[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 03:10

Ik kijk eigenlijk nooit meer op dat gedeelte van bokt :') Ga me toch te veel ergeren, haha.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:36

Kreeg gisteren op stal de vraag wanneer ik mn hengst ging inrijden %) Dat Nas dit jaar een druk showseizoen heeft was dan iig een acceptabele reden om haar pas volgend jaar in te gaan rijden, maar die paarden waren allemaal zó vervelend als je ''pas'' met 3, 4 jaar ging inrijden, nee, dat kon niet.. Beter met 2 de basis erin en dan de zomer op het land.
Moet wel zeggen dat het gaat om quarters en daar is dat niet ongewoon (niet dat ik het er mee eens ben overigens) maar pffft..
Nashwa is al best ''af'' voor een 3-jarige maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om haar dit jaar in te gaan rijden. Arabjes zijn altijd al van die laatbloeiers...

Begrijp dat ook niet idd hoor, waarom dan een jong dier kopen?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:44

Haha kom ik aan met eentje die op der 13e pas is ingereden :')

Maar ik kan het ook echt niet begrijpen inderdaad... Genoeg mensen die heus wel weten dat later inrijden beter is, maar toch niet kunnen wachten en ze dan toch maar gaan inrijden.. En je hebt er zelfs figuren tussen zitten die dan gerust later gaan beweren dat het paard pas later ingereden was terwijl dat niet waar is.. :') Neem dan idd geen jong dier!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:11

Juul; ik was degene met een gigantisch dik oog :') Wat grappig zeg, zijn we elkaar denk ik gewoon misgelopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En Nas zou Nas niet zijn als ze niet steeds een knuffel zou vragen... :P
Afbeelding

:D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:13

ach wat staat ze er lief bij op de laatste foto :) Ik vind het een erg mooie merrie

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:14

Wat een leuke foto's! Zal vast heel leerzaam geweest zijn :j
Lijkt me ook wel leuk om met Day een x naar de amateurenkeuring te gaan, maar we zijn nog hard bezig om zijn manen te laten groeien :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:24

Knappe Nashwa :D Vind het ook een erg mooi halster! Welke is dat?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:24

Was idd heel erg leerzaam, ontzettend goede tips gekregen! In eerste instantie bakte ik er niks van := Maar heb het trucje nu een beetje door haha. En we moeten oefenen met zakje ritselen aan de hand, ze knijpt dan nog erg en das natuurlijk niet de bedoeling...

Mn vader vond het de mooiste die er rond liep :D Ze wordt ook echt steeds mooier hoor :oo Begint echt op te drogen nu <3 En t is zo'n lieverd... Vertrouwt me zo onvoorwaardelijk, echt heel bijzonder.

Manen kweken, pfft, praat me dr niet van hahahah. Begint er gelukkig bij Nas nu op te lijken :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:37

ow manen kweken... praat me er niet van :') ramaylla had een dikke bos manen tot op dat bot dat vooraan op de schouder zit, haar voorpluk tot haar neusgaten en haar staart was dik en sleepte over de grond... Nu zijn haar manen en voorpluk nog maar een cm of 5 (knotjes formaat) en haar staart is een dunne spriet geworden... Haar zoon wil kapper worden :+

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:42

Zat je in de eerste of tweede groep?
Toen waren we bezig de hengsten klaar te maken voor de presentatie!
Daarna was ik wel steeds in de bak en bij de beoordelingscursus, die was ook erg leuk en leerzaam!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:49

Hahaha ramaylla haar zoon! Hahahahaha! Daya heeft zomereczeem dus die fixt zn eigen kapsel :( met Derfen gaat het wel heel goed en ze groeien hard!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:53

Djuun dr staart is dik en lang, dr manen zijn wel lang, maar zo dun :\

Djuun was bijna 3,5 toen we er voor het eerst op gingen, maar nu moet ze 5 worden en ze is nog niet B-klaar :') Naja, de galop is daarbij het grootste punt. Zodra die bevestigd is, kan ze makkelijk een B-proef lopen :)
Maargoed, wij hebben tussen de zadels door zoveel breaks gehad, dat we niet eens te snel zouden kunnen gaan al hadden we het gewilt :') _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:55

Mijn merrie is ook pas ingereden toen ze 5 was :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:55

Ik heb 8-jarigen staan die nog ingereden moeten worden :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:04

Maar jij hebt zoveel paarden, Yloon! :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:05

Fuego begon vorig jaar ook te schuren, hij had eerst een mooie dikke lange bos maar de bovenste helft is eraf geschuurd, deze winter terug gegroeid tot handbreedte..ik ga dit jaar ook met derfen aan de gang want dekens en kleine draakpoowny's gaan niet samen.. :Y)

Nas is echt leuk hoor!

