Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Terwijl je ze los aan touwtje houdt in open ruimte pak je met andere hand dekje en ga je ermee over hele lichaam. Pak ritmische beweging en flapper ermee over, onder en op hun lichaam. Wegspringen mag maar zorg dat je de beweging dan wel houdt. Pas als ze rustig zijn en stilstaan gaat het dekje weg. En weer opnieuw. Net zo lang totdat het geen drol meer uitmaakt wat waar en hoe de beweging gaat. Begin van zadelmak!
Goedenavond!
Ooh dat wordt zonnebrandcreme en veel water mee volgende week!
, ik slaap nooit zo goed op andere plaatsen maar vorig jaar in een niet nader te noemen vakantiepark was helemaal ruk
)
.
.

Na twee dagen zag het er echt niet meer uit! Bleek ik dus echt verkeerd spul te hebben gebruikt. Trailer moet toch weg voor wat reparatiedingetjes dus gelijk laten poetsen. Dayem kan weer shinen in z'n bolide

Het regende, dus heb ik de paraplu maar even mee de wei in genomen. Fin vond het niks, maar Adje kon zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen 

Niet van mij, maar van bokker Lori
Ik heb een weidemaatje voor hem gezocht, zodat hij eens een tijdje de wei op kan en geen hooi meer hoeft.

Maar ik ben benieuwd of ze nou wel of niet drachtig is!
Vast veel plezier op KNHS kamp! 
En weer een lintjesregen, gaat lekker zo!
Heerlijk!
Yus ziet er zo lekker pluizig uit in haar winter-werk outfit!
Sjaakie kreupel, Noor nog steeds niet lekker... Sterkte meis, en veel succes morgen in Utrecht!
De longeerhulp gebruiken wij heel veel op stal voor de sportpaarden. Bij de jonkies (3 jaar, moeten merriekeuring lopen) zetten we hem aan het halster (met bontje op de neus tegen het schuren) vooral in stap, soms stukje draf. Bij de volwassen paarden aan het bit. Zelf vind ik hem niet prettig voor Noah, ik kies voor hem voor de pessoa of gewoon touwtjes. Zeker met het oog op ons ORUN examen, waarbij we ook met touwtjes moeten longeren, pak ik die tegenwoordig wat vaker.
Ruzie met internet, oh jee
Ik ga in je topic spieken!! Echt heel sneu van de poes, sterkte... 
Afgelopen vrijdag met Noah meegedaan aan het scholenconcours, in stijl met de chique vrachtwagen met Noah-cam naar Ermelo afgereisd, en een prachtig rondje gesprongen, met 1 balkje en 66,5 stijlpunten
komend weekend weer eens dressuren, op het NK van het AVS
de woensdag daarna weer springen, en die zondag het NK carrousel
Noah voelt zich nu een optimaal sportpaard geloof ik

deinst ook nergens voor terug
)
*beelddenker*