[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:05

Mietje schreef:
Pfff dresuur heb ik nog helemaal niet gepland.
Nog niet eens naar gekeken om eerlijk te zijn!
Endurance waarschijnlijk Ommen-vechtdal. Dat is 6 mei Lachen

Haha ach komt vanzelf wel weer eerst maar weer lekker weer Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:06

remsy schreef:
Haha ach komt vanzelf wel weer eerst maar weer lekker weer Knipoog

Inderdaad! Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:14

wow, die pagina's sjeesen erdoorheen, ff lezen Sigaar Haha!

jeddah; heb even je profiel gecheckt Haha! je hebt een lekker stel paarden, maar die paint Vingers aflikken leuke groepsfoto ook, ziet er gezellig zo uit met die paardjes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:38

Jeddah schreef:
Ik ben video's aan het kijken en kwam Piaff tegen, wat een gaaf dier zeg!! Kende ik niet!
http://www.youtube.com/watch?v=uCrHjhpukHs

Ik geloof dat Kowloon hier op bokt een nakomeling van hem heeft, E-piaff...
Maar weet het niet zeker of deze van Piaff zelf is

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:42

Mietje schreef:
Oh jeetje! Ik moet er niet aan denken om in asfaltia te wonen! Haha! Arme jij!

Ik train op het moment nog amper. Ik ben en blijf boven enduranceruiter toch wel een mooi-weer-ruiter Haha!
Daarbij heb ik de mazzel een paard te mogen rijden met een dijk van een basisconditie die het op z'n sloffies doet, dus érg veel training heeft ie opzich niet nodig.

Met een basisconditie kom je niet ver in de endurance lijkt mij. Het is niet alleen de conditie die je erin moet houden maar ook het herstellen en de hardheid in de spieren, pezen en gewrichten.

Ik train (indien mogelijk) 2x per week endurance-gericht en de rest van de week dressuurmatig, longeren met bijzet of een rustig buitenritje Ja
1 april start ik de officieel de laatste klasse 2 voor mijzelf. Liek is al klasse 3 startgerechtigd (heeft 1x met Djilan een klasse 2 gelopen vorig jaar). Ik blijf nog ff hangen in klasse 2 maar wil op de Fasna de 100km rijden...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:56

Thanks Toeka!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:01

griebels schreef:
Mietje schreef:
Oh jeetje! Ik moet er niet aan denken om in asfaltia te wonen! Haha! Arme jij!

Ik train op het moment nog amper. Ik ben en blijf boven enduranceruiter toch wel een mooi-weer-ruiter Haha!
Daarbij heb ik de mazzel een paard te mogen rijden met een dijk van een basisconditie die het op z'n sloffies doet, dus érg veel training heeft ie opzich niet nodig.

Met een basisconditie kom je niet ver in de endurance lijkt mij. Het is niet alleen de conditie die je erin moet houden maar ook het herstellen en de hardheid in de spieren, pezen en gewrichten.

Ik train (indien mogelijk) 2x per week endurance-gericht en de rest van de week dressuurmatig, longeren met bijzet of een rustig buitenritje Ja
1 april start ik de officieel de laatste klasse 2 voor mijzelf. Liek is al klasse 3 startgerechtigd (heeft 1x met Djilan een klasse 2 gelopen vorig jaar). Ik blijf nog ff hangen in klasse 2 maar wil op de Fasna de 100km rijden...

Tuurlijk! Logisch, ik train ook écht wel, maar in principe zou ie weinig training nodig hebben om een klasse 1 met prima waarden uit te lopen.
Vorig jaar hebben we flink getraind, en dat worp z'n vruchten wel af moet ik zeggen! Ja

Spannend, zo'n NK! Haha! Lijkt me erg gaaf om ook ooit nog eens te doen! Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:06

Maar voor de hogere km's ga je toch wel meer trainen dan alleen de basisconditie erin te houden?
Elk paard kan een klasse 1 lopen hebben ze mij verteld namelijk Knipoog
Ik vind het ook heel spannend om de Fasna te rijden, maar ik moet eerst maar eens zien of ik dat doel haal uiteraard... En anders start ik daar gewoon de 60km Schijnheilig

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:01

Tmroes schreef:
Endurance lijkt me echt super!
Helaas dat het hier in de buurt bijna onmogelijk is om hiervoor te oefenen.
Alleen maar asfalt... en geen bossen of velden Huilen

Trainen jullie endurancers veel?

