[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:34

Mo ziet er goed uit Jes! Ging je nou wel of niet naar show dit weekend?

Succes deelnemers aan de show en tot zondag! *\o/*

Fijn dat je tot een goede oplossing bent gekomen Amy!

Nou ik hoop het voor je Kat! Ik dacht bij Asi ook dat ze wel zo rond de 320 dagen zou gaan bevallen omdat ze onwijs dik was en wel wat voortekenen vertoonde en misschien ook omdat ik een beetje in m'n achterhoofd had dat ze zelf ook vroeg werd geboren (maar volgens mij zegt dat niets als ze zelf moeder worden) Uiteindelijk keurig op 342 dagen maar was ook in april en het was nog erg koud toen. Ben benieuwd hoe het veulen in z'n vachtje zit bij de geboorte :)

Hopen dat het nu wel goed gaat Annika!

Fijn dat Noah lekker buiten kan 's nachts!

Gisteren begonnen met de eerste voorbereidingen om de paddock op te knappen. We hebben nog een vierkant stuk over waar we dan een soort van roundpen idee/longeerbak van willen maken. De mannen mogen nu eerst dat stukje nog even kaal eten, net echt hè? :+

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:03

Wijziging in ons plan, ik zal zoals het er nu uit ziet Gon brengen, is er iemand die mijn haar kan invlechten? Enkele vlecht in het midden, niets bijzonders dus :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:24

Wanneer moet het gevlochten worden?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:56

voor de liberty :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:56

I love Jassmir <3

Ik niet goed met haar Lisa! :P

Ilona merries bevallen midden zomer vaak vroeger dus ben benieuwd, en hoop dat veulentje mooi gladde baby is <3 Set heeft weer een iets slappere doos :+ merk het meer aan de vulva dan aan de billen zelf. Zal zo eens foto van mijn dikkerd plaatsen

Afbeelding

Afbeelding

hier is mooi het hoogteverschil tussen de dames te zien:

Afbeelding

Blue was bijna metallic in de zon, zo mooi! Alleen moeilijk vast te leggen helaas.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:35

Weer even een “snelle” bijleespost, Excuses voor als ik mensen overgeslagen heb..
Hier druk bezig met de onderhandeling van verkoop en koop woningen

Wat schrikken met Djunnah zeg!

Euforio is ook een echte rarebier ;)

Amy, sterkte met de uitslag.. Moeilijk hoor
Flauw dat je er niet mocht staan.. Hoe meer stands hoe leuker juist toch?

Annika, wat een prachtige kudde heb je daar lopen, wauw..

Tamara, gaaf hoor die sprongen op je pinksterconcour. Zelf ben ik totaal geen springer, maar vind het wel leuk om te kijken :))

Yildiz, gefelciteerd met de dracht ! *\o/*

Die paardenmishandelingen, ja wat verschrikkelijk.. Wat een mensen lopen er toch op de wereld rond :(

Haha Mish lekker aan het groeien! Kontje lekker de lucht in. Wel balen van de mok..
Zelf heb ik ook wel het idee dat een vitamine kuurtje op zijn tijd wel werkt. Ik geef het soms ook een paar dagen na een wormenspuit. Even wat extra boost.
Katja, ik voer Harry Metazoa. Ben daar erg tevreden over.

Knappe Mo

Dayem lekker aan de puber.

Hier zijn eergister de pony’s weer bekapt. Na’jim vond de achterbenen wel nog wat moeilijk en spannend, maar uiteindelijk goed gekomen.
Helaas wordt hij helemaal lek geprikt door de enkele dazen die er alweer zijn. Ondanks dat reageert hij er nauwelijks op, dus dat is wel fijn.
Gisteravond zijn vliegendeken voor het eerst opgedaan (incl. hals), ging eigenlijk wel goed! Zal straks even foto maken, want dan probeer ik ook de gaten over zijn oren te doen.
Kreeg het gister wel voor elkaar zonder reactie, maar durfde hem op die manier nog niet op stal te zetten. Als hij dan in paniek raakt, kan dat beter even op de wei gebeuren :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:31

Tam, Noah heeft wel zo zijn adresjes, haha!

Mish vind ik er uit zien als een typisch jonkie met een groeispurt. :j

Zelf voer ik altijd als onderhoud vitamines, ze krijgen geen krachtvoer.
Die vitaminespuiten vind ik niks, omdat je dan maar één keer geeft, (hetzelfde als één keer een vitaminepil) je kan óf beter een kuur geven óf de dokter een spuit laten zetten.
Heb ik met Zosja gedaan in het begin omdat hij altijd heel snel aan de schijt was en in slechte conditie.

Idd Nicky. kun je beter één keer een goede ophouding geven en daarna weer los, heeft veel meer resultaat!

Iloon, dat staat er lekker bij zo!

Set ziet er juist goed uit! :j
Jammer dat het lastig op de foto te krijgen is, misschien eens kijken voor zo'n speciaal voorzet lensje, is niet duur en tempert het licht.
En straks als ze melk moet geven mag ze wel wat achter de hoef hebben idd.

Kitty, bij Fuego laat ik de oren open, ik vouw het dubbel naar binnen want het blijft niet goed zitten en dan komen zijn oren eronder.. :+

En nu nog wat over mezelf!! :D
Fuego heeft echt top gelopen vandaag! *\o/*
Hij schoot in de verzameling en hij liep als een tiet!
Ik rij hem altijd op ontspanning en dat gaat heerlijk soepel, met de overgangen wordt hij wel eens té en dan wil ik hem weer naar voren hebben, maar vandaag bleef hij heerlijk onder me en kon ik ook gelijk een stuk fijner doorzitten. :))
Ben dus helemaal blij met ezeltje!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:36

Hoe voer jij de vitamines dan, Miranda?

