[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:16

Neej joh ik vind het geen doen op de mobiel.. :')
Maar ach, gewoon ff wat minder nu, tis ook lekker weer om andere leuke dingen te doen! :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:26

Yildiz, ik vind die longeerhulp bitloos echt geweldig werken. Met bit vind ik dat ie te veel aan de ringen trekt bij elke pas...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:25

Is dat een andere dan de normale? Zit daar nog verschil in?
Ik maak mijn bijzettouwtjes altijd vast aan de kaptoom.
Maar vind het bijstellen zon gedoe

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:18

Nee hoor is gewoon een longeerhulp. Maar ik bedoel dat als ik hem bitloos gebruik aan Micklem, dat ik dat het prettigst vind :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:44

*kruipt uit tijdelijke meelees status*

Van alle longeerhulpen vanaf de voorkant vind ik deze het fijnst. Voor Nadesh heeft hij goed geholpen :j Maar idd niet aan het bit, sowieso zet ik niks van longeren aan het bit, bit signalen wil je zo fijn mogelijk houden voor onder het zadel.
Maar werk liever met een hele body wrap (zo'n 8tje) of enkel met touw om de billen heen. Merk dat ze daar veel beter vanuit achter gaan lopen en daardoor voor gaan zakken.

*kruipt terug in meelees/tentamen leer status :evaw: *

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:05

Haha Yildiz, ik kan je wel even een pb'tje met de hengst sturen als je wil :D
Fijn dat het rijden met zowel Nour als Tie zo lekker gaat. Ben benieuwd wie Tie gaat leasen! En die lieve Nyhla in de trailer <3 Nour heeft toch wel een lekker leven daar, lekker slapen!

Wat leuk dat je een leaser voor Mausi hebt, Roma, volgend jaar 2 veulens dus, dat is altijd leuker dan maar eentje!

Balen dat Desh toch teveel last had en niet mee kon, Canisia, maar wat is jullie pupje een scheetje!!

Knap meidje is Azi, Joyce!

Spannend, Esme, ik hoop dat je snel kan insemineren!

Het is wel de bedoeling Ely weer op te pakken onder het zadel dalijk, Nicky, ze staat aan de Veluwe, dus zonde om daar niet te gaan rijden dan toch :D
Dayem ziet er goed uit zeg!

Wat rot dat het nog niet echt beter gaat met Noor, kan me voorstellen dat ze de kudde mist :(:) En vervelend dat jullie nog geen duidelijkheid hebben over Vadim, moeilijke situatie!

Heerlijk toch, Katja, dat je dames zo tevreden zijn!

Welkom terug, Tieneke, je mannen zien er goed uit!

Jeetje, wat een sprongen, Tamara!

Hier lekker relaxed lang weekend gehad en vandaag laatste dagje werken! Helaas niet bij de paarden geweest |( We wilden nog wat spulletjes voor de baby gaan kopen, maar zoals altijd bij ons ging dat net wat anders dan normaal en kwamen we thuis met een nieuwe wasmachine :D

Ik kreeg wel een mooie foto van Eufje die fijn op lijkt te knappen <3
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:30

Yildiz: Wat gek? Op mijn telefoon staat hij gewoon rechtop. Zal er even naar kijken.
En nee, de eerste tijd geen fokplannen meer :)

Hee Miran!

Tja, een wasmachine is indirect ook weer heel belangrijk voor de babyspulletjes Annika! Schiet hard op nu :D Leuke foto van Eufje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:56

Ok goed te horen! Ik hoor toch ook mensen die de longeerhulp minder fijn vinden ivm de snukken die die geeft in de mond/aan t hoofd en de lange lijnen prefereren.
Misschien die ook maar weer eens uitproberen met Nour, vond die ook altijd wel fijn ivm stuwing achterhand.

