[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:45

Gelske, vervelend dat het herstel zo langzaam gaat, maar ik denk niet dat dat perse wat zegt over de toekomst, hopelijk valt het mee.
En Sjaak ook niet oke, wat een gekwakkel..afwachten of ze wat vinden, dit kan geen toeval meer zijn.
Sterkte meis!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:49

He gadver wat n nare berichten....

Eline had je al gemist... Sterkte met Sem, natuurlijk super fijn dat je geen afscheid hebt moeten nemen. Kunnen ze een prognose maken, wordt t ooit beter? Of moet hij zo behandeld blijven worden.

Wat n onwijs fijne foto Aleeneh! Ziet er echt prettig uit.
Heb je Ariats aan? :)
Wel balen dat Mish niet altijd op t gras kan, maar ach Nour ook niet en moet zeggen tis niet einde vd wereld.
Dat je alleen op een bepaalde tijd mag komen vind ik wel erg beperkend en zou voor mij ook absoluut niet werken. Wil ten alle tijden bij m'n paarden kunnen komen. Weet je de reden van die beperkte tijden?

Miran, wat verdrietig.... Gelukkig niet geleden. Dikke knuf❤️

Gelske, wat naar van Noor en Sjaak... Sterkte.... :(:) Keep us posted!

Wat zien de meidjes er goed uit Katja! Blue vind ik zo leuk! <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:18

Heel veel sterkte Miranda, wat jammer! :(:)

Gelske, jij hebt ook geen geluk hé :/ Balen zeg, maar hopelijk vinden ze wat bij Sjaak!

Yildiz, het is heel moeilijk om een prognose te maken blijkbaar. De COPD is permanent, maar als we de ontstekingen onder controle krijgen kan hij wel nog een hele tijd goed genoeg zijn om op de wei te blijven.
Gelukkig mag hij opnieuw Prednisolone krijgen, want anders wat het naar mijn gevoel echt niet meer paardwaardig om hem zo te houden. Ik heb het meest schrik voor de winter, omdat we dan aangewezen zijn op hooi en stro wat dus automatisch ook meer stof betekent.
Voorlopig stel ik me niet te veel vragen en probeer ik te genieten van de tijd die we nog krijgen, en ik heb de indruk dat Sem hetzelfde aan het doen is :):)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:40

Ja idd helemaal gelijk Eline. In het moment leven en volop van elkaar genieten! ❤️

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:43

Yildiz, je hebt pb hoor :D
Wat maak je toch mooie ritjes met Nour! En je jongedame ziet er prachtig uit!

Ik longeer het liefst zonder ook maar iets eraan, dus geen ervaring met longeerhulp.

Top dat de lease van Mausi rond is, Roma, ben benieuwd door welke hengst ze gedekt gaat worden!

Set ziet er happy uit, Katja, ze lijkt Ilya niet echt te missen he?

Wat raar dat er geen plek was voor Vegas om te springen, Esme, zonde van een mooi eitje!

Leuk, trainen in de Eifel, Nicky, ben jaloers! Had ook ooit van die mooie plannen met Ely...

St Oedenrode is voor mij denk ik niet haalbaar, ben rond die tijd uitgerekend, maar als het mogelijk is, zou ik wel graag komen, vind dat altijd zo'n fijne show!
Shief ziet er goed uit! En ja, aan dat merriebuikje ontkom je niet!

Mooi showhalster, Joyce, hoeveel heb je er nou?

Leuk dat je er weer bent, Miranda, geweldige foto's van Fuego weer in je topic!

Olina ziet er goed uit, Aleeneh, fijn dat het oppakken zo goed gaat! Wel vervelend dat het nou toch weer tegenvalt op de stal... Weinig weidegang zou ik op zich ook nog mee kunnen leven (voor Ely werkt dit echt top namelijk), maar zulke beperkte bezoektijden is toch wel erg balen. Hoop dat jullie eruit kunnen komen!

Wat fijn om te horen dat het nu toch beter gaat met Sem, Eline!

Jeetje, Gelske, het zit jullie niet mee :(:) Volgens mij is het vaak wel zo dat als een paard eenmaal hoefbevangen is geweest, ze er wel gevoeliger voor blijven... Ik hoop dat jullie er nou eens achter komen wat Sjaak dwars zit, want dit is toch wel erg stressvol kan ik me voorstellen...

