[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:25

Hai dames! Sorry ik red het gewoon niet meer om te bokken, lees af en toe wat bij maar echt actief bokken zit er gewoon niet meer in! Maar zal een hoop van jullie vast wel zien op wat shows dit jaar :)

Met Piefie gaat t goed! Love of my life :+: Elke dag weer zo intens blij met haar.. Echt 't beste wat ooit op m'n pad is gekomen!
Met mij gaat 't ook, ben erg druk, met vanalles en nog wat! Morgen autotheorie-examen :list:

Ik was inderdaad opzoek naar een showsetje voor ohz met Show Alkmaar, leek me wel wat! Daar zal onze zwarte schone niet in misstaan denk ik :o Brenda ik stuur je even een pb'tje, thanks!

Ik ga nu even de laatste mooie foto topics langs, dan laat ik iig nog iets van me horen :o :))
Vind het sowieso leuk om al jullie verhalen zo af en toe te kunnen bijlezen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:39

Wat een super lief filmpje dat ie naar je roept Kat <3

Mesitran werkt ook als een trein op wondjes Yildiz :) 3000 foto's :oo

Spannende tijd Esmee maar wel leuk en leerzaam. Kan je je lekker op je dame storten.

Lekker op vakantie geweest Annika! Euf wordt mooi zo in z'n zomerjas. Heel benieuwd naar hem over 2 jaar!

Hihi Asal vijverhoudini :))

Wel erg leuk Tam dat jullie naar het NK mogen! Succes alvast!

Hey Shanna! Fijn dat het goed gaat met de zwarte dame. Ik kom weer kijken of in Alkmaar :) heeeeel misschien ook wel meedoen :P

Leuk als jullie donderdag ook komen :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:47

Ik heb opzich donderdag nog niks, maar heb ook nog geen toet of rijbewijs haha! Geen idee of iemand heen gaat die hier langs komt?
En leuk Nicky! Zie ik je dan in elk geval in Alkmaar!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:55

Yildiz Pfoe, erg veel! Zo uit het hoofd... 20-25 normale halsters (allerlei maten, veulen, shetland, jaarling, pony, cob en nog eentje die valt als full), 3 of 4 touwhalsters met bijpassende teugels of touwtjes, 3 showhalsters (en nog eentje onderweg van Amy's winkel O:) ) En nog een hele berg westernblankets in allerlei kleurtjes. En nog meer zooi, kan wel 10 paarden compleet betuigen _O-
Succes met de foto's! Foto's kijken van je eigen paarden vind ik nooit erg :D

Esme Houten is toch ook de amateurkeuring? Ik wil proberen om daar te gaan kijken. Gaan er nog meer mensen uit dit topic?

Joyce Haha een beetje wel _O- Waar hebben jullie concours?

Annika Lekker, even er tussenuit! Wat wordt Euf ook al groot! Ik moet werken op 14 mei, dus geen dagje Kossack.

Tamara Hihi, Marijn had last van ontploffingsgevaar. Wel knap dat je dat kunt, paarden trainen wetende dat je er ooit weer afscheid van moet nemen. Ik zou daar heel veel moeite mee hebben denk ik :Y)

Shanna :wave: :wave: Je mooie creaties lopen ook erg goed of niet? :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:13

Ja die gaan wel leuk, Joyce! Jij bent ook een goede sponsor voor me, haha!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:17

Helaas woon je uit de richting.... Misschien kan Amy je wel oppikken? Denk dat die ook wel gaat.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:25

Shanna! :wave: Succes vast voor morgen, you can do itttt *\o/* Hebbie nog leuke foto's van Pieffie? :):)

Nicky, hoe is het met Dayem nu? :)

