Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:16

JOEHOEEEE cyann!! Goed gedaan meisje!!
En wat een leukw prijsjes zeg! Top dagje dus. ;)
En nee nancy, cyann hoeft niet bang te zijn voor mij in roze haha want laat die lekker thuis. :P
Wij gaan heel onopvallend in zwart-wit :+

Canisia, wat gaaf zeg!! Dat wil ik ook nog eens ooit doen met nada. Een strandrit. :D

Nenaa, dat ziet er leuk uit hoor!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:18

Gaaf zeg Nena, dat maakt lang niet iedereen mee! Geniet ervan, van jullie rol en van je pleasurebier natuurlijk ;) Komen jullie zondag weer supporteren?

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:38

Helaas ben ik er dan niet bij..
Ik ga donderdag op vakantie en moet mijn baby paard een week missen haha. Maar hij is in goede handen!
De vakantie bestemming is Tunesië! op de to-do list staat kameel rijden en op zoek naar arabier en en wie weet miss ook wel een leuk showhalster :9 En natuurlijk zonnen en heeeeel bruin (meer waarschijnlijk rood) te worden!

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 04:11

En ook mijn Arabiertje heeft ondertussen een eigen westernzadel (Garland). Enkel voor de recreatie en de beginselen van western ;)

Afbeelding

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 06:39

Mooi zadel!!
En leuk paardje!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:05

Dikke proficiat aan CYANN en trotse mama Nancy, wat doen die twee het ook goed zeg, June en haar, geen pics??

Hele mooie pad Bimmetje, (sinds kort heb je al een hele collectie aan pads, ...) eigen western shop bijna haha :-)

Leuk Canisia, dat moet echt genieten zijn,

Heel mooi zadel en mooi paard Astrid! staat hem/haar goed

mvg Glenn (shameless terug sinds zaterdag middag op stal, terug rustig op de kliniek erg druk, met al die hengsten rondom en die hengstige merrie's. Zijn date mocht de dag voordien naar huis, dus nu hopen dat die vol is! Malha was nog niet op juiste follikel, gaat echt langzaam pfff ...

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:29

Wauw, wat een mooie foto's hier!!!

Cyann heeft het super gedaan, trotse mama-alert! :D :P Ben ook wel benieuwd naar foto's. Is vast een mooie combinatie, iig eerdere foto's van June gezien en die is mooi :9 <3

Jaloers op die strandfoto! Wil ook heel graag weer eens die kant op.

Glenn, fijn dat Shameless weer thuis is, nu fingers crossed voor mooie babies :D
Zo, dat zadel staat mooi op je vos, Astrid! Chique combi.

Ik heb een paar testritjes gedaan met de BM maar nog niet superenthousiast. Weet niet of ik hem ga houden want ik kan er zelf nog niet echt lekker op zitten. Nog even aankijken! Nog een fotootje met andere pad

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:19

Hihi hierbij nodig ik iedereen uit om eens naar Rockanje te komen voor een strandrit! :D Voor ons is het 10min stappen tot het ruiterpad, dan 5min draven door de duinen, om vervolgens 1 of 2 of 3 uur over het strand te kunnen rijden ;) Maar ik ben dan wel weer ergggg jaloers op de mensen met zulke mooie bossen voor de deur!

Leuke vosje en mooi zadel!! :D

Jammer bella! Volgens mij is het altijd wel even wennen met een BM zadel, maar ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, dus geen idee

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:19

Super weer van Cyann!

Ziet er super uit Canisia, lekker uitwaaien op het strand.

Mooi paard, Astrid! Zadel ziet er ook goed uit.

Henk had gister tijdens het instappen sjans van een merrie en maakte van vreugde een paar gekke sprongen. Gevolg: hij loopt met linkervoorbeen niet helemaal oke... zucht, sukkel. Hopen dat het snel weer over gaat.
Wat betreft DAWRA weekend, ik ga het dit jaar denk niet redden.... auto is nog steeds niet voorzien van trekhaak de TUV is bang voor Amerikaanse trekhaken ofzo...zucht. En al zou de trekhaak wellicht nog op tijd lukken, dan nog gaat het teveel tijd en geld kosten om die foutmelding eruit te krijgen... en elke keer stilstaan langs de kant om de auto te 'resetten' is ook niks met een trailer erachter. Heel misschien lukt het nog om iets te lenen of huren, maar denk dat we er volgend jaar pas weer bij zijn. Waarschijnlijk kom ik zelf nog wel even kijken op zaterdag.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:01

Trotse mama gefeliciteerd met de super resultaten van je dochter *\o/*

Heerlijk uitwaaien aan de zee, nieuwe pad, leuke spam foto's en een heerlijke vooruitzicht ..vakantie Tunesie met hopelijk stabiel warm weer :D
Mooi Arabje @ astridvdh en gaaf zadel :j *D :j
Dat is minder bella misschien een kwestie van wennen ?? Heb er zelf ook over nagedacht om bij de BM te kijken die in dat eerdere linkje stond maar ze spreken me absoluut niet aan qua uiterlijk.

Maar moet eerst maar eens een zadel kwijtraken voor dat ik aan een ander zadel begin. Heb net een Deuber voor Belarus gekocht die dit jaar eerst wel weer de kast in kan.
Meneer krijgt de rest van dit jaar weide rust na overleg (DA) en na heel wat onderzoeken is gebleken dat hij dit heel erg nodig heeft om weer helemaal bij te komen. Dan kunnen we volgend jaar weer eens kijken hoe het verder gaat met hem. (snik,snik)

Vrijdag wel mijn eerste les gehad bij Warren en ben er echt tevreden over, heerlijk duidelijk en eerlijk qua uitleg. :D

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:27

Sterkte met Belarus, hopelijk doet de rust hem goed. Wist je trouwens dat jouw Belarus oom moet zeggen tegen mijn Henk? (Anderleht van Diplomant) Ik zie trouwens dat wij in de buurt wonen ;) Komt Warren ook aan huis?