Thanks voor jullie complimentjes over Euf, ben zelf ook erg blij over hoe hij er nu uit ziet en kan niet wachten tot hij dalijk groot is!
Gisteren lekker bij Ely geweest. Gepoetst en gewoon lekker bij haar gezeten. Ik hoop dit weekend even langs Euf te gaan, maar er komt steeds wat tussen |(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:48

!@!#$@#%#@$%#@^$%&^$&^* ik had een bijleespost van 5 pagina's

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:00

@Yildiz: dat zijn Ariats ja :P
Het zit zo, we hebben daar 1 fatsoenlijke wei, en een paddock/bak, waar we dus ook in moeten rijden. Liefst hebben we de paarden op de wei staan, maar zodra het land ook maar ietsje nat is zijn ze meteen bang dat het land stukgelopen wordt en dan moeten ze in de bak. Paarden staan tot eind vd middag, begin avond buiten, dus we kunnen dan daarna pas rijden. Als we eerder komen moeten anders alle paarden eerder naar binnen. Maar als we in de avond komen vinden ze het alweer snel te laat want vanaf ca 9 uur willen ze het stil hebben op het erf (paarden staan bij een boer aan huis). In eerste instantie was ons beloofd dat de paarden standaard op de wei zouden komen te staan en dat we dan altijd welkom waren.

Daarnaast vind ik het ook heel naar dat Mish dus niet standaard op de wei kan, ze moet eigenlijk van de tandarts minimaal de zomer hoofdzakelijk op gras en niet te veel afhankelijk zijn van hooi om te voorkomen dat ze door haar diastasen weer gaat proppen maken, maar dat kan dus ook de helft van de tijd niet.

Eline, wat naar dat de COPD blijft. Hopelijk valt het allemaal werkbaar te maken. Prednison is geen pretje, maar het werkt wel als een tierelier. Mijn vader met zijn COPD heeft er ook veel baat bij gehad, die kon ineens weer ruiken en drie keer zo goed ademen tijdens die kuurtjes.

Miranda, heel erg veel sterkte.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:07

Nou ik doe het dan maar even kort
@Kat set ziet er weer super uit zeg
@Yildiz tt is idd mega maar ook mega gaaf
@Eline je paardje loopt wel lekker zeg
@shanne leuke selfies hoe is het idd met jou en shief?
@miran fu gaat lekker uit zn plaatje, goed teken zit hij goed in zn vel
@Joyce ALWEER een nieuw halster whaha geintje natuurlijk, mooi hoor
@Annike Euf wordt echt zo gaaf kan niet wachten om te zien hoe hij uitgroeid. Hou je hem aan?
De rest.....sorry ik zal beter opletten

Gister Asal naar haar jaarlijkse fysio gehad. Ze genoot optimaal van dr massage en er was weer weinig aan de hand. Enkel een vastere spiergroep op de lendenen deze is fijn bijgemasseerd. Nu mag ze even paar daagjes aan de longe en va maandag weel lichtjes onder het zadel. Toch wel fijn dat ze even weer is geweest

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:22

Ja ALWEER een halster := En het erge is...gisteren bij de Welkoop nog eentje meegenomen :o

Zal zo eventjes bijlezen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:30

Heel veel sterkte Miran, wat sneu zeg :(:)

Hé jeetje Gelske, het zit jullie ook echt niet mee de laatste tijd! Ik hoop heel hard dat Vadim bij een goed- en blijvend huisje is terecht gekomen. En Sjaak ook weer in de lappenmand, verdorie!

Ik ga je topic even bekijken Eline(Sem).
En inderdaad, genieten van iedere dag! Je weet niet of morgen je gegeven is!

Kleintjes zijn leuk hé Annika, maar ik ben ook altijd zo benieuwd hoe ze opgroeien! :) Hopelijk kun je gauw weer bij Euf op visite.

Munir was vandaag weer eens in een boevige stemming, maar we zijn het uiteindelijk wel eens geworden _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:46

Ariats met n rits? Want dan heb ik dezelfde! Super fijn schoeisel! :j
Pfoe lastig idd en snap dat je ervan baalt dat afspraken nu ineens anders zijn dan je ze hebt gemaakt.
Maar hier is t eigenlijk veel en veel te droog (zou voor t gras echt echt hard moeten regenen en warmer moeten worden, berg je alvast maar voor de hooitprijzen komend jaar |o ), dus moeten ze nu dan ook in de bak?!

