[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:50

set_elkol schreef:
Dankje :j kan ik kijken wat voor soort product het is! Setel krijgt nu volgens mij wel genoeg binnen maar die is ook nog niet zo ver.

Dit is niet voor de dracht hoor, meer omdat ik haar wat sloom vond en niet helemaal mooi in haar vacht.
Dos krijgt de merriebrok van dit 'merk', maar die ga ik Ely niet geven (het zijn echt 2 andere paarden qua behoefte). Wat ik Ely dan wel wil gaan geven, ben ik nog niet uit...
Heb jij je er al in verdiept?

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:54

Ik vind de benamingen zo grappig :+
Hamster, kleine hond, lam :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:04

Annika ik zat te denken aan Cavalor Probreed omdat dat meer een muesli is, merriebrok voel ik me niet zo goed bij. Verder lucerne als aanvulling op haar ruwvoer, en iets van aanvulling op vitamines. Maar nu krijgt ze nog hooi en lucerne en wat muesli, heel soms slobber. Ik vind zeewier als aanvulling ook fijn :j

maar ze is natuurlijk pas in de zomer hoogdrachtig, dat scheelt qua voeding :j veel grazen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:44

set_elkol schreef:
Annika ik zat te denken aan Cavalor Probreed omdat dat meer een muesli is, merriebrok voel ik me niet zo goed bij. Verder lucerne als aanvulling op haar ruwvoer, en iets van aanvulling op vitamines. Maar nu krijgt ze nog hooi en lucerne en wat muesli, heel soms slobber. Ik vind zeewier als aanvulling ook fijn :j

maar ze is natuurlijk pas in de zomer hoogdrachtig, dat scheelt qua voeding :j veel grazen.

Ja, voorjaars/zomergras is nog steeds het beste. Dat mist Dos nu ook heel erg, er zit haast niks meer in het gras :(:)

Ik zat ook met de Cavalor Probreed in m'n hoofd en met de Marstall Fokkerijmuesli (aangezien ik nu ook Marstall voer en daar erg tevreden over ben).
Even kijken of ik ergens een vergelijking tussen die 2 kan maken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:58

Oh als je dat kan ben ik wel benieuwd :j ik kende de Marstall muesli Fokkerij niet, is wel een heel goed merk.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:11

set_elkol schreef:
Oh als je dat kan ben ik wel benieuwd :j ik kende de Marstall muesli Fokkerij niet, is wel een heel goed merk.

http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... ij-muesli/

Ik vind het lastig.
Als je kijkt naar 'samenstelling product' spreekt Cavalor me meer aan (geen melasse etc.), maar als ik dan kijk naar vitamine bevat Marstall veel meer vitamine.
Iemand met meer verstand van voer die hier iets zinnigs van kan zeggen?

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:38

Annikab schreef:
Ik ben zaterdag met wat stalgenootjes bij een EHBO-cursus voor paarden geweest, georganiseerd door de NRPS. Best leuk, maar veel wist ik toch al. Nog bijna ruzie met de dierenarts die het gaf, omdat ik het preventief antibiotica geven onzin vind :x
Ely zat de laatste week niet zo lekker in haar vel, even vitamine- en mineralenbrokjes gehaald en wat meer aandacht gegeven en gaat alweer stuk beter :+:

Was zeer leerzaam he?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:46

xinram schreef:
Annikab schreef:
Ik ben zaterdag met wat stalgenootjes bij een EHBO-cursus voor paarden geweest, georganiseerd door de NRPS. Best leuk, maar veel wist ik toch al. Nog bijna ruzie met de dierenarts die het gaf, omdat ik het preventief antibiotica geven onzin vind :x
Ely zat de laatste week niet zo lekker in haar vel, even vitamine- en mineralenbrokjes gehaald en wat meer aandacht gegeven en gaat alweer stuk beter :+:

Was zeer leerzaam he?

Heb er zeker wat van opgestoken!

Nu je er toch bent, krijgen jullie komend jaar veulens van jullie cremello-hengst?
Vond hem erg interessant voor mijn jonge merrie, maar wilde voor een eerste veulen toch gaan voor een volbloed, maar wellicht in de toekomst...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:55

Ladies!

Ik ga zo echt ontzettend bijlezen, maar moet ik even rustig voor gaan zitten want het zijn nogal wat pagina's :).

