[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:51

Noah heeft een milf :))

Set en Blue zijn weer bekapt, Blue was braver dan Set :P ziet er allebei weer helemaal netjes uit.

Zowel DA als hoefsmid vonden dat Set een tikje minder vol mocht, terwijl ik zelf zo tevreden ben.. Ik vind haar echt niet te dik eigenlijk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:51

Mijn idee! Liever iets te vol dan te mager hoor. Ze moet dalijk zoveel melk gaan produceren dan mag ze best wat reserve hebben.

Nicky nu weer opgelost op stal?

Mo ziet er goed uit Jes! En jij meteen je workout gehad hihi! :D
Doe je beide dagen mee dit weekend?

Lekker je paardje 24/7 buiten. Tie, Zaartje en Jazzy staan ook 24/7 nu buiten.
Alleen deze week gaan Tie en Zaar naar binnen s nachts met die geschoren vacht.
Morgen alles wassen en naar St oedenrode brengen. Ik heb er toch zon zin in!
Hoop jullie allemaal te zien dit weekend!!! ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:53

Ja ze ziet er in mijn ogen goed uit en niet te vet, er zit eigenlijk nergens echt vet. Alleen zijn de ribben iet echt voelbaar maar dat komt ook door haar vorm nu.

misschien verwachten ze teveel nog dit paardje :P

Afbeelding

Yildiz nou moet ik je echt proberen te herkennen hoor zondag!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:46

Thanks voor de tips allemaal hoor :) wat betreft verbranden, dat weet ik niet, want ik ben net twee weken weggeweest. Heb er niks van gezien in elk geval maar dat kan ook alweer weggetrokken zijn natuurlijk.
Wel moeilijk hoor, iedereen zegt iets anders en geeft andere adviezen :P ik heb in elk geval inmiddels wondzalf geritseld, heb ik gekregen, dus dat is al een begin.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:09

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:39

Eline, wij gebruiken ook altijd zinkzalf om mok te behandelen. Djuun heeft soms met vochtige dagen op de wei wel eens kleine plekjes op dr witte voetjes, maar het is altijd na paar dagen behandelen met zinkzalf weg :)
En Mish is idd lekker aan het groeien :D

Yildiz, gefelie met je GGK hengst *\o/*

Jes, die bekken die Mo trekt :') Heeerlijk! :D

Spannend Annika! Hoop dat het goed gaat :j

Tam, heerlijk zo'n buitenpaard!
Hier staan de paarden ondertussen al weer weken 24/7 (zolang het weer het toelaat, wordt het te nat gaan ze nachtje op stal).

Kat, daar was ze wel slank zeg :wow: :P herken dr bijna niet :P

:wave: allemaal

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:50

Set is zo'n smalletje van zichzelf <3

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:33

Ik doe dalijk even een uitgebreide post.

Jeetjr wat erg van djuun! Sorry late reactie. Heb het wel gevolgd. Arme djuun. Fijn dat het wel beter gaat!

Zadelmaker is geweest. Ze heeft hem hier en daar wat opgevuld maar zr zei wel dat hij niet 100% perfect lag maar wel zodanig goed dat ze geen klachten kan krijgen. Ik ga zoals ze nu is geen perfect passend zadel vinden tenzij ik minimaal 2000 euro neerleg. Maar nu loop ik tegen 1 ding aan. Ik merk dat ze fijner loopt nu die opgevuld is maar hij blijft naar voren schuiven. Word je niet goed van! Het begint al met opzadelen, zodra ze een paar stapjes naar voren en naar achter doet ligt ie al voor het mooie iets te ver naar voren. Volgens mij heeft het ook te maken met die buik.. en met rijden gaat ie nog een stukje. Hij ligt er niet OP de schouders maar wel tegen aan.
Vandaag even opnieuw naar achter gelegd na het rijden en toen een rondje gedraafd. Toen viel het mee maar toch. Dit alles zorgt er tevens voor dat de haren achter het schouderblad naast de schoft iets de andere kant op gaan staan.

Heeft iemand van jullie een tijdelijke oplossing?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:50

Ik vind Set ook niet dik hoor. Ze heeft het straks keihard nodig.

Ik heb na het zadel-op-nek-want-de-zwaartekracht-wint-het-incident (Dayem had een joekel van een buik en smalle schoudertje. Als hij dan handstand doet, schuift elk perfect op maat gemaakt zadel naar voren, wet van de zwaartekracht) een tijdje met een anti slip matje gereden. Dat ging perfect, lag muurvast als hij weer eens z'n achterbenen omhoog deed. Nu is ie breder aan de voorkant dus blijft het zadel gewoon netjes liggen (vandaag nog in het bos getest, woehoe :+ )

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:51

ooh lekker naar het bos, ik wil ook weer rijden!

en ik vind Set ook niet dik :j bedankt voor jullie mening.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:55

