[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:19

Oja tip: schakel even in op Opsporing Verzocht Ned 1, gaat over paardenmishandeling.

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:29

Ja ik ga zo kijken, al is er maar 1 geval in het noorden

Dayem ziet er moe uit! Set kijkt ook zo verdoofd uit haar ogen :') Het is inderdaad erg benauwd, vies en vochtig. Heb er zelf ook last van, ben vanmiddag nog half in de waterbak gaan hangen :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:39

Hier staat ie ook aan, gelukkig geen gevallen in Zeeland, maar je gunt dit geen enkel dier en eigenaar toe...

Haha Dayem is er goed moe van :(:)

En Set ook, zwanger zijn is topsport! :j

Gefeliciteerd YildizArabs *\o/*

Super stoer Tam, Noah gaat er ook wel vol voor he!

Hier was het maar raar weer vandaag, vanmorgen behoorlijk zonnig en benauwd, naar Djuun geweest, had er nog niet gezien na d'r val, maar man, man, man, wat een drama zeg :roll: Pff, alleen er al naar kijken was een rede om helemaal over de zeik te gaan, nadat ik zelf al ontploft was, maar besloten om even een praam om te doen, dat hielp behoorlijk, dus kon het even schoonmaken, maar het ziet er heel goed uit, amper zwelling (wel op laag op d'r neus, vermoedelijk door d'r panisch gedrag en druk van het halster). Heb er nu wat aloe vera opgedaan en besloten er verder geen zorg meer aan te geven, het zijn schaafwonden en zijn mooi droog en ze wordt zo panisch, dramaqueen. De zwelling op haar schouder is minimaal, maar dat is gewoon te behandeling, geen centje pijn, trut :')
Heb ze even los gelongeerd, niks te zien aan d'r lopen en ze loopt zo verend op de nieuwe bodem, daarna gaan wandelen met het touwhalster, die zit boven de zwelling, even geoefend onderweg met teugels over d'r hoofd en heen en weer gehaald, ging steeds beter :)
Op de terugweg er op gesprongen en in een lekker jog naar huis gereden, ze was weer helemaal happy :)
Toen ik naar huis reed begon het te regenen en dat heeft tot ruim halverwege de middag geduurd, zonnetje kwam aan het begin van de avond terug :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:45

Charming picture van Dayem! :')

Fijn te horen dat Djunekind het beter gaat en de wonden goed genezen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:50

Wat vervelend voor Djuun ook de stress er omheen

Ik heb Blue vandaag voor het eerst een Cashel Crusader vliegenmasker omgedaan (met neusflap) en omg wat kostte dat een moeite in deze hitte. In mn eentje ponyworstelen om dat ding om te doen, 1z draafde ze er vandoor met dat ding aan 1 oor, dus weer opnieuw beginnen. Hij is nog iets te groot, en toen ie eenmaal om zat bleef ze maar briesen (stress?) echt onophoudelijk brieskreuntjes uitstoten, Set stond met verbazing naar haar te kijken :+ Heb m eerst ook weer afgedaan, omdat ie ook iets te groot was. Doel is trouwens het UV zonlicht in haar ogen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:51

__Nicky schreef:
Oja tip: schakel even in op Opsporing Verzocht Ned 1, gaat over paardenmishandeling.

Walgelijk... Zieke geesten...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:52

Wat een dramaqueen die Djuun :+

Deed Dayem ook Kat met hetzelfde masker. Ademt blijkbaar toch anders door dat gaas :+ Hij was ook constant met z'n bovenlip aan het klooien omdat het kriebelde :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:53

Ja Blue nam m tussen haar lippen. Dat briesen gewoon even aanzien dus? Zal morgen foto's maken en jullie dan laten beoordelen of het te ruim zit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:50

er zit ineens iets op de neus, dat moet weg...dat proberen ze met briezen ;)
Pony had een UV werende kap zit met roze oogleden vanwege de vitiligo. Slechtst besteedde 60 euro van m'n leven....Zo snel ik hem op kon doen wist mevrouw hem met halster en al af te krijgen.

Straks worden mijn mopjes gescand, en gaat Taartje voor het eerst naar de smid, spannend spannend spannend.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:57

Succes met scannen! en de smid.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:39

Spannend Woogy, Fingers crossed! :) Wel meteen laten weten he?! Ben benieuwd...

Werd net gebeld door de kliniek in Utrecht. Ze zouden het keuringsrapport opsturen (doen ze ook nog) dus had niet verwacht dat ze zouden bellen. Schrok me kapot!
Heel verhaal natuurlijk maar komt erop neer dat alles meer dan prima in orde is! Dus... Nog niet geheel officieel maar heb een goedgekeurde dekhengst! *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:45

Amy, ben eigenlijk wel benieuwd of je nog wat van AVS of organisatie gehoord hebt over je stand? De meningen hierover zijn, terecht, nogal duidelijk toch? Vind t ook van de zotte dat er op n Nederlandse show geen Nederlandse standhouder mag staan, even kort door de bocht... -O-

Heb je trouwens naast een kabel jaarling halster ook een dingetje om de kinketting bij elkaar te houden als je de lijn los maakt? Weet niet hoe die heten? :o (voor Nour z'n halster in de liberty)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:46

Spannend Lisa, succes.

