[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:01

Snotverdrie Amy, zit je nie mee nie! Vind eigenlijk dat organisatie zich best wat steviger mag opstellen. Zij bepalen toch wat er staat? N bezoeker vindt een uitgebreid strodorp juist aantrekkelijk. Lekker boeiend wat een andere verkoper vindt...
Hoe dan ook, heb je nog n kabelhalster goud liggen voor n jaarling? Veulenhalster past alleen dit weekend nog net! :o

Wow!!!! Ilona!!!! Asi en Suus hebben het heul goed gedaan gezien de blauwe linten?!!! Vertel vertel!
Voor Bim vond ik t zo naar... Las t op FB en natuurlijk ff geappt. Echt mega *** ;(

Jazzy is nog steeds niet hengstig... Morgen scannen...

En wow, vandaag is Stijn langs geweest. Heeft Nour z'n hoofd prachtig geschoren en daarna naar Zaartje. Ga zo geen pics plaatsen, hihi! Jullie moeten allemaal maar komen kijken van t weekend! :P
Maar uhm... Ze is mooiiiiiii!!! *\o/*

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:20

Jaaa, Nour en Zaar kunnen op chique naar de show!

Als Suus verslag wil doen mag ze dat zelf doen, hihi. Is ook "mijn" weekend geweest want ik heb de paarden gegroomed maar voor verslag laat ik de eer aan haar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:03

Ik lig hier in een deuk.
De kids van vrienden zijn hier. Zitten pizza te eten. Diesel heeft haar plekje precies onder hun. En iedere keer pleurt er een stuk naar beneden haha. Vraag ik wa doen jullie. De jongste ja ...... (over zijn zus) eten is moeilijk! Manneke is net 3 geworden haha

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:09

Heb ik! Meerdere zelfs in jaarlingmaat :) ben je er ook vrijdag al? Kunnen wel evt rustig even passen :)

Ach zo is het ook hoor de meesten weten me intussen wel te vinden... ik probeer idd om juist prijzen te hanteren die voor iedereen een beetje leuk blijven. Showhalster hoort niet alleen voorbehouden te zijn aan sjeiks :+
Maar het is jammer als iemand zich dan zo opstelt ik vind dat weinig professioneel... maar goed, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan en stiekem kijk ik ook wel uit naar een weekend freewheelen :D

ben heel benieuwd naar de knapperds Yildiz :D scheren kan Stijn wel idd, hij heeft me vorig jaar enorm geholpen door uit te leggen hoe ik nas haar hoofd moest scheren :)

Ik zeg kom maar op met dat verslag hoor :)

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:41

Ik lees stiekem altijd mee, laat het posten lekker aan Iloon over, maar zal voor Yildiz (en de rest die het leuk vinden) even een verslagje doen van gisteren.

Zondagochtend om kwart voor 8 in m'n huntersetje present om de All Breed Hunter en All Breed Hunt Seat te starten. Een mooie 3e en 2e plaats en een fijn gevoel voor de rest van de dag. Snel omkleden, afsponsen en halster om voor de In Hand Trail.

Asiyah is een beetje een onzeker typje met vreemde bruggen, hekken en balken. Daarom bewust gekozen om de In Hand erbij te starten om haar alvast aan de hand kennis te laten maken met de vreemde hindernissen. Alhoewel we hier nog erg groen in zijn, ging het supergoed!! Helaas de enige bij de In Hand Trail DAWRA dus automatisch 1e, maar wel met zeer fijn commentaar van de jury.

Daarna snel opzadelen en losrijden voor de DAWRA trail. Mijn plan werkte, Asiyah was superfijn te rijden! Een mooie tweede plaats met een score van 69,5 in de trail en een zeer trots baasje. Toen kon mijn dag al niet meer stuk.

Na de pauze een heel fijne DAWRA Pleasure gereden. Asiyah verloor voorheen na de reverse (van hand veranderen) nog weleens haar concentratie maar bleef nu superfijn te rijden. 1e plaats als resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=3qCgwkwzJjU

Daarna de All Breed Horsemanship. Wat ging dat lekker!! Van de 8 deelnemers een 1e plaats!
https://www.youtube.com/watch?v=l3V9ea6RTro

Daarna hetzelfde pattern nog een keer maar dan in de DAWRA Horsemanship. Asiyah denkt al snel teveel mee en gaat het dan zelf doen ipv op mij te letten. Ondanks dat ik d'r behoorlijk spanning voelde opbouwen kon ik er toch fijn aan rijden en bleef ze wel opletten. Een 1e plaats als resultaat.

Om de dag nog mooier te maken werden we uiteindelijk Allround Champion DAWRA Amateur.

