[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:43

Als goed is wel, alleen kunnen ze ze niet vanaf het AVS overschrijven....

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:44

Woogy schreef:
Als goed is wel, alleen kunnen ze ze niet vanaf het AVS overschrijven....

Ik heb ze gesproken toen het DNA-verhaal over Doortje speelde en ze mogen geen volbloeden inschrijven zeiden ze zelf.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:45

duidelijk :) Dan weet je toch spontaan niet meer wie de moeder van de moeder is ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:47

Ook echt genoten was topweekend. Stiekem toch wel fijn om eens rond te kunnen hobbelen haha.
Leuk om weer mensen te meeten :D

Yildiz :(:) wel super dat je zo eerlijk naar hem kijkt. Moet voor het paard idd ook gewoon leuk zijn. Hij lijkt me idd ook niet zo'n ego-tripper en dat hebben ze toch een beetje nodig op show willen ze er lol in hebben.

Iedereen uiteraard gefeliciteerd met de resultaten!

Kelly wat raar :? Vind ik een erg bijzondere manier van werken.. zou idd het avs mailen maar wordt wel een duur grapje denk ik.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:49

Woogy schreef:
duidelijk :) Dan weet je toch spontaan niet meer wie de moeder van de moeder is ;)

Ik denk dat dat niet voldoende is, aangezien moeder wel een volledige stamboom heeft en ook een AVS-nummer.
Je zal dan echt of vader of moeder onbekend op moeten geven en dat zou ik zonde vinden bij een volbloed. Dan maar extra betalen en het in één keer goed regelen, aangezien Kelly ook aangeeft met AVS-evenementen mee te willen doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:59

dat laatste stukje heb ik waarschijnlijk overheen gelezen :) Dan moet ze inderdaad gewoon AVS geregistreerd worden en daar zitten helaas enorme kosten aan....

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:43

Ja klopt! Anderd zou ze nu ook goed zitten bij het kwpn. Ik ga ze wel evem mailen, thanks! Maar er moet dus iemand langs komen on te schetsen of denk ik nu verkeerd? :')

Fijn dat het zo gezellig was het weekend! Wie weet doe ik ook ooit nog ergens mee aan een show maar ik kan natuurlijk sowieso wel een keer komen kijken :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:56

Klopt, schetser komt langs voor chip controle en schets en om haar te trekken voor genetisch onderzoek...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:28

Annika wat raar dan dat er wel volbloed hengsten in NRPS register mogen.

Vandaag shootje gehad met Set en Blue <3 ben zo benieuwd en zo blij met vrienden met goede camera's die wel voor een zacht prijsje willen langskomen :D jeej!
Was wel leuk want ik ging Blue laten bewegen, Set stond rustig te grazen. Maar die kreeg het ineens op haar heupen en gaf een showtje weg met die dikke buik :D
Blue wilde niet zo op de foto met dichte ogen en hangende oren (handig die kleur ogen pff) maar Set stond lief te kijken en te relaxen en had mooi veel stipjes <3
en beide staarten weer even schoon, goede aanleiding.
Oh en heb wel weer ontdekt dat Blue een MEGA beweger is, ze tilt haar benen heel hoog op in draf en heeft een geweldig zweefmoment, met staart in de lucht, zo gaaf. Ben alleen bang dat het niet op de foto staat omdat ze steeds weg draafde. Maar ben wel heeeeel blij met mijn aankoop.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:42

Leuk Kat!
Ben benieuwd. :))

Joyce, veel succes in Almelo!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:59

Je kunt een av hengst idd wel ggk krijgen bij het nrps, ze maken daar natuurlijk gebruik van Arabisch bloed. Echter houdt dat niet in dat die hengst een nrps-papier krijgt, enkel dat hij bij het nrps wordt erkend als dekhengst :)

Gaaf benieuwd naar de foto's van Blue!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:00

Leuk Kat, ben benieuwd!

Hoe zat het dan met dat ruintje van Mel Amy? Die stond toch op NRPS papier?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:58

Leuk Kat, ben benieuwd!

Hoe is het met je mannetje Amy?

Vanmorgen eigenlijk gruwelijk fijn gereden in de bak. Bitloos met zo'n kinriempje (niet gekruist, werk als een iets sterkere side pull), daar liep hij best fijn op! Lekker relaxt over de rug aan het stofzuigen. Alleen ineens ontzettend aan het knarsen......... :?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:24

Hallo allemaal, is weer een aantal dagen geleden dat ik hier nog geschreven heb, maar ik pak de draad weer op :D

Iedereen gefeliciteerd met alle resultaten op Sint-Oedenrode! Het was leuk een aantal mensen te leren kennen, neem me niet kwalijk als ik af en toe wat teruggetrokken ben. Moet zeggen dat deze dagen emotioneel gezien ook moeilijk waren voor me, met Falco en zo. Nu ja, vond het absoluut wel leuk om daar te zijn!