Mijn tinkermerrie werd ook maar steeds ouder, uiteindelijk met 7 eens wat serieuzer bezig gegaan... :')
Bij Fuego kon ik niet wachten, zijn ruggetje riep steeds: "kom op mij zitten".. :P dus daar zat ik met 4 en half op, maar dat was dan ook eigenlijk alleen zitten en een tijd later begonnen met buitenritjes. :j

Ik zat dus zo de eerste keer. :D
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:13

Daya 3,5, maar wel zadelmak op 3.... En dan valt onder zadelmak ook echt alleen zadelmak. Dus hij wist hoe een zadel eruit zag, wist hoe het voelde op zijn rug en hij wist dat het aangesingeld werd. Op 3,5 er eens op gaan zitten, ook als echt in zitten, dus op je kont, verder niets, maar hij bleek er niet klaar voor te zijn :)

Half jaartje gewacht en toen was het opstappen en wegrijden. Idd buitenritjes ed. Daarna het serieuzere werk pas.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:21

Bij mij moet het serieuze werk nu nog beginnen.. :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:31

Hahaha! Nouja, ik ben niet consequent genoeg :o dayababy heeft nogal last van zijn puberhormoontjes. Zo probeert hij geregeld de stoere alfaruin te dekken met zijn spillepootjes. Als ik hem over zijn voorhoofd aai dan kijkt hij zo ongeveer zo: "mahaaammmm!!! Doe nou niehieeeetttt!! "...
En met rijden resulteert dat in misbruik!

Buiten, niks aan et handje, maar met in de bak rijden. Dan denk ik: "nu ga ik écht mijn teugels oppakken en serieus aan de slag!" En dan geeft hij 1 klein rukje aan de teugels en dan denk ik: ahhhh ik heb m te strak vast en whoppaaaa daar gaan de teugels weer... Of met balkjes draven, dat vindt ie lastig. Hij loopt er 2 keer half overheen, dan denk ik: hij vindt het te moeilijk..

Dat is echt mijn zwakke schakel. Ik ben ZO'N enorm watje..
Zoals Daya is, zo ben ik ook, hahaha.

Daya heeft overigens wel dik haar! En met de derfen groeit het lekker hard! Superspul ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:43

Eerder heb ik een megamoeilijk paard gehad, dus Fuego is voor mij een eitje in de bak.. :7
Buiten is hij niet helemaal betrouwbaar, dat vind ik juist lastig, hij heeft me er een paar x rodeogewijs afgeknikkerd en dat is niet zo fijn voor m'n slechte ruggetje... :o

Nikita had boodschappen gedaan met pappa, komt thuis en roept:"Mam, ik heb Fuego tandpasta gekocht!" :x

Afbeelding

Tja, het lijkt ook verrassend veel, ik kan haar geen ongelijk geven... :+

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:02

Fuego tandpasta _O-

ik weet niet hoe Noah ingereden is, heb hem pas vanaf zijn 5e. Toen zijn we een beetje gaan dressuren (voor zover dat gaat met een 13 jarig blond smurfje en een 5 jarige spillepoot-poown) en na een halfjaartje balkjes en mini hindernissen gaan doen. Op zijn 7e hebben we voor het eerst een oefenparcours gedaan geloof ik :) en afgelopen zomer sprongen we 1.25, sprongen we een BB cross, en hij kan netjes wijken en SB, en in stap appuyeren, en we zijn nu bezig met contragalop er op zetten (vind hij als spring/eventing poown erg lastig, hij changeert liever :') )

ohja, morgen komt de zadelmaker!! *\o/*

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:36

Ik heb Katar gekocht op 3,5 jarige leeftijd en vanaf toen rustig aan alles laten wennen.
Met 4 jaar kon ik erop zitten en beetje stap/draf/galop.
Vaak wat maanden tussendoor een pauze in moeten lassen, wat hem goed heeft gedaan.

Ik vind dat het per paard verschillend is wanneer je wat met een paard kan gaan doen.
Dat meisje uit het genoemde topic wilt het paard misschien straks wel weer op de wei zetten.
Ik vind niet dat we zo snel over anderen moeten oordelen als je het hele plaatje en verhaal niet kent.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:56

juul, voor mij is het plaatje duidelijk genoeg, nog voor drie jaar erop is in mijn ogen nooit goed, ook al gaat het beestje daarna op de wei.
Verder heb ik in het topic niet veel gezegd hoor, ik vond het rijden ook al te intensief zeker voor zo'n jonkie, je ziet dat gewoon op de foto's en filmpjes.
Andere mensen oordelen ook over het topic (daar plaats je het voor) en sommigen zeggen dan dat ze het goed vinden, dat mag ook.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:42

Voor 3 jaar erop lijkt mij ook wat jong, echter zie ik dat het paardje wel fijn over de rug loopt en oogt in mijn ogen ontspannen..
Ik zie veel ergere rij foto's voorbij komen, dan vind ik dat deze ruiter rijtechnisch wel prima bezig is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:10

Dit paardje loopt niet ontspannen, (das niet standaard zo omdat het hoofd naar beneden is) is heel onrustig met het hoofd en heeft ook helemaal nog geen balans wat natuurlijk ook logisch is.
Maar ik zou zo'n paardje dan niet naar beneden willen werken (niet op deze manier waarbij het paard achter de teugel wegkruipt) maar juist rustiger met het hoofd naar voren uitnodigen, dat buigen komt later wel, eerst een normaal contact, daarna pas nageeflijk als ze aan de hulpen staan.
En gewoon lekker een stap en af en toe een stukje draf, ik vind het er niet zo relaxed uitzien.