Vertel es Joyce? Wat had Munir gedaan?! }> Like boefjes!

Fijn dat Asal top door de keuring kwam! :)
Én lekker heeft genoten hihi!
Hoe is het met jou Joyce?

Opgroeiende paarden zijn zo leuk.... Was nog bezig met de 3.000! :oo foto's van Reindert en vond nog leuke van TT. Wat n Ali Jamaal kind he?! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:48

Hij vond het eigenlijk niet nodig dat hij het halster aan/om kreeg. Hij is zo lekker ondeugend, maar als het erop aankomt vreselijk lief en best wel een watje <3 Echt een hengst eigenlijk, haha!
Ik heb ook Ariats, fijne schoenen! Maar loop tijdens het uitmesten/stalwerk op werkschoenen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:07

Hihi, boef!!! :D

Ja zitten zo fijn! Heb ze op stal op en af t paard aan eigenlijk. Heerlijk!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:14

ik doe later een bijleespost maar wow wat is TT knap zeg <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:35

Euf is zo'n cutie! Ben heel benieuwd hoe hij zal uitgroeien :-)

Eline, veel sterkte met Sem. Probeer idd maar zo veel mogelijk te genieten, elk moment is kostbaar!!

Gelske en Miran, ook veel sterkte...

Yildiz, ik ben altijd stikjaloers op jouw ritjes :') En ja, als Reindert foto's maakt, ben je daar idd wel even zoet mee :D

Asal heeft zo te lezen een fijne massage gehad!

Hier afgelopen week met de jongens een belangrijk moment beleefd:

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:24

He wat balen dat de afspraken niet worden nagekomen bij mish..

Miran gecondoleerd met je kat, dat is nooit leuk.

Gelske wat een boel pech zeg.. word er een beetje stil van. Heel veel succes.

Update <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:13

Hihi Kat hij is niet camera shy.. :D
Leuk hoor, hij is nog steeds bij zijn vriend.
Hij wil natuurlijk graag naar de schimmel om te drinken. :')

TT is erg knap!

Joyce, je hebt een halster fetisj. :D
Munir leert je manieren. :P

Joyce Asal :P das echt knut als je post kwijtraakt. >;)
Asal lekker gemasseerd, fijn!

Tien, Adje is helemaal gek geworden van dat dekje! :oo :+

Zo, wat een klereweer. -:(-
Nu hebben we het denk ik wel gehad.
Hopelijk morgen foto's maken bij de rododendrons. :))

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:29

Eline, wat erg van Sam! Wel fijn dat het nu toch weer wat beter met hem gaat, en je toch nog wat extra tijd krijgt om van hem te genieten.

Katja, wat staat hij daar toch heerlijk! <3 Fijn dat je ook regelmatig foto's krijgt!

Yildiz, jeetje wat is TT groot! :wow: En inderdaad, duidelijk een Ali Jamaal kleinkind.

Dames, ik beloof dat ik na mijn aankomende weekend weg een uitgebreide bijleespost zal maken! :o

Ik heb net de foto's van Nikki ontvangen, en wilde ze toch even snel met jullie delen!

[ITP] Dar Aziza Arabians door Nikki de Kerf!

Eén van mijn persoonlijke favorieten <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:34

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:15

Heftig hoor Eline... Is de COPD ook door de JKK veroorzaakt?

Ze wordt zo gaaf Yildiz! Pracht snoetje zit erop :j En man, wat een haar!

Wat een stoere mannen heb jij Tieneke :))

Jeej wat tof Kat! Hij wijkt niet van de zijde van die bonte? :P

Mooi Roma :)

Hier alles z'n gangetje. Van de week mijn oude hoefsmid heel plots overleden door een beroerte en gister iemand in Italië waar ik jaren heb gewerkt, veel te vroeg aan een hartaanval.... :( Het leven is soms zo oneerlijk!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:30

