Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 02:55

Het is inderdaad koud! Maar daar kan je op kleden. Ik heb liever sneeuw en vriesweer dan regen en wind.. Als je eenmaal natgeregent bent word je never niet meer warm...

Het trainen gaat wel redelijk.. 't is dat madam(dochter van Nirvana van Countree hier op bokt) lekker spieren heeft gekregen de afgelopen paar maanden dat het zadel niet meer past, anders hadden we heerlijk kunnen rijden in de binnenbak(ken). Totdat we een zadel hebben, doen we veel aan dubbelle lijnen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:07

Daar ben ik ook weer eens.
Onze binnenbak is wel goed te berijden dus het trainen gaat gewoon door. Gelukkig is die merrie van mij onwijs vooruit gegaan.
Ze is super goed op weg, en daar ben ik héél erg blij mee :3

Daarnaast heb ik een nieuwe aanwinst, maar het is geen arabje maar een Quarter :3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:41

Overloopster!! :Y) _O-

Zei ik die een quarab heb gefokt ;) :D

GEINTJE!! :+

Trouwens over zadels gesproken.....zoekt iemand nog een continantal Equiflex???? Neem dan ff contact met me op. Volgens de diverse kenners moest ie goed passen op mijn arabs, ook toen ik steeds meer mijn twijfels kreeg. "Nee hoor past echt goed". Nou, ik luister liever naar de wijsheid van mijn paarden.....Dus ligt ie hier inmiddels al jaren te verstoffen. Moet nog altijd foto's maken, sorry.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:59

CounTree schreef:
Overloopster!! :Y) _O-

Zei ik die een quarab heb gefokt ;) :D

GEINTJE!! :+

Trouwens over zadels gesproken.....zoekt iemand nog een continantal Equiflex???? Neem dan ff contact met me op. Volgens de diverse kenners moest ie goed passen op mijn arabs, ook toen ik steeds meer mijn twijfels kreeg. "Nee hoor past echt goed". Nou, ik luister liever naar de wijsheid van mijn paarden.....Dus ligt ie hier inmiddels al jaren te verstoffen. Moet nog altijd foto's maken, sorry.

Ja, een échte overloopster :3 Maar wel reeel dat ik met Shiva niet kan bereiken wat ik uiteindelijk toch wil bereiken in de reining.
En dat heeft niets met Arabieren te maken, maar wel met Shiefje :o

Daarnaast, ik heb ook een continantal Equiflex - en pas gelukkig wel goed, maar is niet voor niets gepast door Evelien van Euro horse.
Volgens mij was Ilona voor Siv nog een westernzadel aan het zoeken .. Dacht ik .. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 21:01

Allereerst iedereen een heel goed, sportief en vooral gezond 2011! :D
Goed nieuws; het wordt weer warmer! Heb ik net maar liefst 3 weken vrij gehad, heb ik wel geteld 2 keer kunnen buiten rijden, grrrrrrrr....!! :(
Ik weet wel dat Tie volgend jaar 2 of 3 maanden naar n winterverblijf verhuist met binnenbak!
Gelukkig heb ik wel bij m'n trainster kunnen rijden op haar kwartje om de reining onder de knie te krijgen. Is wel wennen hoor op n vreemd paard, maar man wat leer ik er veel van!
@Countree; ben wel benieuwd hoe je quarabje zich ontwikkeld? Waar blijven de pics? <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:29

Jaaaaah allerbeste wensen everybody!!

Zo heb jij mazzel dat je van een kwartje hebt kunnen leren!!! Nu ken je vast het gevoel van een goede sliding. Een super leerschool! Die heb ik helaas gemist.

Ben ook blij met de verwarming :brr: ....Vandaag ook eindelijk weer eens kunnen lessen. Dus meteen de twee paarden maar meegenomen en met beide gelest.

Heb wel foto's maar die moet ik nog op hyves zetten.....veels te druk met mijn EK winkeltje. En je ziet nu niet veel hoor...tis gewoon een paardje met een berevacht! :D :+

Maar de training is weer hervat!!! Op naar het EK!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:06

Wat is een 'kwartje'?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:13

Vertaling van 'n Quarter (Horse) :D :+
Laatst bijgewerkt door CounTree op 06-01-11 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:15

HAHAHAHAH ooo dus kwartje is de naam voor Quarter net als dat arabier araklieren, rarebieren enzo worden genoemd :Y)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:16

yep, alhoewel bijna....

Kwartje is eigenlijk een geinige vertaling. :Y)

Inderdaad ook een leuke woordspeling.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:44

yildiz schreef:
@Countree; ben wel benieuwd hoe je quarabje zich ontwikkeld? Waar blijven de pics? <3

Nou vooruit dan .....

Jaaaaah, vandaag het stamboekpapier van mijn Kwartje x RaRaBier ontvangen van het International Quarab Horse Association:

Horse Name: CT RADICAL BASKALENA.