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:44

Weet ik niet maar kan hem wel eens vragen maar volgens mij wel. Hier in de omgeving zijn trouwens ook diverse mensen die les geven en aan huis komen. Weet niet of je al een beetje bekend bent in de omgeving qua mensen, dingen, plekken?

Oom Henk en neefje Rusje :P
Ach ja ik zie het Rauderfehn das ist ja um die ecke!! Bij jou in de buurt zit trouwens ook http://www.flachsmeer-ranch.de/ of kende je die al.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:25

Ik sta met Henk op de flachsmeer ranch :) Birgit geeft inderdaad ook les, maar zo geweldig goed is mijn Duits nog niet...versta het wel, maar spreken is nog lastig. Zelf had ik Chris Knol nog gemaild, maar die komt helaas niet aan huis.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:37

Duits komt vanzelf wel gewoon veel praten en lezen :) en nee Chris komt helaas niet op locatie :(
De andere adressen zijn DEU sprekende mensen of met de tijd met de trailer op pad, volgens mij zijn Chris en Warren dan qua afstand even ver.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:30

Jee, wat gaan jullie hard met z'n allen!! Moet echt ff goed bijlezen hoor!
Proficiat Cyann! Well Done! Mariska heeft zondag nog wat foto's van jullie gemaakt in de HMS geloof ik dus zal die wel naar jullie sturen als ik ze krijg van haar! Hoorde dat het weer erg leuke show was?
Toppertjes!

En weer boel leuke pics! Gaaaaf!!! Veel succes met grijze gup zondag Canisia! Gaat helemaal goed komen! :j

Ik weet niet waar jullie zitten in Duitsland? Een forumvriendin, Sonita hier op Bokt, verhuist met haar stal ook naar Duitsland en geeft ook les!http://www.railcreekquarterhorses.nl/index.htm
Zou best wel eens lesje willen pakken, alleen voor mij niet te doen vanuit het zuiden. ;(

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:08

Ik zit net iets onder Leer, dus bij Nieuweschans de grens over en dan ergens tussen Leer en Papenburg. Zie dat Sonita nu in Finsterwolde zit, weet niet waar ze in Duitsland gaat wonen? Finsterwolde is trouwens qua reiskosten ook nog wel te doen voor mij, mits ze natuurlijk deze kant op wil komen. Thanks voor de tip Yildiz.

Ik weet dat Barry Schuurman een aantal jaar geleden ook wel les gaf in Duitsland, hij kwam onder andere in de buurt van Meppen... geen idee of hij dat nog steeds doet. Weet niet toevallig of jij dat weet Stalberguil?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:23

Woooeeeiiii wat een dag!

Ik ben compleet gesloopt en Zig staat ook fijn in zijn stal te slapen haha!
Het was een heerlijke dag waar we veel van geleerd hebben. Ondanks alle stuiterende paarden bleef Ziggy heerlijk rustig en heeft zich om weinig druk gemaakt. Sta je daar dan met je arabier tussen allemaal gillende, trekkende en schoppende ruiters met boeren pony's/ paarden die allemaal bang waren voor de dooie cavia op de stok (lees microfoon) haha.
Ik ben benieuwd naar het resultaat en 17 juli is de premiere.

Op de terugweg hebben we even het "kilometerpad" genomen. Dit is een tuindersweg van ong. een km lang met een ruiterpad. Heer kon meneer zijn blijheid even weg rennen na het lange wachten en het braaf zijn. Dit heb ik geweten, want ik ben dat pad nog nooit zo snel over gegaan en had daarna een paard of hij een aantal stuiterballen had ingeslikt! Ik heb een uitmuntende piaf en passage laten zien.. En dit kon hij zelfs zijwaards! Ondanks deze race, endurance en dressuur talenten die Ziggy heeft.. Blijf ik stug bij het western rijden!!

Al met al hebben wij ons acteer talent wel even bewezen *\%/*

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:23

Ik zit ook tussen Leer en Papenburg vlak bij Ihrhove :)
Volgens mij komt hij wel op locatie en ook in Duitsland anders gewoon even bellen of een mail sturen maar volgens mij wel.

Nena ff voeten omhoog na een Wooooeeeiiii dag lekker relaxen ;) en de woeste wilde arabje laat weer zien hoe woest ze zijn!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:54

whoooh Nena wat een spannende dag! Heb je ook foto's, of liever nog, bewegende beelden...?

Barry is geëmigreerd naar Zweden, dus dat wordt 'm niet ben ik bang Malu...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:09

Nog geen foto's helaas.. Ik zal er eens even over rond vragen.. want ik wil natuurlijk wel wat mooie plaatjes!
Als de premiere is neem ik gewoon stiekem op muwahhahhahha

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:37

Dat wordt een dure dan voor les aan huis :$ :o

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:42

Klinkt als een leuke dag Nena!

Oeh ja, Zweden is wel erg ver. :P

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:00

Heeft iemand van jullie ook ervaring met de Barefoot missoula nut, schuiven deze erg?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:02

Een lesklant van mij heeft er eentje, bij haar verschuift hij regelmatig, maar haar paard is dan ook erg rond. Zelf heb ik wel ervaring met andere modellen van barefoot maar die is niet al te positief. Schuiven erg en ik vind ze persoonlijk niet lekker zitten.

Iemand op bokt heeft dit model wel getest: [WN-TR] Test deel 1 van de nieuwe barefoot Missoula Nut/Virginia Ros
Er is nog een test 2 en 3

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:51

Daar was ik al bang voor (schuiven) maar thanks voor de info :)