Eventjes gespiekt.. Dan denk ik dat ik inderdaad voor de grotere ga. Zijn nog goedkoper ook.
Ik zag trouwens ook dat je die ringetjes zelf maakt, maar ze hebben wel een andere kleur. Bij de Xenos hebben ze daar ook ringetjes voor, die veel sterker zijn. Je hebt dan enkele en dubbele, met het sleutelhangereffect, maar die kun je zo doorknippen zodat je er meer hebt. Een zakje kost €0,99 ..
Valt mee aan de ketting. Ik heb er even een paar touwtjes van die lengte aan gehangen. Ik denk dat 40 mm de ideale lengte is, ipv 45 of 30 mm.... Maar helaas is die er niet.
Ik had ze wel zien hangen, maar ik was er in de 1e instantie voor de parels, En toen zag ik die ringetjes ook hangen, en dus ook die kettelstaafjes, alleen had ik daar niet genoeg geld meer voor.. Maandag nog maar even snel na schooltijd langs de xenos.
Ik moet ook gauw even langs de Xenos en Action voor ponykamp Het gaat nu zeker weten door dat ik halsters ga maken met die groep! Moet alleen nog even kijken waar ik het goedkoopst materiaal enzo kan weghalen
Bij de action hebben ze af en toe wat bruikbaars. Soms hebben ze kettinkjes met een grote bedel (amulet) eraan, zo ook die grote haaientand die ik aan mijn borsttuig heb. Maar als je iets leuks tegenkomt in de Action vind ik dat ik heel erg veel mazzel heb...
Bij de Xenos hebben ze nu leuke kraaltjes, van die kettelstaafjes, ringetjes, parels, palletjes, kleine kraaltjes en kralendoosjes. Leuk voor de versiering, zou ik zeggen.
Voor wol kun je beter bij de Wibra gaan kijken. Daar heb je zo'n hele grote dikke bol voor €1,- En daar zouden 2 halsters uitgehaald kunnen worden. Ik ben nu met mijn groene halster bezig, en ik heb nu een bakstuk van drie vlechten. Elke vlecht bestaat uit 18 touwtjes van 1.50 en dat is echt dik zat! Bij de Wibra hebben ze trouwens ook naaigerij.
Als je dan op ponykamp showhalsters gaat maken, kun je denk ik beter alvast de draden etc. voorknippen om tijd te winnen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd je hebt. Als dit veel werk is wil ik ook wel even komen helpen, ik weet niet hoe groot de groep is. (Shoppen vind ik ook erg leuk trouwens. )
Ik kan helaas niet mee op ponykamp, omdat m'n vader 14 maand zonder werk heeft gezeten hebben we daar op dit moment geen geld voor.
Ik ga halsters van nylonband maken . Aangezien niet iedereen het geduld heeft om te vlechten, en niet iedereen kan mooi strak vlechten Waarschijnlijk wordt het nylonband, of strotouwtjes met stof eromheen
Over die haaientanden, die grote NIET nemen, ze vallen groter uit als op de site staan en zijn net geen 5cm lang, ik had ze ook besteld maar echt ze zijn mega groot en had het zelf nog geprobeerd aan een ketting bij mn AV maar ze waren echter veels te lang/groot waardoor ik ze alsnog retour heb gedaan.
Bonjoy, leuk dat het alsnog door gaat, echter zou ik dan voor katoen band gaan, dit is goedkoper als nylonband(nylonband kost ongeveer 2€ per meter! En dan heb ik het over een van de dunste) Moet natuurlijk ook leuk blijven voor de portemonee
Foto's van het bordeaux kleurig hoofdstel te paard komt nog, heb er geen duidelijke van die heb ik nog tegoed van iemand
Hoi! Groene halster is ook af en vrijdag hebben we foto's gemaakt. Het zijn er heel veel geworden, maar in dit album staan de leukste. Omdat het zo zonnig was zijn de foto's soms wat overbelicht en zie je de kleur van de halsters niet goed. Maar je krijgt wel een idee. De klosjes had ik omhoog verplaatst maar ga ik nu weer een klein stukje lager zetten. Foto's van het groene halster volgen nog!
Die groene is echt mooi gelukt dus ik weet nu niet welke ik wil houden, lila of toch groen. En ik moet ook even nadenken voor welk bedrag ik ze op internet ga zetten. Ben nu aan het kijken wat ze gekost hebben aan materiaal.
Dank je! Die rode is wat fel op Kiya maar hij komt op de foto's wel het mooiste naar voren! Vooral bij de groene is door de felle zon de kleur soms moeilijk te zien.
Wil me even voorlopig afmelden voor dit topic. heb er toch voorlopig geen tijd meer voor. er is even een bevalling tussendoorgekomen nou meiden knutsel ze en misschien tot binnenkort weer
Joi Jen! Ja dit is een selectie uit die grote hoop foto's die ik nog binnenkrijg! Dus ik ben natuurlijk super nieuwsgierig naar de rest! Die ringen komen van RJtools. Die heeft een paar keer hier op bokt bij EA geadverteerd. Die lila heeft nog holle gordijnringen maar die vertrouw ik niet zo dus die ga ik nog een keer vervangen. Die ringen van rjtools.nl zijn van messing en massief en heel stevig! Die ketting is 'nep' namelijk van gehard en geverfd plastic. Komt bij de naaiwinkel vandaan en dat was ook de beperkende factor in de shoot. De ringen 'hielden' Kiya makkelijk maar de ketting is kapot. De schakkeltjes werden uitgerekt en vielen er tussen uit. Dit was vooral toen Kiya los ging en flink met haar hoofd schudden. Ik ga nog even een goede ketting kopen, dit was meer voor de foto's!
Edit: Nog wat detailfoto's van het groene halster!
Ik ga nu ook zeker een halster maken maar weet iemand de lengste ervan met afwerking voor een shet?Ik wil deze namelijk als cadeau voor mijn buurvrouw proberen te maken maar de shet staat momenteel een beetje ver weg !
Heb nog steeds een stuk kunstleer liggen, zal van't weekend eens beginnen knutselen, nu mijn knie misschien weer zin heeft om een naaimachine te bedienen en mijn kruk meer en meer aan de kant kan...
Mijn shetshowhalster voor shet van 85 cm is 20 (neus) en 75 (langs achter de oren). Voor een grotere shetter zal het waarschijnlijk groter moeten zijn...
Oke dan neem ik iets in de 90 cm ongeveer.En ik ga er een gele maken zou dat een beetje staan met een vosje?
En heeft iemand ook een uitleg van het borstuig want hoevaak ik ook probeer dat mislukt.En bonjoy jij ging op HT de uitleg zeker zetten of zit ik ni fout ?
Iets in de 90 cm lijkt mij wat lang want zo lang zijn de halsters ook die ik heb gemaakt! En dat is voor een volwassen arabier van 1.57! Even goed lezen het bakstuk is 75 cm, de shet 85!