Henk staat sinds anderhalve week lekker op de wei hier, nu zijn we begonnen met een aantal uren, maar deze week staat hij al de hele dag op de wei. Vanmiddag had hij beetje een opgetrokken buik, buikspieren waren erg goed zichtbaar... verder leek er niks raars, niet echt gevoelig op z'n buik, gewoon nog gereden en hij liet niks merken. Was verder vrolijk en toen ik hem terug in de wei zette dronk hij gewoon en ging hooi eten.. ( Hooi vindt hij nog steeds beter dan gras kennelijk) Buik was na rijden iets minder aangespannen, maar nog wel beetje. Normaal poept hij altijd voor of na rijden, maar nu niet... maak me toch klein beetje zorgen dat hij teveel gras krijgt en beetje koliekerig is al is het enige symptoom een iets aangespannen buik. Straks nog maar even kijken en morgenochtend weer.... morgenmiddag vertrekken vriendlief en ik richting Kopenhagen..... ben tot zondag weg.. bah hopen maar dat het niks raars is.
hopelijk is het niks malu en kun je gewoon rustig op vakantie.
_Malu_
Geplaatst: 21-05-13 20:15
Net nog even geweest, Henk stond te trillen van de kou. Waarschijnlijk daarom wat gespannen buikspieren, had het denk vanmiddag ook al wat koud. Hij stond ook flink te overdrijven, hoe meer ik hem aaide hoe harder die stond te rillen.. en uiteraard heel zielig kijken. Heeft nu weer z'n deken op (als enige paard daar, kennelijk is Henk net zo'n koukleum als z'n baasje). De eigenaresse van de stal heeft hem nog wat wat homeopathische druppels gegeven tegen eventuele buikpijn, maar ook zij dacht dat het alleen van de kou was. Hij heeft z'n eten namelijk ook gewoon op en loopt zich in de wei nog wel uit te sloven voor zijn mooie overbuurvrouwen.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-13 20:39
Waarschijnlijk moet ie nog even heel erg wennen? Arme Henk... En arme jij! Om nu met een bezorgd gevoel weg te moeten gaan... Niet fijn! Maar ik denk dat ie wel in goede handen is?
Heb op t moment ook een ontzettend gevoel van gemis. Mis die kleine man ontzettend, ben echt de dagen aan t aftellen tot hij weer terugkomt. Gelukkig ga ik m zaterdag weer zien!
CounTree
Geplaatst: 21-05-13 22:24
@Malu, hij staat gewoon buiten begrijp ik? Onze paarden staan hier ook met dikke winter waterdichte deken op. Regen en 10 graden of lager en grotendeels de wintervacht kwijt is echt te koud voor een arab zonder vet. Zelfs onze oude bejaarde pony Carla die haar wintervacht nog maar voor de helft kwijt is, had het koud. Vroeger had onze arab hengst het ook altijd sneller koud dan de arab merries. Als het bij jou daar ook rond deze temperatuur is, stelt ie zich echt niet aan. HET IS BRRRRR KOUD!! Een arab kan goed tegen lage temperaturen, behalve als het daarbij gaat regenen. Door de heftige regenval groeit het gras als een gek en is super vet, zit veel voeding in. Onze paarden zijn het gras inmiddels gewend, maar toch zijn we op het moment wel voorzichtig en zetten ze niet in een groot weiland met veel vers gras. Als je paard nog niet veel buiten heeft gestaan, dan is extra waken voor koliek geen overbodige luxe.
CounTree
Geplaatst: 21-05-13 22:30
Bimmetje schreef:
Ow en Yildiz, wil je dat ik voor jou ook vast een plekje reserveer met lespaard? Dan zijn de lespaarden al bezet voor het najaar.
Weet niet wanneer het is, maar ik hoop dat we dan echt kunnen en heel graag op lespaard, dat lijkt me echt kicken en vinden mijn paardjes vast niet erg en hubbie ook niet ivm trailer rit Laat maar horen wanneer het is, zodra je het weet, want misschien laten we er wel een wedstrijd voor schieten....