Haha Joyce, inderdaad ontploffingsgevaar! Ineens schrok hij zich een hoedje van een mat die over de bakrand hing, nou in mijn hoofd voelde ik de bodem al onder m'n kont, zo hard dat hij opzij schoot _O- Op zich scheelt het dat Marijn een D-pony is. Ik zie mezelf er ook absoluut geen wedstrijden mee rijden en daarom zie ik er ook geen toekomst mee. Hij is ook qua karakter niet helemaal mijn type.
Met 1 van de springpaarden zou ik het een stuk lastiger vinden, als ik het geld er voor had was die nu van mij :') Die is qua karakter en rijbaarheid echt fantastisch! Maar dat paard is weer veel te goed voor mij, zou zonde zijn als die in de M ergens blijft hangen terwijl die potentie heeft om internationaal te worden :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:27

Lief dat je het vraagt. Dayem gaat als een trein op het moment. Lekker aan het donderstenen. Helaas nog geen bloeduitslag binnen dus nog even vakantie voor hem.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:29

Fijn dat hij zich weer goed voelt! Zo naar als je merkt dat je paard niet goed in zijn vel zit... Vakantie vind hij vast niet erg :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:30

Ne hoor, past eigenlijk ook wel goed in ons schema :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:36

Jeetje wat n goeie bijleesposten zeg! Petje af! _/-\o_

So de knetter Joyce! :oo Dacht dat ik een erge tackaddict was, maar nee hoor t kan erger! :D Gaaf! Allemaal showhalsters?

Naaaa... Shanna.... Dat kan niet hoor! :P Je bent moreel verplicht verhalen en pics van de Black beauty te plaatsen! *D

Tam je bent echt lekker bezig en cool dat je zo pro kunt denken! Gaat lekker zo met Marijn! (Doh zo heet n goede vriend van ons hahaha)
Ik denk dat t toch anders is als je een paard fokt, tenminste voor mij wel omdat ik ook net als jij verkooppaarden heb gereden en idd, zoals je zegt, dan schep je al vanaf begin een wat afstandelijkere band. Voor mij is met de fok dat ik heel overwogen keuzes maak, pedigrees vergelijk, paarden leer kennen etc etc. En dan nog de fok zelf, opvolgen, drachtig krijgen en dan nog een klein jaar wachten, ernaar toe leven en vooral hopen dat t zo wordt als je had bedacht en natuurlijk de spanning hoe de bevalling verloopt. Vind t echt gaaf om dan te zien hoe bv Nyhla precies is geworden als ik had gehoopt!
En ze is echt n schatje, precies zoals Nour was! Echt genieten!

Super gaaf bericht gehad: ik ben gisteren toch goedgekeurd! Dus ondanks te snel rijden toch nog 2 winstpunten! *\o/*
De dame in kwestie loopt weer als n kievit en t wondje is al mooi aan t dicht gaan. Fijn!

Begin nu een beetje door de pics te komen, dus die topics gaan er snel komen! :):)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:41

Oh dat is netjes! Mogen ze dat binnen een x aantal uur toch nog aanpassen?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:04

Filmpje ook goed? :P

M'n zwarte schone deinst nergens voor terug :D Ze is zo stoer! Moest zelfs bijsturen want ze liep recht op die koe af :')

Ben de topics van de laatste pagina's afgegaan en gereageerd :D

Wie weet tot gauw op shows :wave: Ik ga nog even oefententamens maken :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:16

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:20

Whoops, nu niet meer :D
Tnx, morgen hopelijk een stapje dichterbij m'n toet-toetbewijs!

Ik ga je topic kieken!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:25

Pfoe Shanna, vind haar stoer maar jou vind ik SUPER stoer!!! :oo Djiez, zijn toch echt wel heel grote beesten die hooglanders en dan dwars door zon kudde door, geef t je te doen hoor. _/-\o_
Ik durf alleen te jagen op kalfjes, vind ik al groot zat! :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:30

Jeetje wat een kolossale beesten zijn het toch :oo stoer hoor!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:30

Hihi, met deze merrie onder m'n kont durf ik de wereld aan <3
Ze zijn wel groot ja maar erg rustig en doen eigenlijk alleen eten en slapen! Wel altijd ff goed kijken of er geen jonkies bij lopen :j Maar die heb ik eigenlijk nog nooit gespot..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:00

Jeetje wat een stoere merrie heb je toch, ik denk dat Noah trillend en snuivend met een groooooooote boog er omheen zou lopen :')

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:07

Wat een super nieuws van Dayem!! Heel fijn!