Super joh dat Fuego het zo goed heeft gedaan *\o/* Je bent echt fanatieker weer aan het rijden de laatste tijd, of niet? :D Hoor allemaal goede verhalen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:40

Ja ik rij meer omdat ik lichamelijk veel beter ben met die hormonen, normale vrouwen vinden de overgang vreselijk maar ik was er achter dat ik niet normaal ben. :+
Ik geef een handje slobber met de pitamientjes of maak geweekte lijnzaad, dat krijgen ze dan om de dag.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:42

Kwam je daar pas achter in de overgang Miran? :P

Goed bezig Adawi! :)

En Miran ook :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:45

welke vitaminen zijn dat Miran? Waar koop je het/hoe/welk merk.

Heb nog eens gekeken maar de glans staat echt niet op de foto, wat ook jammer is is dat ze zo glad is en nog wel een baardje laat staan :P Ondanks dat vind ik haar het einde <3 wat een pony en wat een geweldig karakter!

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:46

Neehoor, Letiz, maar dan heb je weer een bewijs dat het klopt. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:51

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:54

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:40

Ja, het is ook een aparte kleur, heel mooi! :))

Maar Zos glimt ook lekker, daarbij zie je het wel op de foto. *D
Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:56

Wat wordt Remoyo stoer Ilona :D Vond en vind hem nog steeds erg leuk :j

Lekker glimmen allemaal! Op wit zie je het inderdaad ook lastig. Shief glimt altijd :+ hele jaar door, maar zij heeft ook een bijzondere vacht, onwijs zacht net satijn op veel stukken. En zwart glimt natuurlijk makkelijk dus wij spelen vals ghehe

Ik vind Set ook niet dik hoor Kat, juist goed zo :j Ziek vaak hoogdrachtige merries dat ik denk; 'oef en dan moet het veulen nog komen'. Die mogen duidelijk wat meer dan

Jes druk met showtraining! Hier ook! Nja, vooral het opstellen :P Het rennen wordt een beetje kijken waar we zin in hebben haha weet niet zo goed hoe ik dat kan oefenen voor de liberty? Los is geen probleem waarschijnlijk, Shief gaat wel :P (al gaat ze hoogst waarschijnlijk als een hert galopperen haha) Maar het draven aan de hand wil ik wel alles uithalen eigenlijk

Lisa doe je zondag ook mee?

Weet ff niet meer wie er allemaal gereageerd hebben, heb wel bijgelezen :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:12

Woogy schreef:
Wijziging in ons plan, ik zal zoals het er nu uit ziet Gon brengen, is er iemand die mijn haar kan invlechten? Enkele vlecht in het midden, niets bijzonders dus :)

geef maar een gil Lisa :D kan goed vlechten.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:21

Ik vind schimmel nog steeds maar een gekke kleur, doe mij maar bruin of vos, die glimmen zo mooi <3 Ik ben wel benieuwd hoe Jas er over een paar jaar uitziet. Set ziet er super uit Kat, ik vind haar ook niet te dik :)

Wat goed van Jim, heerlijk om ze op jonge leeftijd al aan zoveel dingen te laten wennen!

Goed bezig Miran, super!

Komt vast goed met Shief, gewoon gaan genieten want voor je het weet is het voorbij! Zo leuk dat jullie meedoen!

Ik ben super tevreden over hoe de paarden het doen op de care4life dus die houden we erin! De mannen vinden het heel lekker, Asi iets minder maargoed die heeft ook jaren lang mcdonalds voer gehad vergeleken met dit :') Hier nog twee foto's, die gekke merrie blijft ons verbazen :D

Afbeelding

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:17

Ow ilona ik bedoelde Jas :') haha maar remoyo mag er uiteraard ook wezen :D

Ben niet zo'n held in paardennamen :p

Knappe Asi! <3
Genieten gaan we zeker, kan niet wachten tot het zover is :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:25

Haha, geeft niet! Ze zijn allebei leuk!

Zo leuk! Alkmaar is niet zo ver voor ons dus ik denk dat ik jullie kom aanmoedigen *\o/*

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:46

Oh dat zou ik heel leuk vinden! :D Merk echt heel veel enthousiaste reacties van mensen dat ze het leuk vinden dat we meedoen en veel die komen kijken, zo leuk :D

Ben nu in halster-dilemma geraakt haha, welke moeten we kiezen :7 . Zondag ook nog ff bij Amy spieken denk ik :P

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:03

Hallooooo :')

Afbeelding Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:04

knapperd <3 Hij is voor Nederland of niet? _O-

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:10

Haha ja zijn juichpak heeft ie speciaal aangetrokken :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:15

Natascha, ik weet niet of ik je ga herkennen haha :D

Wij doen alleen morgen mee met Gon, Alkmaar gaat hij aan de hand :)

Asi is knap!!

Zaraar is denk ik zelf het vreemdste paard wat ik ooit zal hebben. Staat nu 3,5 week stil vanuit volop werken dagelijks. Doet geen stap verkeerd. Hij loop wat buiten dagelijks en ik stap hem extra en koel hem. De rest van de dag staat hij in het hok(als we er niet zijn, bij elkaar ergens tussen de 16 en 20 uur) en meneer vind het prima. Sterker nog, ondanks zijn mega buik is hij er beter uit gaan zien, groeit weer lekker en droogt ineens flink op. Kop wordt breder en billen zwaren uit.
Ieder ander paard wat ik heb (en gehad heb) wil buiten zijn, Pony wordt een dramatisch paard als ze ook maar 1 nachtje op hok moet, laat staan weken. Is wel echt wennen om zo'n tutje tutje paard te hebben haha :)