De jury kwam uit Engeland en had nog nooit arabieren op dit niveau in de westernsport gezien. Ze was aangenaam verrast en ging dit zeker promoten in Engeland :)

Jessica, heel veel beterschap gewenst! Dat was behoorlijk schrikken. Laat je maar lekker vertroetelen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:46

Heeeee Suus! Super zeg gedaan! :D Ennuh, blijf gewoon gezellig :)

He wat balen Amy.... Wel erg vreemd inderdaad van dat andere grietje...

Ben benieuwd Yildiz, laat maar zien :)

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:48

Ik ga m'n best doen, jullie kletsen altijd zo snel. Dan kan ik het niet meer bijhouden :o

Ik kom zondag met Iloon naar Sint Oedenrode, ben heel benieuwd naar je paardenkinders Yildiz!
Doen ze ook op zondag mee?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:26

Mo naar de TA, fijn dat het een lieve was!

Wat een gave foto's Eline! Ooievaars waren er ook zoveel in Tsjechië

Netjes die Noah!

Wat erg van Djunnah :oo he getsie en wat schrikken zeg

Spannend Zaartje scheren

Nicky dat heb ik wel eens gehad bij paarden van tekebeten, zo'n rijpe witte bult. als het wel loskomt blijft er vaak een soort gat over

leuk van Suus en Asi :D

Haha Euf bijzonder, wat een gek kind _O-

heel banketstaaf Amy van Sint Oedenrode

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:02

SuusvL schreef:
Ik ga m'n best doen, jullie kletsen altijd zo snel. Dan kan ik het niet meer bijhouden :o

Ik kom zondag met Iloon naar Sint Oedenrode, ben heel benieuwd naar je paardenkinders Yildiz!
Doen ze ook op zondag mee?

Jazeker! Zaterdag en zondag zijn ze van de partij!

Gaddikkie wat een heerlijk plaatje weer! Weet nog vorig jaar toen ik jullie voor t eerst in actie zag. Zon fijne combinatie! Dus ja, die eerste plekken *\o/* zijn dik verdiend!
Ga heel hard m'n best doen om volgend jaar ook weer mee te kunnen rijden in de Amateur. Als ik jullie filmpjes zie begint t ook echt weer te kriebelen hihi! :D Dus idd... Vaker posten, het stimuleert! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:05

Doen Yildiz! Jouw merrie heeft ook zoveel talent en jullie zijn zo'n mooie combi!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:18

Iloontjeehh schreef:
Doen Yildiz! Jouw merrie heeft ook zoveel talent en jullie zijn zo'n mooie combi!

Dank je! Maar...Mijn merrie ga je nie meer zien nie, die is nu van mijn zoon, dus wie weet over paar jaar? Maar mijn hengst..., wrauw.... Die gaat t stokje overnemen! :D

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:25

Leuk dat er dit weekend nog zoveel mensen naar Sint-Oedenrode gaan :)! Ik ga ook proberen komen ( is wel 2u rijden voor ons, dus mijn vriend ziet het niet zo zitten... maar ik krijg hem tegen het weekend wel overtuigd :) )
Als we komen zal het waarschijnlijk de zaterdag zijn :).
Oh Amy wat jammer dat je er niet mag staan! Erg flauw van die andere ... Snap ook niet dat de organisatie het niet toelaat, zij kiezen toch zelf wie er allemaal staat met een stand? En hoe meer standen hoe beter voor hen toch ook? Ga je wel wat spulletjes meehebben? Mijn vriendin was gisteren helemaal in paniek toen ze er achter kwam dat ze nog een kinketting nodig had :p. Dus die zou ze volgend weekend willen kopen :).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:27

Ik wil ook gaan maar moet ook erg ver rijden,hangt nog van omstandigheden af!

Set is vandaag 270 dagen drachtig *\o/*
ik was het weekend weg geweest dus om 19u vandaag heb nog een paar emmers lauw water over haar gegooid, vond ze volgens mij wel lekker.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:43

@ Amy: kom de dames vrijdagavond al brengen. Is prima, zie ik je daar! :)

Katja, begint nu echt te korten he! Spannend! Heeft Set nog steeds harsdoppen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:46

@ Amy: kom de dames vrijdagavond al brengen. Is prima, zie ik je daar! :)

Katja, begint nu echt te korten he! Spannend! Heeft Set nog steeds harsdoppen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:17

Amy, heel veel sterkte met je beslissing.. ;(
Wat stom dat gedoe op st oedenrode.

Arme Djuun! :(:)
Dat was schrikken!
Zelf niks?
Ik had dus ook de laatste keer met buitenrijden dat Fuego struikelde, alleen hij ging op zijn knieën verder en had niks beschadigd..maar dat scheelde ook niet veel.

