Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:22

Ja ik hunker daar zo naar! Maar 4 paarden op pension stal is niet haalbaar en dan met malha de pech enzo (anders kocht ik er eentje bij) heb er genoeg naar mijn smaak gezien, maar de prijzen vallen wat buiten de smaak haha :o !
Hopelijk brengen de volgende jaren wat meer geluk! Ben het zo een beetje beu zonder western wedstrijd paardje ;( !

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:03

Wetsernfriek schreef:
... Hier alles ok de kleine "groeit enorm" is al niet meer zo klein iedereen denkt hij een jaarling is en hij net 7maand en 1week! ...

Nu ben jij natuurlijk ook aan de beurt met een recente foto!! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:07

Krista schreef:
... maar aangezien de data van het EK precies in de zomervakantie en wellicht bouwvak valt leek het me wijs ze wel alvast vast te zetten....

Yep mooie datum, was blij dat ie eindelijk ergens op internet te vinden was....en dat iemand me erop wees. Had me reeds suf gezocht...

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:08

nuja, ik was blij dat jij 'm had gevonden :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:09

Ik zal er binnenkort er eens moeten maken!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:30

Krista schreef:
nuja, ik was blij dat jij 'm had gevonden :D

Oh kwam jij er zo achter? haha, lang leve hyves (en internet) ;)

Wel heerlijk hoor dat ie in de bouwvak valt. Was ventje heul blij om en Cyann ook! Leen moet altijd in de bouwvak vrij nemen en heeft slechts 24 (of 25) snipperdagen. Dus afgelopen jaar was ie erg zuinig op zijn dagen, zodat ie dit jaar zeker genoeg zou hebben voor minstens een extra week vrij buiten de bouwvak om ivm EK. e.e.a. zou dan ten koste gaan van een week NK (te marienheem).

Gelukkig ging het NK naar de Uithof, dus dat werd qua dagen al iets simpeler voor hem. Geen hele week vrij nodig. Er wordt hier was gepuzzeld met dagen :D

Enfin...Komt dus allemaal super mooi uit, want nu kan ie zijn dagen anders besteden en alsnog met het NK een hele week vrij nemen en komt ie zeker geen dagen tekort.

So one big happy family overhere :D

Denk dat ons huis-en-dieren-oppas-gezin ook blij zal zijn met deze datum.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 23:03

Jeumig wat een hoop Posts!!! ;)
En CT; ze is gaaaaaaf! Wat is ze ook al groot zeg, wat gaat dat toch hard!
Waar wordt het EK dit jaar eigenlijk georganiseerd? Of lees ik daar nu overheen? :o
Glenn, ik vind het nog steeds heel erg zielig voor je, want wat was de ride on Scorpio tof!!! :P :D
Mocht er een volgende x komen; ik zal niet meer bieden ok? Heb ik t nou weer een beetje goed gemaakt? :(:)

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:05

EK sport is in Marbach (Duitsland)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:24

yildiz schreef:
Jeumig wat een hoop Posts!!! ;)
En CT; ze is gaaaaaaf! Wat is ze ook al groot zeg, wat gaat dat toch hard!
Waar wordt het EK dit jaar eigenlijk georganiseerd? Of lees ik daar nu overheen? :o
Glenn, ik vind het nog steeds heel erg zielig voor je, want wat was de ride on Scorpio tof!!! :P :D
Mocht er een volgende x komen; ik zal niet meer bieden ok? Heb ik t nou weer een beetje goed gemaakt? :(:)

Ik vergeef het je hoor YILDIZ, het zal wel een volgende keer wezen hoor! Op het moment was ik minder blij, maar ja de tijd doet helen }> 8-) .
Zodra je met je merrie in Belgie prab gaat starten let me know!!
Dan kom ik zeker jullie eens bewonderen!

Maar eerst jullie veulen (hopelijk verloopt de bevalling vlot, en een gezond veulentje met het geslacht dat je wenst zal wel een merrietje worden zoals iedereen :o :D )

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:36

Dank je wel! En ja ik hoop idd ook op een merrietje. Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk hoop dat het gezond is. Ik heb het afgelopen jaar zo veel mis zien gaan met veulens; dood geboren veulens, red bag delivery, foute ligging en zelfs bij ons op stal een kerngezond hengstje van 6 maand dat plots overlijdt aan atypische myopathie, brrr... |( Dan denk je bijna kan er nog wel iets goed gaan?

Maar we houden de moed erin hoor! Het veulen is in ieder geval goed beweeglijk!! <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:28

Jeetje wat een narigheid allemaal. Maar Yildiz je hebt gelijk....gezondheid is en blijft het belangrijkste en helaas kan er het nodige misgaan. Hebben wij ook reeds 2x ondervonden in het verleden bij onze paarden.

Oh over veulens gesproken trouwens.....

