dat Shief een leuk showtje weg gaat geven, ze kan het zeker! Maar ik denk dat ze een hertenshow weggeeft :') lekker springend galopperen.. Ach als ze maar loll heeft

Hee Joyce welkom terug in het kikkerlandje! Gaaf hoor Amerika :j Staat ook nog op mijn lijstje. Fijn om weer met je paardje te zijn, hoe gaat 't met haar? Was even benieuwd (misschien heb ik het gemist hoor, mijn aanwezigheid op bokt is ook niet meer wat t geweest is) maar is het gelukt met Yus dekken? :)

Klinkt goed dan hoor Eline! Hier een min of meer mok-expert :+ Zolang het mooi rustig is valt het er wel vanzelf af en zeker met deze droge dagen. Maar inderdaad goed in de gaten houden, als het erger wordt er even wat opsmeren :)

Zo, mn bijleespost was toch wat groter geworden! Maar nu ff foto's uploaden want Shief heeft dus weer wat vreemds en ik heb jullie raad nodig.,.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:16

Paarden die schoon waren volgens onderzoek en uiteindelijk doodziek met enorme besmetting op de kliniek belandden. Of maaanden met ellende liepen (maar wormen konden het uiteraard niet zijn volgens onderzoek) en uiteindelijk na een kuurtje vol bleken te zitten. En Joyce/raven heeft ook nog een mooie anekdote erover geloof ik :+

Ik neem het risico niet en ontworm gewoon volgens schema in elk geval. Het is niet waterdicht en die gok wil ik niet nemen...

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:17

Oké dit is dus 't geval, Shief der manen (richting de schoft) zien er links zo uit:
Afbeelding
Niks aan het handje dus..

Maar til je de manen op heb je dit:
Afbeelding
Nu had ze al helemaal aan het einde van de manenkam dat ze dus een kant van de kam manen mistte, ongeveer 5 a 8 centimeter (voor zover ik weet de afgelopen 3 jaar al zo) maar nu zag ik dit in ene vandaag, het is nu een super groot stuk :oo Snap nu wel waarom ik haar manen dunner vond geworden.

Maar mijn vraag is nu, hoe kan dit zomaar? Ouderdom? Iets anders? Het is helemaal rustig, geen korstjes, geen schilvers, jeukt niet, ze loopt niet te schuren.. Niks! Wij doen ook niks met de manen, borstelen het niet eens.. Maar ben een beetje bang dat dit nu dus over de hele kam zal doortrekken

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:48

sherif schreef:
__Nicky schreef:

welke leeftijdsklasse valt ie in :D

Net afgestudeerd ;)

Fijn van Mish :)

Wat vreemd zeg die manenkam van shief. Zou het niet weten....
Ik ben heeeeel voorzichtig met mul zand. Als iemand tript als de pees wat dikker is dan ben ik het wel :+

Is Yusra nou drachtig Joyce?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:10

Ja idd Amy. Hij was echt een top paardenman!
Besefte dit weekend ineens ook dat vorig jaar op St oedenrode de laatste keer was dat ik hem sprak. Hij belde me toen en wat hij zei maakte toen al zon indruk.

Super zon trip naar de States! Wel beetje jaloers hoor... Hoe was t? Nog paardgerelateerde plaatsen aangedaan?

Haha, Nicky en d'r kekke mestboy! :P :')

Geen idee die manen? DA foto sturen of ff bellen?

Net heeeeeeerlijk gereden met Nour! (Zie FB :P ). Voor t eerst met m in water gestaan. Vooruit wilde ie niet dus dan maar in z'n achteruit. Dat ging vlotjes en meneer ging zelfs zo hard dat ie flop met z'n achterbenen wegzakte! Net of ik n lekke band had, hahaha _O- Kwam niet meer bij! En gewoon blijven staan, gelukkig was t geen drijfzand hahaha!
Was weer ff relaxen en opladen! +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:43

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:29

Haha oké Nicky dan is het goed :P Zijn er zat die er niet om denken. Zo ken ik een grietje die een oud paar had die min of meer met pensioen was, en dan na weken stilstaan hup een aantal uur het duin in ging. Ja gek dat je paard dan daarna niet meer goed loopt :n

Ja vreemd hé die manen, snap er geen reed van :( en super zonde, hoop niet dat het verder doortrekt.
Foto's sturen naar de DA is wel een slim plan Yildiz, ga ik wel even doen!

