[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:31

Jolindaa schreef:
Ik ben ooit gebeten door een cavia en nu vind ik ze eng :( die tanden zijn echt scherp!!!

Ik ben er super allergisch voor :') vind ze daardoor ook niet leuk:p
Maar baby diertjes zijn over het algemeen altijd lief :+

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:19

Yamcha welkom, wat een mooi verhaal :) Bijzonder idd.

Baby caafjes, leuk!! Had idd wel eens gehoord dat ze helemaal ''af'' worden geboren :D

Set is gaaaaf geworden! :oo :D Benieuwd hoe t Asal zal staan, vast prachtig!!

Hier hadden we weer eens spanning en sensatie op stal hoor := Ging Umoyax halen van de week, loop door de stal, zie hoop kalfjes staan, los. Het zal wel....ze stonden braaf voor een hek (daarachter stonden ook weer kalfjes) en wat weet ik nou van koeien?
Dus Umoyax opgepikt, loop met hem terug, zie al 2 kalfjes op de mesthoop. Nee, dat hoort niet. Eromheen, de stal in, schieten ineens een heleboel kalfjes alle kanten op, de stallen in, echt complete chaos :') Umoyax zowat een hartverzakking _O- Vond die dingen zelf al onvoorspelbaar dus leek me geen goed moment om cowsense te ontwikkelen voor Umoyax, ben buitenom gelopen naar een '''veilig'' stuk terwijl Mel mensen is gaan bellen.
Hebben wij weer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:48

OMG :')

Wáárom heb je dat niet gefilmd? >;) _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:04

Misschien moet ik toch voortaan gewoon een camera aan een touwtje om mn nek hangen, maak altijd wel wat mee op stal _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:07

Hahahaha!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:07

Zou ik maar doen :') kunnen wij ook eindelijk eens meegenieten :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:19

Hahaha! Kalfjes! Bij ons lopen er nu echt talloze lammetjes! Ook leuke beestjes hoor :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:23

:wave:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:04

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:40

:')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:30

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:05

Wat een gezwaai hiero, haha.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:05

:D

De grond wordt zachter, dus dream zijn kapotgelopen hoek met modder ook, dus hij wil daar de afgelopen week al niet meer staan. Dus blijft ie achter het hek, op een halve meter er vanaf (daar is de grond nog stevig). Het hek klapt echter naar binnen en precies die kant op waar hij staat, wat niet zo handig is. Maar geen probleem, hij doet zijn hoofd naar het hek, ik klik hem tussen de spijlen door aan, doe dan het touw ook tussen de spijlen door en pak het om het hoekje weer vast zodat het om het hek loopt ipv door het hek. Dan trek ik zijn hoofd opzij zodat ie weet dat ik het hek los ga laten (valt zelf naar binnen) en hij bereid zich voor. Dan laat ik los.... En dan gaat alles supersnel: ik duik opzij, dream neemt 3 grote sprongen, eerst half om het hek heen en vervolgens met 2 sprongen uit de wei. Dat gaat behoorlijk snel, hoewel hij meestal wel luistert naar mijn "rustig!". En dream trekt niet, dus dus tijdens de 3e sprong draait hij zich ook half en half om omdat hij weet dat dan het touw op is.

Alleen had ik hem vandaag korter, of eigenlijk laat ik normaal het touw tijdens zijn sprongen vieren zodat ie er niet in springt, maar hij kwam nu als een soort ongeleid projectiel in rottempo de wei af waardoor ik niet snel genoeg kon laten vieren :') en toen hij dus ineens vroeger dan normaal tegendruk voelde, ook al was het een fractie van een seconde voor het touw alsnog vierde, draaide hij zich dus vliegenvlug om, of eigenlijk, dat probeerde hij :Y) met als gevolg dat ik ineens een ruk aan het touw voelde en dream op zijn buik lag met gespreide achterbenen :+

Zoals het een echte hengst betaamd moest ie daarna natuurlijk extra druk en baldadig en stoer doen (of kwam dat omdat ik hem eerst vierkant uitgelachen heb? ), dus moest ik hem zelfs een tik geven en hem stilzetten om hem streng toe te spreken :j Daarna was het wel weer ok.

