Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:39

Die bonte is prachtig! Is het een arabier??? Dan toch geen 100% want die kunnen nooit bont zijn, alleen sabino... Maar goed, heb een zwak voor pinto-arabs, heb er ook eentje, ze heeft maar 40% arab bloed hoor, maar wel wat arabische uitstraling, maar niet zo fijn gebouwd...

Overigens vind ik zo goed als alle arabieren in deze topic mooi, alleen die schimmel op de 1ste pagina met die overdreven deuk, dat is niet mjin ding... Maar omdat beestje nu lelijk te gaan noemen, dat verdiend geen enkel paard! Foutje van de natuur gewoon, maar daarom is ze niet minder lief of leuk, toch?

lotttttttt

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:56

nee arabieren kunnen toch niet bont zijn? of wel? want het bonte arabje op de foto lijkt toch echt wel een volbloed Arabier!! echt mooi!!

Kennen jullie de bontje NRPS hengst Neron?
Neron is voor 90,62 % arabisch , dat is ook best veel maar ziet er lang niet zo arabisch uit als deze bonte!

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:35

Arabieren kunnen inderdaad niet bont zijn, komt niet vaak voor tenminste.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:30

oef.. dat beestje op de eerste pagina..
zou je daarop kunnen rijden of breekt ie dan? zo ziet het er namelijk wel uit
Mijn bijrijdarabier vind ik prima qua bouw
niet te extreem, en superfunctioneel! nog nóóit iets gehad volgens de eigenaresse.
Nooit kreupel of wat dan ook, en een echte lieverd!
Dat is trouwens een russische arabier
vader is Gomel
Afbeelding

LisaMS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:13

das een mooi arabiertje!!! Ik hou van arabiertjes, maar het zijn wel echte heethoofden !

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:16

junnypoessy schreef:
Ik hou van arabiertjes, maar het zijn wel echte heethoofden !

Niet alle arabieren zijn heethoofden hoor
Waarschijnlijk ben je in de war met het NRPS

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:21

horseranch schreef:
junnypoessy schreef:
Ik hou van arabiertjes, maar het zijn wel echte heethoofden !

Niet alle arabieren zijn heethoofden hoor
Waarschijnlijk ben je in de war met het NRPS

OOk dat is niet waar, ik heb zelf nrpsers ligt eraan welk bloed is gebruikt voor de veredelingsfokkerij. Dat moet passen en niet zomaar lukraak ergens voor gebruikt worden want dan krijg je heethoofden. Bij mij op stal is de grootste miep nog altijd de kwpner, 20x heter dan welke kruising of arabier ik ooit heb meegemaakt....Ik heb heel wat arabieren gezien, 2 maanden in polen gezeten heb er dus aardig wat gezien!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:33

ik denk ook dat het aan een karkter ligt net als bij mensen zijn sommigen ook lichtelijk Paranoide

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:41

Barcelano schreef:
ik denk ook dat het aan een karkter ligt net als bij mensen zijn sommigen ook lichtelijk Paranoide

ja en waar leg je de aspecten in je fokkerij? Ga je voor het mooie type en laat je alles buitenwege of probeer je het aspect karakter ook nog ergens te plaatsen?

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:45

Als ik wil fokken heb ik liever lieve paarden die allround zijn dan een paasei die goed voor de show is en zijn karakter doorgeeft

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:46

he das grappig heb heel het woord paasei niet neergezet:+

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:04

Nee idd, een arabier kan nooit 'bont' of 'pinto' zijn enkel sabino, dus veel wit aan het hoofd en benen en vaak ook witte plekken op de buik en soms op de rest van het lichaam ook...

Hier 2 foto's van 100% volbloed arabieren die sabino zijn:
Merrie WA Outrageous
Afbeelding

Hengst AF Grafitti
Afbeelding

Ik ken Neron ja, mijn merrie is daar een kleindochter van Ben er heel trots op *lol* Heb Neron nog nooit in het echt gezien, maar de vader van mijn merrie, Nikie NL zoon van Neron NL, wel en die ziet er echt wel arabisch uit! Geen idee hoeveel % arabisch bloed hij juist heeft, moet ik eens navragen...

En idd niet alle arabieren zijn heethoofden! Heb er 2 gereden, de 1 was echt een schat, rustig en lief, 5 jaar oud, de ander was 26 en dat was echt ene heethoofd, lief maar zoooooooo hevig! Een wat anders om te rijden haha.

