Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:29

Ziggy in een film, wat cool!!

En ik ben waarschijnlijk de kortste-BM-bezitter-ooit :') Ik heb mijn zadel vanavond weer doorverkocht. Ik was er toch niet helemaal blij mee dus ik ga weer verder zoeken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:34

Als het je niet ligt, moet je idd wat anders nemen :j Tis maar goed dat het geen showzadel was, anders had ik hem van je gekocht :')

De dagindeling en de startlijst voor de Summer Show zijn verzonden. Ik heb vanavond nog even met Daan de sidepass voor de IHT geoefend en daar istie veuls te slim voor _O- Twee keer doen en hij gaat uit zichzelf, dus veel andere dingen tussendoor en af en toe gewoon over het balkje stappen of ervoor stilstaan. Ben benieuwd hoe ie het gaat doen zondag! :):)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:15

Hey super Marije! Ja die Daan van jou, dat is een bijdehandje!! Snelle leerling vol vertrouwen!! Heel veel succes!!! En een gezellige show gewenst.

Oh en iedereen bedankt voor de leuke reacties omtrent Cyann der prestaties. En wat lees ik Ziggy in een film...cooooool!! Wat voor film? komt dat op tv of zo?

Wij gaan ons focussen op vrouwenpolder de 19e juni. Een double judged wedstrijd die we ff in ons wedstrijdschema ertussen hebben gepropt. Helaas was de bodem te kaatsheuvel niet geschikt voor reining, dus wellicht gaat Cyann een rondje reinen te vrouwenpolder als voorbereiding op de NRHA Youth de week erop.

Het DAWRA weekend gaan we niet naar toe. Heb er lang over getwijfeld, maar Cyann wil echt niet. Papa is jarig en die gaat niet mee, dus ze blijft liever thuis. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo heel erg.....tis al best druk in juni...

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:09

Jammeer bella! Maarja dan gewoon rustig verder zoeken :) Alleen maar mooi dat je hem zo snel alweer kwijt bent!

Haha marije, ik van de week ook sidepass aan de hand over een balk voor het eerst geoefend met desh.. Hij zag het licht alleen iets minder snel dan jou Daantje. Hij kan perfect sidepassen aan de hand, maar met zo'n balk die onder je door gaat :? Grooote paniek en onbegrip, wilde niet van me af en begon de volledige balk naar me toe te sidepassen... := Uiteindelijk toen ik hem over de laatste 1cm zette, viel na heeeeeul veel pogingen het kwartje haha. Gelukkig leert hij verder rete snel, dus eergisteren deed hij hem voor het eerst helemaal vanaf ervoor, midden in de bak (ipv vlak voor de bakrand). Die achterwaarts opstellen en dan back up tussen 2 balken door was ook een flinke kluif, maar we gaan het zien :D Hopelijk ligt die heeeel erg breed haha. Wij hebben er iig zin in! :D

Jammer nancy, dat jullie er het weekend niet bij zullen zijn :( Ook niet 'ffies' heen en weer voor het feestje? :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:18

Ja die achterwaarts heb ik me ook een beetje op verkeken :D En nog zelf het pattern in elkaar geknutseld ook :')

Ach ja, lol en ervaring, daar gaan we voor :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:56

Haha jaa wij ook hoor! Gesleep met de balkjes van links naar rechts :roll: Vanavond nog een x in hand met desh oefenen, en gaat robina de H&D oefenen met de doggie. Ik morgen alleen hms pattern xtje doen met shamit en dan zaterdag gaan ze de wasstraat in haha }:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:57

Ik ga Daantje zaterdag ook voor het eerst wassen, ben benieuwd wat hij als Egyptenaar vindt van zoveel water :))

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:33

Grr, Henk liep maandag en dinsdag wel weer oke na zijn gekke sprongen op zondag.. maar nu toch weer minder, zeker in de bak die nu best aan de zware kant is liep hij wat onregelmatig. Nu maar even op de wei en gewoon rust. Stalbazin raadde Traumeel aan, weten jullie of dat ook echt werkt? Ben zelf niet altijd enthousiast over homeopatische middeltjes.
Hij is wel helemaal enthousiast over zijn nieuwe buurman Kurt. Een mini hengstje van 3 turven hoog met een hele grote mond. Henk heeft de rest van de middag aan Kurt z'n nek lopen likken.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:44

Traumeel is goed voor vele doeleinden goed alleen vind ik het het persoonlijk beter om echt naar de
" reden" te kijken en dan iets te gebruiken ipv een algemeen middel te gebruiken.
Antwoord op je vraag ja positief en het doet echt wel iets.
http://www.medpets.de/traumeel/#product-description

Rije & Canisia , veel plezier met wassen :) en uhh shampoo foto's :D

Bella24, super dat je het zadel al weer zo snel kwijt bent, ik zoek nog rustig ver naar een boomloos voor Djalila

Donderdag hebben ze de hooi balen in plastic gewikkeld en ik ben blij met het aantal, 21 stuks voor een eerste snit nu hopen op nog een tweede snit. Vandaag rijden we alle 21 naar stal dus weer een leuk klusje.