Padri was vervelend vandaag en fahkour ook, die 2 stoken elkaar op joh :') je ziet ze altijd samen, samen spelen met de pion, samen achter veulens aanjagen, samen merrietjes pesten, samen stoeien. Leuk stel :j Maar goed, we haalden shanaya eraf, ik had mish er net uit en pap draaide shanaya door het hek en trok hem gelijk dicht. Ramaylla stond al te wachten achter het hek en ineens schieten die 2 bandieten achter ramaylla vandaan en duiken achter shanaya aan, padri voorop :') Hij duwde pa het hek in :oo Maar pa was snel genoeg om het hek alsnog dicht te trekken zodat fahkour iig wel binnen bleef. Nu mogen ze normaal toch los naar binnen wandelen dus hij wist de weg, maar we hadden emira voor shanaya eruit laten gaan zodat zij alvast naar haar box kon wandelen.... En emira is niet zo vriendelijk :n Dus heb ik shanaya en mish samen vastgehouden terwijl pa achter padri aan liep, emira bleef gelukkig op commando in haar box staan terwijl padri ook daar voor de deur stond. Pa kon hem redelijk vlot weer pakken en in zijn eigen box zetten :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:09

Oh daya had ook een bui vandaag! Het wordt weer ietsje warmer, dus dan krijgen ze de zomer in hun bol denk ik, haha. Hij rende continu onder me vandaan met een rotkop.. Hij had gewoon geen zin om door de waterplassen te lopen die in de bak lagen, dus elke keer als ik er doorheen wilde, nam hij een sprintje, waarna ik boos werd en hij weer een half rondje braaf zijn opperste best deed.. Klierenkop. Uiteindelijk ging hij door de plassen alsof hij cavaletti aan het lopen was, want je zal maar natte voetjes krijgen :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:10

Wat een soap bij jullie Ylona _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:11

Djuun was vandaag beetje :):) en beetje stout met wandelen (lees: telkens proberen een hap gras te nemen). Totdat ik echt ff boos werd en zei dat ze moest kappen, toen was ze alleen nog maar :):)
Maargoed, zelfs als Djuun :):) is, is ze nog steeds gewoon te handelen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:36

Ik zie het helemaal gebeuren Yloon :') Het is altijd soap daar volgens mij met binnen en buiten zetten.

Fijn is dat van arabieren he, dat ze ook al stuiterig nog zo goed hanteerbaar blijven :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:43

Nou, zo stuiterig is ze eigenlijk niet, daar wordt je namelijk moe van :j Maar voor haar doen was ze :):) Wat resulteert dat ze elke keer in het gras wilt duiken en heeel snel wilt gaan stappen :') En dat stoute hoofd.. En dan wilt ze voor me uit lopen en dan zeg ik een paar keer zachtjes "Djuuuuunaaaah.... Djuuuuunah!!" En dan draait ze dr hoofd om, steek ik mn hand uit en dan gaat ze die likken :') En dan kijkt ze geïrriteerd, omdat er niets in zit en dan loopt ze weer voor me uit :')

Ja, mn paard is raar :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:01

Wahaha, Dream was bambi op het ijs aan het immiteren. _O-

Umo had direct door dat kalfjes áchter een hek horen, cowsense heeft ie dus wel! :D

Vandaag de paardjes ontwormd en het eens gefilmt. :+
Fuego had zijn mond nog niet leeg.. :+ Zosja vind wormenkuurtjes lekker.. :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:03

Werkelijk het eerste paard wat ik ken wat een wormenkuur lekker vindt _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:39

Nu was hij nog redelijk rustig, soms trekt hij het al uit mijn hand zo graag wil ie.. _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:43

:')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:47

Wat een leuk filmpje Miranda! hahaha blijf jou paarden echt super grappig vinden

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:05

Ik moet nog even kijken of ik het goed op de foto heb (ze stonden telkens te dicht bij om goed op de foto te krijgen :')) maar zowel Mish als Dayimah begint uit te groeien als lama.............

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:13

Jouw shet is een vreemd geval _O- ze wilt die spuit ook gewoon hebben! :')

Lama foto's zijn altijd welkom, heb ik ook mijn fair share van op de computer staan _O-