[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:16

Neuj, dies veel knapper :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:40

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:28

Meh :( vandaag heel drastisch besloten afscheid te nemen van dream. Eigenlijk begon dat gister al. Normaal kan ik hem prima peilen en hij heeft zijn momenten en dan prik ik er wel doorheen en lossen we het wel weer op, maar gister was er iets dat me deed huiveren en deed beslissen dat het einde verhaal was tenzij iemand zou kunnen helpen waar ik echt vertrouwen in heb. Bij a. vd toorn konden ze weinig voor me doen en benjamin zou zondag komen kijken. Hij viel aan de op weide, of wilde dit doen, liet zien dat hij het van plan was als ik niet snel van zijn weiland zou gaan. Maar het was anders dan anders, normaal kan ik precies zien of hij zich gefrustreerd voelt of onzeker of boos of onbegrepen etc. maar nu, ik kon die blik niet peilen en hij was zo kalm en beheerst op dat moment.

Vandaag brak hij weer los maar dit keer viel hij vrijwel gelijk aan (ow ja ik moest echt in de roundpen en achter de draden schieten dit keer :+ ). En het was ook ineens genoeg. De koude rillingen over mijn rug. Ik ben niet bang van hem, ik ben wel voorzichtig met mezelf en de fysieke confrontatie die hij opzocht ga ik echt niet aan met die 500-600 kg van hem :oo Terwijl hij een aantal keer rond de roundpen op mijn hoogte bleef lopen was het weer dat ik hem niet kon peilen. intussen benjamin verteld dat de afspraak niet doorging en dat ik eigenlijk nu ook niet meer het er voor over heb omdat ik het sterke gevoel heb dat het niet werkt. Het is immers een paard dat normaal alleen aanvalt als ie denkt dat je hem pijn gaat doen, en hij is pijn gedaan door mensen die iets anders vroegen dan meelopen naar de weide. Hoe doorbreek je dat als je niet dichtbij genoeg kunt komen? geweld gebruiken lijkt me niet logisch want daardoor is het juist ontstaan en op liefde reageert hij dan toch niet meer.
Na mijn gesprekken met de DA en mam etc leek hij relaxter, vrolijker, normaal wordt hij dat ook, even crossen over het land van kur en dan kun je hem zo weer pakken en meenemen. Dus ik pakte hem weer en hij liep braaf mee, tot vlak voor de ingang van zijn weiland, daar was het als een blad aan een boom omdraaien en weer helemaal van god los. Ik liet los toen hij zijn borstkas in mijn richting wierp en bijna me omver denderde. Hij ging helemaal terug naar voren dus we hebben hem terug op stal gezet daarna.

En toen besefte ik wat ik de afgelopen 2 dagen gezien had: hij had niet aangevallen als normaal, het was zonder emotie erachter, geen reden, niet vanuit boosheid oid, hij was kalm en beheerst geweest, oortjes naar voren, en die blik, gewoon kwaadaardig. Hij kwam rustig en beheerst op je afstappen, geen uithaal, geen ontploffingen, geen strikes. Ik snapte toen ook waarom ik zo ineens die beslissing had genomen, ondanks alles wat ik erin gestoken heb het afgelopen jaar, en ondanks de verbeteringen die ik gezien heb; onbewust heb ik het direct gezien maar het later pas beseft, en kwaadaardigheid brengt ongelukken, fatale met een beetje pech. Als ik hem met alle liefde, geduld en aandacht en zorg niet heb kunnen doen zien dat niet alle mensen slecht zijn, dan vrees ik dat hij het nooit zal zien. Hij is boos op de mensheid, om wat ze hem aangedaan hebben. Ik neem het hem niet kwalijk.

Hij gaat vanaf hier dankzij de DA naar een man met heel veel ervaring met moeilijke paarden en traumapaarden die nog 1 laatste poging waagt; wordt het niets dan heb ik de garantie dat hij rechtstreeks naar de slacht gaat. Dan heb ik iig in mijn ogen toch alles gedaan wat ik kon om hem te helpen. Of wat binnen mijn macht ligt iig. Zonder daarbij mezelf letterlijk op te offeren, want ik vrees dat ik een fysieke confrontatie echt niet zonder kleerscheuren zou doorstaan.
Ik zou hem graag nog jaren gegeven hebben om te herstellen en te verbeteren, maar het moet niet zo gevaarlijk worden als het nu ineens werd. En ik denk eigenlijk niet dat het beter zou gaan, hij ging juist ineens nu erg achteruit, terwijl er niets veranderd is. Of achteruit, hij is zelfbewuster maar gevaarlijker. In het begin was ie ook van god los, vrijwel dagelijks, steigeren, bokken, slaan. Bijten ook, altijd haast, altijd druk. Maar lang niet zo gevaarlijk als dit zelfbewuste, beheerste kwaadaardige gedoe. Toen moest je vreselijk oppassen dat je niet in zijn pad der destructie kwam omdat hij gewoon zo los ging, nu ben je echt het bewuste doelwit. Het maakte ook niet uit of ik voor hem stond of didi, die hem normaal nooit in handen heeft. Mens was voldoende, maakt niet uit welke.