Fijn dat je rit zelf zo super ging Yildiz! Ben het helemaal met je eens, die 2x dat wij endurance hebben gestart reden we ook zo ontspannen, los teugeltje, handgalopje, zo heurt het naar mijn idee :j En dat is het échte genieten.
Wel even flink balen van dat wondje! Nuja liever door het wondje dan dat er iets mis was met haar benen! Hopelijk hersteld het snel :(:) En nie handig van de tijd haha. Nu moet je nog een keer een 30km starten om klasse II te mogen?

Ga je Jazzy trouwens ook verder meepakken qua rijden over tijdje? Of puur nog jaar leasen voor nog een veulie?
Die foto van TT! Vriendinnieeess <3 En de foto's van Nour zijn ook weer superr!!

Leuk verslag Katja! Fijn dat hij het zo goed deed op de trailer! Scheelt alweer een hoop stress voor jou en hem! Ha en die Set is er helemaal oke mee! Geeft ook wel een geruststelling denk ik.
Oohh en SMELTTTT van het filmpje waar die naar je toe komt en hinnikt! Echt mega schattig!!

Leuk topic van Mish! Wat ziet ze er happy en tevreden uit zeg.

Spannend Esme! Maar wel leuk spannend en gelukkig heb je je meidje nog wel thuis.

Ah annika, voor je het weet zit jij over paar jaartjes op jou zwarte parel! En over klein poosje kan je Ely weer op gaan pakken.
Euf ziet er al goed uit hoor!!

Aah zo jaloerrrs op die waterpool Joyce!!

Leukkk en ook vooral druk bezig dus Tam! Weer eens wat anders zo met een hele groep haha.

Succes met je theorie examen vandaag Shanna!
Woowwie dat filmpje! _/-\o_ Hoe mega stoer! Ik zou dat noway durven zeg haha, ben niet zo 'n held met die koeien (behalve dan met kalfjes tijdens de working cowhorse clinic haha ). Hier lopen ze gelukkig alleen in gebieden waar geen ruiterpaden doorheen lopen, dus kom ze enkel achter prikkeldraad tegen, dan gaat het prima haha.

Oh Yil zie nu dat je toch wel geplaatst bent! Wat tof!! Wist niet dat dat nog mogelijk was. Heb je nu genoeg punten?

Zo gister ochtend me scriptie ingeleverd na een nachtje flink doorhalen.. Ik ben nogal van het uitstellen en lastminute als het op school dingen aankomt, dus mezelf weer een hoop stress bezorgd 8)7 Maar hij is de deur uit en nu niet meer eraan denken. Smiddags maar even bijgeslapen en savonds heerlijk met Raff aan de slag gegaan en na wat grondwerk er in me uppie opgeklommen. Was niemand op stal, dus maar wel ff zussie in Sicilie geappt, dat ik er nú op ga en erna geappt dat ik weer veilig op de grond stond :') Hij deed het weer zoo goed, echt bizar haha.

Voor vanochtend plannen om vroeg strandritje te doen met Nadesh, maar was om 10u vloed, dus me nog maar keertje omgedraaid haha. Ga zo maar eens richting stal.
He en Yil, mocht je je vervelen (denk niet dat jij dat ooit doet) je kan altijd strandritje mee komen doen he ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:22

Yildiz, jaa ik ben hartstikke benieuwd hoe Euf eruit ziet eind van de zomer! Ik heb zo'n idee dat ie me nog wel kan gaan verrassen!
Top dat jullie toch goedgekeurd zijn!

