[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juul23

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:56

Ik kan het topic niet meer vinden en heb er vluchtig naar gekeken.
Ik sta op een stal met 400 paarden, dan leer je op een gegeven moment wel naar jezelf te kijken..
Het iedereen willen helpen laat je wel op een gegeven moment.
Iedereen heeft een andere kijk en ziet daar de waarde van.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:14

Wauw ik schrok er bijna van hoeveel stipjes mijn schimpie vandaag had, ik vind het vet mooi! Maar het waren er nu alweer meer dan vorige week <3 haar hele schouder wordt elk jaar bruiner, en haar lendenen. Over een paar jaar is ze gewoon weer een vos :') of een Papillon! (zo ver gaat ze vast niet)

Afbeelding

en ze lijkt zo op haar moeder (maar dan mooier :)) ) mams is de onderste, met Sets broertje.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:45

juul23 schreef:
Ik kan het topic niet meer vinden en heb er vluchtig naar gekeken.
Ik sta op een stal met 400 paarden, dan leer je op een gegeven moment wel naar jezelf te kijken..
Het iedereen willen helpen laat je wel op een gegeven moment.
Iedereen heeft een andere kijk en ziet daar de waarde van.

Ach ik vind het soms wel eens lekker mijn mening te geven, als niemand dat deed zou bokt wel een hele saaie bedoening worden! :P
Er zijn al genoeg van die meelopers die niks toe te voegen hebben, het is toch een disussiegebeuren hier!
En ik heb vroeger ook op verschillende pensionstallingen gestaan en daar ook best af en toe iemand geholpen. :j
Dat doe ik liever dan aan de kant staan te smoezen hoe slecht het allemaal is (en daarna tegen de eigenaar zeggen dat het zo goed ging), de meest gangbare manier van doen op die stallen. :')

Set heeft echt erge roestplekken! :oo
Hoe oud is mams daar, dan kun je misschien bepalen hoe het verloopt met de vliegjes?
Fuego zit nog te dik in zijn vacht om er wijs uit te worden, ik moet nog even afwachten hoe hij er dit jaar bij staat!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:47

Mijn ervaring is dat 9 vd 10 keer mensen helemaal geen hulp willen :n

Ik vind ook dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zn paard doet. Zolang ik ook in mn waarde wordt gelaten :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:50

Sieltjuh schreef:
Mijn ervaring is dat 9 vd 10 keer mensen helemaal geen hulp willen :n

Ik vind ook dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zn paard doet. Zolang ik ook in mn waarde wordt gelaten :)

Hihi, ik gaf wel alleen hulp aan mensen die het wilden he! :D
Maar als je een rijtopic opent op bokt vind ik dat ik ook mag zeggen wat ik er van vind en waarom. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:53

MirandaFuego schreef:
Set heeft echt erge roestplekken! :oo
Hoe oud is mams daar, dan kun je misschien bepalen hoe het verloopt met de vliegjes?
Fuego zit nog te dik in zijn vacht om er wijs uit te worden, ik moet nog even afwachten hoe hij er dit jaar bij staat!

haar moeder is daar 11 en Set is ook nu bijna 12, dus haar moeder al keihard voorbij qua vlekjes! Ik denk tenminste dat die foto in het voorjaar is vanwege het veulen. Haar moeder is intussen al weer 7 jaar ouder dus misschien ook wel verroester :+ Setels vader is ook niet echtvliegenschimmel en haar broers en zussen ook niet, dus dat is wel grappig. Ze is eigenlijk de enige zo gestipt!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:55

_O- Fuego tandpasta _O- Hilarisch :D

Ik wil stiekem met de tijd me verder gaan ontwikkelen( _O- ) in het trainen van Arabs onder het zadel oa.
Ik ben ook weleens aan het rond kijken om zelf een stukje af te huren in de zin van units of een x aantal boxen bij een stal.
Maar eerst maar even me knie probleem enzo oplossen en M&M uit brengen op wedstrijd om een beetje naam te maken.
Vind het zelf belangrijk om een bepaald niveau op cv te hebben...al hoewel ik daar dus niet kijk als ik een intructie zoek of iets.
Dan kijk ik hoe rijd die persoon en hoe wordt er les gegeven en omgang van paard...
Sommigen hebben namelijk niet altijd de kans gekregen om een bepaald niveau te rijden.starten..

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:59

Sieltje; Klopt de meeste mensen willen helemaal geen hulp haha
Bij ons op stal sta je nergens meer gek van te kijken, als het richting mishandeling of verwaarlozing gaat dan zeg ik er wel wat van, of ga naar kantoor om het te melden..