Een kennis van me heeft nog een halfbroer (2010) te koop van onze CT Radical Baskalena. Een prachtige solid champagne paint, compleet met papieren uiteraard. De vader is ook A Radical Ride (homozygoot zwarte Quarter hengst). Tevens ook twee paint merries die drachtig van hem zijn voor dit jaar. Stuk voor stuk paarden met goede papieren en aparte kleuren voor redelijke prijs.
Dus mocht iemand nog iets zoeken.....

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:38

''t is weer even stil geweest hier, maar gelukkig fototoestel bij me vandaag, dus een update-foto van AF Fine Musca, wat is ze leergierig, fijn, sensibel, werklustig en okee af & toe gruwelijke hete donder is het ook :')

Afbeelding

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:51

Mooi zadel! Wat voor merk is het?

En ook een leuke rarabier :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:04

't is een Bob Marshall boomloos - Musca is echt nogal rondgeribt, breed in de schouders en niet zo lang in de rug, dit past haar het beste.
Ik zie dat je er ook eentje zoekt, volgens mij stond er op marktplaats nog 1 te koop!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:06

Ik had al zo'n vermoeden dat het een bm is.
Jaa ben inderdaad op zoek, maar ben nu met Alida bezig. Ben nog even aan het denken of ik een roudskirt of square skire wil.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:53

melissa_b schreef:
Mooi zadel! Wat voor merk is het?

En ook een leuke rarabier :D

MOOI ZADEL????? :7 :7 MOOIE ARABIER!!!!! <3 <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:05

Beide!! :D <3 :P

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:09

:D :D :D :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:37

En een mooie meid!!!! :D :D

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:42

Super leuk paardje!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:19

Ja Musca is echt prachtig uitgegroeid! Prachtig paard en zadel! Benieuwd naar haar verdere uitbouw op wedstrijden! Wat ga je met haar starten Pleasure, reining, trail?

mvg Glenn

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 01:16

Ik weet nog niet waarin ik haar ga starten, eerst maar eens zien hoe ze uberhaupt wedstrijden en de drukte vindt. Vooralsnog neig ik eerst richting de pleasure en horsemanship, maar ze lijkt op sommige fronten ook wel wat reining mogelijkheden te hebben... wie weet! Als ze er maar plezier in houdt, dus go with flow dan maar :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:27

Je hebt gelijk, geef haar de tijd, en het komt vast goed! De reining denk ik ook wel door haar compacte, stevige gespierde bouw!!

mvg Glenn

Ben alvast erg benieuwd naar haar verdere ontplooing!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 12:01

Vind haar echt heel gaaf!! Het is bijna misdadig om niet met haar te gaan reinen, wat een heerlijk gespierd meidje is dat zeg! _/-\o_
En dat zadel.... Ik vond die toch wel heel ok zitten! Maar volgens mij niet goedkoop? Mag ik vragen wat je voor een beetje bm showzadeltje kwijt bent? De meeste boomloze zadels vind ik namelijk echt heel lelijk maar deze.... <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:17

Ik ga ff wat met jullie delen, ben hier zoooo trots op.. :o . Heb recent een waanzinnig Dale Chavez hoofdstel weten te scoren wat een perfecte match met June der BM zadel zou zijn. Op hoofdstel en zadel zitten nl. dezelfde conchos!! *\o/* Inmiddels heb ik hem flink geolied (om leerkleur zelfde te krijgen als het zadel) en zojuist het zilver in badje soda gedaan en hoofdstel weer in elkaar gezet. En voila zie hier het matching resultaat...wat nog beter is dan verwacht _/-\o_ *\o/*
Aan het zadel zitten aluminium gegraveerde beugels met zwart ingekleurd, en aan dit hoofdstel komt een shankbit dat ook zwart is met zilver erop. Maar ja...die hangt nu in het hoofdstel maar Cyann Nirvana mee rijdt. :P

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Oh en @Yildiz...zowel zadel als hoofdstel zijn tweedehands aangeschaft. Tja...ik lig soms maanden op de loer ;-). Met deze komplete zet heb ik echt zo ontzettend veel mazzel gehad. Beide stonden hier te koop op bokt. En dat zadel was precies zoals ik het hebben wilde...wilde het liefst rawhide knop, diamant tooling, donkere zitting en zo'n cheyenne roll (zilverrand), ook was het het model wat ik zocht. Voor het zadel moest ik ff in de auto springen en naar Apeldoorn, maar dat hadden we er graag voor over.
Mijn andere BM showzadel heb ik ook tweedehands gekocht. Van Alida Hadders en ook die prijs was zeker niet verkeerd. Maar die uit apeldoorn was zelfs nog 750 euro goedkoper!!! Nogmaals....veel mazzel gehad en goed op de loer gelegen :D ;)