Overigens, hij is op stal normaal heel relaxed, maar vanmiddag was hij onrustig, bozig, en een halfuur later weer compleet relaxed en lief. Jekyll/Hyde theorie...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:34

Ik ben trouwens bij de auto van mijn ouders geweest, voor wie het nog wil zien... duidelijk total loss, ik ben zo blij dat ze er met kneuzingen en schrik afgekomen zijn :n

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sorry Ylona ik was met mijn post bezig toen jij postte, wat vervelend van Dream..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:39

shamal, ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt! Wel heel moeilijk maar gelukkig geef je hem nog een kans... Ben benieuwd of ze hem kunnen helpen...

en die auto hier boven, jeetje! :oo Ze hebben dan wel geluk gehad!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:44

Jeetje, weer gewoon schrikken Katja :oo
Hoe is het nu met je ouders?

Hopelijk kunnen zij Dream wel helpen Ylona! Knap van je dat je in hebt gezien dat het zo geen doen was, voordat er echt ongelukken van komen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:47

Uhm allebei vooral last van de benen, mijn moeder kan wel gewoon lopen maar is snel moe en krijgt snel last, kan geen autorijden door de plek waar de pijn zit. Mijn vader liep het slechtst maar gaat steeds beter, je ziet nog wel dat hij een beetje mankt maar hij loopt tenminste gewoon. Hij kan sinds eergisteren weer autorijden en kan dus ook eindelijk het huis weer een beetje uit. Hij heeft troep onder zijn scheenbeen zitten, maar openmaken geeft alleen maar risico op ontsteking dus dat moet als het goed is zichzelf oplossen, er zit dus een bult met pus? vuil? ik weet het niet precies (vind het wel fascinerend, zou wel willen dat het open mocht :P ik ben dol op dat soort viezigheden haha). Lief dat je ernaar vraagt!

Afbeelding
mijn papa toen ik nog een klein ukje was.

Afbeelding
en mijn mama toen ik nog een heeel klein ukje was. Ik lijk het meest op mijn moeder.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:58

Katja jij lijkt inderdaad echt op je moeder! :j

Ylona wat een baal nieuws over Dream zeg... Vind het heel erg knap dat je de beslissing genomen hebt hem bij een ander nog 1 kans te geven en anders einde verhaal.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:31

Moeilijk hoor Letiets, die eerste komt me wel bekend voor maar ik kom niet op de naam...

Hopelijk kan de nieuwe eigenaar nog iets betekenen voor Dream, begrijp jouw keuze goed.

Jeeje, schrikken van de auto Kat! Gelukkig gaat het weer beter met je ouders. Je lijkt idd veel op je moeder :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:27

Haha, Kat, dat hoefde je niet te zeggen dat je op je moeder leek! :D
Erg he, die auto, gelukkig zijn je pa en moe er redelijk goed vanaf gekomen.

Yloon, goede beslissing..niet leuk maar je hebt het geprobeerd, je weet zelf het beste wanneer het niet gaat.

Tam, ik zou ook liever geen bandage omdoen, dan zou je dat voor de rest van z'n leven moeten doen, het wil niet zeggen dat het erger wordt dan het nu is hoor, bovendien hebben heel veel paarden wel zoiets waarmee ze gewoon oud worden, ik zie het eerder als een schoonheidsfoutje.

Djuun gaat dus goed na de inenting, mooi zo!
En wat ligt ze schattig.. <3
Leuke foto Letiz, haha, het lijkt wel alsof je heel veel voor jezelf hebt! :P
Maar dat lijkt me ook niet echt relaxed eten nee..

Kelly, das vervelend als er van die slaanders in de bak zijn, ben blij dat ik dat gezeik niet meer heb, alles is voor mezelf! :Y)

Con, gelukkig gaat het weer wat beter met Kenchy!
En wat gezellig zo'n bambi, hier hebben we ook reeën op de wei.
Ze laten wel teken achter. >;)

Annika, goed dat het beter gaat meet door!
En 200 dagen alweer, dat gaat goed!

Vandaag zonder zadel gehobbeld.
Fuego is al een beetje aan het afvallen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:09

Best kans dat die foto een frans gefokt ren AV is hoor...