Gauw die Blue maar eens klaarstomen dan haha }>

Dayem was vandaag niet zo leuk hoor. Hij is de laatste tijd lekker aan het puberen in het bos. Dus hij kreeg vandaag straf; alleen stappen. Daar was ie het niet zo mee eens. Loopt ie met z'n hoofd te gooien om vervolgens een gekke sprong te maken en er vandoor te gaan. Hackamore werkte gelukkig vandaag wel goed. Het is alleen wel een heftige met lange scharen. Maar heb liever een korte ophouding dat het duidelijk is dan dat ik het hele bit door z'n mond ruk :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:00

Lastig van je zadel Kel, wat voor singelstoten heb je? Noah heb ik ook een tijd met een anti slip ding gereden, scheelde al een hoop. Met het nieuwe dressuurzadel heb ik een voorsingel er in, dus kan hem mooi achter de schouder aansingelen.

Set is zo'n knappe dame :+:

Dayem pubert, oh jee :+ fijn dat de hack goed werkt, beetje controle is wel zo handig :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:09

Antislip is goede oplossing. Heb dan wel n westernzadel met Tie d'r dikke drachtige buik had ik zelfde probleem. En dan helpt zon antislip wel.

Katja, gaat helemaal goed komen! Ik zal voornamelijk bij de horsies te vinden zijn.
:D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:11

Ja dat is het nadeel, deze heeft een V. 1 in het midden en 1 aan de kant van de achterhand zeg maar die schuin loopt. Het zadel heeft wwl een voorsingel gehad maar die hebben ze afgeknipt :') zou hem er dus wel nof op kunnen laten maken misschien! Maar is dat wel prettig voor de schoft?

Hahaha nicky hier precies zo :')
1 galopje en ik kan geisha de oren zowat kussen :D
Weet je welke antislip mat je had? Die maar is proberen misschien. Of verkoop je hem toevallig? :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:14

Hij komt van Kramer, kostte 20 euro. Heel mooi zacht ding, geen schuurplekken. Je mag hem ook best overnemen voor €10 hoor, heb hem toch niet meer nodig :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:27

Das geen geld! ;)
Heel goedkope oplossing: je kunt bij de kwantum van die antislip kopen voor onder tafelkleden, in de juiste vorm knippen en hoppa, bruikbaar onder elke pad/chabrak! :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:40

kellaxy schreef:
Ja dat is het nadeel, deze heeft een V. 1 in het midden en 1 aan de kant van de achterhand zeg maar die schuin loopt. Het zadel heeft wwl een voorsingel gehad maar die hebben ze afgeknipt :') zou hem er dus wel nof op kunnen laten maken misschien! Maar is dat wel prettig voor de schoft?

Heb je een foto van je singelstoten?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:41

Spannend Yildiz! Ik ga morgen de laatste hand aan Gong leggen qua toiletteren zaterdag ochtend wassen(staat ook 24-7 buiten dus heeft wassen de dag van te voren weinig nut...tenzij het echt echt echt droog blijft) en dan op pad. Heb er giga zin in :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 00:37

Oh nicky, graag! Ik stuur je wel even een berichtje via facebook. Nee zal morgen een foto maken van de singelstoten!:)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 00:39

Yildiz, dat is dat zwarte spul toch met van die gaatjes? :D
Waar leg je dat dan op want blijft dat zitten op de rug?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:30

Ik ook Lisa!!! Ben vooral heel benieuwd hoe Zaartje het gaat doen, ze is tig keer verbeterd voorbij Deurne, echt rete chique! En als ze beetje wil lopen... :wow:

Ik weet niet of je die in zwart hebt? Ik heb toen witte gekocht met idd van die vierkante gaten erin. Op maat geknipt en onder m'n pad gelegd. Klaar!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:36

op de blote rug van het paard of tussen dek en zadel? Denk vooral die vraag :)

Ben heel benieuwd naar je meid, ik was helaas net te laat op Deurne om haar te zien :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:13

Gewoon op de blote rug van je paard, daar t dekje over daar t zadel over.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:46

Nicky balen dat die zo stout is.

Katja ik vindt set ook niet dik t is n knappe merrie mag best wat vol zijn. Raakt ze vanzelf kwijt.

Kelly zadel t blijft lastig, op die van mij hoef ik geen engels zadel te gooien dat blijft ook schuiven

Tamara lekker dat Noah dag en nacht buiten kan blijven. Die van ons komen elke nacht naar binnen. Dan is die kleine het ook echt poepie zat (mietje is het)

Yil ga je toch het hele weekend?
Voor de dames die mij niet kennen zaterdag ochtend ben ik te vinden bij Yildiz (later op de ochtend na het rennen met Tie aan de beademing) En op zondag ren ik ook ergens rond met man en vriendin.
Natasha jou herken ik wel

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:07

Haha, heb m'n BHV Joyce, komt goed! :D
Yes, ga hele weekend ponies zijn voor zowel nationale als internationale ingeschreven. Zal voor Zaar wel pittig zijn twee dagen achter elkaar, maar hey Tis n "Big Girl"! ;)