Ps. Femke en ik hebben vandaag helemaal zelf een staldeur/hek in elkaar geflanst!
En hij doet het ook nog! Tong uitsteken
O, ja en de 'nietjes' die Emil zijn wond bij elkaar moesten houden zijn na 1 nacht al losgelaten..
Nu moet het stuk huid was los zit 'afsterven en dr afvallen'.. bleg Scheve mond

Groetjes!

Tamaar, ik ga sta ingeschreven voor de amateurkeuring met Kas, morgen gaan de papiertjes voor jou en Eem de post op Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:20

Wat is het stil hier vandaag.
Iedereen eindelijk genieten van het zonnetje zeker.

We hebben goed gedanst meiden!! Toppie.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:31

Nee, hard aan het werk Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:36

Ja! Ikke wel hoor! Heb eerst vanmorgen met iedereen zo lekker geknuffeld! Jed is altijd super druk met haar hoofd, maar vindt het heerlijk om mijn gezicht helemaal af te lebberen, hier en daar een liefdesbeetjte tussendoor... Sudar kan juist zo ruuuuuustig worden van knuffen en stopt zijn kop letterlijk in je schoot terwijl ie je hand likt, zijn tong is zooooo zacht! Ondertussen vindt Rocky het geweldig om in mijn haar te zitten met zijn neus! Hij kan dan echt minuten lang lekker rommelen in m'n nek maar doet heeeeeel voorzichtig! Zo lief! Simply heeft mijn jas geknaagd, wat zij juist leuk vindt, een stuk van mijn kleding pakken en daaraan sabbelen/knagen terwlijk ik haar aai op haar hoofd. En met Senna heb ik fijn "gesnoesd" das met mijn gezicht tegen haar neus en dan heel hard heen en weer gaan!! Dat vind ze zo LEUK!

En daarna ben ik een rustige wandeling met de honden gaan maken, voor het eerst weer sinds ik mijn ribben gekneusd heb, dus was subbelop genieten!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:31

griebels schreef:
Maar voor de hogere km's ga je toch wel meer trainen dan alleen de basisconditie erin te houden?
Elk paard kan een klasse 1 lopen hebben ze mij verteld namelijk Knipoog
Ik vind het ook heel spannend om de Fasna te rijden, maar ik moet eerst maar eens zien of ik dat doel haal uiteraard... En anders start ik daar gewoon de 60km Schijnheilig

Natuurlijk! Haha!
Het trainen vind ik nog leuker dan de wedstrijden zelf!
Ik denk alleen dat er voor ons geen hogere klasse in zit..
Ik zit zelf niet zo goed op dit zadel, en als ik moe word, belast ik z'n rug compleet verkeerd en krijgt ie drukkingen..
En om nou zelf een ander zadel aan te schaffen of dat van z'n eigenaresse te vragen.. Haha!
Zo voor de korte afstanden gaat het prima, maar zodra ik moe word gaat het mis..
Helaas helaas.. Ik zou toch ooit nog wel eens een klasse 2 of zelfs 3/4 willen rijden! Ja

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:33

Jeddah schreef:
Ja! Ikke wel hoor! Heb eerst vanmorgen met iedereen zo lekker geknuffeld! Jed is altijd super druk met haar hoofd, maar vindt het heerlijk om mijn gezicht helemaal af te lebberen, hier en daar een liefdesbeetjte tussendoor... Sudar kan juist zo ruuuuuustig worden van knuffen en stopt zijn kop letterlijk in je schoot terwijl ie je hand likt, zijn tong is zooooo zacht! Ondertussen vindt Rocky het geweldig om in mijn haar te zitten met zijn neus! Hij kan dan echt minuten lang lekker rommelen in m'n nek maar doet heeeeeel voorzichtig! Zo lief! Simply heeft mijn jas geknaagd, wat zij juist leuk vindt, een stuk van mijn kleding pakken en daaraan sabbelen/knagen terwlijk ik haar aai op haar hoofd. En met Senna heb ik fijn "gesnoesd" das met mijn gezicht tegen haar neus en dan heel hard heen en weer gaan!! Dat vind ze zo LEUK!

En daarna ben ik een rustige wandeling met de honden gaan maken, voor het eerst weer sinds ik mijn ribben gekneusd heb, dus was subbelop genieten!!