Ylona had hem graag een kans gegeven als ik niet op een pension stal stond.
Helaas geen eigen stukje -O-
Benjamin is een kalm persoon dus mss is het wat, hoop het voor het beestje.
Moeilijk hoor..

Bij ons is er een buiten zet service in de ochtend.
Mo staat overdag buiten en kan dan best een poosje staan.
Dat doe ik voor of na het werk.
In de zomer kom ik nog weleens terug om hem ook effe op de wei te zetten.
Heel de dag is niet mogelijk in de winter, maar kan er nog kaas van maken.

Deuken en butsen in auto's altijd weer even schrikken als je foto's terug kijk.
Ik heb het nu 2x gehad en had steeds zoiets van sodeju heb echt steeds een engeltje op me schouders gehad :wow:
Bij me eerste ongeluk ging ik de auto leeghalen die was total loss en een halve meter kleiner.
Pas toen me vriend de auto zag realiseerde hij zich wat voor klap ik had gemaakt.
Politie zei ook Jezus wat heb jij geluk...

200 dagen drachtig *\o/* *\o/*
Spannend al die drachtige merrie's :))
Scorpio vind ik ook een zeer mooie hengst :j
Hopelijk lukt het voor mij om volgend jaar een eigen merrie te kopen dan kan ik ook eens een andere hengst gebruiken :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:14

Fuego zet zichzelf binnen en buiten. *D
Ik heb heel veel gezeik gehad op verschillende pensionstallen en ik ben blij dat ik nu lekker mijn eigen ding kan doen! :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:26

Yusraa staat ook op een geweldige stal. In overleg is eigenlijk alles mogelijk, en muts komt er niks tekort :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:33

Bonjoy schreef:
Yusraa staat ook op een geweldige stal. In overleg is eigenlijk alles mogelijk, en muts komt er niks tekort :D

Bij ons ook :j
Hart voor paarden vind ik belangrijk 8-)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:13

tja, ik weet gelukkig van mezelf dat ik niet opgeef en ik zie dit niet als opgeven ook, er is gewoon niets wat ik kan doen voor hem, of niets binnen mijn macht (had ik een hectare grond ergens met een schuilstal mocht ie daar de rest van zijn leven slijten zonder menselijk contact, maar dat heb ik niet). Ik heb intussen door de jaren heen meer dan 500 verschillende paarden en pony's in handen gehad, talloze karakters en ook vooral talloze trauma's en issues. Dat helpt wel, en het uitvoerige gesprek met het centrum van annemarie van der toorn hielp ook enorm. Hij mag, in deze staat, gewoon nooit in handen van anderen vallen, want het is een tikkende tijdbom op dit moment, gezien wat hij de afgelopen dagen liet zien aan ons. Die man die hem ophaalt kent mijn DA, mijn DA heeft dream gecastreerd en kent hem heel goed en zal hem nooit in zijn leven vergeten (3x dubbele roes en toen 1,5 narcose en nog blijven staan en woest wezen en vechten). Dus ik weet dat hij niet zomaar met iemand komt :) Ik verwacht echter dat hij ook niets kan doen en dat dream dus voor het einde van deze maand zijn vrijheid eindelijk vind op de eeuwige groene weides. Daar zal hij de rust vinden die hij zoekt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:17

ShamalArabs schreef:
tja, ik weet gelukkig van mezelf dat ik niet opgeef en ik zie dit niet als opgeven ook, er is gewoon niets wat ik kan doen voor hem, of niets binnen mijn macht (had ik een hectare grond ergens met een schuilstal mocht ie daar de rest van zijn leven slijten zonder menselijk contact, maar dat heb ik niet). Ik heb intussen door de jaren heen meer dan 500 verschillende paarden en pony's in handen gehad, talloze karakters en ook vooral talloze trauma's en issues. Dat helpt wel, en het uitvoerige gesprek met het centrum van annemarie van der toorn hielp ook enorm. Hij mag, in deze staat, gewoon nooit in handen van anderen vallen, want het is een tikkende tijdbom op dit moment, gezien wat hij de afgelopen dagen liet zien aan ons. Die man die hem ophaalt kent mijn DA, mijn DA heeft dream gecastreerd en kent hem heel goed en zal hem nooit in zijn leven vergeten (3x dubbele roes en toen 1,5 narcose en nog blijven staan en woest wezen en vechten). Dus ik weet dat hij niet zomaar met iemand komt :) Ik verwacht echter dat hij ook niets kan doen en dat dream dus voor het einde van deze maand zijn vrijheid eindelijk vind op de eeuwige groene weides. Daar zal hij de rust vinden die hij zoekt.

