Jeetje Nicky dat is echt balen maar kan hij niet op een apart stukje helemaal geen wei is ook zo sneu.
Echt een mooi dametje Yildiz lijkt echt op haar moeder en dan ook nog zoon mooie donkere schimmel kleur. Fijn dat je puntjes toch nog telen en nog fijner dat het goed gaat met je Oma
Dat ziet er goed uit met Marijn mooi pony vind ik het.
Wat leuk dat het zo goed gaat met Dos dan ben je blij dat je de keuze van verkopen hebt gemaakt.
Jammer van je ritje met Nadesh en wat knap zo alleen op Raf.
Fijn dat het zo goed ging Kat onderweg met je brave jochie maar wat balen dat hij weg wilden hoe gaat het nu. Het is mooi daar he in de eiffel en waar hij staat zijn het wel volgens mij echt mensen die om paarden geven en het niet alleen voor het geld doen.
Verder ben ik het kwijt sorry als ik iemand oversla maar jullie zijn zo hard gegaan.
Gisteren weer gewerkt bah valt altijd tegen. Maar vandaag weer vrij en ERwin ook dus lekker rondje polder smorgens met Sil en Dibah en savonds lekker met ze getut. Helaas gaat Noor nog niet goed ze krijgt nu medicijnen van de VA mocht dat niet aan slaan gaan we weer verder kijken. Zo heb je jaren niks met de paarden en nu lijkt het wel of we alles tegelijk krijgen
Nee geen weiland. Eigenaar is lastig met dit soort dingen: 'het gaat zoals het al jaren gaat en anders ga je maar weg'. Hij blijft gewoon van 8:00 tot 20:30 op de paddock met onbeperkt hooi.
YildizArabs
Geplaatst: 12-05-15 20:17
Hè wat naar dat Noor niet fijn gaat Gelske.... Beterschap met t meidje...
Nicky, now ai snap! Tja, je kunt het niet altijd zo indelen als dat je zelf zou willen op n pensionstal, irritant, maar op n paddock kan ie ook heppy zijn toch?
Mijn oma's zijn als dik 15 jaar in de hemel, denk dat je iemand anders bedoeld Gelske? Vind Nyhla een perfecte mix tussen Nour en Jazzy en ze hebben elkaar beide verbeterd: hoofd van Jazzy, hals, body en beweging Nour. Beenwerk en attitude weer Jazzy. Karakter is absoluut Nour, de vrouwelijke versie maar bijna eng hetzelfde. Helemaal goed en laten we hopen volgend jaar nog zo een!
geshahquille
Geplaatst: 12-05-15 20:31
Ik bedoel natuurlijk tie die is nu toch oma van Nyhla
YildizArabs
Geplaatst: 12-05-15 20:37
Oooh doh... Weer n blonde actie haha Had m nie door nie! Ja oma gaat goed, loopt goed, wondje gesmeerd met uierzalf (nu ik er aan denk misschien best keer honingzalf halen, waar haal je dat voordelig?) En ook smid geweest, madam staat weer netjes rondom beslagen incl d'r nieuwe glij ijzers. Ze krijgt nu nog ff weiderust en aangezien ze geheel rad loopt vanaf vrijdag weer oppakken. Over anderhalve week is er weer DRHA show. Vind dat toch wel heel stoer hoor tussen dat quartergeweld.
Haha Gelske ik heb een tube Mesitran besteld op internet, niet heel duur. Is echt wonderzalf. Zijn diverse topics hier op bokt met "work-in-progress-foto's" mbv Mesitran!
Ik ben eens ff aan het neuzen of ik een klein maatje voor Dayem kan regelen. Liefst niet kopen maar soort van leasen zodat ie altijd terug kan. Wat zou ik hem daar een plezier mee doen!
canisia
Geplaatst: 12-05-15 21:21
Haha ken het hoor Yil!! 24u is echt veeel te kort! En waarom moet een mens slapen en eten? Zonde van de tijd! (ookal is het beide heeerlijk ) Had nu ook weer flinke to do list voor vanmiddag, mrja vanmiddag thuis komen werd vanavond thuiskomen en eventjes op de bank liggen werd 2u slapen totdat Giolo me wakker lebberde voor zijn avondmaal Woepsie, mijn gezonde avondmaal idee maar ingewisseld voor pizza. Scheelt weer tijd haha.
