[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:03

Ik zag het al op FB Eline *D

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:04

haha dat krijg je met een mod-relatie, en in uitgelicht, en op facebook :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:05

_O- Ik denk 't. Bezwaarcommissie btw :Y)
Ze is gewoon als celebrity geboren :') Met d'r geboorte stond ze al meteen op de voorpagina van bokt, dus 't heeft er van jongs af aan in gezeten _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:05

Ja, wij staan er soms ook versteld van helemaal als je dan hoort "mijn paard heeft lekker een uurtje los gestaan" Euuhh ja... en die andere 23 uur dan?? 8)7

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:06

Ja echt bizar he! :oo

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:19

Soms is het idd bizar hoe weinig paarden buiten komen!
Mijn paard staat een half uur rijden met de scooter maar in de zomer staan ze 24/7 buiten vanaf het moment dat het kan tot het laatste moment.. Zoals nu staan ze een dag paddock en als het land weer opgedroogd is gaan ze weer een dag het land op.

In de winter worden ze doordeweeks voor je buiten gezet en binnen gehaald, en staan ze overdag in de paddock, in de weekenden moet je dat zelf regelen maar goed als ik er in de ochtend ben zet ik er een paar buiten en de mensen die in de middag/avond komen doen hetzelfde. Kijk ze staan in de winter geen 20 uur buiten maar met zijn alle doen we ons best om de paarden zoveel mogelijk buiten te hebben.

Ik had mijn paard ook op 5 minuten rijden kunnen zetten maar daar kwamen ze in de winter helemaal niet buiten...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:11

Tam, gefeliciteerd! *\o/*

Mijne lopen ook altijd los en krijgen nauwelijks iets te eten. (qua krachtvoer dan) :P
Daarom blijven ze ook zo superslank! :j
Ze krijgen alleen om de dag een handje slobber om de vitamines te geven.
En ruwvoer onbeperkt.
Ze glimmen als een tiet en voelen zich er prima bij.

Alleen biks geven is veel makkelijker dan hooi voeren, wat maakt het uit of het goed is voor de paarden? :')

Nu ga ik 's even dat ene zeurtopic bekijken! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:23

De hengsten staan hier korter buiten maar moet ook zeggen dat die allemaal ook niet erg gecharmeerd zijn van uuuuren buiten staan. Evengoed staan ze minimaal een dagdeel buiten hoor (of het moet echt heel bar en boos zijn) maar ook een beetje afhankelijk van wat ze aangeven. Gaan ze alleen maar lopen ijsberen langs het hek gaan ze vaak lekker naar binnen :) Umoyax wordt ook nog eens oervervelend als die naar zijn zin te lang buiten staat :+

De meiden staan wat langer buiten maar die kunnen ook met zn allen natuurlijk, scheelt ook, en ze zijn gewoon wat harder :+ Bij mooi weer in de zomer ook gewoon 's nachts buiten, hengsten gaan standaard binnen in de nacht.

Krijgen wel gewoon krachtvoer, gemiddeld een schep per dag, maar voornamelijk veeeel hooi :D Allemaal blije paarden hier.
Vorige stal stonden ze heul lang buiten, maar daar werden die van mij niet heel happy van hoor :n

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:25

Oh ik zie het nu pas: gefeliciteerd Tamara! *\o/* *\o/*

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:42

Nickyyyy schreef:
Soms is het idd bizar hoe weinig paarden buiten komen!
Mijn paard staat een half uur rijden met de scooter maar in de zomer staan ze 24/7 buiten vanaf het moment dat het kan tot het laatste moment.. Zoals nu staan ze een dag paddock en als het land weer opgedroogd is gaan ze weer een dag het land op.

In de winter worden ze doordeweeks voor je buiten gezet en binnen gehaald, en staan ze overdag in de paddock, in de weekenden moet je dat zelf regelen maar goed als ik er in de ochtend ben zet ik er een paar buiten en de mensen die in de middag/avond komen doen hetzelfde. Kijk ze staan in de winter geen 20 uur buiten maar met zijn alle doen we ons best om de paarden zoveel mogelijk buiten te hebben.

Ik had mijn paard ook op 5 minuten rijden kunnen zetten maar daar kwamen ze in de winter helemaal niet buiten...