Ach gut! Haha! Wat aandoenlijk, van die knuffelige paarden!
Tovatsj heeft dat zo af en toe ook Haha! Vaak "praat" ie dan ook nog mee! Echt schattig!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:45

griebels schreef:
Carita schreef:
bij ons heeft het de hele middag geregend en dan weer opeens was de zon erweer en daarna weer regen en zon, regen, zon, enzo.

ik heb wel nog ff carita gelongeerd aan de passoa toen het zonnetje naderhand wat langer bleef!

het heeft zelfs bij ons nog geonweerd Boos!

groetjes michelle

Voer jij je paard passoa tijdens het longeren? Wil je hem laten slingeren Schijnheilig

hihi, ik bedoel gelongeerd met de passoa teugel om hihi !! Pling Cool
goed?? haha Haha!

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:15

Ja inderdaad stil hier,
Heb heel lang bij Emil gezeten met heerlijk weer,
wou ik net weggaan begon het te regenen Dromen

KristaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:54

corine1981 schreef:
Ik heb alleen maar gestapt en gestuurd, dat leek me zelf voor een eerste westernles wel meer dan voldoende, want het is toch flink wennen hoor. Wat een (fantastisch werkende) knoppen zitten erop Haha! Bloos Vingers aflikken
Nagato is echt zo schattig en grappig, probeer ik hem op mijn best achteruit een L door te sturen, loopt ie er zelf maar uit, zodat hij zijn benen niet stoot.

Ook in de les daarna bij Monique (helaas ging het storten onderwijl) was hij helemaal leuk...

Kortom, westernrijden ontdekt en helemaal enthousiast.

Ik heb Nagato maar een extra peen gegeven - volgens mij was hij nog trotser op zichzelf dan dat wij al waren hihihi Haha! wat een clown kan het toch ook zijn zeg Clown Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:06

Carita schreef:
Voer jij je paard passoa tijdens het longeren? Wil je hem laten slingeren Schijnheilig

hihi, ik bedoel gelongeerd met de passoa teugel om hihi !! Pling Cool
goed?? haha Haha![/quote]

Passoa is drank en pessoa is de teugel die jij bedoeld.. Hebben ze mij ook een keer mee gehad Schijnheilig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:24

Hey Krista! Hoe gaat alles met jou en je kanjer Scorpio??

Vanavond toen ik de paarden binnen zetten vond ik dit in Senna's stal! Haha! En nu ik een telefoon heb waarmee ik de foto's op de compueter kan zetten heb ik een kieje gemaakt! Schattig he?! De kipjes vind het wel leuk om onder een boomstam (die ik voor de foto even opzij gezet heb) in het vlas wat eieren te leggen! Knipoog

Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:57

Die peen had hij dubbel en dwars verdiend hoor!

Hihi, een multifunctionele paardenstal. Legbatterij en lekker warm...

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:15

Emil is gister weer even uit stal geweest maar aangezien we eerst door een stuk bagger moeten lopen moet hij een klauwzak om.

Afbeelding
Hij laat hem heel netjes omdoen maar loopt er wel heel raar mee Vingers aflikken

Afbeelding
En nog even op stal

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 09:58

Nou,ik kan me voorstellen dat ie daar wel raar mee loopt. Knipoog Zou ik ook doen!

Ik ben gisteren op een hengstenshow van Quarters en Paints geweest in Kootwijkerbroek, het was erg leuk! Hleemaal verliefd op een hele leuke Quarter hengst geworden, tis maar goed dat ik écht al teveel paarden heb! Knipoog

Vandaag ga ik naar een stal om een kleuren genetica clinic te geven,m altijd leuk! Alleen jammer dat het nou net zulk mooi weer is vandaag...

Iedereen veel plezier en geniet van het weer!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:41

gister heerlijk in de weide geweest, alleen het looppad waar je door heen moet waar de peerdjes staan was 1 drek, maar de weilanden, behalve het eerste kleine, is droog! wel heerlijk weer werd het gister na 4 uur Cool maarja de zon die komt altijd pas aan het einde van de dag net voordat je naar huis gaat.
dacht zal maar eens kijken of er gereageerd is, en er zijn reacties, maar heb niets via bokt doorgekregen Verward

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:46

Ik heb eindelijk een nieuw dressuurzadel voor [***]. Haha!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:32

toeka schreef:
ooh lekker, lijkt me pijnlijk nekhernia Ach gut ik hoop voor je dat het snel overgaat! is dat niet pijnlijk het met rijden?
gelukkig begint hier de lucht weer te breken, maar het ging even lekker te keer Nagelbijten / Gniffelen
laat die zon maar komen Haha!

Beetje laat Bloos , maar denk niet dat ik nu kan rijden. Gelukkig is Kastana nog maar 2 dus voor haar maakt t niet uit Vingers aflikken .

Nu wil ik ook de zon, tis hier hartsikke mistig!