We gaan sowieso ook nog jou kant op komen hoor! LDD is echt maar uurtje rijden vanaf ons, dus schaam me echt dat we dat nog nooit gedaan hebben. Heeft altijd op de planning gestaan, mrja toen met Sha.. Nuja Raff kan vd herfst wel buitenritjes doen, dus moet toch een keer goedkomen!
Nyhla is echt gewoon. waauwww! Die laatste foto.. echt genietenn!
Nicky goed om te horen van het bloedonderzoek! En idd klinkt aardig logisch zo. Maar jeetje wat van net in het land!! Das weer even goed balen.. Gelukkig heb je wel nog de optie van hele dag buiten in de paddock met onbeperkt hooi, maar toch..
Goed bezig met Marijn! En jaloerss op die binnenbak haha. Wat fijn dat je zo'n goede bijrijdster hebt! Lijkt me toch altijd wel lastig te vinden. Ik zou da echt niet kunnen haha, heb al commentaar als me zus mijn pony vast houd
Wat fijn Anika! Zo te horen had Dos het niet beter kunnen treffen!
Ook lekker ritje dus gemaakt Gelske! Maar jeetje balen van Noor! Schiet niet op zo..
Ik ben uiteindelijk eind van de ochtend op stap gegaan met Nadesh en Giolo. Laatste keer dat ik hem had gereden was 1 stapritje met de kerstvakantie en daarvoor alweer 3 kwart jaar terug 1 dag.. Dus was wel weer even wennen. Maar zooo de knetter wat is dat paard vooruit gegaan in de laatste 3/4 maanden Merkte het echt in alles, super bewegelijk in zijn lijf in stap. Had opdracht gekregen hem rond en laag te rijden op goed tempo, nouuuu hij vloog bijna! Had echt moeite met het uitzitten van zijn draf. Neusje op de grond en mega zweef passen Zijn 1.64m lichaam met lange stelten gaat hij eindelijk goed gebruiken. Ook veel aan los teugeltje gestapt, maar op de terug weg was het inmiddels goed eb, dus galopje erbij gepakt. Nouuu dat was nog het meeste verschil. Hoe ik hem kende buiten was erg drammerig en kop omhoog, nek vast en ik wil hard hard hard. Nu 'bumpbump' hopla rond in rustige draf, aanspringen en hij bleef gewoon rond. Flink tempo gegaloppeerd, maar prima controleerbaar, niks in me handen en hij met neussie laag. Echt genietennn!! (En dan zat ik hem waarschijnlijk nog aan alle kanten in de weg, want rij spieren/conditie heb ik echt niet meer en voelde me echt een beginner hoe ik er soms uitgegooid werd door zijn passen ) Echt voor me zus die hem zo mega fijn aan het trainen is nu!
Uiteindelijk 2.5u op pad geweest, had jammer genoeg geen endomondo aangezet, maar denk wel rond de 15km gereden. Heerlijk
Giolo was weer in de 7e hemel dat hij mee op stap mocht, maar is nu voor 2 dagen uitgeteld
Set_Elkol
Geplaatst: 13-05-15 19:03
Wat een gaaf pleegkind Tam!
Ooooh Yildiz je nieuwste dametje is zo ontzettend mooi! roomt verder*
Wat naar Nicky van Dayem en dat hij toch niet in het land kan
Beterschap met Noor Gelske het lijkt bij jou inderdaad wel allemaal tegelijk te komen..
oooh wat gaaf Canisia! En wat handig zo'n extra paard leuke hond heb je ook. Dat de weinig uren hebben en in slaap vallen op de bank komt me bekend voor
Hier gaat het wel goed, de dames zijn tevreden, de uier slinkt. Ilya is vriendjes met de opfok-eigenaar, slijmbal
Dinsdag ben ik bij Brenda langs geweest, en haar knappe paardjes Quest heeft echt een heerlijke body en is zo lief, wat een tof paard is dat toch
Massie is echt geweldig, wat zit die al mooi in elkaar zeg! en die kleur, en dat hoofdje waaauw en ook nog eens superlief.
Reempje kende ik natuurlijk al wel wat beter maar die is ook zo leuk van karakter en kan heerlijk lopen met haar hals erop.
En puppekind is ook het einde
geshahquille
Geplaatst: 13-05-15 20:30
Ahh Ilya je zou hem toch zo weer ophalen . Blijft hij daar nu even of mag hij onder tussen al weer op de wei kat? En wat gezellig bij Brenda langs .
