Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:25

Ja ik zou ook nog wel s wat meer zilver op mijn zadel willen, maar ach ik ben ook niet zo'n poetser...

Maar ze zitten idd heerlijk, vooral het zachte vinden mijn bottige billen heerlijk :D Zelfs op de KN van Piert kreeg ik er last van
terwijl die helemaal niet bekend staat dat ie zo hard is.

Hier nog gegadigden voor de Summer Show? Morgen laatste dag om in te schrijven!!!!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:17

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:25

Oh ik geloof graag dat ze lekker zitten zeg! Ziet er allemaal comfi uit! Ook al blijft mijn voorkeur nog bij een zadel met boom. Ben wel benieuwd hoe die op Alter ligt! Staat iig vast heel stoer! :D Want dat doet elk westernzadel :D

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:13

Even een knullig snapshotje van gisteravond. Pony was verzopen en het aansingelen lukte niet helemaal (te lange singel?), dekje ziet er ook niet uit. Zadel lag desondanks als een huis! Ik kon helemaal in 1 beugel staan zonder dat hij een millimeter verschoof. Ik vond het wel fijn zitten, beetje onwennig nog en lichtrijden was lastig. Beugels zitten een stuk verder naar voren dan ik gewend ben.

Ik vind ze ook niet mooi overigens. Maar het lelijke deel valt weg als de ruiter erop zit :D Ik heb de BM gekozen omdat er zoveel mensen enthousiast over zijn. De Startrekk western vind ik mooier maar daar is minder over te vinden...

Afbeelding

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:19

Hmm... had ik dat eerder geweten van die BM in dat linkje! := Daar zitten de fenders verder naar achter en ik vind dat type mooier :7

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:38

Het kan zijn dat je met een te lange singel de tie strapp drie keer moet lussen ipv twee keer. Bij mij gaan de gaatjes niet echt ver, dus met een singel langer dan 26 inch moet ik de tie strap er een keer extra doorhalen.

Wat voor pad heb je er nu onder Bella?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:08

Ik had hem wel 3 of 4 keer gelust inderdaad. Ik zal Alice volgende week vragen of ze een demo wil geven en wat voor maat singel ik dan moet hebben.

Ik heb er nu geen pad onder liggen dus ook maar kort getest. Ik heb net een tweedehands pad op de kop getikt. Daarna rustig kijken naar een goede pad.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:21

Hou er wel rekening mee dat een beetje dikke pad zo een paar gaatjes kan schelen ;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:50

Ik heb gister een dagopleiding BE gedaan en ik ben geslaagd! Kan ik eindelijk met Henk op pad... al moet de auto nog wel even gefixed worden... grrr heeft een irritante foutmelding die telkens te voorschijn komt tussen de 70 en 100 km per uur.. alleen als je huppeltjes gas geeft doet ie het niet, maar denk niet dat Henk daar gelukkig van wordt. Zou tof zijn als het voor het DAWRA weekend nog gemaakt kan worden.

BM's zitten inderdaad erg lekker, ben alleen bang dat ze niet samen gaan met Henk z'n hoge schoft en toch wat bottige rug, al heeft hij het afgelopen half jaar flink wat spieren gekregen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:10

Met een peaked pommel kom je een heel eind Malu :j En wat goed dat je geslaagd bent! Ik moet dat nog steeds gaan regelen, maar ik durf niet. Ben zo bang voor de bijzondere verrichtingen :')

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:50

Ze kijken vooral of je goed vooruit kunt rijden met een aanhanger. Je moet wel een stukje recht achteruit kunnen rijden en kunnen keren, maar keren hoeft niet heel netjes, vooral goed op het verkeer letten om je heen. Bovendien is er gewoon een trucje voor een bochtje achteruit en dat is vrij makkelijk aan te leren ;) Het belangrijkste is dat je 90% van de tijd dat je rijdt in je spiegels kijkt en maar 10% voor je kijkt. Zou het gewoon gaan proberen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:32

Gefeliciteerd Malu!!!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:01

Dank voor de tip Marije, dat zal inderdaad schelen :j en had ik nog niet bedacht.
Malu, van harte!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:22

Hey Gefeliciteerd Malu!! Knap hoor in 1x. Dat doet niet iedereen.
Ik heb een afspraak staan voor 30 juli in Gorinchem.