Jaaaaa Annika!!!!! Ben te nieuwsgierig! :P
Heb nu ook weer n hengst op t oog, echt zo ene gave! Maar wil m eerst in t echt gaan bekijken. Daarom hoop ik, als dat lukt met m'n gezin en de horsies, deze zomer richting Italië af te reizen en aantal studs te gaan bezoeken samen met een vriend en vriendin. Hoop zo dat het doorgaat!

Joyce ik zie m zo:
Afbeelding

Heb n Aaiphone....

Net de dames Jazzy en Nyhla opgehaald en thuisgebracht. Fingers crossed voor een mooi embryo!
Nyhla was zo blij de grote wei weer te zien dat ze maar bleef crossen en haar eerste vette slidingstop maakte! Alleen klein beetje fout ingeschat tegen de waterbak aan dus de inzet was prachtig maar de vier lange stelten in de knoop gaf een wat slordig maar hilarisch beeld! _O-
Wel weer mooi hersteld door showend drafje met n staartje rechtovereind, snoetje in de lucht en d'r arrogante kop erop! Jammer, weer geen beeldmateriaal van... |o -O-

Tie slechter nieuws: ze loopt op t harde super maar op t zachte toch niet zuiver. Baal er echt van... ;( Dus toch waarschijnlijk niet alleen t wondje maar waarschijnlijk toch verstapt (is paar keer gestruikeld in Ermelo)? Dus even rust wat eigenlijk niet zo best is aangezien ze echt te dik aan t worden is. Daarom haar nu op kale wei gezet waar madam het niet geheel mee eens is.
Verder geen nieuws, Zahra groeit groot en Nour is morgen weer aan de beurt.

En oh ja, we staan net als Joyce met t veulen in uitgelicht! Arabian fillies rule! :):) :P :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:53

Hmmss moet wel zeggen dat ik hem nog nooit heb gebruikt om hem écht naar beneden vast te zetten, dus weet niet of die dan wat trekt. Gebruikte hem enkel dat hij door het gewicht omlaag uitgenodigd werd te zakken, maar niet omdat er spanning op stond. Shamit ging er echt zwaarrr van op de voorhand lopen.

Heb al met verschillende dubbele lijnen combo's gewerkt, maar daarbij voor mij wel het grootste nadeel die rukjes aan het hoofd. Enkel gedaan bij Raff voor het stuur erop zetten, maar doe het nu niet meer eigenlijk.

We longeren ze hier nu beide aan een enkele lijn op dually, kaptoom of freestyle halstertje, soms met enkel een touw achter de billen langs om de achterhand eronder te zetten. En door wat dingetjes uit de clinic bij I.rene en longeer tips van K.arel lopen ze nu mega rond, actief vanuit achter, goede stelling en koppie op de grond. Met Raff nu bezig met leren achterhand naar buiten zetten op de cirkel in draf :)

Bijleespost komt van de week! Y;(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:20

Zo, na het weekend weg weer even bij gelezen! Het weekend viel op zich wel mee, maar was dolblij om weer thuis te zijn gisteravond. Heerlijk weer bij de paardjes <3

Esmé, jammer dat Bahiyah er nog niet klaar voor was, hoe was het vandaag?

Hè bah Gelske, wat enorm balen dat Noor zich nog niet beter voelt, arme merrie :(:)

Nicky, wat ziet Dayem er goed uit, en wat heerlijk dat jullie weer zijn begonnen met rijden!

Katja, wat zien de dames er heerlijk tevreden uit. Set komt ook voorzichtig al wat aan zie ik? Scheelt een hoop als ze geen veulen meer aan de voet hebben.

Wat een heerlijke luie bende Yildiz :D
En je kleine meisje bij uitgelicht, gaaf! Ze is ook echt super leuk :)

Tiene, wat een heerlijk stel is het toch, vind ze zo leuk samen. En wat gaaf dat Fin voor het eerst dekjes opgehad heeft, hij lijkt er weinig om te geven :D

Tamara, wat ziet dat rondje er heerlijk uit, hij heeft wel lekker de gang erin :D Vroeger sprong ik ook best veel, lijkt me ook wel tof om uiteindelijk met Fardani af en toe eens te gaan doen, maar geen idee of hij daar talent voor heeft.