Wat een mooie rit zo met Nadesh ja als je het niet meer gewent ben dan voel je het wel
Staat Dayem nu alleen ja das niet leuk ja blijft altijd moeilijk natuurlijk maar mischien wil iemand een tijdje zijn paardje uit lenen die ook niet op het gras mag.
Ja ze heeft hem door en jij bent nu geen oma alleen meer maar overgroot oma Yildiz
Vanmorgen ging Erwin de paarden voeren maar Sjaak Dibah en Jhadrah bleven liggen aten netjes hun vitamine brokjes op en zelfs toen erwin de emmers weg haalden bleven ze nog lekker in bed hoe bedoel je een mooi leven
Set_Elkol
Geplaatst: 13-05-15 20:32
haha wat leuk en lief die liggende eters!
vrijdag komt pas de ruin waar Ilya aan wordt gekoppeld dus hij staat nog steeds gezellig op de paddock tussen hun eigen paarden.. dan zal hij over ongeveer een week van nu de wei weer ingaan samen met de ruin. Lief is ie zo he..
Set_Elkol
Geplaatst: 13-05-15 21:16
Hij wordt wel verwend
geshahquille
Geplaatst: 14-05-15 20:13
Het is stil in ene ?
Even geen leuke berichtjes van mijn kant. We weten nu wat de oorzaak van het kreupel zijn van Noor is vanmorgen stond ze hoef bevangen op het land. Erwin is meteen de trailer gaan halen en ik heb haar naar de weg gebracht dit is echt wel een stukje lopen door verschilden weitjes heen en dan nog een stuk langs grond wat ze groenten verbouwen. Arm paard zo veel pijn maar dan toch zo braaf mee lopen en zo de trailer weer in. Ze staat nu thuis in de paddock met oud hooi en aan de pijn stillers zo sneu en zo stom van ons dat we dit niet eerder door hadden maar het begon zo gek achter aan een been.
Toen kreeg ik vanmiddag ook nog het bericht dat haar nakomeling GE Vadim ook weer te koop staat hij is vorig jaar als jaarling verkocht en staat nu weer te koop ik baal er zo van. Dit is echt zoon leuk ventje en het liefst haal ik hem op maar ja met al dat ziek en zeer van de afgelopen tijd is het gewoon niet verstandig.
Ame Noor, ik kan me voorstellen hoor dat je niet meteen de oorzaak had bedacht. Beterschap!
Wat erg van Vadim, dat is ook al zo'n leuke nakomeling. Dat lijkt me zo erg aan verkopen.. Kan me voorstellen dat je hem zo zou willen inladen.
joysjuh1987
Geplaatst: 14-05-15 21:10
@Tam wat goed van je carrousel en noah een draak aan de hand??? hij ziet er toch zo lief uit. Leuk pleegkind hoor. @Joyce wij hebben morgen en zaterdag in wierden concours, dressuurchallenge wierden @Yildiz wat fijn dat je toch nog goed gekeurd ben, zou toch ook super jammer zijn van zon fijne rit. Ik wil graag samen met je verliefd zijn wand oh oh wat heb jij een knappe beeb zeg. Vind TT al geweldig maar deze mag er ook zeker wezen. @Canisia thanx voor je compliment, manlief heeft de waterpool zelf aangelegd is echt ideaal. Heerlijk zon strandrit fotos zien er ook heerlijk uit @Annika wat super dat Dos zon fijn nieuw huisje heeft @Nicky niet zo mooi van Dayem zeg.... @Kat wat wordt Ilya volwassen zeg...en die kleur fijn dat set en blue er zo rustig onder zijn @Gelske lekker lui zo liggend eten whaha. Wat een pech heb je toch...
Gister zon uber fijne les gehad. Dressuurgedeelte voelde echt top en toen gingen we springen......jaja ik heb zelfs uit galop gesprongen. Klinkt heel suf zeker gezien mijn geschiedenis in de paarden maar moest ook even van heel ver komen en heb het idee dat Asal mijn angst helemaal weg gaat nemen. Morgen hebben we onze eerste dag van de Dressuurchallenge. Punten en prijzen doen we niet aan we gaan voor de Maximale fun
Ah je hartendiefje Katja. Hopen dat het straks met het ruintje wel goed gaat maar dat zal vast wel
He wat naar voor Noor... Met zulke symptomen had je het ook niet kunnen weten. Is ze zo gevoelig oo het gras? Fructose is afgelopen tijd toch behoorlijk laag en stabiel.
Gaaf Joyce, succes!!
