[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:07

staan we straks met z'n tweeën haha! Gaan ze gewoon samen los joh ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:14

Ja echt wel! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:16

DAN! gaan ze pas echt draven en tonen ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:36

Gefeliciteerd yildiz! Ik had ook een rolberoerte toen ze belden haha. Alleen het echt slechte nieuws vertelden ze me mooi niet... maar goed top dat Nour helemaal ok is en gefeliciteerd met de dracht natuurlijk!
Kettingbinders heb ik hoor :j

Ik ben met de organisatie tot een prima oplossing gekomen en hoewel het balen is is het aan de andere kant wel goed voor me, even rust. Merk dat ik langzaam maar zeker tot het besef kom dat ik niet in een slechte film zit en alles hakt er enorm in natuurlijk.

Eline vitaminekuurtje doet vaak wonderen. Is het eerste wat er hier in gaat als ze met mok staan en al helemaal in de zomer, is vaak gewoon weerstandsprobleem :) Heb vorig jaar enorm lopen modderen toen Umoyax zulke extreme mok had, dacht dat vitamines in dat geval niet zouden helpen, maar toen ik uiteindelijk toch maar gaf knapte het ook heel snel weer op :)

Senna houdt de boel lekker in spanning :+

Ik ga gewoon kijken in alkmaar. Lekker dicht bij... Zoals de planning nu is laat ik Umoyax voor de show gaan dus geloof niet dat ik iets mee moet willen nemen dan... hopelijk wel gewoon even genieten daar van de show :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:39

Ik dacht ook altijd dat vitaminespuiten geldklopperij zijn, maar toen Blue er net was heb ik haar en Set eentje gegeven en merkte wel verschil voor mijn gevoel, en toen Set laatst mij steeds liet schrikken heb ik haar weer eentje gegeven voor het goede gevoel :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:40

Thanks Amy ook voor het delen van je ervaring! Ik zal eens gaan kijken voor een kuurtje!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:41

Zelfs ej verklaarde me voor gek :+ maar t werkt echt super bij mok! Mok komt toch van binnenuit dus van binnenuit ook ondersteunen is sowieso geen overbodige luxe :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:11

Doe het ook weleens hoor...baat het niet dan schaadt het niet zo vit spuit.

Ze zeggen vooral als de R in de maand is :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:15

Ik doe sowieso in het najaar en in het voorjaar beetje ondersteunen ivm verharen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:18

Zo denk ik er ook over, Jessica. Helaas tot maandag geen kans om langs de Epplejeck te rijden, maar dan ga ik dan wel eens kijken voor vitaminespul en andere mok-middeltjes :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:18

Ja ik dacht met dr dracht kan het vast ook geen kwaad, en in maart deed ik het vooral voor Blue en dr slechte conditie.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:23

Ik heb nu die soort van gras blokken van Ej gekocht :+
Nou die gaan er in hoor bij Mo :')
Volgens mij is hij daar niet heel lang zoet mee _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:23

Ik zag ze bij EJ ja, vind ze duur in verhouding dan koop ik liever een zak lucerne :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:29

set_elkol schreef:
Ik zag ze bij EJ ja, vind ze duur in verhouding dan koop ik liever een zak lucerne :D

12.50 voor vier dingen vond het in eerste instantie mee vallen.....maar volgens mij zijn ze zo op :D
Mss toch eens die muesli bal proberen :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:47

Ja daarom haha, voor het zelfde geld heb je een hele grote zak lucerne. heb je dat wel eens geprobeerd? Kauwt zo lekker en doen ze lang mee.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:48

set_elkol schreef:
Ja daarom haha, voor het zelfde geld heb je een hele grote zak lucerne. heb je dat wel eens geprobeerd? Kauwt zo lekker en doen ze lang mee.

Ja dat kreeg ie voorheen maar zo ding leek me in eerste instantie wel geinig.
Hij moet toch kauwen :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:30

Balen dat Pony niet drachtig is Lisa... En idd, een jaartje rust is echt niet verkeerd :D Vergt veel van ze die bebies.

Mo en Mish zien er goed uit :)

Ik kom gezellig met jou kijken Amy in Alkmaar :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:34

Handje lucerne gaat er bij Nour idd ook altijd bij, top spul!

Jaaaa... Kettingbinders!!! Ik vergeet dat soort namen natuurlijk, haha, maar die bedoel ik idd!