Volgens mij heeft ook veel te maken met de opvoeding en niet alleen met het fokken... Natuurlijk zou ik ook liever fokken met paarden die koeler in het hoofd zijn dan zulke heethoofden zie zichzelf zouden verongelukken...

Btw, leuk arabiertje is dat Mietje!

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:59

ik vind arabieren met een extreem dunne hals verschrikkelijk..

ik vind arabieren overhet algemeen prachtig..
maar paardjes zoals op de 1e pagina zijn verre weg van mijn smaak

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:11

Barcelano schreef:
he das grappig heb heel het woord paasei niet neergezet:+

bokt censuur net als oliebol en poedersuiker

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:23

hoi hoi dit is mijn kanjertje kariq Afbeelding

Afbeelding En dit is mijn mooiste hengst kanu

Afbeeldingnog een keer me hengstjuh

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:49

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:48

ik vind die overdreven arabieren gewoon lelijk! het ziet er nep uit, met vaseline op de neus enzo, en die gemaakte houdingen, ik vind het maar niks. paardjes zoals Kanu (hierboven) vind ik wel mooi. maar zoals op die eerste foto's, bleh!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 02:17

Afbeelding

wat is er met deze nek gebeurd dan? Lijkt wel een giraffe

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 02:44

ik heb even het hele topic doorgespit, en degenen die zeggen dat Arabieren zoveel meer hebben dan 'gewone' paarden, nodig ik bij deze uit bij mij op stal. en zodra ik een kabeltje heb, zet ik een filmpje neer van mijn kruising shet. eens kijken waar de praatjes dan blijven. mijn paard wacht ook rustig als er iemand valt, hij is nog nooit weggerend. ik heb met mijn beide paarden een supersterke spirituele band, bij mijn paard komt niemand in de buurt als ik er niet eerst bij ben geweest, en je weet direct of hij je wel of niet mag. HIJ heeft pas karakter! er zijn heel wat Arabieren die daar jaloers op kunnen zijn. geldt voor mijn kruising shet net zo.

sorry als mijn commentaar hard aankomt, zo is het niet bedoeld, ik vind het alleen jammer dat sommigen hier beledigd zijn als iemand een Arabier niks vindt, terwijl ze zelf precies hetzelfde doen. ik vind dat iedereen voor zijn eigen favoriet moet kiezen, en niet andere rassen moet afkammen omdat die niet in hun straatje vallen. ik heb op dit topic een hoop schitterende dieren gezien, maar die typische showpaardjes zijn niet mijn smaak. de foto's van Magnum vind ik niet mooi, maar op het filmpje ziet hij er heel anders uit, veel natuurlijker. dan zie je ook echt dat het zeker wel een mooi paard is! en hij heeft plezier tijdens die shows, en daar gaat het toch om (nou ja jammer genoeg niet, al zou het volgens mij wel zo moeten zijn)?

bovenstaande foto, daar vind ik niks moois aan, alleen het hoofdje. de nek is veel te lang, maar goed een foto is een momentopname, ik heb zelf ook genoeg rare foto's van mijn paarden.

wat ik ook raar vind is dat er beargumenteerd wordt met 'het paard heeft zoveel prijzen en titels gewonnen'. daarom hoeft het toch niet een mooi paard te zijn? de fokker vindt het paard mooi, en daarmee ook degenen die dit in een paard zoeken, wat een bijzonder kleine groep mensen is. titels zeggen niets, het zijn standaards waar het paard voor die bepaalde doelgroep aan moet voldoen, maar verder is het nietszeggend.

ik vind het tutten aan een paard ook helemaal niet verkeerd, en ik vind het dan ook geen argument in deze discussie. als het paard het OK vindt is er niets aan de hand. ik ben soms ook twee uur aan het tuttelen, en ze vinden het heerlijk. ik vind het overdreven opmaken niet mooi staan, maar het zal het paard verder een worst zijn. ik vind het het belangrijkste dat het paard tevreden is, en ik neem aan dat dat voor iedereen geldt die van paarden houdt.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:13

@merrieveulen: ik geef je 100% gelijk! Je kan gewoon niet zeggen dat Arabieren altijd eerlijk zijn en trouw en van die dingen, dat is gewoon niet zo. Je kan het vergelijken met een golden retriever: vaak zijn het hele lieve en aanhankelijke honden, maar een paar jaar geleden heeft er hier in België ook al 1 een kind half dood gebeten... Een karakter hangt niet vast aan een ras... Het gaat om de opvoeding en de genen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:34

Weet je wat het is waarom mensen met een Arabisch Volbloed zo fanatiek worden om het feit dat dit ras bij veel mensen niet begrepen wordt.