Nette BM Bella, hoeveel inch zitmaat is het? Lijkt best een kleine.
en ik heb ook 26", voor June (stokmaat 145) zou ik zelf nog een maatje kleiner mogen. Weerskanten hoogste gaatje met meeste slagen. En voor Scar heb ik speciaal een singel gekocht van 50 cm bij de Agradi. Die is nog niet zo rond.

Ging er nog iemand naar de wedstrijd van kaatsheuvel a.s. zondag?? Er zijn iets van 110 starts. Jammer genoeg krijgen we de patterns pas op de dag zelf. Dat is voor Cyann nieuw.....ben benieuwd.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:43

Hele knappe Bm zeg!

Knap Yildiz, het pimpen van je zadel met het extra zadel, hele andere look!

Dikke proficiat Malu van de 1ste maal door!! Was zeker spannend!

mvg Glenn

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:59

Thanks allemaal!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 21:15

Thanks Glenn! Ja je moet wat in tijden van recessie haha, maar ben er blij mee!

Nope, hier niet naar de summershow en ook niet naar Kaatsheuvel. Laatste omdat Khan dan capoeirafestival heeft en z'n nieuwe koord gaat krijgen en het eerste omdat ik echt nog niet klaar ben voor de open. NK wil ik wel gaan meepakken maar Nour heeft nu ff prioriteit en ach Tie vindt boscrossen ook wel best! :D
Alhoewel ik vandaag heerlijk getraind heb in de buitenbak, die is echt supergroot en nu er een fijne ondergrond in ligt (was eerst te zwaar) is het fantastisch rijden.

Marije, heb eigenlijk nog vraagje over het weekend: ik zou zo graag een keertje les van Colin willen hebben. Maar dat was voor beginners. Kan ik me toch bijschrijven?
Ik heb ooit, jaren terug, een keer afgesproken, toen hij toch in de buurt was, om te lessen. Dat is toen helaas niet doorgegaan dus zou zo graag deze kans willen grijpen...

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:55

Nog gefeliciteerd Malu, ik moet het ook nog een keer doen maar wanneer?????

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:52

Malu, nog van harte!! Goed gedaan!

Bella, jij veel plezier met je BM!
Ik vind ze ook erg lelijk en ook mijn voorkeur gaat net als bij canisia ook echt uit naar een boomzadel.
Maar ik snap natuurlijk wel dat als er niks goed ligt, je iets moet natuurlijk! ;)

Canisia, fijn dat jullie training zo lekker gaat!

Hier gaat alles lekker, training verloopt lekker en we kijken echt uit naar onze eerste echte wedstrijd.
Vanmiddag nog even naar adje gereden voor nieuwe beenbeschermers voor de wedstrijd. Is ook zoiets om met van die half versleten gebruikte beschermers aan te komen. Of met knalroze haha, nehhh dus mooie nieuwe zwarte E-Lites gekocht! Natuurlijk bleef er nog meer plakken aan mn vingers en zijn we ook weer een pad rijker. Nu een mooie Stars & Stripes pad! Die wilde ik altijd al eentje erbij dus nu maar gelijk mee genomen. Ik was er nu toch :o
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:39

Hij is gaaf Jes!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:57

Wel he? :D
Altijd leuk zo'n pad. 8-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:27

Terug uit Kaatsheuvel. Cyann kwam in 5 verschillende onderdelen aan start reed June op 1 hand in Level 3. In Hand Trail 2e plaats (vd 4), Showmanship at Halter 1e plaats (vd 4 of 5), Horsemanship 4e plaats (vd ca 7), Trail 4e plaats (vd 7), Pleasure keurig gereden maar niet bij de 1e 5 geplaatste (vd ca. 10). Tevens werd ze uitgeroepen tot Reserve Allround Champion Level 3. Er werden geweldige prijzen uitgegeven: Cyann ontving: 5 kg voer, gratis foto, bling bling hanger, usb stick van 4 gb South Park, schrijfmap, mp3 speler (een roze!!), trui van pullman, blauwe zweetdeken en uiteraard de nodige rozetten. Dat noem ik nog eens echt KEI GAAF!! Wat een nivo, wat een wedstrijd...toppers zijn het daar allemaal.

