Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nickyyyy schreef:Soms is het idd bizar hoe weinig paarden buiten komen!
Mijn paard staat een half uur rijden met de scooter maar in de zomer staan ze 24/7 buiten vanaf het moment dat het kan tot het laatste moment.. Zoals nu staan ze een dag paddock en als het land weer opgedroogd is gaan ze weer een dag het land op.
In de winter worden ze doordeweeks voor je buiten gezet en binnen gehaald, en staan ze overdag in de paddock, in de weekenden moet je dat zelf regelen maar goed als ik er in de ochtend ben zet ik er een paar buiten en de mensen die in de middag/avond komen doen hetzelfde. Kijk ze staan in de winter geen 20 uur buiten maar met zijn alle doen we ons best om de paarden zoveel mogelijk buiten te hebben.
Ik had mijn paard ook op 5 minuten rijden kunnen zetten maar daar kwamen ze in de winter helemaal niet buiten...
Tammy_ schreef:thanks voor de felicitaties
discussie over voer, Noah krijgt 's ochtends rond de 4 kilo voordroog en 1kg basisbrok, dan als ie de helft van zn hooi op heeft gaat ie de wei op tot 's avonds. Dan krijgt ie weer 1kg brok, en weer hooi. Als hij hard gewerkt heeft krijgt hij 1/4 care4life.
Bellen blazen en schuimen doet Noah niet, hij doet een goudvis naflappert en wiebelt met zijn bovenlip als hij ontspant
vooral als we zonder bit of zonder sperriem rijden is t erg, dan gaat die onderlip helemaaaal bungelen