Toch even een ego post want ik heb gister wedstrijd gehad en wil deze ervaring even met jullie delen.
De ochtend: HEL! Ik hing continu boven de pot en kreeg geen hap door mijn keel. Nerveus als een gek.
De middag: relaxed! Lekker gepoetst, samen appeltjes gegeten en echt even de rust erin gebracht.
16.00 uur: op naar wedstrijd. Aangemeld en vol goede moed losrijden... Losrijden was een complete RODEO! Niet normaal, ze stuiterde bokkend de bak door en het schuim vloog in het rond. Mijn "tegenstanders" vonden Princesa een echte Arabier. Ze heeft dus het vooroordeel over AV's even waargemaakt door er een soort Liberty show van te maken.. Niet cool. Uiteindelijk lang en laag gaan stappen tot de rust er weer in kwam.
De proeven gingen goed! Had er een relaxed gevoel bij, de rust zat er bij ons allebei in. En we hebben twee eerste prijzen en twee winstpunten binnen gesleept! Ik ben trots als een aap met 7 l.....

Enne Tam..mannen.. Ik werk in een mannenwereld en kom er continu achter dat ik liever gewoon alleen blijf! Haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:55

Dan zou ik eerder Cavalor nemen en wat vitamines zelf aanvullen/bijvoeren :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:58

Haha Lilian, je tegenstanders waren zeker wel verbaasd :') Was een appel, eerst helemaal uit je plaat gaan en dan netjes je proef lopen :+ Wat voor punten had je?

Klinkt leuk je EHBO cursus Annika, vooral je discussie :P

Ik mag zo gaan reanimeren op poppen :Y)
BHV herhalingscusus ;)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:03

Ja Letizia, ik lachte me rot. Ze rousde als een bezetene de bak buiten door. Niet meer te stoppen ook! Had in mijn eerste proef 182 punten en de tweede 187. Kan beter, maar ben nu wel echt tevreden als ik haar vergelijk met een aantal maanden terug :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:11

Super Lilian, gefeliciteerd! *\o/* En ook dat is toch ook wel weer arabier eigen: op de momenten dat het moet dan gaan ze voor je door het vuur! Hihi, die tegenstanders zullen idd wel gedacht hebben: huh gaat die "wilde" arabier er ineens met de eerste prijs vandoor :? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:21

Super Lilian!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:38

Lilian, gefeliciteerd! Super joh! *\o/*
Leuk zo'n foto Katja, spannend!!

Annika, hetgeen wat je eventueel ook zou kunnen doen is cavalor voeren en dat aanvullen met een vitamine supplement? Dan heb je geen melasse etc maar wel je vitamine. Ik voer sinds het weekend pavo care 4 life, Ludo is er gek op! Hij vindt het heerlijk :j Veranderingen kan ik nog niet echt zien daar is het te kort dag voor. Wel zitten er veel vitamine en mineralen in, minder suikers dan in cavalor. :j

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:38

Annikab schreef:
Heb er zeker wat van opgestoken!

Nu je er toch bent, krijgen jullie komend jaar veulens van jullie cremello-hengst?
Vond hem erg interessant voor mijn jonge merrie, maar wilde voor een eerste veulen toch gaan voor een volbloed, maar wellicht in de toekomst...

Volgende keer ben je weer van harte welkom dus houdt de facebookpagina en nieuwsbrieven in de gaten!

Ligt er wel eentje in de planning en waren nog meerdere merriehouders geïnteresseerd.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:55

Toch nog mooie punten Lilian! :)

Leuk, weer een babyupdate!! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:25

Goed zeg Lilian, dat zal fijn voelen :D

Toevallig gaan wij met onze projectgroep Treurniet mengvoeders onderzoeken :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:19

Hee Lilian wat goed joh!! Gefeliciteerd :D

op mijn oude stage/week voerden ze ook cavalor probreed, vind het erg goed voer.

Heb vanochtend zowaar een excuus gekregen van m := niet gereageerd en nu krijg ik allemaal zielige gezichtjes haha := ~~}>

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:22

Dankjewel iedereen :-). Ik ben ook echt trots op mijn stuiterbal :).

Hij toont in elk geval berouw Tam ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:24

Is m geraden Ja haha :')

Dan zal ik nu maar eens iets terug zeggen he :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:34

Dan ga ik denk ik maar voor de Cavalor Probreed met een vitaminesupplement erbij.
Nog een voordeel: cavalor is hier wel makkelijk te krijgen, Marstall moet ik altijd bestellen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:42

super lilian
@tamara uh laat die kerel nog maar ff zweten hoor....hihi

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:58

Wauw gefeliciteerd Lilian!! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:00

Lilian gefeliciteerd, super!!!!

Cavalor Probreed vind ik heel erg fijn voer :j Aantal keren gebruikt om paarden op gewicht te krijgen, vind het echt mooi voer.

Vandaag materialen geshopt, heb echt gaaaaave dingen weer liggen hihi :D

Tamara :(:) Mannen...... Kennelijk het sop van de kool niet waard.