Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:58

dat klinkt zeker lekker canisia! De foto's waren ook echt van om te genieten. :D

Yildiz, fijn dat Tie weer goed loopt. Hopelijk blijft het nu eens goed. ;)

en tja uuuhhh filmpje, hoe moet ik dat in hemelsnaam gaan regelen! haha

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:54

Camera op de hoek vd bak zetten, aandoen, jy en nada jullie kunstje doen en erna camera weer uitzetten ;) erna met de camera naar de computer, bestandje eraf halen, evt bewerken via een bewerk programma, uploaden via vimeo of iets dergellijks ennn de link hier neerzetten :p haha tot zover zou ik komen. Missch zyn er makkelijkere manieren hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:33

Ik juich liever niet te vroeg, eerst maar eens goed blíjven lopen! Durf me daarom ook nog niet in te schrijven voor Kaatsheuvel...
Lief Canisia, maar om het open niveau bij te kunnen benen moet er nog n boel gebeuren! :D Maar dat geeft niks. Ga in het najaar Nour zadelmak (onbelast) maken en het jaar daarna mag hij verder opgepakt worden. Nu al zin in!

Canisia, had op FB jullie pics al voorbij zien komen! Dat zag er echt heel relaxed uit! Lekker! En jullie puppy doet t ook echt goed he? Pakt alles zo gemakkelijk op, top! *\o/*

Fijn Marijke, dank je wel!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:33

canisia schreef:
Camera op de hoek vd bak zetten, aandoen, jy en nada jullie kunstje doen en erna camera weer uitzetten ;) erna met de camera naar de computer, bestandje eraf halen, evt bewerken via een bewerk programma, uploaden via vimeo of iets dergellijks ennn de link hier neerzetten :p haha tot zover zou ik komen. Missch zyn er makkelijkere manieren hihi

Kind kan de was doen! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:50

hahaha ja makkelijk banketstaaf jullie!! :P

En ja idd niet te vroeg juichen. Ik ken dat.
Nada is goed opgeknapt nu. Hopelijk is Tie er nu ook klaar mee.
Dat je er zin in hebt om met Nour aan de slag te gaan, begrijp ik heel goed! Spannende tijden! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 18:18

Ga morgen weer voor t eerst ritje doen, kijken hoe ze zich houdt...

Gisteren berichtje van Nour, uhm... Nou ja Stijn. :D Mister Plumeau wordt steeds meer mans, gaat al beter opstellen en loopt aan de hand als een kanon! Zo benieuwd! Ga hem volgende week weer zien! Mis m echt vooral als Tie een sjachoweek heeft, grrrrr.. Merries!!!
Vandaag eerste lesdag gedraaid, van 10.30 tot 16.30 uur. Het was behoorlijk intensief maar zo onwijs leuk om te doen! Geloof dat iedereen het goed naar zijn zin heeft gehad en dat is het belangrijkste!
Voor nu de voetjes omhoog op de bank en ff helemaal niks... :7

Beterschap voor Cyann!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:58

leuk om te horen yil! Zowel over Nour al over het les geven.
Geeft je zeker voldoening zo. Ben ook heel benieuwd hoe Nour het gaat doen. :D

Hopelijk gaat Tie ook weer goed.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 01:19

IK moet eerlijk bekennen dat ik een tijdje niet zo actief heb mee- gelezen en geschreven. Dit omdat er hier behoorlijk wat gaande is.
Vandaag in Bleiswijk voor het eerst wedstrijd gereden in de pleasure L5. De planning was niet zo heel strak dus was ik al veel te vroeg begonnen met inrijden, eer dat we aan de beurt waren had meneer zoiets van ga jij maar lekker zelf je wedstrijdje doen! De groep was zo groot dat hij in 2e werd gedeeld en na mijn verbazing zaten we in de finale groep (selectie van 9 ruiters) maar ben helaas niet geplaatst. Maar ik durf er om te wedden dat er niemand tussen reed waarvan het paard ook nog maar 7 maandjes onder het was en waarvan het de eerste wedstrijd ever was!! IK BEN TROTS! Zig heeft zich (ondanks de spanning die we beide hadden) perfect gedragen. Heerlijke bravebier van me!