Vandaag naar de Kossack geweest, super leuke show! Volgend jaar maar weer een poging wagen. Voor nu staat de amateur op de planning. Geen zadelrubriek want dat red ik met opbouwen niet. Als ie het daar leuk doet gaan we ook naar Alkmaar en Raalte en misschien Brecht
YildizArabs
Geplaatst: 15-05-15 06:19
He verdorie Gelske.... Wat n rotberichten! Hoe gaat t nu met Noor? Hopelijk stuk beter? En dan Vadim... Snap goed dat je m t liefst zou ophalen. Weet je ook waarom hij wordt verkocht? Hopelijk vindt hij snel een 5* huis! Alvast een virtuele hug voor jou waarom komen dingen ook altijd tegelijk...
Ilya pakt iedereen wel weer in he?! Heerlijk karakter heeft hij, het toverballetje! ❤️
Whoop whoop Joyce! Goed bezig en zet m op vandaag en morgen!
Was tof op de Kossack? Zijn er nog meer geweest? Vertel vertel!
Hier weinig te melden, alles gaat goed, de merries lekker op de wei en met Nour ook rustig an. Ik ben echt heel blij te zien dat hij het zo goed naar zijn zin heeft!
Annikab
Geplaatst: 15-05-15 08:24
Springen met je pleegkind ziet er goed uit, Tamara! Fijn dat je zo'n goede bijrijdster voor Noah hebt!
Top dat de uitslag van het bloed goed is, Nicky, lekker weer opbouwen! Vervelend dat het niet meer ging op de wei...
Knap kind hoor Yildiz Ik had honingzalf bij de dierenarts vandaan, kostte naar ik me kan herinneren echt bijna niks.
Klinkt en ziet eruit als een heerlijk ritje, Canisia!
Top dat de uier van Set slinkt, Katja, en je kleine charmeur pakt iedereen daar in!
Geweldig, die liggende eters, Gelske! Jeetje, dat is schrikken, Noor hoefbevangen! Helaas hoor ik het de laatste tijd wel meer, op m'n oude stal staan er ook een heel stel binnen met verschijnselen van hoefbevangenheid... En klote dat Vadim weer te koop staat, dat is dan toch de keerzijde van fokken...
Jij en Asal gaan lekker dus, Joyce!
Ik ben uiteindelijk toch niet naar de Kossack Stud geweest, maar alleen lekker langs m'n zwarte ventje Hij ziet er echt al wel beter uit, daar ben ik blij om. Voor de rest heerlijk geknuffeld, beetje geoefend met wijken voor druk en voetjes geven en toen weer richting huis gegaan.
Woensdag bij Ely geweest, ook die staat er goed bij. Mevrouw was toe aan wat persoonlijke aandacht geloof ik, want ze kwam me echt overal ophalen haha. Weet iemand toevallig een goede hoefsmid omgeving Veenendaal? Want ze moet echt wel weer...
Nou wij zijn er weer van concours....'Losrijden ging beetje stroef asal was erg onzeker maar eenmaal in de ring ging ze er voor. 1e proef niet heel apart toch nog 181 2e proef onwijs fijn en tja 167 punten gevalletje combinatie discriminatie.....hebben we helaas wel eens vaker meegemaakt en ook bij dezelfde jury maar goed leg het naast me neer wand het gevoel was onwijs. Morgen nog een kansje weer
geshahquille
Geplaatst: 15-05-15 20:07
Als je zelf maar een goed gevoel hebt Joyce al weet ik uit ervaring dat het best frustrerend kan zijn als je lekker hebt gereden en je hebt de punten er niet naar.
Ja weer zoon vage foto kom op hoor Annica niet alleen maar voor je zelf houden he . Ely staat er echt goed bij ja ze willen toch ook altijd wel wat aandacht dat merk ik hier ook wel.
Fijn dat Nour zijn draai heeft gevonden hij stond er natuurlijk ook nog maar net. Ja wei vinden ze allemaal wel fijn daar maak je een paard heel blij mee. Dank je wel voor je hug kan ik wel even gebruiken heb hem wel even gedeeld met Noor ze is zo sneu. Maar het gaat gelukkig wel al beter met haar gisteren kon ze echt bijna niet meer lopen maar ze loopt nu toch al weer door de bak. Ze is verder gelukkig vrij rustig staat vaak bij de shetjes waarvan een nu hengstig is en haar heel lief vind. Nu maar hopen dat ze snel geneest en dat ze toch weer naar het land kan over een paar weken. Ik hoop dat het gras dan wat minder heftig is ik laat in ieder geval een stuk heel lang groeien dat schijnt het minste kwaad te kunnen.