Haha een lek paard aan de achterkant _O- Fijn dat je zo lekker gereden hebt! Ik heb jou niet op facebook voglens mij, heb iig geen foto's voorbij zien komen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:38

Gong heeft ook de helft aan de onderzijde weg, zal bij hem echter door de prednison kunnen komen, die heeft hij 2,5 jaar gehad en sindsdien groeit daar geen haar.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:06

amyz schreef:
Paarden die schoon waren volgens onderzoek en uiteindelijk doodziek met enorme besmetting op de kliniek belandden. Of maaanden met ellende liepen (maar wormen konden het uiteraard niet zijn volgens onderzoek) en uiteindelijk na een kuurtje vol bleken te zitten. En Joyce/raven heeft ook nog een mooie anekdote erover geloof ik :+

Ik neem het risico niet en ontworm gewoon volgens schema in elk geval. Het is niet waterdicht en die gok wil ik niet nemen...

Ha ha ja mestonderzoek :D

Doe hem wel maar geloof er niet in. Yacky was schoon verklaard maar had toch worm. En Raven had al 12 keer dood moeten zijn met de waardes die hij jaren achter elkaar heeft gehad van de bloedworm. Raven is nog nooit ziek geweest van worm en bloed wees het ook niet uit. Maar t mest onderzoek wel. Nu voor het eerst in de 14 jaar dat ik hem heb is hij schoon verklaard en Boy en Yacky hadden een lichte niet zorgelijke besmetting. Heb ze wel alle 3 ontwormd en op stal stonden er 4 met bloedworm

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:16

Fijn dat het rijden goed ging, Nicky, al is dat tandenknarsen wel raar! Dat doen ze meestal als teken van ongemak...

Lastig, Amy, maar het enige wat je kan doen, is goed naar hem te kijken en te luisteren!

Geen ervaring met zeewier hier! Geisha ziet er wel beter uit!

Katja, wat zien je dames er toch goed uit <3

Fijn dat het rijden met Djuun weer goed ging!

Hier staan de paarden 24/7 op het land en krijgen allemaal Metazoa met wat Cavalor Probreed bij.

Knappe Nour! Elk paard z'n ding, misschien als ie wat ouder is, dat ie de lol ervan gaat inzien!

Helaas hier ook een slechte ervaring met mestonderzoek. Merrie had volgens mestonderzoek geen wormen, maar werd wel mager. Uiteindelijk maar wormenkuur ingegooid en haar bijna verloren aan de koliek die daarop volgde.

Leuk dat je er weer bent, Joyce, volgens mij heb je het super gehad in Amerika!

Fijn dat de mok wegtrekt, Eline!

Ik herken het wel, Shanna, Dos heeft dit ook wat. Geen idee wat het nou is: het is niet gevoelig ofzo...

Gister Ely en Euforio bij de groep gezet. We hadden eerst de groep uit de wei gezet en Ely en Euf erin (Euf liep zo in 1x mee, niks meer van bodemschuwheid!) zodat ze even de boel konden verkennen met z'n 2en. Daarna Dos en Doortje erbij. Ik heb zo gelachen om Doortje, die was zooooo blij dat ze eindelijk met Euf kon spelen dat ze als een idioot achter hem aan ging met haar oortjes strak naar voren! Euforio vond dat nogal eng dus dat was rennen. Gelukkig bleef hij dit keer binnen de draadjes :D
Toen de rust een beetje terug was, hebben we de rest van de paarden erbij gezet en dat ging eigenlijk heel rustig. Voordat ik wegging, heb ik nog even bij de gegluurd en toen stonden Euforio en Doortje al samen te spelen <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:02