Black Straight Mare, registered in the IQHA stud book
sire: A Radical Ride "black" (Sire: Radical Rodder) x dam: Bas Almost June "black" (sire G.Basgier "black")

AfbeeldingAfbeelding

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:32

wat een wijs beest is het toch he! En haar naam is gewoon cool!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 02:56

Zoooo hé!! Wat heeft Kira onwijs gaaf nichtje!!
Echt geweldig Nancy! Maar had ook niet anders verwacht met June en Benito als ouders +:)+

En wat ziet ze er groot uit! Hoe groot meet ze?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:19

Ja Nancy, ze is echt super gaaf! De looks van een arab, met de bouw van een quarter!!

en haar naam ja die is super cool (wat wil je heb toch smaak hey 8-) :D :o )

grtjs Glenn

en alvast veel succes met de reining arabs op het EK en natuurlijk later met het quarabje!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:47

Bedankt voor de leuke reacties.

@melissa, euh...hoe groot...moet ik eens meten.

@glenn Jaaaah mede dankzij jou deze gave naam!!! Enige wat ik er nog aan toe moest voegen was "CT" THANKS!!

We zijn heeeeel benieuwd hoe ze straks uit der berevacht zal komen. Ze is nu net een bolletje wol. :D

En ja...we gaan ons best doen op het EK, heb j.l. woensdag eindelijk weer kunnen lessen met mijn twee paardjes.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 03:14

wil je ze trouwens allebei mee gaan nemen naar het EK? Zou wel tof zijn!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:29

Hoi Krista, daar houden we wel rekening mee om eventueel beide dames mee te nemen (tja als we dan toch gaan.. ;) ) June en Nirvana liggen aardig gelijk qua nivo. Alleen heeft Nirvana meer ervaring en June meer aanleg.

Dan nog blijft het enorm lastig om twee paarden uit te brengen als er niet 10 ruiters tussen zitten. Dus ik ga weer wat op mijn hals halen..... }>

....lang leve de DRHA met rubrieken van meer dan 40 starts, dan heb je tenminste tijd om te ademen. :(:) :D

We zien het wel hoe de paarden er over een paar maanden voor staan, voorlopig gaan we voor beide.
Ook zal Cyann mee gaan, want ze heeft vakantie. Dus dat is wel handig zo'n extra groom en losrij-ruiter.

Binnenkort weer de eerste onderlinge op WNL, daar doen er ook meestal ca. 20 mee in de reining in 1 rubriek. Eens kijken wat Cyann en ik ervan gaan bakken, want kans is groot dat cyann ook start in de reining (dat wil ze heeeel graag). Een ideale fool 'em school 'em

Ga jij nog trouwens??

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:32

CounTree schreef:
want kans is groot dat cyann ook start in de reining (dat wil ze heeeel graag).

WHAUWW!!!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:40

CounTree schreef:
Ga jij nog trouwens??

Ik houd er wel rekening mee, vakantiedagen zijn al wel geblokkeerd :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:01

Ah leuk ga je terug met Scorpio?? indien ja ga je weer geen les op het forum zetten! Zoals je weet had ik enorm spijt dat ik ze niet had ;-)! Ze stak me net voor op de laatste minuut!

mvg Glenn

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:07

Ha Glenn! Dat is altijd tricky aan veilingen he :D Ik weet verder nog niet wat ik ga doen hoor, maar aangezien de data van het EK precies in de zomervakantie en wellicht bouwvak valt leek het me wijs ze wel alvast vast te zetten. En anders kan ik altijd nog naar een tropisch oord op vakantie..... NOT _O- _O- :') :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:09

en hoe is het met Musca? is ze al op wedstrijd verschenen of komt ze dit jaar van start?

mvg Glenn

ok veel succes met Scorpio alvast!!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:17

Ik heb Musca vandaag weer voor het eerst na de sneeuwstop gereden en gelukkig zaten alle knopjes er nog op. Vorig jaar heb ik haar op een klein wedstrijdje in de buurt gestart, daar was ze erg braaf. Wellicht dat ze dit jaar eens meegaat, moet ik even kijken. De trailer vindt ze erg spannend en de dijk waaraan stal ligt, is nog steeds een gatenkaas van kuilen en zand - dus dat is niet echt bevordelijk voor haar vertrouwen. Dus, wie weet!

Hoe is het met jouw mooie beestjes?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:19

Ok ben benieuwd naar haar verdere westerncarriere! Hier alles ok de kleine "groeit enorm" is al niet meer zo klein iedereen denkt hij een jaarling is en hij net 7maand en 1week! Dus dat is goed ben ook niet zelf van de kleinste dus hopelijk eindelijk |( een nieuw western arabiertje 8-) <3 :D !

mvg Glenn

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:20

Dat zou echt gaaf zijn Glenn, dan kun je zelf ook weer fijn aan de bak!