Soms hoe hard ook, moet je ze voor hunzelf beschermen.
Als inderdaad zo'n diertje in de verkeerde handen komt is dat des te triester.
Een paard wat geen rust ken in het koppie is erg vermoeiend voor het beestje zelf en geen leven....

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:34

Pff wat een verhaal Shamal, knappe keuze. Hopelijk kunnen zij hem helpen. Als dat inhoudt dat zij hem ook moeten laten gaan, het zij zo. Dan is dat het beste voor hem.

Zo die auto heeft een flinke knal gehad zeg! Ze hebben geluk gehad!

Zo net mijn proefzakje pavo care 4 life gehaald, ben benieuwd wat hij er van vindt morgen :j
Mijn broer was mee naar stal, en hij vindt paarden maar groot en eng.. Maar.. Ludo vond hij toch heel stiekem wel een beetje leuk want het is tenslotte familie :j Uiteindelijk is hij zelfs de stal in gegaan want hij wilde poseren met hem 8-)
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:47

Haha broers, wel leuk dat hij de drempel nam om bij Ludo in stal te staan.
Mijn broer vind ze stinken :+ maar die is ook allergisch van alles er om heen.
Toch vind hij het stiekem wel leuk denk ik hoe Mootje het doet :o

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:54

Ooh wat ook wel een leuk feitje is, mijn broer is ruim 1.90....

Haha stinken tjah.. Dat vindt volgens mij iedereen die niks met paarden heeft, mijn broer is tijdens het mesten even buiten in de regen gaan staan, de lucht was niet te harden volgens hem.. Echter ik rook niks :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:57

Nickyyyy schreef:
Ooh wat ook wel een leuk feitje is, mijn broer is ruim 1.90....

Haha stinken tjah.. Dat vindt volgens mij iedereen die niks met paarden heeft, mijn broer is tijdens het mesten even buiten in de regen gaan staan, de lucht was niet te harden volgens hem.. Echter ik rook niks :')

Haha ja grappig, mij vriend zit zo rond de 1.87 en als hij dan met Mirka liep :')

Als mensen zeggen dat paarden stinken zeg ik altijd dat hun vast ook niet naar roosjes ruiken :+

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:58

Haha die ga ik onthouden, mijn antwoord is altijd, ik ruik niks. Sai antwoord dus _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:01

Nickyyyy schreef:
Haha die ga ik onthouden, mijn antwoord is altijd, ik ruik niks. Sai antwoord dus _O-

:') 8-)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:12

Katja,vreselijk die auto
Gelukkig knappen je ouders op
Shamal soms moet je die beslissingen nemen,je hebt het geprobeerd.
Misschien nog vragen aan Petra Vlasblom,vind haar ook erg goed
http://www.2moons.nl
Tam ik zou dan liever naar een vocht afdrijver zoeken en ben het eens met Miran zijn veel paarden met een schoonheidsfoutje.
Fijn Dat het nu wel goed gaat met Djuun haar enting
Lieve foto van haar dat ze ligt.
Leuke foto Letiz
Knap dat je voor elkaar heb gekregen met zoveel mensen
Kelly dat is niet fijn een slaander in de bak
Fijn dat het toch goed is gegaan.
Miranda lekker gehobbeld en Fuego wat afgevallen
Ook niet aardig van hem ,Ken heeft het niet gekregen :+
Nickyyyy lieve foto zo met je broer
Ben benieuwd wat Ludo van de care 4 life vind
:D heb eigenlijk nooit iemand die zegt dat het stinkt,doe ze altijd alleen
Heel soms helpt manlief en die is het wel gewend na al die jaren
Hier ook eigen stuk dus bepaal zelf hoe of wat,heerlijk
Ken staat onder een 200 gram
Hij is echt een koukleun,bij het minste kruipt hij in elkaar,staart strak tegen z'n billen
Denk dat hij zich zo warm heeft gehouden de afgelopen jaren.
Hier stond hij toen ik hem 2 dagen had helemaal te schudden,heb hem toen gelijk een deken opgedaan
Wat trouwens vrij makkelijk ging :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:43

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:43

Arme Kenchi dat klinkt echt zielig haha, Set doet ook heel zielig als ze nat wordt en koud maar niet zoals jij beschrijft :D fijn dat je nu een deken hebt

Miranda ik heb over je gedroomd! Haha zo grappig, dat ik bij je langs ging en dat we op het allerlaatst nog een keer de paardjes gingen bekijken en toen stonden ze in een soort hele grote kippenren :+ je stapte zo vanuit jouw bijkeuken (?) een overkapt deel van gaas in met een stoeptegelvloer en daar stond Fuego dan :roll: haha