Tuurlijk zit er altijd een etterbak tussen maar dat is bij elk ras en vaak ligt het nog aan de opvoeding ook!

Men schept al gauw op dat ze een arabier hebben.beest is dan papier loos of kruising.
En dan de argument omdat hij zo nerveus is en altijd showt en daar wordenmenig arabier liefhebber moe van.
Zo krijg je dus die vooroordelen....

Met dit ras moet je kunnen omgaan en dat is niet voor elk mens weg gelegt......

nano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:03

Merrieveulen: jou komentaar komt niet hard aan.Arabieren mensen zijn zo fanatiek en zeggen dat hun zoveel meer hebben is omdat het hun smaak is, hun zien iets in het paard wat jou niet trekt aan het paard.Dat kan toch.Jij zult een ander ras helemaal te gek vinden.
Bij mij is het zo dat het karakter van een arabier mij ereg aanspreekt.Ik vind de bouw ook mooier maar dat is omdat ik dat mooi vind.

Barcelano:IK ben het helemaal met jou eens

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:37

ik vind het karakte dat voor Arabieren rastypisch is ook heerlijk! wij hebben nu een jaarling lopen. die is, ondanks dat hij nooit is opgevoed oid erg makkelijk in de omgang, geeft en neemt veel vertrouwen en is daarbij ook mooi om te zien. maar goed, dat geldt voor mijn paardjes ook! ik heb de beide als veulen gekocht en dus hun karakter nog kunnen beïnvloeden. ze zijn beide gevoelig, maar ook erg vergevingsgezind. en dat vind ik fijn in een paard. je merkt wanneer je iets niet goed doet, maar je paard vergeeft je een fout ook.

dus: het kenmerkende Arabieren karakter, daar smelt ik voor! en gelukkig bezitten mijn beide paardjes die eigenschap.

Barcelano ik weet wat je bedoelt. als ik naar mijn paard kijk in de omgang met andere mensen dan zie ik die eigenschap in hem terug. als ik niet in de buurt ben, of mijn verzorgster, dan is hij niet makkelijk. bij de hoefsmid schopt hij stennis, en bij de veearts ook. hij vertrouwt vreemde mannen voor geen meter. hij laat zich wel aaien, maar daarmee is alles wel gezegd. als iemand de stal inwil heeft hij of zij een grote kans een trap in ontvangst te nemen. ik vind dit een erg mooie eigenschap, trouw aan één baas. en dan bedoel ik ook TROUW!!! ik vind de bouw van een arab mooi, als die maar niet té fijntjes is... mijn paard is trouwens een New Forest met veel volbloed bloed, en mijn pony is een kruising shet/ miniappaloosa/ welsh/ hackney en nog wat.... niet bepaald arabieren, maar voor mij de allerbeste!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:41

CKdamour schreef:

wat is er met deze nek gebeurd dan? Lijkt wel een giraffe

Whahahaha. Dit soort foto's (deze foto en die foto's op de eerste pagina) van Arabieren vind ik allesbehalve mooi, terwijl ik als ik een Arabier gewoon zie lopen het best mooie paarden vind.

Maar persoonlijk vind ik rassen als Fjord, Haflinger, Tinkers toch wat mooier. Maar zo heeft iedereen zijn eigen favoriet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:50

van de 1e zijn vaker foto`s geplaatst op bokt mijn merrie is daar door gedekt ze hebben het sperma laten overkomen en ik vind dat er uit die combie een super mooi paardje is gekomen ik vind het zonde dat ze altijd geschminkt worden maarja als hun het mooi vinden

dit is mijn combo

Afbeelding

samen met

Afbeelding

komt uit

Afbeelding
Afbeelding

ik ben van plan haar der weer door te laten dekken tenminste sperma ervan te bestellen want ik vind het wel geweldig hoor wat er uit komt alleen ik wil er geen paard meer bij ik heb er al 4 dus ja word te veel dus iemand intresse