Sjezus, hier valt het zojuist met bakken uit de hemel!! Zware regenval en veel heel veel hagel! Hallo herfst/winter.....
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-13 15:51
basarova
Geplaatst: 23-05-13 16:11
Ben benieuwd of we een beetje een zomer gaan krijgen . Ik wil gewoon rijden , heb een buitenpiste laten aanleggen en heb ze zo goed als niet gebruikt . Ben niet vies van een beetje regen , maar wat het de laatste dagen al geweest is is echt niet leuk . Zondag was het dan weer super warm , paardje stond in het zweet na 15 min .
Jes, weet je trouwens zeker dat je het lustrumweekend er niet bijpakt? Is zo gezellig...En een heel leuk programma! Ben ook iemand die z'n rustmomenten moet hebben maar heb daar prima kunnen rusten! Heb zelfs overdag een uurtje liggen snurken, zo vertrouwd! Was echt vakantie!
Bimmetje
Geplaatst: 24-05-13 00:01
Nee kan ik niet mop. Mijn ouders gven dan feest. Ze hebben nu dit jaar expres eens aan ons gevraagd wanneer we nu wel eens konden komen, want afgelopen 3 jaar zijn we al steeds niet geweest omdat we toen steeds me de winkelstand ergens stonden. Dus is beetje banketstaaf om dan alsnog af te zeggen vind ik. Had heel graag willen komen, baal er ook van, maar dat haalt nu echt niets uit.
Onverwacht is er toch WEER een plekje vrij gekomen voor a.s zondag 26 mei voor de Koeien-Clinic gegeven door Wendy van Osch. Lijkt jou het leuk om mee te doen? Geef je dan snel op!
Pak je kans en kom gezellig mee doen en geniet van de verborgen cow-sense in jezelf en je paard!
Even een vraagje trouwens: wat doen jullie aan de manen van je paard? Ik heb die van Daan nu in vlechten zitten die ik om de zoveel tijd eruit haal en weer opnieuw vlecht. Ben benieuwd wat jullie eraan doen om ze mooi vol en lang te houden.
Bimmetje
Geplaatst: 24-05-13 11:21
Ik kam ze sowieso bijna elke dag uit. Elke keer voor het rijden. Ik heb geen vlechten erin, maar smeer er 1x in de 2 weken CM detangler in. Zowel in de manen als in de staart. Ik maak wel een klein vlechtje in de manen daar net boven de schoft. Vanwege de pad. Nu maak ik geen haren kapot en komen er geen haren strak onder de pad te zitten. Dat vlechtje haal elke keer voor het rijden even los en kam het door en vlecht het weer in.
Yesss gister gewoon in strakblauwe lucht lekker met shamit geoefend in de bak! Vanavond gaan we voor het eerst met haar naar Krista voor een lesje! Ben benieuwd! Hopelijk wordt het wel wat droger, want nu komt het al de hele ochtend met bakken naar beneden...
Jammer dat je niet naar het weekend kan Jes!!
Wij doen niet heeel veel aan de manen, beetje door borstelen voor het rijden. En eens in de maand keertje iets van manenspray erin. Frans merk en werkt goeddd! Haha. Shamit krijgt sowieso biotine voor haar hoeven, maar dat werkt ook erg goed op de groei van haar gehele vacht, staart en manen. Er zit heel veel biotine in rozenbottels en voor €2.50 heb je al 500gr. 3 rozenbottels per dag en merken duidelijk verschil.
Ja CM ben ik ook grootverbruiker van Manen bij de schoft trek ik voor het rijden even onder de pad vandaan en dat gaat ook goed.
Had trouwens een supermooie nieuwe singel gekocht, één keer mee gereden en een flinke schuurwond. Nu dus eerst even laten helen en dan weer een nieuwe singel zoeken. Neopreen schuurt, ik had nu een leren met bont, maar die was blijkbaar toch te dik of er kwam toch een randje leer in z'n oksel. Dus nu zit ik te denken aan de Supersingel van FRA. Morgen even langs Monique om te kijken of zij ze nog heeft (met korting hopelijk )
Bimmetje
Geplaatst: 24-05-13 12:19
Als ik die manen daar niet vlecht, komen de manen onder het rijden toch weer onder de pad terecht. Is niet fijn nie.
Singel, ja neopreen kon nada ook niet tegen, ook schuurwond. Nu alweer een 1,5 jaar gewoon een simpele bontsingel en die doen het prima!
basarova
Geplaatst: 24-05-13 12:21
Hahahaha Bella , ach ja :p
Piste ligt naast de wei , gewoon uitgegraven drainage buizen in de grond kiezel erover en zavel . heb ook eb en vloed . werkt super ,nooit een plasje . Ook geen bevrozen grond gehad .
Ik wil ook eens koetjes drijven , Volcano is in ieder geval een held in de kippen bijeen t drijven in de wei
Ik gebruik ook steeds CB , gaat voor mij niets boven . Hoef ze ook maar 1 keer per week te borstelen .
Ik rijd altijd met singels van cattlemans , nooit een wondje ofzo gehad .
Shamit heeft wel een neonpreen, die kon juist niet tegen de fleece bont. Of het aan het fleece lag weet ik niet, of dat het kwam doordat die singel gewoon stugger is. Nadesh heeft nu die fleece bont en ik vind het een suuuuuper singel! Hij is van Classic Equine de fleece singel. Bij euro-horse vandaan.
Bimmetje
Geplaatst: 24-05-13 13:50
ow ik krijg echt even helemaal de schijt van mn werk en de arbo!! Verschrikkelijk wat een gekloot toch weer!