Set, ben benieuwd naar de foto's! Wel laten zien he als je wat hebt :D

Ik ben er achter gekomen dat mijn donker mannetje vorig jaar op de Emerald Trophy heeft gelopen, bij de hengstenveulens, heeft iemand daar heeeeuuuul toevallig misschien nog foto's van?
http://www.arabianhorseresults.com/phot ... 8412#28412

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:30

Klopt idd maar dat hebben wij niet gedaan, is pas bij shamal gedaan. Dus ik durf niet te zeggen hoe dat zit :)

Umoyax stond nu weer binnen, had toch weer lopen ijsberen vandaag maar ja....kijk eens naar het weer.... Hij is verder wel relaxed dus ik probeer het zo lang mogelijk zonder pijnstillers en ga daarin volledig op hem en mijn gevoel af. Ik wil dat hij een paar pijnvrije laatste dagen heeft dus zo lang het nu ok gaat neem ik het risico niet dat hij weer last van zijn maag krijgt. Maar als ik het idee heb dat hij minder happy wordt gaat ie er gewoon weer op.
Van het weekend echt wel een paar keer moeten slikken maar gelukkig ook erg veel lol gehad. T is moeilijk allemaal.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:31

Avs hengsten kunnen erkend worden bij het nrps, dan toch weer anders :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:47

Tieneke schreef:
Hallo allemaal, is weer een aantal dagen geleden dat ik hier nog geschreven heb, maar ik pak de draad weer op :D

Iedereen gefeliciteerd met alle resultaten op Sint-Oedenrode! Het was leuk een aantal mensen te leren kennen, neem me niet kwalijk als ik af en toe wat teruggetrokken ben. Moet zeggen dat deze dagen emotioneel gezien ook moeilijk waren voor me, met Falco en zo. Nu ja, vond het absoluut wel leuk om daar te zijn!

Set, ben benieuwd naar de foto's! Wel laten zien he als je wat hebt :D

Ik ben er achter gekomen dat mijn donker mannetje vorig jaar op de Emerald Trophy heeft gelopen, bij de hengstenveulens, heeft iemand daar heeeeuuuul toevallig misschien nog foto's van?
http://www.arabianhorseresults.com/phot ... 8412#28412

foto's zou je kunnen kijken bij Jan Kan?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:50

Lastig amy.. vind het echt erg voor je! :(
Het lijkt mij ook dat je bij elk dingetje die die doet twijfelt of het aan de pijn ligt.

Fijn gereden nicky! Hmm, geen ervaring met knarsende paarden..

Ik heb geisha lekker gelongeerd vandaag. Wat doet ze dat toch goed! Ik wissel af met bijzet en dubbele longe. Ze vind het wel moeilijk om lang en laag te lopen merk ik. Ze gaat eerder wat hoger lopen!
Verder vandaag weer bloed geprikt om te kijken of de bloedworm verdwenen is. Ik hoop het zo! Ze gaat er wel veeel beter uit zien en de spiertjes komen langzaam. :j
Ze is ook zo veel vrolijker in de groep!
En morgen wordt ze gemasseerd!

Hebben jullie trouwens ervaring met zeewier geven?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:56

Even spammen hoor, zo trots <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's door Carmen, Sodeletuut op bokt.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:18

Wat een mooie foto's kat!! Vooral die met jou bij set haar buik. Heel cute hoe set naar jou kijkt!

Ik ga ook even spammen :D

Afbeelding
Dat achterste vlechtje :')

Afbeelding
Ze begint haar staart al meer te dragen!

Afbeelding
Don't you dare touching me! _-:( :')

Afbeelding
Gewoon even een plaatje van hoe ze er op haar 4e verjaardag uit zag. Stuk beter toch? <3

Afbeelding

Okee sorry, iets te veel van het goede misschien :o :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:25

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:25

ik geef Zaraar zeewier om hem mooi zwart te houden. Pony krijgt het weleens als ze wat last heeft van haar huidje.
Waar wil je het voor geven?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:29

Ze ziet er al beter uit Kelly!

Prachtige foto's Kat :)

Zo, route is uitgestippeld voor zaterdag in Kootwijk. Helemaal in Endomondo getekend, hoop dat het werkt. 31 km, op 15 km een stop bij een restaurant. Moet ie makkelijk trekken. Eergisteren waren het 13 kilometers door mul zand en toen had ie nog energie voor nog 3 rondjes :):)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:37

ik dacht dat je rustig aan ging doen na de show :+ je doet wel veel met je jonge paardje maar jij weet het beste wat ie aan kan! Leuk dat je zo mooi kan buiten rijden daar.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:44

Pittig rondje hoor Nicky!

Kelly, ging je nou nog naar Michael (heb het niet meer helemaal meegekregen, sorry), maar duurde nog wat weken toch ofzo?
En oei, wat kan die Geisha boos kijken _O-

Typisch voorbeeld van gave AV hengst bij het NRPS erkend is toch wel Lobeke. Gaaf sportpaard :)

Ingewikkeld verhaal van dat aanmelden %)

Vanavond met Djuun de buitenbak getest (door akkefietje vorige week dus nog niet gedaan), ze liep op fijne momenten echt heerlijk :)
Zij lijkt iig niets aan vorige week over te hebben gehouden.