( buiten dat ie wel heel mooi is )
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik heb lang moeten nadenken over het vastmaken inderdaad! Ik leg nu een knoopje ongeveer een 1,5 cm vanaf de laatste macrame-knoop in de touwtjes en naai die dan vast aan de achterkant.
jokari schreef:hildetc, dat is idd iets wat ik ook nog moet uitdokteren, ik denk niet dat ik het einde van het stuk even mooi aan de rind kan doen passen als het begin.
Mijn halster dient niet voor een Arabier hoor, zal voor Connemara's en Fjorden dienen, en mss maak ik daarna eentje voor de Shetters. 't Is gewoon zo dat (denk ik toch) zo'n showhalsters eigenlijk vooral voor Arabieren gebruikt worden.
Jalenka_Kiya schreef:Hoi Bijke die soort van knopen is ook ene macrameetechniek, daar worden onder andere diamantvormen mee geknoopt. Alleen zit er dan soms ruimte tussen, maar dat hoeft niet!
Hildetc nog niemand heeft hier (naar mijn weten) ooit een eigen gewoon halster gemaakt. Daar is dit ook niet sterk gneoeg voor. Dit is gewoon voor de 'mooi' en foto's maar niet om je paard aan vast te zetten of mee in de wei te laten lopen.
Wil je wel zelf een halster maken dan raad ik je aan om dat van heel stevig band te doen. Wil je wel knopen gebruiken zoals macramee dan zou ik een oud halster nemen en daar je knutselwerk opnaaien. Anders is het gewoon niet veilig.
Bijke schreef:Dat is blijkbaar eerder iets vlecht-achtig in plaats van knoopjes...
Ga mij alleszins zo een schijf in elkaar knutselen met wat karton en oude reclame CD-roms voor de stevigheid. Dan hopen dat ik er iets van kan maken