[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:31

Leuk, die oude foto's Katja!!

Haha Nicky, 1.90 groot zijn en dan paarden te groot vinden :')

Even zien:
Dit is Lurex, kampioen 1978 (v:Ludrex, m: Yemama mv: Indian Magic)
Afbeelding
Het enigste wat mij bekend voor komt in zijn stamboom is Bleu Domino, daar stamt Darmorah ook van af)

Dit is Nadeem, kampioen 1977 (v: Naplyv, m: Eloia mv: General Grant)
Afbeelding

Dit is Neptun, kampioen 1975 (v: Pomerantes, m: Nezhenka, mv: Naseem
Afbeelding

En die laatste weet ik niet :Y)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:56

Toch grappig, die eerste heeft nog wel een luxe arabisch hoofd, die andere twee niet echt (zelfs niet voor die tijd, want ik zie vaker oude foto's voorbij komen op fb) Waarschijnlijk hadden zij dan weer andere kwaliteiten gezien de kampioenschappen. Ze hebben wel mooie kleine oortjes :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:02

Ik denk ook dat de beoordelingen anders waren, het heten toen ook het a.p.s (Arabische paarden stamboek), in het boek staan ook Anglo-Arabieren en Arabische halfbloeden.
Hoewel er in het boek her en der wel chique koppies tussen staan, vind ik toch wel dat een groot deel een recht profiel heeft.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:06

@katja woo heftig die auto van je ouders joh...
@shamal moeilijk maar dappere keuze
Haha, Kat, dat hoefde je niet te zeggen dat je op je moeder leek! :D
Erg he, die auto, gelukkig zijn je pa en moe er redelijk goed vanaf gekomen.
@letizia is het ook niet dat door de jaren de verwachtings eisen hoger worden en men steeds meer verwacht van de paarden? is bij de minis wel zo ze worden steeds luxer, meer beweging etc

Asal maakt het goed. Is het niet echt eens met haar vakantie gister lekker gelongeerd aan het halster en oh oh wat is ze fris kan haar ook niet los doen wand als ze gaat rollen komt er zand in de wond..niet handig alleemaal, maar ze maakt het goed en de patiënten rol speelt ze erg goed hihih iedere dag een peer en madam is tevreden

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:18

Katja :oo Jeetje... Onze auto zag er idd ook ongeveer zo uit. Pfft wat een geluk dat je ouders er zo goed uit zijn gekomen!

Ylona wat een verhaal idd. Ik weet wel dat soms is het het donkerst vlak voor het licht begint te worden....
Moet dat licht alleen niet uit je ogen geslagen worden natuurlijk.
Raar dat hij zo ineens omsloeg, kan er misschien bij jou een trigger hebben gezeten? In de zin van een rotdag/emotionele incongruentie? Op dat laatste kan Umoyax ook vrij fel reageren, uiteraard kinderspel eigenlijk, maar wel boos zijn en wat happen etc. Als ik dat ''vertaal'' naar een getraumatiseerd paard is aanvallen misschien heel zo raar niet...
Maar hoe dan ook.... Soms is het inderdaad denk ik beter om zo'n paard van zichzelf te bevrijden. :j Moedige, moeilijke beslissing. Hopen dat hij het toch redt op zijn laatste kans maar anders is hij beter af op de eeuwige groene weiden, ook nooit meer risico dat hij in verkeerde handen valt of iemand aanvalt :(:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:02

Komt er iemand van jullie wel eens in Duitsland (toevallig zeer binnenkort nog)?? Ik heb namelijk 6 of 10 tubes Dolobene Sportgel nodig maar dat is alleen in apotheken in Duitsland verkrijgbaar....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:07

katjen woont in Duitsland.. misschien kan die wat sturen als je een dealtje maakt?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:45

Dat hengstenboek is echt leuk :j

Ylona, sterkte omtrent de beslissingen van Dream.

Katja, tjeeutje, er is maar weinig over van die auto zeg :x

Joyce, kan je dr niet losgooien waar je bij bent? Dan kan ze toch ff dr benen strekken.

Vanmiddag naar stal geweest en uiteraard ging het regenen toen ik met Djuun ging fietsen ^) Terwijl vanochtend het zonnetje scheen, maar toen kon ik dus niet naar stal :+
Afijn, paard was vrolijk (behalve naar de fiets, het stuur en de fietstassen moet je toch minstens 1x aanvallen :') ).

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:24

Gekke Djuun.