Ook is er het een en ander aan gedoe geweest op stal.. zie [VSW] Hooi als stalbodem
Na dit gezeik (en na veel zeuren voor goed hooi, wat ik uiteindelijk kreeg), had mijn staleigenaar besloten dat Zig maar op kuil moest want het hooi was te veel gedoe omdat Ziggy de enige is die het krijgt. Nou mijn arabier krijgt geen kuil.. en al helemaal niet de koeienkuil die we op stal hebben liggen. Maar mijn staleigenaar vind dat onzin want van kuil kan een arabier geen bulten krijgen B-) en al helemaaaal geen kans op koliek want dat hebben hun pony's ook niet -:(- %). Ja en mocht hij dan alsnog wat krijgen zou hij de dierenarts kosten wel vergoeden.. 8)7. Soort van als mijn paard zware koliek krijgt door zijn afval en leeggepompt of geopereerd moet worden op Utrecht of hij daar komt te overlijden en ik met mijn rekening bij hem aanklop van een paar duizend euro, hij dat toch niet betaald want dat is veel geld. Buiten dat feit is er niks wat jou paard terug kan brengen.
Ik was vervolgens veeleisend enz. enz. terwijl een normale stro bodem en goed hooi het minimum is lijkt mij. En het staat in het contract wat ik heb getekend! :list:

Dat betekent dus CIAO CIAO meneer de boer :evaw:
En hallo Hippisch Centrum Bleiswijk :wave:

Even wat meer centjes en ik lever mijn weiland in. Maar lang leven een goede basis aan eten en een binnenbak en stapmolen! Hij krijgt zelfs een arabuurman! Een witte! Het is te hopen dat hij maandag voor een groot deel over kan.

Daarnaast starten we als het mee zit 3 juni een film carière! Zig mag een rolletje spelen in een film *\%/*

Dus het is een beetje een drukke en rare tijd

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:57

Heftig Nenaa! Hopelijk nu dan een beter thuis!
Heb je nu helemaal geen weidegang of wel paddocks? 24/7 stal zou ik never nooit voor kiezen, maar wellicht is t in de randstad wel heel moeilijk iets te vinden? Wat dat betreft zitten wij ook in een hele goede regio.

Vandaag heerrrrrrlijk gereden, helemaal zuiver en wat n weertje he?! *\%/* Na het rijden Tie dus nog even op de wei gezet (moeten we op zondag zelf doen) en zelf lekker op t terras gaan zitten. Dat moet natuurlijk ook gebeuren! :D
Daarna Tie weer binnen gezet en madame was heel vrolijk en oh zo lief en knuffelig, merries... :?
Madame kan nu trouwens ook weer ingezet worden voor de schouwdienst; ze reageert weer heel enthousiast op hengstige merries, springt er op als ze de kans krijgt.
Raar wezen is ze toch... :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:02

haha wat een apparaat is het toch. Merrie's??!

Nenaa, wat een ellende allemaal zeg!! Hopelijk nu beter.
Wat super van zig en jou op jullie eerste wedstrijd. Goed gedaan!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:58

haha blij met een ruin!!

Bij de boer had ik wel een wei, maar daar werd geen poep geruimd :(
Op HCB heb ik geen weiland helaas maar wel paddocks en een ruime longeerring waar hij af en toe even een bokje kan doen. Hier in de randstad betaal je al snel een vermogen voor een beetje accommodatie met weiland. en dan moet je vaak nog extra betalen voor het op het weiland zetten en anders moet je het zelf doen. Ik kom het mini western arabieren team versterken daar want ik word stalgenoot van Priscilla.
Ik hoop gewoon zo dat Zig het daar naar zijn zin krijgt!

Cavia's houden was makkelijker geweest!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:32

Hahaha ja en ook dan kom je weer dingen tegen hoor haha

Volgende week ons koeien debuut! Heb er echt helemaal zin in!
En vanavond eve met vriendlief overleg gepleegd. Maar ik ga ons inschrijven voor de DRHA wedstrijd op 22/23 juni in wanroij!
Dus nog iets om echt naar uit te kijken. Verwacht er niets van, alleen ervaring opdoen. Andere locatie en andere spanningen. :D
Kom maar op! Zo'n zin in!!!

Nancy, doen jullie dan ook mee?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:10

Gefeliciteerd Nenaa met je goeie resultaat op de wedstrijd!! Wauw!! Echt super gedaan.
Leuk dat je naar Bleiswijk verhuist, wordt daar nog een hele arab club zo met die eigenaren erbij. haha. Volgens mij zijn de nieuwe eigenaren echt toffe mensen. Ik had nl. e.e.a. gevraagd ivm cyann der wedstrijd en ze kwamen met een geweldig voorstel. Helaas bleek cyann niet fit genoeg. Heel de week was ze al verkouden met keelpijn, nam elke avond een hoestdrankje en keelsnoepjes mee naar school. Vanaf vrijdag middag (is ze altijd vrij van school) ging ze al telkens der oor meten. Nee geen koorts, en volgende ochtend helaas echt niet fit genoeg.....en af moeten zeggen. Zooooo jammer. Vandaag gaat het alweer stukken beter. Het is gewoon een flinke verkoudheid met als dieptepunt vrijdag-zaterdag j.l..