Ik doe het namelijk ook niet altijd perfect.. Ik probeer wel een dappere poging te wagen ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:01

Ik ben niet zo ambitieus in de paardenwereld als het daar om gaat. Ik zie het echt als een hobby die wel je leven beheerst :)) Maar ambities voor wedstrijdsport heb ik niet. Ik wil voornamelijk genieten en zo'n onderlinge wedstrijd af en.toe vind ik gewoon wel leuk :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:04

400 paarden is ook wel veel hoor, zou knettergek worden _O-
Ik ben blij dat wij prive staan :j en dat we op de meeste vlakken erg matchen met de staleigenaresse :j Lekker ongedwongen.manier en qua rijden zitten we net in een andere tak vd sport en leer je juist van elkaar.

Zo, ik ga ff shoppen voor schoonheidsproducten zodat Djuun spik en span op wedstrijd kan zaterdag. Nu ik nog wat fitter *snotter snotter*

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:09

Haha ja ik weet het, echt gigantisch is het..
Alleen ben ik geen nummer, de mensen die daar werken weten precies wie we zijn e.d.
Het is de eerste stal waar we het lang uithouden.. Mijn ervaring op de stallen waar ik ben geweest is dat er veel regeltjes zijn, en dus afhankelijk is van de eigenaar van de stal..
Gelukkig hebben jullie dus een erg goede match, erg belangrijk.

Hier in de randstad (amsterdam) is vooral een probleem met land.. En laat ik nou op deze stal de beschikking hebben over mijn eigen landje.. Ik heb hem er de hele winter door op kunnen zetten wanneer ik wilde, heerlijk al die vrijheid.
Daarbij hebben we een super accommodatie en is het op bepaalde tijden zelfs uitgestorven en kun je heerlijk rijden :) daarbij hebben we ook nog een apart pad wat ons naar het Amsterdamse bos brengt, echt fijn!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:13

Ik probeer me eigenlijk zo veel mogenlijk mezelf niet te bemoeien met ruiters/eigenaren.
Behalve als het me spui gaten uitloopt..
Op de manege een keer iemand wel even gezegd waar ze mee bezig was.
Slof strak en maar prikken en slaan...paard kon alleen nog maar omhoog..en het was echt geen hufter van een paard of zo..(die van mij krijgen ook weleens op hun klote, maar dan wel wanneer ze echt nodig hebben :o )( maar meestal probeer ik het probleem elders te zoeken)
Paard liet zich dus bijna omvallen, grietje eraf en paard in elkaar geslagen...Heb toen gezegd dat als ze het lef had het op het paard moest doen zonder slof en dit gewoon niet door de beugel kon, gelukkig vond een andere stal genoot dit ook :+

Ook bij een wedstrijd ruiter terecht gewezen, proeven gingen kenbaar niet lekker :7
Dus de los rij bak was leeg en onbeheerd, grietje daar even de frustratie op paard geuit.
Ik zei moet je doen waar de officials bij zijn als je durft :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:22

set_elkol schreef:
haar moeder is daar 11 en Set is ook nu bijna 12, dus haar moeder al keihard voorbij qua vlekjes! Ik denk tenminste dat die foto in het voorjaar is vanwege het veulen. Haar moeder is intussen al weer 7 jaar ouder dus misschien ook wel verroester :+ Setels vader is ook niet echtvliegenschimmel en haar broers en zussen ook niet, dus dat is wel grappig. Ze is eigenlijk de enige zo gestipt!

Ja, ik weet ook niet of het het ene jaar wat minder kan worden bijv..
Wel grappig dat ze dus gestipter is als mama.
Fuego heeft een bruine moeder en zijn vader is geen vliegenschimmel, bij broers en zussen heb ik dat ook niet gezien.
Wel bij oma Onara dacht ik maar daar kan ik geen geen foto van vinden :Y)
Ook heeft niemand (dat ik weet) zijn bloody shoulder in de fam., ik vroeg me ook af of dat erfelijk is..

Juul, waar sta je dan?

Ik heb ook wel eens de dochter van de eigenaar berispt :P toen ze van haar verschrikkelijk lieve pony viel die een minibokje gaf, ze ging hem even bewerken met de zweep toen ze hem gepakt had (het arme beestje bleef braaf staan toen ze viel..)dat meisje was toen een jaar of 10..

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:42

http://www.stalwennekers.nl/

Is in Aalsmeer, kennen jullie het?

Ja wat een erge dingen kun je tegenkomen he, in het begin had ik het er wel moeilijk mee..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:49

Helaas wordt ik er makkelijker mee....Niet mijn paard....
Ik wil ook niet dat men zich met mij bemoei :+
Alleen er zijn grenzen natuurlijk...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:23

Leuke foto's komen er weer voorbij! Jeetje wat lijkt Set Elkol op haar moeder zeg! Heb je haar zelf gefokt? Heeft haar naam ook een betekenis?

Wennekers, daar heeft m'n zus weleens gestart bij de WRAN (western) Als het ff uitkomt wil ze er dit jaar wel weer starten, is lekker dichtbij voor ons :) Maar idd, het is grooooot daar :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:26

juul23 schreef:
http://www.stalwennekers.nl/

Is in Aalsmeer, kennen jullie het?