Was op die foto's inUtrecht toen al wel iets te zien dan Amy? Hebben ze dat toen wel vermeld in t rapport of niet?
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik m niet helemaal PROK moet laten keuren. Vind dat helemaal niet verkeerd. Eigenlijk ook vreemd dat NRPS en KWPN zo streng zijn en AVS minder (en in buitenland al helemaal niet).

Haha, Lisa, ik vrees dat Nour in dat geval totaal niet zou showen hihi. Die is zo gewend om sociaal gehouden te worden dat hij meteen zou willen kennis maken en gezellig zou staan groomen. Leuke liberty... :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:51

Bij avs zijn we er al op vooruit gegaan ;)

Was eerst gewoon klinisch en als ze rad liepen en sperma was goed had een GGK hengst....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:43

Yildiz: Gon is precies zo...is ook een toffe liberty toch? Doen we In the air van Elton John als muziek :D Caaaaan you feeeeel, the loooooove toniiiiiight _O- haha nee! Scissor Sisters met Don't feel like dancing _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:21

_O- :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:19

Gefeliciteerd Yildiz, met de dracht en Nours goedkeuring *\o/*

Arm Setje hangerig

Die foto van Dayem, hij staat zeer voldaan te zijn haha

Fijn dat het bij Djuun goed lijkt te genezen! Kan best zijn dat het op haar hoofd net iets meer zeer doet, omdat je daar dichter op bot zit.

Blue moet nog wennen aan haar kap blijkbaar

Vervelend, Nicky, gedoe op stal. Gelukkig heb je het kunnen oplossen!

Mish wordt al een flinke meid! Vervelend van de mok, is het niet omdat het voetje verbrand is toevallig?

Knappe Tara bij de smid en onder de spuit! En gefeliciteerd met de dracht van Pris!

Ik heb de paarden nu op Metazoa staan, bevalt erg goed! Wel in combi met wat merriemuesli voor de melkgevende dames.

Goed dat jullie het hebben over ontwormen, Euf moet ook weer!

Knappe Mo!

Leuk, al die paarden op show. Ik neem dit jaar niks mee, misschien volgend jaar Ely...

Dinsdagavond gaan we een nieuwe poging doen om Ely en Euf bij de grote kudde te zetten. Vorige keer was het niet zo'n succes (toen was hij 3 weken) en is hij door het draad gegaan. Nu begint hij steeds meer interesse in andere paarden te krijgen en mams laat hem ook steeds meer zijn gang gaan met andere paarden (eerst dook ze nog overal tussen) dus ik heb goede hoop dat het dit keer goed gaat.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:23

Eline, Mok kan ook komen door te veel suikers en idd een slechte weerstand. Die van mijn hebben geheel ondergestaan en ben gaan smeren met onbewerkte zinkzalf, dit droogt de kosten uit zodat die er makkelijk vanaf gaan zonder dat het de huid aantast, verder kan mok ook nog een reactie zijn van verbranding door de zon omdat het land s morgens nog nat is en zeker met deze warme temp heb je het dan eerder. Onbewerkte zinkzalf werkt hier ook super tegen omdat het er niet afgaat met water, dit gebruik ik bij de mijne ook als zonnebrand namelijk op de neuzen. Een vitamine stoot kan idd geen kwaad en kan een heel groot verschil zijn.

Yil gefelicteerd

Lisa wat balen zeg van Pony

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:28

Zo irritant zulke mensen :+

Hoop dat het goed gaan Annika :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:46

Ben benieuwd hoe het gaat Annika!
Mo en Jes doen hard hun best in de warmte :))
Hee de spam en mijn bericht daarover zijn al weg, go Modjes! :D

Noah is vannacht voor het eerst buiten gebleven, bij zijn shetlanderbuddies 8-) Volgens mij vond hij het wel prima, hij stond 's ochtends niet bij het hek en had geen gekke plekken oid.
Hij gaat nu 's ochtends eerst op stal, dan kan hij zijn brokken en pluk hooi eten. Dan gaat hij naar zijn eigen wei (met gras :+ ) overdag en komt zijn chickie (24 jaar :') ) er 's middags een paar uurtjes bij, 's avonds zet ik hem weer een uurtje op stal zodat hij weer kan eten, en daarna gooi ik hem in de shettenwei voor de nacht :)