Gefeliciteerd Yildiz! Toch een geruststelling :)

Pff, beetje gedonder op stal met binnen en buiten zetten. Ga het nu maar met iemand samen doen. Gaat ie lekker om 8 uur er al uit en pas om 7 uur weer naar binnen, beter :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:37

Succes Lisa, ben benieuwd!!
Yildiz wat een goed nieuws! Gefeliciteerd :D

Nicky, lastig is dat als afspraken niet gaan zoals gepland. Fijn dat er een oplossing is! Ik ga waarschijnlijk deze week Noah ook 's nachts naar buiten gooien, dan is er helemaal geen kind meer aan met buiten en binnen zetten :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:00

Leuk Tam, je topic! :))

Lisa, succes!

Yildyz, alvast onofficiëel gefeliciteerd! :D
En natuurlijk helemaal gefeliciteerd met de aanstaande moeder! *\o/*

Kat, zie het al voor me met die hitte achter de poown aan.. :+
Dat zal wel moeten wennen op d'r neus. :j

Dayem lekker piesen. :D
Vroeger heb ik veel ellende meegemaakt op pensionstallen, ben elke dag blij dat ik mijn eigen stek heb.

Djuun is geen goede patient. :Y)
Gelukkig gaat het wel goed.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:59

Fijn paard lang naar buiten Nicky!

Wat fijn van Nour :D

Set begint langzaam te veranderen, de banden zijn ook ietsje slapper nu. (minimaal uiteraard). Ze was vandaag een stuk meer happy.

Heb Blue, die al wat te rond werd :P nu op Pavo Liga gezet (voor sobere pony's/IJslanders) zodat ze nog wel wat kan knabbelen als Set eet en wat vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Morgen de hoefsmid dus mijn paarden zijn weer helemaal onderhouden straks haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:12

Hou die liga maar in de gaten want er zijn er veel die het niet zo bevalt. (jeuk)
De hoefsmid is hier niet lang geleden geweest maar die hoeven gaan zo snel nu!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:20

Yildiz, gefeliciteerd zeg! :D

Hoeven gaan hier ook al zo snel, Miranda, typisch he!

Mish heeft sowieso een groeispurt op het moment :') Check die kont... Weer lekker uit verhouding!
Afbeelding

Ze heeft mok, trouwens -O- Aan een voorbeen een klein beetje en aan de andere een stuk erger. Was de eerste keer dat ik haar na vakantie weer zag, dus dat heeft ze in de tussentijd ergens opgelopen met al die regen in het natte weiland. Ik hoop dat het een beetje vlot wil genezen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:24

Met die droogte gaat dat waarschijnlijk wel snel weer goed met de mok.
Ze ziet er goed uit!
En al weer een beetje gewend thuis of wil je liefst morgen weer terug?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:30

Knappe Tara is zo fantastisch! Vandaag voor het eerst naar de smid geweest, ze was een beetje ene tijger met de voorpootjes, maar achter was ze heel braaf. Daarna ook nog even afgespoeld(meid had het zo warm) en ook dat was in eerste instantie eng en spannend, maar daarna...toch eigenlijk wel heel erg lekker. braaf paard

Pony is helaas niet (meer) drachtig. Pris echter...heeft een heel mooi overduidelijk 18 dagen vruchtje zitten. Over 12 dagen opnieuw scannen. We zijn ons nu suf aan het twijfelen over wat te doen met Pony. Opnieuw dekken, of een jaartje gust...

Gefeliciteerd Yildiz! Mag je trots op zijn hoor :)
De andere standhouder is ook een Hollandse.

Mok is iets wat van binnenuit komt, een darm bacterie die huidproblemen veroorzaakt. Is ze verweid naar een stuk met korter groener gras??

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:33

Wat vervelend van Pony! Misschien is een jaartje leeg geen slecht idee.

Miran zal het in de gaten houden, dat wist ik niet. Is dat bij de robuuste pony's die sowieso al eerder exceem en jeuk hebben?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:33

Ja ik denk dat het vast snel beter gaat :) De stalhouder houdt er ook een oogje op. Ze ziet er echt super uit he? <3 De eigenaresse van Mish d'r vriendinnetje vindt haar ook helemaal leuk.

@Woogy; nee, ze staat al de hele tijd op het zelfde stuk met een groep met vier andere paarden. Vooraan is het redelijk kaalgegeten en droog, de achterste helft is soppig en nat met echt nog hoog gras. Ze staat vaak in het achterste deel.

Super dat Tara zo braaf was! :D Maar zonde van Pony zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:35

Mish is trouwens een echt jaarling he :P had niet gereageerd sorry

mok lijkt me vervelend, nog nooit hoeven meemaken zelf.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 11-06-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:36

Geeft toch niet Katja :) je hoeft niet op alles te reageren joh.
Ze is wel echte jaarling ja :') beetje naarling af en toe.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:37

Volgens mij heeft mok verschillende oorzaken, die kunnen komen door vocht, overgevoeligheid van voeding, zonlicht en kan ook minder weerstand zijn. :)