Mijn merrie staat ook op een stal met geen mogelijkheid tot buiten komen in de winter. Ik heb dit godzijdank wel onderling geregeld want ik vind het echt geen strak plan dat ze zo'n 22 uur achtereenvolgend in haar stal staat. Dus nu gebruiken we de twee longeerkralen of een stukje van ons landje (ik betaal elk jaar huur voor een prive landje) om paarden buiten te laten staan. Maar gelukkig kunnen de paarden nu nog wel even lekker op het land :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:48

Amy, mijne vinden het als het weer slechter wordt ook niet meer zo leuk om alleen maar op de wei te staan hoor, maar gelukkig heb ik alle keuze dus kunnen ze ook luxe staan thuis en hoeven ze niet in de stal te blijven staan maar kunnen evengoed scharrelen.
Fuego vind het nu ook héél prettig om 's avonds naar huis te gaan, die hinnikt echt hard als ik hem ophaal. :=

Het is gewoon fijn om te kijken wat het paard ervan vindt, en niet wat speciaal moet. :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:50

Nja, dat inderdaad! Dat wordt nu ook gedaan en vind ik echt ideaal :) Voor de paarden gewoon heel erg fijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:51

MirandaFuego schreef:
Mijne lopen ook altijd los en krijgen nauwelijks iets te eten.
Daarom blijven ze ook zo superslank! :j

:)) :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:54

:P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:06

Hebben jullie eigenlijk ook bellenblazende paarden?
Umoyax blaast bij het minste geringste bellen en staat ook binnen no time te schuimen als een gek.... Nog meer schuimpies hier? :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:07

Bellenblazen? :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:08

nee geen schuimpie hier :) nog nooit gedaan, met wat dan ook :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:10

Ja, echt! :') Stond laatst zn schoft te kriebelen, vond ie heeeeerlijk.....en gaat ie dus ook belletjes blazen :=

Van eten gaat ie schuimen, los in de bak gaat ie schuimen... Gisteren 5 minuutjes aan de longe gehad (voornamelijk sukkelen in de hoop dat ie leert rustig te doen in de bak), schuim vloog in de rondte!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:17

Haha := Nou ja, misschien nadat ze gisteren aan de energy drink van Ylona hadden gesnoven :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:22

:=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:25

Fuego is ook niet schuimerig of bellenblazend.
Hij schuimt wel met het bit in maar een klein beetje, hij is ook heel rustig met z'n mond, ik kan er net zo goed geen bit in doen, met z'n gewone halster en een touwtje als teugel loopt ie hetzelfde. :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:33

Ja Princesa is ook een fan van bellen blazen. Bij het minste geringste al. Het leukste is als ze een appeltje heeft gegeten voor het rijden. Dan is de hele boel wit en vind ze het ook erg leuk om na het afzadelen haar hoofd in mijn haar af te vegen.. Soort appeltjes-shampoo :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:52

:') Eerlijk zullen we alles delen zeg maar :D

Hihi grappig dat Princesa ook bellen blaast! Ik had het echt nog nooit zo ''extreem'' meegemaakt :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:01

:D thanks voor de felicitaties :)

discussie over voer, Noah krijgt 's ochtends rond de 4 kilo voordroog en 1kg basisbrok, dan als ie de helft van zn hooi op heeft gaat ie de wei op tot 's avonds. Dan krijgt ie weer 1kg brok, en weer hooi. Als hij hard gewerkt heeft krijgt hij 1/4 care4life.
Bellen blazen en schuimen doet Noah niet, hij doet een goudvis na :j flappert en wiebelt met zijn bovenlip als hij ontspant :') vooral als we zonder bit of zonder sperriem rijden is t erg, dan gaat die onderlip helemaaaal bungelen :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:10

Tammy_ schreef:
:D thanks voor de felicitaties :)

discussie over voer, Noah krijgt 's ochtends rond de 4 kilo voordroog en 1kg basisbrok, dan als ie de helft van zn hooi op heeft gaat ie de wei op tot 's avonds. Dan krijgt ie weer 1kg brok, en weer hooi. Als hij hard gewerkt heeft krijgt hij 1/4 care4life.
Bellen blazen en schuimen doet Noah niet, hij doet een goudvis na :j flappert en wiebelt met zijn bovenlip als hij ontspant :') vooral als we zonder bit of zonder sperriem rijden is t erg, dan gaat die onderlip helemaaaal bungelen :')

De voerdiscussie heb ik totaal niet meegekregen.. Ik bleef hangen bij het schuimen.. Jullie gaan ook best snel :).

Princesa wordt enorm sober gevoerd, onbeperkt hooi (wel rijk hooi, tegen kuil aan) maar krijgt echt maar een piepklein beetje biks. Net aan een kwart kilo per dag (Havens sportbrok). Ik geef hierbij wel Pavo Care for life en af en toe van die stukken Pavo koek. Maar als ik Princesa op een kilo biks zet dan wordt ze echt enorm, en enorm heet ook.. Hier gedijt zij echt het best bij.