Onze jut en jul staan snachts in een stal met open bovendeuren en overdag in de wei. Wel inmiddels al de hele dag maar nog steeds op flinke strip begrazing, om de 2 dagen wat metertjes erbij. Op de dagen dat het rond de 10/12gr komt met wind en regen staan ze beide weer lekker met hun 0gr regendekens op. Tot nu toe nog niet dikker op hoeven doen, maar wie weet.. er gaan alweer geruchten van nachtvorst En die regen maakt het idd allemaal nog ff erger. De wei ingang wordt al een blubberpoel en de bak staat half onderwater.... Ik wil zomer!!!!!
Hier lopen ze ook alweer ff met een dikke 300grams outdoordeken op. Veel te koud zo met die regen enzo, vooral ook voor ons oudje die gelijk staat te rillen. Pfff waar blijft die zomer verdorie!! Eind mei en nog een dikke winterdeken op.
CounTree
Geplaatst: 21-05-13 23:20
Wij halen ze morgenavond weer naar binnen ivm de hagel en kou die ze opgeven. Donderdag houden we ze dan ook heel de dag binnen (kunnen ze ff bijkomen en de wei ook) en als vrijdag het weer meezit mogen ze de wei weer op....maar ben bang dat ook dat niets wordt. Onze oude pony hadden we onder een nul grams regendeken staan en arme ziel had het gewoon koud, stond te rillen, dus nu heeft ze dikke winterdeken om met erover heen die regendeken. Ze is ook niet dik (new forest achtige pony is 43 jaar!) maar heeft nog wel een vacht, dus dat trillen hadden we echt niet verwacht.
Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt, dat je bijna eind mei je paarden nog naar binnen moet halen ivm het weer. En heb al arabs sinds 1990. Loop zelfs ook nog met een winterjas. Lijkt wel of het weideseizoen met het jaar korter wordt....mok houd ik ook al extra goed in de gaten, want voor je het weet hebben ze daar weer last van.
_Malu_
Geplaatst: 21-05-13 23:35
vandaag was het niet heel koud , rond de 15 graden hier.. vanmiddag wel regen, maar ook niet heel heftig. Alle paarden staan hier zonder deken nu en zitten in hun zomervacht, lijken nergens last van te hebben. Met regendeken op hield hij ook gelijk op met rillen. Hij staat 's nachts ook lekker in de wei, de wei is al wel redelijk kaal gevreten door een aantal paarden die al een tijdje op de wei staan, dus heel veel vet gras staat er niet, hij krijgt ook hooi bijgevoerd en dat eet hij liever dan gras. Eind van de week schijnt het hier s 'nachts wel weer stuk kouder te worden ineens, wellicht dan weer winterdeken op, regendeken is nu wel voldoende, daar heeft hij het altijd mee gered met deze temperaturen.
Zo 15 graden!! Jaloers! BTW prettige reis en dagen.
CounTree
Geplaatst: 22-05-13 10:09
joehoe, eindelijk de vakantieveiling gewonnen voor dagcursus rijbewijs E achter B. Maanden hou ik het al in de gate, maar de laatste tijd gingen die halve zolen steeds hoger bieden...nu toch nog gelukt voor 26o euro incl. kosten. Eer dat er plek is, duurt nog maanden, maar dan heb ik tijd zat om te oefenen met mijn prive trainert Leen . Dus gauw een afspraak maken in Barendrecht.
paardje is een Valerio ibn eternity zoon . 6 jarig paardje , heeft eigenlijk enkel wat recreatief gelopen en dat op de engelse manier . Ik heb altijd engels gereden en rijd nu eigenlijk al een hele tijd recreatief met een westernzadel . Ben nu lessen aan het nemen in de rawhide ranch en hoop toch wat wedstrijdjes mee te pikken . Heb ook een kubinec zoon staan die super gereden is , maar die iets gevoeliger is als de Valerio . Hem hoop ik ook zo snel mogelijk beginnen te rijden .