Bimmetje joehoe leuk leuk leuk. Tof dat je die stap neemt en durft te nemen! Haha Je moet natuurlijk wel van Wendy. Lang leve de lol...kost een berg, maar je moet wat over hebben voor het WIJ gevoel ;-)
Ja wij zijn er ook. Moet ff kijken wat ik ga starten. Waarschijnlijk Rookie (NRHA) en Green as Grass (DRHA). Moet de rookie nog ff hier in de groep gooien, want dat betekent een dag eerder weg.
Cyann heb ik lid gemaakt van de NRHA. Bedoeling is dat zij NRHA jeugd 13 jaar en jonger gaat starten op June als het mee zit zijn ze dan met 4 ruiters in die leeftijd. Deze rubriek wordt altijd klass in klass gereden met jeugd tot 18 jaar (rijden zelfde pattern), maar tijdens prijsuitreiking worden de rubrieken apart omgeroepen en apart geplaatst.
Ik had haar graag zien reinen in Bleiswijk, maar nu wordt dat dus Kaatsheuvel op 2 juni als generale repetitie. Ga je daar ook starten? Zou een goeie oefening ook zijn.

Echt heel gaaf Jessica dat je mee doet. Op het moment ben ik nl. de enige die weer start met een arab, lijkt wel alsof de rest het weer heeft opgegeven. Dus wordt wel weer tijd voor meer arabs!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:35

Leuk nancy!!
Nou dan gaan we dit keer samen. 2 arabs dus in de baan hihi of het iets word weet ik niet, maar ach we zien wel. ;) kilometers maken he!! :D

Nee doe niet mee in kaatsheuvel. Dat gaat helaas niet.
Ik start trouwens alleen GAG dat vind ik wel ff genoeg hoor, voor ons beginners. Hihi
Maar nada loopt op dit moment erg lekker, dus is het starten van onze eerste officiele wedstrijd wel waard nu. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 08:40

Gaaf Jessica! Ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen. Jullie zijn toppertjes! *\o/*
En ook fijn voor Cyann, een keertje tegen leeftijdgenootjes ipv volwassenen. Zet m op!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:50

haha thnx voor je vertrouwen in ons yil, maar onthoud wel dat ik een 'ikvindalleseng' arab heb he hihi

En ik ga niet eerst donderdag avond die paid warm up van 4 minuten doen. Dat vind ik een beetje te gek. :P Dat heeft bovendien bij nada toch geen zin, want de volgende dag is dat dan toch weer even eng.
Dus wij gaan gewoon de 23e alleen. :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:55

Veel succes Nancy en Jessica, zet hem op al dat arabieren reining geweld ;-)!!
Hopelijk gaat het met Cyann stillaan beter!! ?? dat ze maar goed rust! Dat ze fit is en er tegenaan kan gaan voor de volgende shows!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:24

Thnx Glenn! :D

Onverwacht is er een plekje vrij gekomen voor de koeien clinic a.s zondag 26 mei gegeven door Wendy van Osch.
Lijkt jou het leuk om mee te doen? Geef je dan snel op!

VOL = VOL

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:34

Ik zit met examen jurycursus enzo! dus zal voor latere jaren zijn als mister shameless er klaar voor is!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:39

leuk glenn!! :D

De groep is inmiddels alweer aangevuld. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:35

Oooh jeetje nadaa, wat een gedoe! Echt wij hebben er af en toe ook zo onze problemen mee gehad afgelopen jaar.. Toch echt het grootste nadeel van paarden hebben als je ze niet op een stuk land van je zelf kan houden. Altijd het zelfde gezeik over het kuil/hooi. Wij hadden tot 2x toe de problemen dat we niet meer mochten geven, zelfs niet als we meer betaalden of het zelf kochten... :? Nou sorry het blijft nog steeds mijn paard en ik bepaal wat en hoeveel ik erin stop. Vandaar dat we nu ook ergens staan waar we alles zelf doen. Iets meer werk, maar wel alles in eigen controle :D Geeft een hoop rust in ons hoofd!