Ja wat een erge dingen kun je tegenkomen he, in het begin had ik het er wel moeilijk mee..

Ja Fiek stond daar toch van Tien?
Ik ben er nooit geweest hoor wel es bij die andere stal bij het A' damse bos, de jong geloof ik..daar liepen de ratten zowat over je voeten! :D

Zelf was ik op gegeven moment helemaal klaar met pensionstallen..
Ik ben nu gewoon heel blij met mijn eigen bedoeningkje!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:41

Ik ga straks via laptop eens op de site kijken, vind ik leuk om altijd bij een ander te spieken :j
Wij hebben ook een site:
http://Www.campingdelachendeloods.nl :D
Alleen staat Djuun er volgens mij niet op :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:43

Je hoort de stal naam regelmatig rond gaan.

Ik heb ook min of meer het wel gezien met stallen, maar helaas zit er verlopig aan vast.
Ooit hoop ik ook me eigen stuk te hebben...Moet wel me vriend zover krijgen want ook al zouden we het geld hebben is hij er niet erg enthousiast erover :')
Heb al geroepen dat ik hoe dan ook me droom waar gaat maken met of zonder hem :+ :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:47

Nou, een goede pensionstal is ook wat waard :j Wij en vooral Djuun hebben het hier nu zo naar ons zin :j Staan nu gewoon super en wil daar voorlopig echt niet weg :j Voordeel van pensionstal is dat er veel voor je wordt gedaan :j Ik hoef niet zelf voor mn werk mn paard te voeren en te regelen dat her 's middags wordt gedaan etc. Idem met buiten zetten enzo :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:53

Een goede (pension) stal is zeker belangrijk :j Ik kan me geen beter plekje bedenken voor mij en Yus dan bij CSA-Arabians! Echt toppers!!! _/-\o_

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:55

Dat lijkt mijn ook wel super...een AV pension stal :D
Ik gaat maandag over naar die luxe stal...hopelijk ons laatste stal...Ben een zeur kwa stal management :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:57

Iloontjeehh schreef:
Leuke foto's komen er weer voorbij! Jeetje wat lijkt Set Elkol op haar moeder zeg! Heb je haar zelf gefokt? Heeft haar naam ook een betekenis?

Wennekers, daar heeft m'n zus weleens gestart bij de WRAN (western) Als het ff uitkomt wil ze er dit jaar wel weer starten, is lekker dichtbij voor ons :) Maar idd, het is grooooot daar :D

Set Elkol heb ik gekocht toen ze 5 was, ze is gefokt in de buurt van Gasselte door Hannet/Yasien El Said. Maar ik heb haar gekocht van een tweede eigenaar. Haar naam schijnt vrouw der vrouwen te betekenen :) De fokkers hadden vooral schimmel en zwarte (Egytpische) Arabieren. Ik weet eigenlijk niet of iemand ze kent in het arab-wereldje ik kwam wel op google een keer een stukje tegen waar hun namen in voorkwamen, over de dawra.

"Eerst werd er verzamelt bij Yasien en Hannet El Said in het dorpje Gasselte. Hannet zullen sommige leden misschien wel kennen vanhaar standje met Egyptisch materiaal tijdens de keuringen van het A.V.S. Hannet zelf is gek op Egyptische Arabieren, en voert haar verslaving zelfs zover door dat zij een Egyptische man, en een Egyptisch restaurant heeft." Uit een stukje uit augustus 1998.

Ik zou het wel leuk vinden als anderen hun kennen, ik had eerst namelijk contact met Hannet maar dat is gestopt toen haar emailadres niet meer geldig was :)

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:57

Heb de stal van Djuun bekeken, ziet er gezellig en netjes uit!

Ja Tineke en Rafik hebben jaren hier gestaan, in ons rijtje staan ook Karina met haar merrie Amilah, en er staat nog een ruintje van Andoy en een ruin van Krimh en nog wel een paar meer.
Ja Manege de Jong, dat zit aan dezelfde weg als waar Wennekers is, maar niet te vergelijken ;)
Een eigen spulletje lijkt me heerlijk inderdaad!! Misschien in de toekomst haha

Een AV stal lijkt me ook leuk :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:58

Ah leuk een betekenis van een naam kennen :j

Een stal vol arabieren lijkt me ook leuk, maar vind er eigenlijk bar weinig hier in de buurt staan :P Ken er wel een paar (kom regelmatig een schimmeltje tegen en Dilan die hier voorheen ook wel eens kwam staat natuurlijk ook niet ver weg), maar loopt niet over. Maar Djuun doet het ook goed tussen de Paints en Quarters :D

Vanavond bij de ruitershop (is bij een manege) nog een oude kennis (voornamelijk van Letiets) tegen gekomen en daar even haar PRE mogen aanschouwen. Oók echt een leuk ras hoor :j Grappig dier, kon veel VD-kunstjes :D