Fijn dat rijden met Asal zo goed ging, Joyce!

Wel leuk dat je nog verder kan in het carrousel-groepje, Tam!

Fijn dat het goed gaat met jou en Sharifa, Shanna! Stoer is ze in dat filmpje!

Top dat Dayem zich weer goed lijkt te voelen, Nicky!

Stoer, Canisia, in je eentje op je gup klimmen!

Oohhh jongens, ik heb echt de meest geweldige foto's ontvangen van de nieuwe eigenaresse van Dos! Ze heeft dit weekend een buitenritje met Dos gemaakt op barebackpad. Ik geloof dat ze er nu in totaal een paar keer opgezeten heeft zonder zadel (want die heeft ze nog niet) en dan gewoon vol vertrouwen samen naar buiten <3 Zo is het toch geweldig om een paard te verkopen, als ze zo goed terecht komen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:03

Annika wat fijn!! :D

Ik heb vandaag een sprongetje gedaan met mijn pleegkind, in de binnenbak is hij zo veel beter te rijden :+ Bochten die kleiner zijn dan een grote volte of de hoefslag volgen vindt hij nog lastig, maar we vlogen in ieder geval niet zo erg de bocht uit als gisteren in de buitenbak _O-

Met Noah ga ik morgen weer lekker rijden, bijrijdster heeft hem gisteren en vandaag gedaan ivm de extra carrouseltrainingen afgelopen week. Ben zo blij met haar, ze reed hem gisteren lekker bitloos met zijn neusje over de grond :+:

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:30

Lekker ontstressen bij de paardjes Canisia :)

Leuk beestje Tam. Hoe is het met jullie balkjesproject? Krijgen we nog een voor en na foto? :))

Ik heb uitslag van het bloed. Algemeen bloedbeeld zag er goed uit. Spierwaarden waren wel iets verhoogd. Twee weekjes nog rustig aan doen en dan onder het zadel opbouwen. We mogen gelukkig wel naar de show en van het weekend weer de wei op :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:16

Hard gewerkt Canies! Jaaaaa ik wil ook n keertje bij jullie rijden hoor! Baalde al zo dat ik de DAWRA rit daar moest afzeggen. Kom echt echt keer langs, lijkt me heerlijk! Maar idd, druk druk. Waarom zijn er te veel leuke dingen om te doen en zit er maar 24 uur in n dag? ;(

Ziet er fijn uit je sprongetje! Dacht eerst dat je over de witte hekjes zou gaan hihi maar netjes over de sprong! Sieht gut aus! :j

Wat wil die uitslag nu precies zeggen Nicky? Echt in Jip en Janneke taal hoor, want t zegt me zo niks. Iets met z'n spieren?
Fijn in ieder geval dat jullie weer kunnen opbouwen! :)

Ooooh ik ben zoooooo flieft! Nyhla is echt n schatje! Ga binnenkort weer n nieuw topic maken van de pics van Reindert, ben zo trots op haar!
Ze is echt echt goed gelukt, beweegt waanzinnig en ze is zo ongelofeloos knuffelbaar!
Echt dol op dat meidje! Zit nog altijd op n roze wolk (een hele grote dit keer := )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:24

Ze is zo mooi Yildiz!

Iets verhoogd wil zeggen dat ie verzuurd is. Je kan het heel licht spierbevangen noemen, maar daar is het te mild voor. Waarschijnlijk ontstaan doordat ik maandag voor het eerst sinds tijden de klucht weer heb genomen naar het strand en icm de dag erna zonder deken buiten staan met het slechte weer en veel wind....

Pff, ik wilde Dayem vandaag voor een uurtje in het land zetten en er zelf bij blijven. Na een kwartier werd ie me toch te grazen genomen en de draden in gedrukt. Beste plek op z'n buik... Ben er helemaal klaar mee, geen land meer deze zomer ;(