Hopelijk voelen jullie je op de nieuwe stal snel thuis!! :) En superrrr goed gedaan met de wedstrijd! LeukLeuk!! Nu kom je 9juni ook wel mee doen toch? *\o/* Wij nemen dan ook onze 'alles is nog nieuw en compleet onbekend' guppy mee! Iig voor de in hand klasses, maar misschien ook een poging pleasure. (Summershow is overigens al over 3 weken, moeten de inschrijfformulieren er niet langzamerhand aankomen? :)) )

Gaaf om te horen dat het zo lekker gaat met Nour!! En Merrie's... tja.. je zou er een boek over kunnen schrijven 8)7

Goedzo dat je je in hebt geschreven met Nada!! Spannend!! Wie weet komen wij ooooooooooit ook eens een poging reinen doen met het grijze monster. Hij heeft er wel aardig de bouw voor. Maar meneer moet van ons eerst netjes alle andere klasses kunnen doorkomen voor de algemene rij vaardigheden :j Verder dan wat backups en side passes zijn we voorlopig namelijk nog niet hihi :+

Is Cyann alweer opgeknapt Nancy? Wens haar maar beterschap!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:37

Jeuzusss zeg ik weer Nadaa ipv Nenaa! |o |o Hahahahaha echt heeeeeul blond! Sorrrry! :=

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:09

Haha gelukkig ben ik ook blond dus ik begrijp je!
9 juni zit ik met mijn dikke billen van de zon te genieten in Tunesië en ik denk dat ik ook even een beetje rustig aan moet doen met mijn centjes want mei is wel een heeeeeeele dure maand geworden haha.

Zig stond vandaag nog wel goed te hinniken maar als hij wat meer gewend is komt dat vast wel goed! Ook word hij helemaal door het dolle heen als hij mij ziet of hoort! Dan zet hij het op een gillen en moet ik het niet in mn hoofd halen om weg te lopen haha. Maar als ik weer terug kom staat hij weer fijn te eten. Ik hoop dat hij vannacht zijn mond een beetje kan houden haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:31

Dus het lesgeven bevalt Yildiz?! Kan me voorstellen dat het vreselijk zwaar is ja! En fijn dat Tie weer lekker loopt!

Zo Nena, dat zijn een hele hoop veranderingen ja! En wat heerlijk dat je jonkie het zo goed deed!!! *\o/* Wat voor film kunnen we hem in bewonderen straks?

Jaaaa volgende week koeien :D Doe je mij wel een brave Jessica? :') Wordt sowieso mijn eerste keer op een 'echt' westernpaard :=

Weer grote plannen met de Mooie Zwarte en Cyann, leuk leuk leuk!!

Ben benieuwd naar jullie gup Canisia, enneh u vraagt wij draaien: http://www.dawra.nl/pages/posts/inschri ... online-168 Was idd een beetje vertraagd, maar hierbij dan alsnog! Als er nog mensen zijn die graag willen komen kijken, altijd welkom :) En ook helpende handen zijn nooit weg, dus mocht je zin hebben om een dagje te vrijwilligeren, laat het dan weten!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:41

Ja yilz, lachuh dat lesgeven. Geloof zeker dat dat geweldig is om te doen. Ik heb in een ver ver verleden ook les gegeven aan kids op de manege waar ik toen reed, was echt leuk om te doen. Mijn paps kon de lessen niet meer betalen, dus van de eigenaar mocht ik ipv betalen les geven. Toen ik daarmee begon was ik zelf ook iets van 17 of 18 jaar. Dus echt heeeeeul lang geleden _O- . Deed meestal op zaterdag de kleine kids.

Cyann is trouwens weer beter hoor. Gister de laatste hoofdpijn gehad, dus gaat helemaal goed. Hoofd zat beetje vol met snot denk ik. :=

Denk trouwens niet dat wij erbij zullen zijn 9 juni. We focussen ons nu vooral op wran en drha. Maand juni en paard June zijn hierdoor aardig vol geboekt. We zoeken op het moment bewust de wedstrijden uit in aanloop naar Den Haag, zodat Cyann behoorlijk allround ervaring op kan doen en we kunnen vergelijken waar ze staat in haar level.

En die koeien...Jes ik wil ook weleens op een echt stoer westernpaard en mijn dochter wil vast ook wel koeien pesten, dus voor de volgende clinic...houdt ff 2 plekkies o.v.b. bezet aub op een lespaard. }:0

Trouwens Marije, goed bezig!! Super dat je er weer achteraan zit en het hier meteen meldt TOP!