Ik heb al een online apotheek gevonden waar ik het kan bestellen zonder verzendkosten :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:27

Welnee, dat doet ze altijd _O-
En ze had weer een-in-mn-kraag-snuffel-dag :+

Handig zeg, dat internet :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:07

Ben mn hyves foto's aan het doorspitten en aan het opslaan :P

<3
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:11

Darmoor? mooie foto zeg!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:27

Ja, dat is Darmoor :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:28

Aah lievvvv :+:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:32

@sieltjuh neej asal ligt echt zo snel en ze loopt altijd met dr neus over de grond en erg mag echt geen zand bij komen dus ik wandel wel wat met haar en longeer haar 1 kant op zodat ze dan even de benen kan strekken ze komt er nog 2x per dag uit hoor ze staan normaal ook niet veel buiten (Houd ze niet van en zeker niet met dit weer :') ) Wat een leuke foto van jullie samen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:33

Oke, Joyce :)

Thanks meiden :)

Marlies1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:35

kei leuke foto

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:36

@sieltjuh heb je dit paard al lang niet meer? lijkt me echt een leukerd

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:39

joysjuh1987 schreef:
@sieltjuh heb je dit paard al lang niet meer? lijkt me echt een leukerd

Darmoor is in 2010 ingeslapen. Daarna is Djuun gekomen :)

Darmoor wás ook een leuke en ontzettend lieve pony <3 Wel een heethoofd, maar echt een hart van goud. En ik gok dat zij echt de liefste mama ever was:
Afbeelding
Afbeelding
2 veulens bij de vorige eigenaren en daarvoor heeft ze er nog 4 gehad bij de fokker.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:40

oke wat sneu wel fijn dat je zon fijn paardje weer hebt gevonden

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:46

Djuun lijkt in sommige opzichten wel op Darmoor, maar in andere opzichten is ze zó anders. Ik vind eigenlijk Djuun ook wel een makkelijker, nuchterder paard dan dat Darmoor was. Darmoor kon echt wel een heethoofd zijn, terwijl Djuun liever zich niet te druk maakt :+ Djuun is daarentegen wel meer een "pismerrie" of dramaqueen :') Misschien dat laatste ook wel met leeftijd te maken hoor, Darmoor was 11 toen ze bij ons kwam. Darmoor was natuurlijk ook geen volbloed, maar zat ook behoorlijke scheut Welsh doorheen.
Maarja, beide vos, twee witte achtervoetjes en een kol hè :+ Tjah, je valt voor een type of niet hè _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:48

Wat een leuke foto met Darmoor! Leuk ook dat ze veulens heeft gehad bij de vorige eigenaren, weet je ook waar die veulens nu zijn?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:56

Iloontjeehh schreef:
Wat een leuke foto met Darmoor! Leuk ook dat ze veulens heeft gehad bij de vorige eigenaren, weet je ook waar die veulens nu zijn?

We hebben 3 nakomelingen van haar in het echt gezien, toevallig ook alledrie van dezelfde hengst, die wij persoonlijk echt geen match vonden met Darmoor :+ Die merries hadden de namen Bimorah, Camora, Lamorah :') Origineel hè?
Ze zijn volgens mij wel verkocht, een van de nakomelingen staat bij een manege ergens in Zuid-Holland en een ander meisje heeft volgens mij Lamorah gekocht, heb ik nog wel eens op Hyves gehad geloof ik.
En Bacardo (foto op de keuring) heeft Letiets nog wel eens contact gehad met de eigenaar, maar die is helaas toen vrij plotseling ingeslapen. Die leek wel enorm op Darmoor :j
Eerste veulen (hengst) en Amira (foto op gras) hebben we nooit wat te weten van gekomen. Sterker nog, van Amira wisten we het bestaan niet af tot volgens mij een paar maanden voor Dars inslapen :+ Waren ze vergeten te vertellen ofzo :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:57

Overigens hadden Bi, Ca en La dezelfde vader als Pasja van mn tante :j Waar ze ook veel meer op leken.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:03

Wat leuk zeg! Die namen zijn idd origineel :') Misschien een rare vraag maar zijn jullie bijv. na het inslapen van Darmoor ook op zoek geweest naar familie van haar (wellicht dus nakomelingen) om te kopen? Suus en ik hadden dat wel heel sterk toen we een tweede (jong) paard erbij wilden. Wat nou als er iets gebeurd met Asi? Dan hebben we in elk geval nog een "stukje" van haar. Voor iedereen persoonlijk natuurlijk :) Gewoon interesse hoor, Djuun is natuurlijk ook heel leuk en mooi :D