Eind volgende week wordt het 30 graden {:}

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:43

@Yildiz met mij gaat het goed. Druk met de lijn de eerste 4,5kg is er al af. Al eerder een pogin gedaan maar ben van mening dat de omgeving en omstandig heden ook mee moeten zitten anders werkt het toch niet(bij mij niet) Net lekker een weekje vakantie gehad dus helemaal zennnnnnn
ILOVETT en IKMOETTTHEBBENNNNNN whaha vind die echt zo mega geweldig waaaaaauw zeg. Ze heeft echt zon alles zeggend koppie, hoe is haar karakter
@Joyce Ariats zijn idd geweldig. Ik slijt allen ieder merk jopher per half jaar dus ben maar voor een goedkopere variant gegaan
@Tienke kijk daar worden ze braaf van. Asal liep ook al als veulen met een dekje en singeltje op over het gangpad whaha
@Kat wat een omgeving heeft die Iya toch heerlijk, vind dat bontje ook stiekem wel leuk
@Miran nee dat is zeker niet leuk, had zon heel verhaal weer geschreven grrrrr. Niet leuk van je kat zeg..was ie al oud? Hier ook het plan gehad om fotos te maken bij de mooie bloemetje maar dan met mn mini arabje
@Roma erg mooie fotos zeg..waauw
@ Nikky :') :') :') jou post eerst triest niet en zeker nooit leuk daarna......volgende week 30 graden dat noem ik optimistisch _/-\o_ mrrr kom maar op met die 30 graden

Ik heb een nieuwtjeeeeeee
Asal wordt misschien grote half zus. Asal dr mama is waarschijnlijk drachtig. Vorig jaar een aantal keer gedekt maar leek niet gepakt te hebben maar ze wordt nu wel zo dik...Ik ga haar binnenkort weer opzoeken mn lieve vriendinnetje
Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:34

Annika, bedankt :D Hopelijk kan je gauw eens naar Euf op bezoek :j

Balen dat ze ineens toch lastig blijken te doen Aleeneh :/ Ik kan wel begrijpen dat het lastig is met Mish, het is tenslotte toch voor haar gezondheid :o

Joyce, fijn dat Asal zo genoten heeft van de fysio!

Joyce (Bonjoy), gelukkig zijn Munir en jij het dan toch eens geworden := Wat deed ie? ;)

Yildiz, ontzettend gave foto's weer :D Heerlijke dieren toch :j

Tieneke bedankt! Wat leuk dat ze allebei 'zadeldoek-mak' zijn! Ze lijken niet zo erg onder de indruk eerlijk gezegd :=

Katja wat een fijne foto's, hij heeft het daar echt leuk toch? :)

Roma wat een gave foto's zeg, heel erg mooi <3

Nicky vermoedelijk heb ik gewoon brute pech gehad, de twee dingen staan volgens de artsen los van elkaar. Maar de leverproblemen beïnvloeden natuurlijk wel de mogelijkheden om de COPD te behandelen, want de cortisone werkt ook negatief in op de lever.
De belangrijkste voorwaarde momenteel om hem stabiel te krijgen is dat zijn lever het aankan. Met een kuurtje cortisone kan het wel zijn dat we hem weer een tijd stabiel krijgen, laten we dat maar hopen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:37

Tiene wat n mooie voorbereiding én nieuwe mijlpaal! Ga je t ook zo los oefenen met een los touwtje?

Kat, wat staat Ilya toch geweldig. En zo fijn dat ze regelmatig pics sturen net als bij Annika! Moet ik gewoon zelf voor zorgen hoor hihi! Misschien ook verschil tussen mannen en vrouwen? :P

Wauw, prachtig pics vsn Nikki Roma! Wat heb je toch n mooie verzameling Arabs!

Wat leuk Joyce! Van wie is ze drachtig?
Bedankt voor jullie complimentjes over TT, echt tof te horen. :o
Joyce, leuk dat je naar d'r karakter vraagt. Tis n echte merrie merrie, een alpha en niet alleen qua uiterlijk Ali Jamaal ook qua karakter. En das niet heel makkelijk. Nyhla is ook een zelfbewuste tante maar heeft t coole van Nour. Heel steady.
TT niet. Die kan echt vol vuur zijn vanuit t niets. Wel heel eerlijk maar net wat gecompliceerder zeg maar. Wel leuk te vermelden omdat ik t laatst op FB voorbij zag komen: ze heeft twee kruintjes op d'r hoofd wat ook staat voor een complexer karakter.
Ik hou daar wel van. Echt zo eentje die maar voor 1 mens gaat (en dan god op je blote knietjes danken als jij dat dan bent :P :D )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:39

Ik ga heel hard voor jullie duimen Eline!!!