Patterns kreeg ze pas vandaag, dus dat was ff schrikken....en ook nog eens super PITTIGE en lange patterns!!! De moed zakte haar in der cowboylaarzen. De trail....wat een kriskras overal heen en terug...sturen sturen en nog eens sturen...PANIEK!! "dat gaat echt niet lukken, nee nee nee, dat wordt hem niet" pffff optimistische Cyann in de stress houding. Maar ze deed het!! Daarna...begon ze het rijden weer leuk te vinden, want de felbegeerde MP3 speler had ze "in the pocket". Die wilde ze zoooooo dol graag. :+ :D :j . Er gingen genoeg dingen fout tijdens de diverse proefjes, maar ze loste het allemaal super beheerst op, waardoor June vrij relaxt haar weg vervolgde. Zo knap om dat te zien. Menig toeschouwer viel het ook op, waardoor we vele complimenten in ontvangst mochten nemen. <3

Kaatsheuvel...untill we meet again _/-\o_ *\o/*

Oh en Jess...laat jij die knalroze maar thuis, des te opvallender zal Cyann zijn :'). Neem wel je zonnebril mee 8-)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:25

Zooo dan! Goed bezig zeg!! :D :D Trotse mama!!

Malu nog gefeliciteeerd! Het is te doen, maar dan nog, je moet het toch wel nog even goed doen op zo'n examen ;) Blijft altijd super spannend. Zou leuk zijn als je toch naar het DAWRA weekend kan komen!

Hihi jessica, goed bezig!! Pad is echt gaaaaaf!! Alleen al voor die vette kleurtjes beenbeschermers wil ik ooit eens reinen :o Dan heb ik een goed excuus om ze aan te schaffen haha

Jammer dat jullie niet naar summershow komen yildiz en nancy! Wij kijken er al erg naar uit, voor het alller eerste met die grijze pup naar wedstrijd. En robina doet mee aan de horse&dog trail, ben benieuwd! Vanochtend patterns binnen gekregen, dus vanaf dinsdag kunnen we gaan oefenen.

Vandaag, na 2 dagen flink in de bak bezig te zijn geweest, maar even gaan uitwaaien op het strand met jut en jul. Heeerlijk weertje, een leeg strand en een brave pown. Wat wil je nou nog meer *\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door canisia op 02-06-13 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:47

Wat een prestaties weer Nancy, geweldig. En die prijzen zijn ook super zeg!!

Heerlijk Canisia, de veluwe is mooi maar het stand heeft toch een extra aantrekkingskracht vind ik altijd.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:02

Gefeliciteerd Malu!
En natuurlijk gefeliciteerd met Cyann. Als ik dat allemaal zo zie dan denk ik dat ik volgende keer ook maar mee ga doen in kaatsheuvel haha.
En wat heerlijk zo op een leeg strand met een arabier onder de billen! (ik is stiekem jaloers)

Morgen zijn voor mij en Zig de opnames van de film en vandaag even met mijn enorme jurk geoefend omdat ik stand-in moet zijn voor de galop! Ik had meer moeite met de jurk dan Zig geloof ik want hij wilde niet zo zitten als ik dat wilde dus heb er later maar een rok van gemaakt!
Bij deze een voorproefje voor morgen!

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik sinds ik op mijn nieuwe stal sta al heerlijk kunnen trainen! Ik heb gewoon ineens een bijna pleasurebier!! _/-\o_ Maar er is nog veel werk te verrichten.. En ook hier heb ik natuurlijk spam foto's van!

Afbeelding

Afbeelding

En deze kan niet achter blijven natuurlijk.. EIGENDUNK!

Afbeelding