Zoo dag 1/3 vd almelose ruiterdagen achter de rug. Super fijn gereden punten vielen wat tegen 2e proef klopt maar eerste proef echt super fijn gereden helaas beide 175 ach nog 2 dagen te gaan hihi Asal heeft weer veel ervaring opgedaan

@Katja wat een gave fotos van je shoot, goed gelukt
@Miranda bedankt :D
@Kelly vind Geisha er stukken beter uitzien.
@siel wat fijn dat djuun niks heeft overgehouden aan vorige week ze zag er behoorlijk gehavend uit arme ding
@Yildiz mooie foto en wat een plaatje is het toch, heerlijke buitenrit gemaakt top!
@shanna wat raar van die manen lijkt wel afgeschuurt maar je zegt dat ze niet schuurt dan toch door leeftijd? heel raar
@Joyce welkom terug mega gave fotos van Amerika voorbij zien komen op fb
@Annika super dat ze nu in de groep staan en leuk dat ze met elkaar spelen

Voer tja Asal staat op de wei, krijgt lucerne, brok, muesli, slobber en oli de minis staan op meer suplimenten en vitamines maar die staan ook minder op het gras.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:47

Set is echt prachtig drachtig! <3

Geisha glimt mooi!

Wat een lange ronde Nicky, hopelijk zit het weer jullie mee!

Wat goed van Djuun! En de dramaqueen liet je toe aan haar hoofd, hihi.

Gave foto van Nour!

Zo'n entourage doet best veel met een paard. Asi moest toen op show ook echt de kat uit de boom kijken, dat is natuurlijk jammer want haar bewegingen kwamen niet uit de verf maar ik begrijp het wel. Vond het leuk om de amateurkeuring nog eens met haar te doen maar echt lol heeft ze er niet in dus vind het wel mooi geweest zo. Daarbij komt ze qua type in het hoofd en dat stukje arrogantie ook echt tekort om goed mee te kunnen draaien. De bevestiging dat ze goed in elkaar zit hebben we al door haar tweede premie en nu mag ze lekker met Suus gaan voor het hoogst haalbare in de westernsport. Ik begrijp jouw gedachte dus ook helemaal Yildiz :j

Hee Joyce, welkom terug! Ik heb je foto's en verhalen gevolgd op facebook, leuk! Fijn om weer terug te zijn bij Yus? :D

Fijn van Mish Eline, lief meisje is het ook!

Wat gek van die manen van Shief, zou het ook niet weten...

Fijn dat Ely en Euf in de groep staan!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:45

Had de foto's gezien Yildiz, zag eruit als een gezellige rit! Hier heb je helaas geen waterplassen in de buurt. Dan zou ik echt met de auto+paard op pad moeten. Gelukkig vanaf het erf wel geweldige uitrij-mogelijkheden! Enne, bedankt voor de 'welkom-terugs' :D We hebben het inderdaad geweldig gehad in Amerika! Ik zag dat meerdere vroegen naar Yusraa. Wegens omstandigheden update ik liever niet teveel online. Het gaat verder heel goed met haar, kan eigenlijk niet beter! En fijn dat Eufje en Door nu in de groep staan!

Iedereen is altijd foto's van Yus gewend waar ze vriendelijk op kijkt. Gisteren vastgelegd dat ze ook een ras-echte merrie kan zijn, haha! Collega paard kwam naar haar zin te dichtbij :+

Afbeelding

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:03

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:13

Lekker hoor Annika dat je baby's het goed met elkaar kunnen vinden!

Super Yildiz, foto ziet er heerlijk uit.

Hebben jullie ervaring met een humane hartslagmeterband bij een paard? Las een topic op het enduranceforum waar iemand zo'n band met lange elastieke zonder om te bouwen gebruikt. Werkt bij haar super. Die humane banden zijn maar €40, vind in het proberen nog wel waard.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:24

Eigelijk om te huilen maar toch humor...check me gezicht :')

Afbeelding