Gister na lange tijd weer een zadel op Haron gehad en wat is het ook een doetje zet geen stap verkeerd en super braaf :)
Deuber zadel is binnen en ik ben blij !!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:11

En hoe hebben onze dawra leden het gedaan vandaag?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:28

Ben ook benieuwd!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:49

Heb jij niet mee gedaan yil?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 09:30

Nope. Nu te druk met andere zaken. Daarbij ook Nour die zaterdag geshowd gaat worden en daarna nog shows gaat lopen. Kost natuurlijk al bij al ook bakken met geld. Een mens moet keuzes maken in het leven! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:42

Het was weer een mooie dag gisteren. Begon iets minder, want ik wilde om 6.15 opstaan, maar schrok pas wakker toen Michel zei: “schat moet jij er niet uit…?” Toen was het 7.15 *schrik*

Toch nog redelijk op tijd aangekomen gelukkig. De IHT ging verschrikkelijk: de gekleurde kunststof balken vond ie heul erg eng dus vanaf de jog over was het mis. Het hek en de brug nog redelijk goed gedaan, naar omstandigheden. Wel hadden we allemaal een nulscore, omdat meer paarden niet echt lol hadden in de pimpelpaarse en lichtgevend witte balken :’) Eensgezindheid alom dus :))

In de pleasure en de HMS ging het veels te hard en ik had nauwelijks rem, dus 2x 3e van de 3, maar wel een braaf paard die nu al veel minder keek naar de DAWRA-banner en de enge lichtstraaltjes op de vloer. En verder heeft ie de hele dag hooi staan vreten alsof ie thuis was, en liggen rollen in zijn huurstalletje. En als je dan nagaat dat ik hem nog weinig écht heb kunnen rijden, dan ben ik meer dan tevreden! :+:

Hoogtepunt van de dag was voor mij écht de Horse & Dog Trail: wat een prachtig gezicht: die hondjes die zo fanatiek omhoog kijken naar hun baasje om te vragen wat ze moeten doen. Ik heb vol bewondering staan kijken! Dikke pluim voor Angela en Robina die het toch maar hebben gedurfd!!!! En Robina zonder twijfel de winnaar, heel erg knap! _/-\o_

Uitslagen en foto’s komen zsm op de DAWRA-site te staan :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:26

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:40

Wat een leuke foto's zeg!!
En een zonnebril zag ik ook voorbij komen maar wat een super foto's !!! Heel leuk om naar te kijken....wil ik ook..

En daar gaat het om dat je met een tevreden gevoel weer naar huis gaat :j Super!!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:03

Weer een mooie ervaring erbij Marije! Ik ga even de foto's bekijken, leuk!

Als jullie nog tips hebben over de BM/mijn zadelzoektocht dan houd ik me aanbevolen. Zie: [WN-TR] Bob Marshall en stoelzit?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:29

Er zijn volgens mij wel BM's (nieuwere versies?) waarbij je de beugelriemophanging verder naar achteren kunt plaatsen. Maar daar weten DD en Rina meer van.

"De Zonnebril" is Krista :)) Die was erg herkenbaar (of moet ik zeggen onherkenbaar) gisteren :D

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:31

Sta jij niet op de foto's met Daan? Zitten prachtige foto's bij!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:44

Jawel een paar, maar bij de IHT was weinig goeds te fotograferen ;)

Even zoeken naar paars meisje met bruine pownie en zandkleurige cap.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:46

Jaa het was weer een suuuuper dagje! Echt ontiegelijk gezellig om iedereen weer te zien! *\o/* Daan en Marije gingen echt super! Ik heb de Hms van jullie op film staan, echt netjes hoor!! En geweldig om te zien hoe spannend Daan de balkjes vind, maar vervolgens zo dapper achter Marije aan stapt. Heerlijke vent! :D

Voor ons was het wel een aardig druk en beetje chaotische dag, omdat robina en ik beide starten en wisselde van paarden haha. Hier een verslag'je' :P

Aangekomen begonnen wij met de SSH. Robina met shamit en ik met nadesh. Robina liep een netjes pattern. Desh deed het op zich ook super, ,aar toen de jury om hem heen ging lopen werd het toch wel erg spannend. Dus begon flink te dralen en deed een poging weg te jumper. Uiteindelijk toch nog een soort van back up eruit gekregen en niet gediskwalificeerd! :D