Het is altijd wel leuk op de Kossack ik heb daar ook altijd heel fijn gereden met de wedstrijden als ik die foto,s zie langs komen krijg ik ook wel weer zin om te staten maar ja heb nu even geen wedstrijd paard helaas. Nou je krijgt het al druk genoeg Nicky amateur is ook super gezellig en ja als ik dan toch een schow moet noemen die nog wel leuk is is dat zeker in Alkmaar .
Het is echt een harten dief he kat wel leuk ik hou ook echt van die karakters. Ja ik baal echt van Vadim niet alleen dat hij te koop staat maar ik zou hem echt graag terug hebben. IK vind het nog steeds jammer dat ik geen nakomeling van Farah Dibah heb en hij is haar kleinzoon en het is zoon leuk dier. Dus het kriebelt echt om hem terug te halen maar mijn verstand zegt nee
Wat is het rustig hier... @Gelske oh ik ben er inmiddels aan gewend en kan het heel goed naast me neer leggen, als ik werkelijk zo bar en boos had gereden waren de andere punten ook wel veel lager geweest Vandaag weer gereden maar ging niet helemaal lekker. Asal was op het voorterrein super te rijden maar in de proef super aan het etteren. Als ik been gaf zwiepen met de staart en als ik iets een ophouding maakte ging ze zowat in de sliding stop.....ach volgende keer beter ondanks dat alles toch nog 176 en 173.
YMJArabians
Geplaatst: 16-05-15 21:45
Hopelijk vergeet ik niemand... afgelopen 3 dagen stuiterdruk gehad op het werk. Vandaag weer heerlijk ontspannen bij de paarden. Munir begint hele mooie krullen te krijgen, net als zijn vader En prachtig blond met veel witte haren op zijn lijf, knap kereltje Yusraa en Azi doen het ook erg goed. Het is een slim en ondernemend dametje.
Fijn dat je toch nog de winstpunten hebt gekregen Yildiz! Nyhla heeft een mooi snoetje!
Jeetje, wat dapper van Shief met die koeien, Shanna!
Dat uitstellen van school gerelateerde dingen klinkt bekend, Canisia. Toch is het bij mij ook allemaal goedgekomen Die strandfoto ziet er ook heerlijk uit!
Wat geweldig om dit te horen van Dos! Die heeft dus echt haar mensenvriendinnetje gevonden in haar (ex)verzorgster/kersverse eigenaar! Top!! Ely en Euf zien er goed uit!
Wat sneu dat Dayem toch de wei niet op kan, weer ruzie gemaakt dat ze hem te pakken namen? Is het inmiddels alweer genezen? Misschien een leuke Welsh A als maatje, die zijn zoooo leuk Vorig jaar in Zuidlaren bijna eentje gekocht, hihi.
Fijn dat Set, Ilya en Blue het zo goed doen, ook los van elkaar! Toch een hele geruststelling voor het baasje
Vind het echt vreselijk sneu voor jullie, Gelske. Jullie zijn altijd zo gek met de paarden en hebben er naar mijn idee werkelijk álles voor over. En dan komt jullie kereltje te koop, het is toch niet eerlijk
Jullie gaan ook goed Joyce, zo te lezen! En die punten komen wel, als je eigen gevoel maar goed is. En plezier voorop natuurlijk!
Ik heb wat filmpjes voorbij zien komen van de Kossack, zag er leuk uit!
YMJArabians
Geplaatst: 16-05-15 22:01
Mijn kleine krullenbol
Set_Elkol
Geplaatst: 16-05-15 22:09
Lekker bezig met Asal! Volgens mij is dat echt een fijn paardje om mee te werken. Fijn dat de tweede dag veel beter ging qua punten en jammer wel dat er wat dingetjes minder gingen.
Prachtig Eufje! Heerlijk die bos manen al! Hoop dat il dat ook heeft over 5 maanden (wat dat schelen ze in leeftijd)
Ely ziet er geweeeeeeldig uit! Wat is het toch een mooie merrie.
Fijn dat je paarden zo goed gaan Joyce! Heerlijke krullen heeft hij inderdaad zeg Ilya heeft alleen van die gedraaide strengen in de staart die wat op krul lijken.
Ilya heeft sinds gister weer gezelschap. een grotere oudere bonte ruin en ze staan braaf bij elkaar dus dat gaat goed. Hopelijk gaat het inscharen beter met een vriend aan zijn zijde.