Joyce, leuke website, bij mij staat de foto gewoon goed.

Ik vind zo'n longeerhulp altijd een beetje eng, als hij zo laag hangt, komen ze er dan niet met hun benen in ofzo? Die van mij zijn nog wel eens zo lollig om ineens maffe sprongen te gaan maken enzo :D

Annika, fijn dat Euf op begint te knappen!

Oja Yildiz, dat showen als je niets bij de hand heb ken ik.. Ik stond vanochtend ook weer eens met open mond naar een showtje van Amir te kijken, maar was zelfs mijn telefoon thuis vergeten, dus niets om het mee vast te leggen :( Maar het blijft even goed genieten, al is het jammer om het niet te kunnen delen.
Wat balen van Tie zeg! Ik hoop dat ze snel weer de oude is.
En fingers crossed voor Jazzy!

De lease van Mausi is rond, betaling is binnen en contract getekend, dus nu wachten totdat ze haar veulen van Amirat heeft en dan kan ze voor de leaser gedekt gaan worden.
Dus idd volgend jaar weer 2 veulens, maar daar zullen de veulens zelf weer weinig van mee gaan krijgen, aangezien net als dit jaar de eerste al afgespeend zal zijn op het moment dat de tweede geboren wordt :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:26

Euforio <3 speciaal plekje in mijn hart!

Wat vervelend van Tie zeg, pff. En Nyhla is gewoon stoer :D ik duim voor de dracht! Leuk uitgelicht :))

Roma Set is eigenlijk nu helemaal op gewicht :j en uier begint ineens heel goed te slinken!
Spannend met Mausi :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:30

Vanavond volgt de bijleespost verwacht ik.
Maar even een update van gister. Bahiyah was er helemaal klaar voor. Helaas kon Benjamin het niet geregeld krijgen met de kliniek omdat er gewoonweg geen plek was voor Vegas om te springen. Dus helaas slaan we deze keer over maar voor de volgende keer staat al vast. Bahiyah kreeg wel een compliment over der perfecte eitje :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:52

Wasmachine is ook best praktisch Annika :D Eufie droogt mooi, en wat een voorpluk <3

Westerntoekomst voor Nyhla :D Ah nee wat rot van Tietje.... Lekker even stappen en hopen dat het zsm weer goed is!

Tof Roma dat het rond is!

Jammer Esme dat het niet gelukt is, duimen voor de volgende hengstigheid dus.

Ik heb een puppytrainingsweekendje in de Eifel gepland eind augustus. Ga ik Ilya ontmoeten :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:24

Leuk nicky! Echt bij lisette neem ik aan dan?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:26

Jep :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:40

Super leuk! Wel pittig denk ik :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:06

Puppytraining dus alleen stappen :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:08

Nice

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:28

Nicky wat wordt Dayem al licht zeg! Wel erg mooi nu die kleur! Jammer dat ze niet zo kunnen blijven vind ik altijd!

Kat je dames zien er goed uit! Heeeerlijke rust voor ze nu Ilya lekker naar het speelparadijs is haha

Yildiz, heerlijke foto's met Nour zeg! Lekker allemaal languit op de paddock.. Hier liggen ze nu ook veel, lekker chillen in eht zonnetje!

Tam, zo gaaf!! *\o/* Vind het super stoer van jullie!!

Leuke website Joyce! Je mooie vossen kudde :D

Annika, Euf wordt steeds knapper! Mooie man :j Hij heeft wel wat weg van Shariah KSI, z'n koppie dan!

Ik lees veel over paardjes die niet helemaal lekker lopen of wondjes hebben, super balen -O- Hoop dat ze snel opknappen!

En merries die spannende tijden tegemoet gaan! Inseminatie, dekken, bevallen.. Hoop dat alles goed gaat +:)+

Sorry als ik mensen heb overgeslagen!