Vervolgens de al door marije beschreven rampzalige in hand trail haha! := Bij mij en desh ging het al mis toen hij bij de walk over vol óp een balk stapte.. en die verschrikkelijke plastic balken daar zijn zó slap dat hij gewoon knakte onder zijn hoef en de uiteinden kwamen aan beide kanten omhoog, bijna tegen zijn buik. Dikke schrik en juuuump! _O- Hij deed daarna alsnog wel super stoer de jog over, dus toch wel erggg trots dat hij dat wel weer gewoon deed. De back up tussen twee balken van 50cm breed werd bij iedereen een drama, en bij de sidepass was hij ook aardig de weg kwijt. Hek ging wel goed en de brug uiteindelijk ook (na eerst 3minuten met alleen zijn voorbenen erop te staan twijfelen haha). :o
Robina ging opzich suuuper! Maar draaide bij de back up een rondje om het toch nog een keer te proberen en kreeg hierdoor ook een nulscore ;(

Hierna zat desh er wel even doorheen met al die indrukken. Ik snel shamit opzadelen voor de trail en robien met desh lekker mee aan de hand. Trail ging super! 1 balkje aangetikt en 1 overgeslagen bij de walk over en 1 weigering bij de brug, maar uiteindelijk toch dapper eroverheen :D.

Vervolgens shamit weer omzadelen voor Robina, die de horse en dog ging doen! Dit was idd echt geweldig om te zien! Angela, penthor en bob waren ook echt geniaaal! Die honden vinden zichzelf helemaal geweldig dat ze mee mogen de grote bak in met baasje en paard *D

Toen ik snel desh opzadelen en de bak in om los te rijden voor de pleasure. Tijdens het tussendoor wachten was hij wel helemaal relaxed geworden en vond het allemaal wel gezellig met al die paardjes om hem heen. Vanaf dat ik opstapte was die helemaal ontspannen en vond het doodnormaal dat we nu gingen rijden. Zelfs met het inrijden, waar het toch wel erg druk is met veel paarden die overal om je heen schieten, bleef die super bezig met mij en liet zich geen moment opfokken. Erna reden we de pleasure met marije en robina. Lekker rustig aan. Nadesh liep voorbeeldig! Super constant en hard aan het werk <3 Robina had het wel wat lastiger, want omdat shamit als laatste de bak in mocht, was ze het er niet zo mee eens dat desh uit het zicht was verdwenen. Vervolgens liep ze zich aardig op te fokken en kreeg robina haar niet meer echt bij elkaar gereden. Pas bij de reverse werd ze wat rustiger, want toen ontdekte ze desh eindelijk weer (die reed namelijk de hele tijd achter haar haha := ). Gekke merries :P

Na de pleasure was desh klaar en hebben we hem voor het eerst alleen op te trailer gezet. Op het begin was hij flink aan het hinniken, maar uiteindelijk stond hij rustig aan zijn hooitjes te plukken. Ideaal dus! :D Shamit was het er wat minder mee eens. Ik ging nog de horsemanship rijden met haar, wat resulteerde in een gillende merrie tijdens de proef haha. Ze bleef wel redelijk te rijden en we hebben toch nog prima het pattern kunnen doen (op het gegil tussendoor na :P ).

Vervolgens powns op de trailer herenigd en wij helemaal moe maar voldaan de laatste onderdelen gekeken en toegejuicht. Het was al met al weer een echte dawra dag! Gezelligheid op en top!

Uiteindelijk heeft Robina met Shamit een 1e plek gehaald met de horse en dog, een 2e plek met de pleasure en een 2e plek met de showmanship. Ik met Nadesh een 3e plek met de showmanship en 1e plek op de pleasure! En met Shamit een 1e plek op trail en 1e op horsemanship. *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:50

Ja jullie waren weer geweldig, een de grijze pup heeft het ge-wel-dig gedaan :j

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje van de HMS O:)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:13

Ik ga eens kijken hoe ik hem op internet krijgt :P

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:55

Toffe foto's en goed gedaan allemaal! Horse and dog trail ziet er echt cool uit, jammer dat ik geen dog heb....

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:49

aaaaaaaaaaaaaaaah ik als petemoei ben toch wel heel trots op die stoere Nadesh! Super gedaan meiden!!!

Enne.... ik schaamde me echt diep dat ik mijn zonnebril op had, maar het was zo stoffig daar, dat ik met mijn lenzen echt problemen kreeg.... en dan had ik niet meer naar huis kunnen rijden (-8 is geen pretje :( ) dus maar keurig aan de jury gevraagd of ik hem op mocht houden.... :o