Mooie foto Tam, super dat je zo lekker hebt gereden!

Mooie foto's van Shatan, echt stoer!!
Wel voorzichtig doen met jezelf hoor!

Dayem lekker gezwommen.. :P

Mooi Yildiz, die set.
Nour en Zaar geschoren, ik heb gister mijn man geschoren. :+

Set haar titten zien er weer apart uit. :+
En Blue al helemaal volwassen kleding passen, staat goed!
Ging ze niet raar doen met het bit?

Suus, ziet er goed uit, gefeliciteerd!

Mo heeft zijn apk weer gehad! :D

Eline, wat heerlijk daar! :))

Euf is lekker eigenwijs, komt me bekend voor. :roll:

Ik loop zo'n beetje de hele tijd heen en weer met de paarden, voorspellen de hele tijd noodweer en er komt niks. :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:34

YildizArabs schreef:
Iloontjeehh schreef:

Dank je! Maar...Mijn merrie ga je nie meer zien nie, die is nu van mijn zoon, dus wie weet over paar jaar? Maar mijn hengst..., wrauw.... Die gaat t stokje overnemen! :D

Ooow jammer, je merrie is zo leuk! Maar je hengst is natuurlijk ook een plaatje!

Hier vannacht regen gehad, nu is het een stuk koeler in stal gelukkig.

Houdt Set het nog een beetje uit of heeft ze het zwaar met dit warme weer?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:04

Miran Blue ging uiteraard vol overgave op het bit kauwen en haar mond opensperren, maar heb de beste foto geplaatst uiteraard :P Heeft m ook maar heel kort ingehad

Yildiz ze had gister niet zulke grote als zaterdag, alleen 2 kleine korreltjes. Uier zelf is echt heel rustig, klein en slap. Gelukkig maar.

Ilona ze heeft het wel een klein beetje zwaar, maar redt zich prima. Ik denk dat ik haar vandaag weer een lekkere douche geef. Verder hebben ze heel veel schaduw gelukkig. Misschien heeft ze het wel niet heel veel zwaarder dan de gemiddelde 9 maanden drachtige merrie.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:29

Kat, Fuego ging heel grappig doen met het bit, ook zijn hoofd opzij houden en op alle mogelijke manieren uit proberen te kwatten. :=
Het was wel afgekoeld vanmorgen maar nu is het weer heet!
Ik denk dat ze even douchen wel lekker vind. :))

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:46

Zo ik ben ook weer up to date.

Eline wat n leuk foto's mooie omgeving zitten je ouders zeg. Zal wel raar geweest zijn om weer terug naar nederland te gaan.
Iloon en Suus wat een top weekend, als ik dat zo zie wil ik ook weer starten hoop misschien de laatste show mee te pakken.
Yil wat heb je een MEGA GAVE set <3 <3 <3
Siel dat is schrikken zeg gelukkig is het oppervlakkig en heeft ze er geen last van.
Katja, leuk zo een fop merrie zeg maar je hoeft je met haar nooit te vervelen :')
Tamara had je foto ook op fb voorbij zien komen hij is echt gaaf
Maaike leuk je gemeet te hebben in Brugge, en gave foto's van je woeste hengst

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:27

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:56

Suus leuk verslag van jullie wedstrijd! Mooie filmpjes, en resultaten :D
Kat, fijn dat Set het nog volhoudt met deze vieze benauwde temperaturen.
Annika, ik zal zo eens een kijkje nemen!

Dan spam ik ook mijn topic van afgelopen weekend maar!
[SPR-ITP] Pinksterconcours B springen met Noah el Nadir
*trots*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:56

Ga zo alle pics bekijken!

Ff egopost:
Afbeelding

In ene keer raak! *\o/* Ben zooooo benieuwd wat die twee samen gaan brouwen!!! Nog maar 11 maandjes wachten... :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:11

Topics ga ik bekijken :D

Gaaf Yildiz! :D Zooo spannend.

Tam ik merkte vandaag wel dat ze het zwaar vond, ze was echt heel erg hangerig. :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:17

Mooie bolle Set lekker onder douche. Was het ook zo benauwd bij jullie gister?

Super Yildiz, gefelicteerd! :D

Gave foto's Annika en Tam!

Gister eind van de middag had ik les met Dayem. Was nog behoorlijk benauwd maar hij heeft goed z'n best gedaan ook al vinden we er beiden geen reet aan. Voor de verandering weer even bitloos gereden. Ging opzich wel prima maar hij loopt er wel ontzettend doorheen te drammen af en toe.

Hij was na afloop zo moe :(:)

Afbeelding