Was even benieuwd wie er allemaal van plan is naar St. Oedenrode te gaan?
Miss idee voor een kleine meet?! :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:37

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n meidje :+: ! Enorme knuffelkont.. En stoffig? Nee joh.. ff lekker gedoucht en ze shined weer!
Ze geniet van t goede leven met d'r lekkere bolle buikie :7 die grasjes komen altijd weer lekker aan in het voorjaar.. haha pff. Zakt ook zo lekker snel naar die merriebuik. Als je zou zeggen dat ze drachtig is geloven ze 't zo :))

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:47

Ik ga naar St.Oederode! Vegas gaat beide dagen mee doen :D dus ik vind een mini meeting wel leuk! :D

Puppy training! Wat leuk ben benieuwd!
Heerlijke foto's van je meisje shanna! Knap paard!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:59

Wat ziet je Black beauty er goed uit Shanna! <3 Kei leuke pics ook van jullie beidjes! :D
Hoe gaat het verder met jullie?

Leuk Nicky, lijkt me gaaf zon training. In juli doe ik ook mee aan n Endurance training met S Pen bij onze buren met Nour. Ben erg benieuwd!

Jee had heel de foto van Euf gemist! :oo
Hij begint goed door z'n rui heen te komen zo te zien? Fijn!

Hoezo geen plek Esme? Als er een toch n bok staat? Of snap ik het niet goed?
Alle opvolgkosten voor niks (zou persoonlijk echt niet blij daarmee zijn) maar goed andere kant dan weet je wel dat er geen vocht oid zit. Zou wel duidelijke afspraken maken voor een volgende keer! ;)
Hopelijk volgende hengstigheid beter.... Fingers crossed! +:)+

Katja, je ladies zien er goed uit! Fijn dat de uier goed begint te slinken.

Nyhla gaat idd in de toekomst een westernpony worden! Vind ik erg leuk! :D

Vanochtend een sprookjesachtige rit gemaakt, just Nour & me. Heel mooi met nog een bijzondere ontmoeting met een reekalfje (net geboren?) en z'n moeder.
Rij nu al duizend jaar in die bossen daar maar vanuit Nour blijkt dat ik een prachtig stuk nog nooit heb gezien? Dus lekker aan t verkennen! Zo leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knuffelen met TT:

Afbeelding

Weet nog niet St Oedenrode... Nour heeft wel gratis deelname gewonnen voor de internationale maar denk niet dat we meedoen. Anders gewoon gezellig kijken!

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:49

Yildiz ja geen idee. De kliniek zei duidelijk tegen Benjamin dat er geen plek/tijd was om Vegas te laten springen. Er zijn inmiddels indd al duidelijke afspraken voor de volgende hengstigheid gemaakt. Is in dit geval gewoon erg jammer dat het zo gegaan is. Maar indd ben er niet blij mee maar er heeft niemand verder schuld aan dit gedoe. Dus volgende keer :o ben benieuwd.
Wel ontzettend gaaf van die rit zeg!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:49

Ah leuk Esme! Ben benieuwd hoe Vegas het zal doen!
Das dan al 1 persoon voor de mini meet! :D Yil, jij komt ook gewoon kijken!

Wauw wat prachtig zeg! Lijkt net of je in Frankrijk rijdt joh, en dat jong <3 super cute!
Tina Turner vind ik zo gaaf! Prachtig koppie! Al kunnen we haar eigenlijk geen tina turner meer noemen haha, dan moet je er eerst haarlak in spuiten!

Ja met Pief gaat het goed hoor! Paardjes staan sinds paar weekjes weer lekker 's nachts ook buiten, love it! Trainen doen we even minder, ze had zich verstapt tijdje terug dus we doen nu even lekker rustig aan. Lekker buiten wandelen fietsen en ritjes maken :) Ze loopt goed hoor, maar met zo'n oma doen we toch liever even extra voorzichtig en rustig an, ze moet nog lang mee :D Dus shief heeft een soort voorjaarsvakantie haha

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:50

Effe tussendoor: Sint-Oedenrode check! :D